Tänään on Ti Marras 21, 2017 1:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 113 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2011 10:06 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Laitetaan nyt projektitopikkia pystyyn omasta Triumph:istakin, uskoisin että palvelee tietyllä tasolla myös muita 1050 S3 omistajia.

Hommasin Trumpan 2.10.2010 Kokkolasta autoliikkeestä, oli tullut vaihdossa ja piruuttani tarjosin todella matalan
syystarjouksen. Pyörä oli seissyt liikkeessä kesän ja ilmeisesti talvea eivät halunneet enää seisottaa kun suostuivat. :) Mukaan sain kuittien perusteella törkykalliita Triumph-alkuperäismuoveja (bugspoiler, bellypan, seatcover yms.)
Kiinni oli myös TORS (TriumphOffRoadSystem) vaimentimet jotka ei alkuperäisestä eronneet kuin sisuskalujen osalta, hiljainen putkisto
"Läpipuhaltavaksi". 2010 syksylle en muutoksia tehnyt, sudittelin kuukauden ja pistin seisontaan.

Ajatus oli talvella 2010-2011 keskittyä tekniikkaan ja jättää suuremmat ulkonäköparannukset myöhemmälle ajalle.
Org. musta maalipinta oli naarmuinen ja kulunut, ohut/huono lakkapinta tehtaan jäljiltä mutta annoimpa kuitenkin olla vielä.
Joitain muutoksia mitä tein tuolloin:
-Vanteet valkoisiksi (ei mitään paukkumaalia)
-Renthal rattaat+ketjut (+3 taakse)
-R1 monoblock jarrupuristimet+GSXR radiaalisylinteri+Brembo jarrupalat
-Yacugar takapamppu+lineaariset jouset keulaan+7.5w öljyt
Muutti käytöksen uudelle tasolle, lompakko keveni myös mutta ei öhläri-tasoisesti.
-Iskarin säiliönkiinnikkeet jyrsi foorumilta PWTS. Kiitokset hänelle, laadukasta työtä.
Kuva Kuva
-LSL ohj.iskari
Itse valmistamallani runkokiinnikkeellä
-LSL jalkatappisarja
Sovitettu SV1000S sarjasta
-Underi 5mm muovilevystä
Samalla sheivasin org. vaimentimien korvakkeet pois
-Kellerman vilkut eteen ja taakse
-Sliderit nailonista eteen ja taakse+moottoriin
Moottorin suojat R&G, muut omatekoiset
-Huggerin pala
Triumph org. Kallis...
-Penkistä hieman vällyä pois
persjalka..
-Käyrästö kävi happokiillotuksessa
-Väliputki ja vaimennin
Omaa tuotantoa, rosteri väliputki ja alumiininen vaimennin sorvatuilla päädyillä.
Kuva Kuva Kuva Kuva
Hitsaukset teetin kun ei ollut vielä TIG:iä.
-GiPro vaihdenäyttö
Kerkesin tottumaan edellisessä pyörässä :P
-Kaikenlaiset speedohealerit ja commanderit korvaa ilmainen TuneEcu+OBDII kaapeli(Ebay n.10€)
Saa säädettyä ruiskukartan,
katsottua ruiskujen synkat, mittarin calibrointi, kierrosrajoitin(tällä en uskaltanyt leikkiä), lambda käytössä vai ei
ja paljon muita ominaisuuksia. Ei yhtään huono uudistus kun edellisestä pyörästä 300€ PCIII otti ja porsi.
-PowerStarter mod
yksinkertaisuudessaan paukkulankakaapelit akulta+->starttireleelle->startille ja - korvataan kunnollisella paksulla monisäikeisellä
kaapelilla. Olikohan 21GA tjs mitä käytin. Startin volttimäärä kasvaa-> startti pyörii iloisemmin.
-Jännitteensäädin http://www.ebay.com/itm/SHINDENGEN-MOSFET-FH012AA-REGULATOR-RECTIFIER-KIT-/360358573656?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item53e70b7658
En odottanut että surkea alkuperäinen kyrvähtää vaan laitoin heti parhaan kiinni. Ebaystä saa ja suosittelen jokaiselle tuota sarjaa.
-Ape nokkaketjunsäädin
Kovassa rata-ajossa muutamasta 1050 koneesta on org. säädin paskonut, en ota riskejä.
-LSL kahvat, Renthal tupit, LSL fatbar+kiinnikkeet yms. pakollista

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Kuvissa melkein valmiina kesään 2011.

Enpä olisi koskaan uskonut japsipyörän jälkeen, että brittilaite toimii kesän 100%:sesti ja se on kuski joka pilaa ajokautta (siis pyörän toimimista en uskonut, kuskin ongelmat tiedossa).
Ensiksi juhannuksena Kemoran karusellin viimeisessä vasemmassa etupää alta (syynä itseään Rossiksi luuleva kuski) ja ajautuminen
hiekalle ehkä n.70-80km/h vauhdista (ajan Kemorassa jotain 1.25.xx aikoja kun pysyn pystyssä) ja vauriot jäivät kuitenkin kohtuu vähäisiksi. Sliderit otti vastaan hyvin, kaikki katteet ottivat osumaa (lähinnä oikea puoli jolle kaatui hiekalle) eli ihan hyvä ettei tullut maalattua vielä. Tapiola korvasi puolet radalla tapahtuneesta kaadosta, joten jotakin kuitenkin sain takaisin. Vilkut, kahvat yms. jotkin korvaavat kiinni ja ajamaan. En alkanut kesken kauden maalailemaan tai muutenkaan hypistelemään.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Pari viikkoa tästä ohitin neljän henk.auton ja rekan letkan, en "täysiä" mutta kuitenkin ripeästi. Hetken kuluttua harmaa Skoda ilmestyi peiliin vilkuttelemaan sinipunaista. Kilven olivat jo nähneet joten pysähdytään sitten kuuntelemaan kommenttia ajotavasta. 176km/h 100km/h alueella, kortti lähti laitokselle aurinkoon kuivumaan kahdeksi kuukaudeksi ja kaksi kuukautta tuli vielä ehdollista vuoden koeajalla. Päiväsakkoja 70kpl. Vinkkinä kaikille, että on ihan sama ajaako ylinopeutta sekunnin vai puoli tuntia, rangaistus on suomenmaassa sama.

Syyskuun alusta kortti takaisin ja ajelemaan. Vähän kyllä oli jo silloin olo että kesä meni ohi osaltani... Laitoin talviteloille viime viikonloppuna tankki tyhjänä ja rengas kankailla.

Nyt talvella keskityn ulkonäön parantamiseen, listalla mm.
-Kaikki kaatumisen jäljet pois (moottorinkopat, kahvat ym.)
-Maalaus (väri auki, mörköjä ja tissejä ei kyllä tule)
-Putkisto uusiksi, suunnitelmissa vaimennin kummallekkin puolelle ja ylös. (Alumiinista tottakai ja väliputki yllätys yllätys rosteria)
-Etuvalot vaihtuu, maski vai jokin muu ratkaisu en ole vielä päättänyt.
Kaikki vielä auki, suunnitelmat muuttuu aina talvella ja mopot lähtee lapasesta.

Ajofiilis pyörästä päällimmäisenä on keveys, rivikolmosen räyhäkkyys ja tietty "räkä". Alkufiilikset oli SV1000 jälkeen oli kuin olisi crossilla ajanut. :D Keulii kaasusta 1-2 ja kolmosellakin "nypystä". Vaihtovalo ledit ovat hienot ja ajo"tietokone" hauska lelu. Stripille ja matkailuun löytyy parempia, mutta katuräppäilyyn, satunnaiseen rata-ajoon, mutkateillä fiilistelyyn omiaan. Ei ole kaikilla ja sen näki erään toisen Speed3 kuskin reaktiosta kun tuli vastaan. :P

Päivittelen tänne aina kun jotain mielenkiintoista tapahtuu. Voin vastailla kysymyksiin jos ette vain liian vaikeita kysele. :D

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Viimeksi muokannut -Makke- päivämäärä Ti Marras 07, 2017 8:17 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2011 10:39 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Loka 01, 2011 12:00 am
Viestit: 112
Mites toi äänenvaimennin pelitti? asiallinen projekti :firing:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2011 11:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
Viestit: 1332
Images: 3

Pyörä: -13 450 SMR
Personal album
Siis 2kk ehdonalasta ja vuoden sisään rike kun rike liikenteessä, niin kortti pois?
Alkaa rangaistukset olemaan jo siinämäärin kohdilla että A. Ajaa järkevästi B. Kilpi jemmassa. Jokanen tekee omat ratkasut, mutta 150km/h tulee äkkiä ohitustilanteessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2011 8:29 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
gnrl kirjoitti:
Mites toi äänenvaimennin pelitti? asiallinen projekti :firing:


Äänekäs tuo oli mutta muuten pelitti hienosti. 50mm reikäputki ja 90mm ulkovaippa niin sitä villaa ei niin älyttömiä mahtunut. :P Uusiin tulee n.40mm reikäputket ja n.100-110mm vaipat.

ZaDi kirjoitti:
Siis 2kk ehdonalasta ja vuoden sisään rike kun rike liikenteessä, niin kortti pois?
Alkaa rangaistukset olemaan jo siinämäärin kohdilla että A. Ajaa järkevästi B. Kilpi jemmassa. Jokanen tekee omat ratkasut, mutta 150km/h tulee äkkiä ohitustilanteessa.


En saanut ehdonalaista vankeutta vaan ehdonalaista ajokieltoa, eli jos vuoden sisään ajan törkeän liikenteen vaarantamisen ajokiellon päälle lisätään 2kk. Ei onneksi kuitenkaan rike kuin rike vaan kortin lähtöön johtava rike. Sen nyt sitten taas tietää siellä maijan takana että mitä tällainen koeaika vaikuttaa poliisisetien asenteisiin/päätöksiin. :freak:

Pitäisi olla oma rike ohitustilanteeseen, jokin "vaarallinen ohitus" tai "tarpeeton kiihdytys" nyt sitä verrataan ihan jatkuvaan ylinopeuteen vaikka ajoin tuota ehkä sekunnin. Poliisit seurasivat joten tiesivät että ennen tai jälkeen ohituksen ajoin rajoitusten mukaan.

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2011 11:15 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Harvinaisen selkeä ja hyvä projekti topicci! Ja pyörä on perkeleen komea! :firing: Rokkenroll!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2011 8:10 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Viestit: 477
Pyörä: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen
No ainakin on Trumppa topicceja on seurattavaksi täksi talveksi. Itsekkin yritän fokusoida tuohon tekniikkapuoleen tänä talvena jotta sais kesän muistiinpanoista viivattua yli pari kohtaa..

Takapumppu sais ainakin vaihtua, etupumput säätää jäykemmäksi ja ohjausiskari mallia piiloon sijoitettava.. Tietty jarrutehoissa ois parannettavaa kuten riksun b-illan eräs kameramies varmasti totesi kampiessani hänen syliin :)

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2011 10:46 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Parhaat eurot mitä olen pyörään laittanut on juuri nuo jarrut ja alustakomponentit. Pehmeillä rata/katu-kumeilla ajettavuudessa ei ole toivomisen varaa. Yacugaria suosittelen, tulee hollannista/englannista suoraan tai sitten suomen maahantuojien kautta jos haluaa heidän katteita maksella.
http://www.yacugar.com/
Tuon firman on siis perustaneet entiset WP:n työntekijät jotka laitettiin tuosta firmasta pois kun KTM ei hyväksynyt jousitus-osien valmistusta muun merkkisiin pyöriin, näin mulle kertoivat.

Mulla siis kolmesta vaihtoehdosta se toiseksi paras katu/rata takapamppu omalle painolle ja lineaariset etujouset omalle painolle myös (progressio ei toimi näissä alle 100mm joustovaroissa). Tuon setin sai n.tonnilla, ei mielestäni hirveitä kun miettii että putkistoon voi laittaa saman summan. Puristimet ja sylinteri e-baysta yhteensä ehkä n.neljäsosa tuosta.

Aloittelen purkua ja putkiston tekoa piakkoin, kuvia seuraa...

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 05, 2011 1:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am
Viestit: 2974
Images: 3

Pyörä: SV, CB
Personal album
Hyvältä näyttää. Väriks joku semmonen mitä ei tuu ihan heti vastaan :wavey: Ootko miettiny pumppujen värjäämistä?

Mozze kirjoitti:
Tietty jarrutehoissa ois parannettavaa kuten riksun b-illan eräs kameramies varmasti totesi kampiessani hänen syliin :)

:lol:

_________________
snafu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 05, 2011 3:23 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 27, 2003 1:00 am
Viestit: 249
Pyörä: 1216TIC ja 750gsxr
Smoldari kirjoitti:
Hyvältä näyttää. Väriks joku semmonen mitä ei tuu ihan heti vastaan :wavey: Ootko miettiny pumppujen värjäämistä?

Mozze kirjoitti:
Tietty jarrutehoissa ois parannettavaa kuten riksun b-illan eräs kameramies varmasti totesi kampiessani hänen syliin :)

:lol:


kyllä sillon oltiin ihan totisilla naamoilla kun trumppa tulee suoraan kohti eikä osoita minkään sortin pysähtymisen merkkejä :D

_________________
--Oldskool preferred--


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 6:23 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 22, 2004 12:00 am
Viestit: 627
Pyörä: pieni mutta pistävä
1 pyöreä monster -tyylinen valo keulille :firing:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2011 2:24 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Smoldari kirjoitti:
Hyvältä näyttää. Väriks joku semmonen mitä ei tuu ihan heti vastaan :wavey: Ootko miettiny pumppujen värjäämistä?


En. Tykkään tuosta "kultaisesta" sävystä ja joskushan pumput täytyy ottaa auki ja huoltoo->maalit ropisee pois. Mustaksi anodisoituna ei myöskään sytytä. :freak:

Helkku kirjoitti:
1 pyöreä monster -tyylinen valo keulille :firing:


Käynyt mielessä tuokin, ehkäpä. :) Jokin kevyt ratkaisu hakusessa, ei mitään isoa karseaa maskia.

Rakentelu hetken jäissä, syyn voi käydä lukemassa tuolta kiukuttelu ja vittuilu topikista. :nono: Jos sitä vaikka laittaisi osaa tilaukseen...

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2011 12:31 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Tässä mennään nyt:

Kuva

Projektin mielenkiintoisin ja hauskin vaihe siis menossa. :lol: Ei selviäisi ilman tuota vaihtuvaa janojuomaa..

Mites nuo lakan alla olevat org. tarrat, häivyttääkö vai hioa kokonaan alas/pois? Hiomishommaa teen rivariasunnon saunassa lauteiden alla, emännältä kysytty lupa. :P

Ebay:stä tulossa tavaraa ja samoin kotimaasta, kuvia kun saapuvat.

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2011 3:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Mä ottaisin kyl kokonaan pois noi orkkis tarrat. Sama tilanne itellä mutta kamat meni jo maalarille. Ohjausiskaria pitäs alkaa sorvaamaan tonne alakolmion alle kunhan jaksais ottaa mittoja kiinnikkeestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2011 4:17 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
Viestit: 1332
Images: 3

Pyörä: -13 450 SMR
Personal album
-Makke- kirjoitti:
Tässä mennään nyt:

Projektin mielenkiintoisin ja hauskin vaihe siis menossa. :lol: Ei selviäisi ilman tuota vaihtuvaa janojuomaa..

Mites nuo lakan alla olevat org. tarrat, häivyttääkö vai hioa kokonaan alas/pois? Hiomishommaa teen rivariasunnon saunassa lauteiden alla, emännältä kysytty lupa. :P

Ebay:stä tulossa tavaraa ja samoin kotimaasta, kuvia kun saapuvat.



Lämmität teipin kohdan kuumailmapuhaltimella ja lastalla irti. Jos kaikki katteet uudelleen maalataan, niin suosittelen käymään katteet mirka mirlon punasella (karkeus 320) karhunkielellä läpi. Tällä saat parhaan tartunnan.

Toisaalta jos suoraan ajattelit vetää basecoat värin noihin osiin, niin silloin harmaa mirka mirlon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2011 6:47 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Viestit: 440
Images: 0

Pyörä: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö
Personal album
-Makke- kirjoitti:
Mites nuo lakan alla olevat org. tarrat, häivyttääkö vai hioa kokonaan alas/pois? Hiomishommaa teen rivariasunnon saunassa lauteiden alla, emännältä kysytty lupa. :P


"toffee-laikka" ja se johonkin pyörivään laitteeseen kiinni (vaikka porakoneeseen).. ehkä parasta lääkettä mitä kyseiseen vaivaan on saatavilla. itse ainakin tykästyin. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 113 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com