Muutama iiöö susuki

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Tammi 25, 2013 7:19 pm

S^X kirjoitti:Eikö toi ois menny suoraan orkkis kiinnikkeeseen kun olis jättäny tuon "välisysteemin" pois?
Ei aivan. Sen verran iso halkasia tuossa k4:n jousessa että otti joko linkkuun tai haarukkaan kiinni. Kokoeilin siis alkuun laittaa sentin korokepalaaki vakiokiinnikkeen alle, muttei riittänny.
Mitenkäs nuissa sun giksereissä oli nuo iskari/linkku/swingi systeemit toteutettu?
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja S^X » Pe Tammi 25, 2013 8:52 pm

750W runko,banaani-swingi ja orkkis linkku ja tosiaan tohon settiin juurikin samanlainen iskari meni suoraan,tarkalla oli mutta tilaa oli kummiskin :)

Saa nyt nähdä miten tän nykyisen värkin kanssa on,1100 runko,JMC:n swingi ja silmämääräisesti tarkasteltuna orkkis linkkusysteemi,pitäis postipaten ensiviikolla kiikuttaa uusi takaiskari niin pääsee mallailemaan.
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Helmi 01, 2013 1:30 pm

Vehjes pitkästä aikaa taas renkaillaan. Takavanteeseen nykäsin yykaayyt supisupipurkista ja ähisin 200:n kumin päälle. Pitää jossain välissä käyttää nuo molemmat vanteet puhalluksessa ja pulverissa ja vielä laakerit vaihella samalla.
Hups, oliki vahingossa se vortexin ratas viispulttisella kiinnityksellä, niin jäi laittamatta ja kävin hakemassa perus jt-sprocketin stormilta. Laitoin "väärinpäin" sen tuohon vetopakkaan, mutta näyttäs ketjulinjan osilta että parempi laittaa se ihan oikeinpäin niin jää kumin ja ketjun väliinki vähän paremmin tilaa.
Kuva Kuva
Kuva Kuva

Seuraavaksi sitte pikku muutokset tuohon takahäkkiin tehä, vaihtaa uus takavalo ku nykysestä on jo osa ledeistä pimiänä. Vähän kyllä huvittas koko häkki tehä uusiksi ku on vähän tuommonen rävellys tuo evo ykkönen. Mutta en ala siihen hommaan ainakaan tässä vaiheessa. Ehkä sitte jos löytys jostain sopivasti banditin tankki ja joutus penkinki tekemään uusiksi. :upto:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Helmi 04, 2013 8:11 pm

Pukkailin romut pihalle että näkee vähän paremmin miltä ne näyttää ja ihan hyvältähän ne näytti.
Takaiskari vaikutti persdynossa jäykähköltä. Vaatis varmaan linkun rungonpään kiinnitystä alemmas ja/tai koiranluita "vetämään" linkkua jyrkemmässä kulmassa.
Kuva Kuva

Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja S^X » Ti Helmi 05, 2013 3:38 pm

Jotenkin sitä vaan lämpenee tuolla mustalle,pirun siistin näköinen :)

Onko toi täyttökorkista lähtevä huohotinsysteemi ainut vai onko sulla vielä ns. yläpuolinenkin käytössä?

Ja sotken nyt sun topickia tällä iskari/linkku pälätyksellä mutta samat ongelmat tuli mullekkin eteen,eli iskari ottaa alapäästä linkkuun kiinni eikä näin ollen täsmää yläkiinnityskohtaan. Aattelin että jyrsin sellasen palikan mikä tosiaan siirtää yläkiinnityspistettä taakse/ylöspäin,samalla kummiskin tukeutuu sit runkoon ettei pääsee keikkaamaan.

Onko sulla mitään hajua miten toi yläpään kiinnistyspisteen siirto vaikuttaa jousituksen toimivuuteen kun linkku itsessään jää kummiskin melko samaan kulmaan mitä orkkiksenakin.
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Hiltsi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 12:00 am
Paikkakunta: F3

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja Hiltsi » Ti Helmi 05, 2013 4:12 pm

Perkele, hyvältä näyttää! :wavey: :firing:

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Ti Helmi 05, 2013 6:37 pm

S^X kirjoitti:Jotenkin sitä vaan lämpenee tuolla mustalle,pirun siistin näköinen :)

Onko toi täyttökorkista lähtevä huohotinsysteemi ainut vai onko sulla vielä ns. yläpuolinenkin käytössä?

Ja sotken nyt sun topickia tällä iskari/linkku pälätyksellä mutta samat ongelmat tuli mullekkin eteen,eli iskari ottaa alapäästä linkkuun kiinni eikä näin ollen täsmää yläkiinnityskohtaan. Aattelin että jyrsin sellasen palikan mikä tosiaan siirtää yläkiinnityspistettä taakse/ylöspäin,samalla kummiskin tukeutuu sit runkoon ettei pääsee keikkaamaan.

Onko sulla mitään hajua miten toi yläpään kiinnistyspisteen siirto vaikuttaa jousituksen toimivuuteen kun linkku itsessään jää kummiskin melko samaan kulmaan mitä orkkiksenakin.
Alkuperänen huohotus on kans käytössä. Oikeastaan tuo öljykorkista lähtevä taitaa olla all show no go. Olikohan tuo nyt kutosen AN-liittimillä. Tarkotus tehä huohotus/keräyssäiliö johonki tuohon öljyjäähyn viereen.
Tai harkinnassa vaihtaa koko jäähy vähän "sirompaan" AN/punos-letkuilla kun tuli pinchiltä ostettua 19-rivinen mocalin jäähy.

Eikai sen yläpään siirron pitäs sun tapauksessa älyttömiä vaikuttaa. Tuossa omassa tuntu tosiaan vähän jäykältä tuo jousitus kun tulee nuo koiranluut haarukan alapuolelle. Nuin näkyy kyllä muillakin olevan, mutta eihän se toimivuudesta kerro. Voishan tuossa jossain vaiheessa koittaa koneistuttaa tai leikkuutta vähän erilainen linkku..
Hiltsi kirjoitti:Perkele, hyvältä näyttää! :wavey: :firing:
Se on perkeleen hyvä. :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Helmi 08, 2013 10:18 pm

Tuli pitkän oottelun jälkeen jenkeistä pari vänse hänesin trumpettia. Vähän hankala löytää nuita irtaallaan mistään, mutta kaverin vinkistä sattu löytyyn jenkkiputiikki, joka nuita myi. Ei ollu äly kalliitakaan, mutta asiakaspalvelua ei saanu samaan hintaan ja sähköpostilla piti muutaman kerran muistutella että ees lähettivät nuo.
Tuolta se nyt tässä näyttäs. Eeässään se kuitenki varmaan tulee ja tähän yoshi kooteeämmän pöntöllä.
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » La Helmi 16, 2013 6:37 pm

DR viimeinkin ajokunnossa, pääsee pukkaamaan sen ahtaampaan pilttuuseen loppuhipistelyä varten ja saa siirtää eeässä leikkuusalin puolelle.
Tämmönen siitä ny tuli tuolla uudella keulalla. Ei o maskissakaan enää niin paljo etuylitystä.. Pikku hipistelyähän siinä vielä ois..mm. vilkkuja ei o takana, mittaristo kytkemättä, stefat keulaan vaihtamatta. Meinas aiheuttaa vähän hartialukkoja ensitesteillä ku joutu rajottamaan keulan kääntyvyyttä tavallista enemmän ettei pumppujen kiristyspultit vastaa tankkiin.
Taisteluhaavoja tuli yhen käsisuojan verran. :D
Kuva

Gikserin kanssa on ollu hiljasempaa. Takajarrusatulaa rupesin uuteen väriin suunittelemaan, siispä satula puhallukseen. Ei kuitenkaan oikeen naposta tuo pihalla pakkasessa hiekkasuihku vasten naamaa puhaltaminen, joten askartelin nurkissa makaavasta romusta puhalluskaapin, niin voi vaikka pikkutakissa tallissa puhallella. (mitotus on tarkka, suzuki pv runko mahtuu vielä just) :D
Kuva Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
tomikoo
Viestit: 149
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 12:00 am
Paikkakunta: KTM EXC-F 250

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja tomikoo » La Helmi 16, 2013 8:03 pm

jutila kirjoitti:Tuli pitkän oottelun jälkeen jenkeistä pari vänse hänesin trumpettia.
Ilmeisesti kuvan V&H pönttö ei ole suoraan GSXR sopiva? Eri näköinen, kuin itselle tullut, suoraan 1990 GSXR sopiva. Sullakin lienee vain tyhjä kartio, vai onko jokin vaimennin myös? Jos tuo tuli tyhjänä, oliko jotain ideaa, kuinka toteuttaa vaimennus tuohon kartioon?

Kuinka sulla tuo perä ja linkusto toimii? Joustaako "normaalisti"? Omassa projektissa linkusto aika ihme asennossa tuon uudemman swingin kanssa.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » La Helmi 16, 2013 9:13 pm

tomikoo kirjoitti:
jutila kirjoitti:Tuli pitkän oottelun jälkeen jenkeistä pari vänse hänesin trumpettia.
Ilmeisesti kuvan V&H pönttö ei ole suoraan GSXR sopiva? Eri näköinen, kuin itselle tullut, suoraan 1990 GSXR sopiva. Sullakin lienee vain tyhjä kartio, vai onko jokin vaimennin myös? Jos tuo tuli tyhjänä, oliko jotain ideaa, kuinka toteuttaa vaimennus tuohon kartioon?

Kuinka sulla tuo perä ja linkusto toimii? Joustaako "normaalisti"? Omassa projektissa linkusto aika ihme asennossa tuon uudemman swingin kanssa.
Eihän tuo näy suoraan kiinnike passaavan. Ei nuita trumpetteja pitäs kai saaha oikeen ees irtaallaan. Hondan osia kauppaavasta jenkkipuljusta nuo tuliki. Tyhjä on, semmosta dB-"killeriä" kai nuihin saa jenkeistä. Aattelin tehä omaani parituumasen reikäputken koko trumpetin matkalle ja sitte siihen kiinni päätylevy, jonka sais pultattua tuohon päädyssä olevaan reikään.
Ei muuten näyttäny räkkikaupan sivuilla enää olevan myynnissä nuita vancen putkistoja, jostain kuulin huhua että nuita ei tehtäs enää?

Kylmissä "persdyno" testeissä tuntus, että joustaessa alkaa kiriä koiranluita. Pähkäilly että tarvis semmosen linkun, missä koiranluitten linkunpään kiinnitys tulis lähemmäs iskarin kiinnikettä tai sitte vaan apinoida koko linkusto/iskarin paikka nuista uudemmista peleistä.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
tomikoo
Viestit: 149
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 12:00 am
Paikkakunta: KTM EXC-F 250

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja tomikoo » La Helmi 16, 2013 9:22 pm

jutila kirjoitti:Aattelin tehä omaani parituumasen reikäputken koko trumpetin matkalle ja sitte siihen kiinni päätylevy, jonka sais pultattua tuohon päädyssä olevaan reikään.
Ei muuten näyttäny räkkikaupan sivuilla enää olevan myynnissä nuita vancen putkistoja, jostain kuulin huhua että nuita ei tehtäs enää?

Kylmissä "persdyno" testeissä tuntus, että joustaessa alkaa kiriä koiranluita. Pähkäilly että tarvis semmosen linkun, missä koiranluitten linkunpään kiinnitys tulis lähemmäs iskarin kiinnikettä tai sitte vaan apinoida koko linkusto/iskarin paikka nuista uudemmista peleistä.
Samat aatokset itselläkin tuosta putken sisuksesta. Reikäputkea, jonka ympärille vähän villaa ja alumiinista ruuvattava pääty. Sellanen, että saa helposti pois. Omani tilasin Dragrace.fi kautta ja tuli parissa viikossa, jostain jenkeistä hekin lie tilanneet.

Mulla tuossa Laiskiaisen vanhassa pelissä peräpää on ihan kivikova, ei juuri mitään joustoa vaikka 100kg kaveri istahtelee rajummin kyytiin. Toiminee sladittelussa, mutta tuskin tuolla pitoja saa varttimaililla... :nono: Linkuston liikerata näyttää aika oudolta. Täytynee pähkäillä jokin fiksumman oloinen juttu tai vaihtaa konstruktiota, esim kuten mainitset apinoida uudemmista.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » La Helmi 16, 2013 10:06 pm

No mullahan on tuossa periaatteessa sama geometria nyt kun laiskiaisen exässä. Eli sama linkku ja periaatteessa sama swingi, iskari on mulla vaan aavistuksen pystymmässä. Jotain sille varmaan tarttis keksiä, kai tuolla uskaltaa ajaa kun jollain näytti turbosuskassaki olevan samanlainen yhistelmä. :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Su Helmi 17, 2013 12:10 pm

Mitäs tosta PV:stä on tulossa? Itellä megasquirt-PV työnalla parhaillaan : )

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Helmi 17, 2013 6:57 pm

HSuomi kirjoitti:Mitäs tosta PV:stä on tulossa? Itellä megasquirt-PV työnalla parhaillaan : )
Siitä jotain joskus pv-foorumilla tullu lueskeltuaki.
Ei nuo(kaan) peeveet ihan yhteen jää. Yks ois, mikä pitäs kilvittää ja tehdä myyntiin, toinen kasikymppikamoilla ihan vaan sunnuntai-ajeluun ja mopopoikien kiusaamiseen, pulttirenkaatki siihen ois muttei o tällä talvea jaksanu vaihtaa alle. Sitte ois yks rälläkkää nähny runko, mihin oli tarkotus wesigikserin motti sovittaa tai mielummin iö jos joku ostas wesikamat pois. Sitten ois vielä jonku verran vakio ja orkkisosaa kasassa kuhan jostain sopivasti löytäs -90 rungon niin vois vielä yhen entisöidä. :lol:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Vastaa Viestiin