Muutama iiöö susuki

Valvojat: ESKIL, btseppo

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Syys 12, 2012 4:47 pm

Nuo "power-jet" suuttimet sain avattua vain lukeakseni ouldskchoolsuzuki.infosta, että ne pelaa alipaineen kanssa ja pitäs tukkia.
Käyntiin lähtee, käy tyhjää ja rajotin löytyy. Seoksetkaan ei äkkiseltään ihan metässä, tyhjäkäynti ehkä vähän laihalla, mutta tuolle alapäälle ei muuta ookkaan tehty ku seosruuveja vähän avattu.
Nyt siis tilanne ja set-uppi tämä
"yoshin 4-1 tölkkisarja+yoshin pönttö. 38 orkkiskaasarit dynojetin stage3 satsilla(neulat, neulaputket, pääsuuttimet), pipercrossin irtoputsarit.
Kaasareista lisäilmareijät tukittu, mutta ei pelaa silti. Jossain 3-4k paikkeilla tulee kuoppa. Kiihdytyssuppilot parantaa asiaa, muttei poista ongelmaa(toistaseksi vakiokotelosta nyysityt suppilot, eli 1&4 suppilot lyhemmät). Luistit alkaa siis "leijua"ylös alas. Kun tuosta kuopasta pääsee ohi, niin ne kyllä mukisematta kattoon asti nousee."
Kiersin mää äsken tuolla tallin jo pari kertaa ja kävin vähän kumiaki polttamassa. :)
Seuraavaksi lähen koittamaan nuo "power-jetit tukkoon ja luistista toinen ilmareikä tukkoon.

Dan-moton setistäki tuli ihan hyvä ku uusi kaikki pultit ja teki osan kokonaan uusiksi. Huom. race-mallin nestesäiliö ja tankki. :P
KuvaKuvaKuva
Konttori "valmiina". Ahtomittarihan sieltä vielä puuttuu..
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Syys 14, 2012 11:55 pm

Tänään oli kohtalon päivä.. Eilen illalla hain kaverilta elämää suuremman e-hyväksytyn hondan pöntön ja taikinoin sen yön aikana paikalleen.
Aamulla muutamat neulasulkeiset ja odottavin mielin kohti konttoria bilteman kautta hakemaan viimeset lain vaatimat varusteet. :D
Leimapatentit vol1. :lol: :lol:
KuvaKuva
Tuomio oli; EI JATKOON, melut yli 110 depan, mikään muu ei kyllä konttorin setää paljo kiinnostanukkaan. mm. jarruja ei koittanu ollenkaan saati käyny ite pyörän päällä, valojen katteluun riitti ku parkit toimi. :freak2:
Siispä leuka rintaan ja kohti uusia epäonnistumisia. Onneksi valitsin lähimmän konttorin, vaan 20km suuntaansa..
Kotia ihmettelemään, mikä vittu se on ku tuommosella pöntöllä ei äänet pysy kurissa. poistin turhat liitokset vuotojen varalta ja hitsasin vielä varmuudeksi rikan ja "killerin" putken muutenki jo minimaaliseen ulostuloon+laitoin vielä rullalle käärittyä teräsverkkoa väliputkeen. Ääntä piisas vaan silti vielä omaanki korvaan. Sitte hoksasin, että ne on nuo vitun vaparit jotka kurlaa niin saatanasti, eli pikanen imuäänenvaimennus peliin. :lol:
KuvaKuvaKuva
Vielä ehti takasi konttorille. Mittaus kärryllä pikku vesisateessa lähellä konttorin sulkemisaikaa, niin saatiin mittariin molempia miellyttävät lukemat. Kiekkojaki annostelin varulta vähän vähemmän.. Tämä ilta sitte purettu konttorivarustulta ja muutenki hipistelty kaikkea pientä. Se alkas olla penkin verhoilua ja pikku hifistelyä vaille "valmis"! :)
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Zippaaja
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Zippaaja » La Syys 15, 2012 1:41 pm

Pirkka patentilla jatkoon :D Oikein. Mielenkiintoinen leimaus kyllä, kun ei kerran ollut mistään muusta kiinnostunut.

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Viesti Kirjoittaja S^X » Su Syys 16, 2012 11:23 am

Ei jaksa kelailla koko topickia läpite mutta mitkä noi etujarrusatulat on?
Ihan perus 6m Tokicot?

Näyttävät nimittäin tuolla värityksellä melko maukkailta/spesiaalilta,ainakin kuvissa :)
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Syys 16, 2012 8:01 pm

S^X kirjoitti:Ei jaksa kelailla koko topickia läpite mutta mitkä noi etujarrusatulat on?
Ihan perus 6m Tokicot?

Näyttävät nimittäin tuolla värityksellä melko maukkailta/spesiaalilta,ainakin kuvissa :)
Jep. Bussista peräisin ja radiaalipääsylkky jostaki uudehkosta kuussatkusta. Ja sama sävy päällä millä mm. dr:n vanteet ruiskittu.

Tänään taas kaasarit irti n.10. kertaa. Nyt pelaa kiitettävästi, eikä ala tulvimaan. Ihan pieni kohta on missä seokset menee laihalle. Vähän ku höllä tai vääntää kaasua niin tulee taas alueelle.
Johtuu varmaan siitä ku mulla on jenkkimallin suutinsatsi. Olin muka aiemmin kattovinani, että nuissa euro vs. jenkkimallin kaasareissa ei o mainittavaa eroa, mutta neulat on vähän eri profiililla ja nuissa jenkkikaasareissa on vakiona inan verran isommat tyhjärit. Pitänee koittaa ne vaihtaa jos sattuu jostaki edullisesti saamaan. Nyt vaan jonkulaiset tuet rakentaa nuille, kaasareille, ettei joudu imukurkut niin kovalle rasitukselle.

Pari uutta räpsyä kävin eilen. Vaimennin piti jo vaihtaa tuohon isoon hiilaripönttöön killerillä ku ei oma korvakaan kestäny tuon joshin rätinöitä. :D Pikku lastentautejaki on löytyny mm. kilpi ottaa renkaaseen isoissa joustoissa ja kiekkamittari alkaa sekoilemaan isommilla kiekoilla= näyttää liian vähän/jumii johonki tiettyyn kohtaan. Varmaan senki takia oli nuita ongelmia äänien kanssa..
Kuva
Kuva

E: Tuli illan päälle vielä penkki verhoiltua. Koitin jättää reunoille ohuemmasti lasikuitua, että siitä vielä niitit puris läpi, mutta vitut. Noh, näyttipä tuo aika lujaan jäävän pelkällä kontaktiliimallaki.
Tästä siis lähettiin:
Kuva
Pakko myöntää, että pohjat jäi vaiheeseen ja lopputuloski on vähän sen näkönen. Eli enemmän "limiä" ois saanu olla ja terävämpi veitsi millä muotoilla.
Tämmönen siitä sitte tuli:
Kuva

No vitsivitsi, ois kyllä kieltämättä ollu aika perverssi, mutta luultavasti imukykyisempi ku tena, eli nahkahan siihen tuli vielä päälle ja tuo fleece oli vaan välissä muka nuita pahimpia pinnanmuotoja tasottamassa.
Kuva

Aikani kattelin, niin rupes näyttämään että tarttee perää nostaa, on nyt tuolla iskariasennuksella vakiota matalemmalla ja keulaa ei enää mahu enempää puottamaan nuilla raisereilla ku ottaa pumput tankoon kiinni. Kuhan vähän mittoja sais niin pitää jotku plingpling luut laittaa tilaukseen.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Syys 21, 2012 8:53 pm

Ei tässä jouva makaamaan saatana! Deeärrän kimppuun siis kun gikseri nyt alko vähänki nipussa olla.
Nokka tuli pois gt-motorilta. Ja aiemmin hessleriltä tulleet uuet nostajat löysi paikkansa.
KuvaKuva

Tanskundelta löyty sopivilla mitoilla ihmismäisempi takapamppu ja nettivaraosan kyttäämisellä löyty pikku näpertelyä vaativa showan usd keula.
Kuva

Nokalla tuli ihan huomattava voimantuntu verrattuna kuoppautuneeseen vakionokkaan. Vielä se vaan sitä kiihytyspumpullista suoravetoa huutaa kaverikseen. Pitää tuota alustapuolta alkaa kattelemaan kuntoon viimestään tuossa lumien tullessa. Jos nyt vähän aikaa vielä motoilla pyöris ennenku ruuvaa rupulit taas alle. Ajatuksissa oli käyä laittamassa nuo motot otteeseenki, mutta ehtiihän sitä sitte ens kesänä....
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Syys 26, 2012 9:17 pm

Mistä vitusta näitä susukeja oikeen tulee.. :freak2:
Kuva

Iski semmonen perversio vanhasta gsx:stä caferaaserina ja tuli ostettua tuo mun vanha gikseri takasi elimenluovuttajaksi. Cafeprojektiin ois siis jo hommattuna keula, vanteet, jarrut, valo, perä jne. Enää puuttus se pyörä. :eyemouth:
Loput tuosta wesipyssystä onki osina kaupan, sähköosat ja pakosatsin jätän vielä itelle tuota pv750r ikuisuusrojektia varten.

Iiiööhönki tuli säädettävät koiranluut, mutta liian pienillä reijillä. Pitänee tehä siis kuitenki uudet uniballeista ja jenkatangosta. Myös korjattavaa ilmaantuu vähän viime lauantaisen +400km jees faking touring reissun jälkeen ku ketjut katkes. Lähellä oli tulla jalkaan, mutta tarkkaan mitotettu underi pelasti. Isompia vahinkoja ei tullu, vähän oikomista uderin pidikkeisiin.
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Loka 21, 2012 1:21 pm

Se alkas vissiin olla gikserin osalta ainaki kausi taputeltuna. Penkissä vois pyörähtää jos ennen lumisateita ehtii. Ettei tylsä iske talvella niin "to do"-listalle on kertyny ainaki: Tuon nurkissa pyörivän koonelosen takahaarukan maalaus ja paikalleen istutus pikku jatkoilla, kaasarit tuosta -95w:stä (parempikuntoset ja vähemmän turhia osia), vaihenäyttö (tilattu jo, pitäs vielä modata tuosta vapaa-anturista tuohon käyttöön sopiva), putkiston väliputkea muuttaa vähän ja pönttö vaihtaa, ja site nuo etuputket pitäs käyttää sorvissa ja anodisoinnissa jos jaksaa, ehtii ja saa aikaseksi. :D
Deeärräänki löyty viimein se suoravetokaasari, makso kyllä vitusti mutta tähän mennessä on osattanu olevansa hintasa väärti. :) Ostin kans yhen osaläjän missä ois tähän ehjät lohkot, putkitettu pytty vähän ajetulla wisecolla jne. Että jos rahkeet riittää niin pitäs alkaa kone rakentelemaan talven aikana uusiksi.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » To Marras 15, 2012 9:03 pm

Myllerin Gerttiä lainatakseni: "Moottoripyörän jatkaminen on yhtä viisasta ku leikkuupuimurin kaventaminen" :D
Kuva
http://i63.photobucket.com/albums/h128/ ... gsx064.jpg
Ameriikasta tuli kuiten tuommonen kova paketti, josta löyty tuommoset palikat... Tuossa rupesin vaan mittomaan tuota haarukkaa vähän tarkemmin niin hoksasin, että nuissa uuemmissahan on näköjää tuo taka-akseli kovasti isompi ku vanhoissa mopoissa. Pitänee vissiin teetätää tuonne jatkojen sisään semmoset sovitepalikat..tai välähti kyllä semmonenki idea päähän, että hommais bussin takavanteen niin sais samalla sen 6" vanteen taakse. Vaihtas samalla etuseksi vesikikserin suorapuolasen vanteen ja iiööstä kiiltävähuuliset gsx:ään. Olikohan tarpeeksi sekavat suunitelmat. :freak:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » To Joulu 13, 2012 8:01 pm

Jahas, tällekki jotaki pientä taas välillä. Ei oikeen ollu hyvä yhistelmä tuos sv:n iskari,k4swingi ja gikserin linkku.
Huutelin siis saksan ebaystä, oiskohan tuo olla K1? linkun ja samaan pakettiin tuohon swingiin sopivan ketjulaaharin ku ei sitä ollu ennestään ollenkaan.
Nyt istuvat vähän mukavammin tuossa ja pitäs jousituksen geometrianki olla enempi kohallaan.
Kuva
Iskarin yläkiinnike tarvis tehä kokonaan uusiksi. Jos ois vakio mittanen iskari, niin ois varmaan menny sentin tai kahen korokepalalla. Akkuteline tarvii kans tehä uusiksi tai katella akku vähän eri paikkaan ku tulee sen verran ylös tuo iskari. Muutenki joutunee vähän takahäkkiä muokkaamaan...
Kuva
Kutosen takavannetta ei o vielä tullu hommattua. Oishan niitä maailma pullollaan, mutta rahaa tarvis olla tai ainaki saaha tuo entinen eka kaupaksi. Jarrubraketin ja satulan jo hommasin K2:sta, vielä pitäs pienempi kiinanpipari siihen tilailla. V&H pakosarjakihan siinä roikkuu, vielä vähän kahen vaiheilla pulttaanko sen ES:ään vai tähän.
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » To Joulu 27, 2012 9:13 pm

Tohtorin kopistelua pitkästä aikaa. Alkaa olla tuota valkosta paskaa sen verran taas, että alkaa olla kovastikki aika ruuvata piikkejä alle. Lisäohjelmaa tässä vaan aiheuttaa tuo keulan ja takaiskarin swappi.
Riipasin siis entisen, lähinnä parilta pajukepiltä näyttävän harukan irti. Ensimmäisenä ohjelmassa oli ohjausrajottimen irrotus.
Kuva
Ja irtoshan se ku vähän dremeliä ja lukkopihtejä vilautti. Uus pitäs vielä hitsailla paikalleen.
Kuva
Keula sujahti paikolleen. Emäputki pitäs rässäillä deeärrästä tuohon hondan kolmioon. Hondan oma oli muutaman sentin liian lyhkänen.
Kuva

Huomenna jatkuu.. Kysymysmerkkinä vielä alanko seuraavaksi prässin rakennukseen vai käynkö suosiolla kaverin pajalla. :D
Semmonen probleema tuli vastaan tuon kanssa, että putket on samalla leveydellä ku vakio keulassa. Mutta kun keula on ylösalasin niin ei ookkaan renkaalle niin paljon tilaa tarjolla. Netistä lueskelin, että hondissa on tavallista kapeammat nuo keulat. Smotokumin kanssa ei toivoakaan mahtumisesta nuilla kolmioilla ja crossirenkaan kanssaki joutunee vähän sivuun shimmaamaan, ettei osu jarrulevy yläputkeen. Niin ja etuakseli pitäs toki tehä uus ku ei tullu keulan mukana ees aihiota..

E:Jos jollain on tarjota huokeita ylä/alakolmioita leveydeltään pumpun keskeltä keskelle +18,5senttiä niin kiinnostas.
Yläpala 54mm ja ala 57mm reijillä.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Tammi 04, 2013 10:33 pm

Tuli gikseriin tonnisen tellun takavanne Korvannolta. Pisteet sinne erittäin nopeasta toimituksesta ja kilapilukykysestä hinnasta. :wavey:
Tuliki jo aiemmin hommattua kiinan pipari valmiiksi tuolle. Holkit ja akseli kans tellusta, näky neki menevän heittämällä paikalleen. Näyttäs että ketjulinjan kanssa joutuu taas vähän painimaan, en vielä kyllä ketjua kokeillu paikalleen, mutta eiköhän siitä pakan sorvauksella tai offsettirattaalla selvitä.
Kuva Kuva
Kaukoidän ihmemaasta ois tulossa myös säädettävät koiranluut uniball-päillä ku ei sattunu ihan kohilleen nuo koonelosen reikäsäätöset nykysellä(kään) linkulla.


Ja deeärrä-projekti vaan seisoo paikallaan ku piti alkaa vaikeimman kautta ja itelle sitä prässiä tekemään. :roll: Yks toinen keulaki kävi jo tuossa kääntymässä, mutta se lähti takasi myyjälle ku unohti mainita, ettei kolmiot sovikkaan pumppuihin. Tai oikiastaan ne sopi vähän turhanki hyvin.
Muutenki näytti olevan ongelmia tulossa---> kolmiot osuu tankkiin. Saa nähä saako t-palan nostolla pelattua vähän lisää tilaa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » Ti Tammi 22, 2013 8:41 pm

Jotain pientä käpistelty taas. Vaihdoinkin iskarin linkun takasi vakioon ku tuo k2 linkku hiero runkoon kiinni kun perse oli öbaut normi korkeudella. K4 iskari ois kans tulossa lähipäivinä, näyttäs että ei tarvi tuota yläkiinnitystä paljoa säveltääkkään uusiksi, korkeintaan laittaa korokelevy laipan alle.
Sorvarille vein nipun lyijykynäpiirrustuksia rautapalikoista ulos koneistettavkiski. Koiranluille siis muutama holkki ja rattaan puolen holkki taka-akselille ku se tl:n oma ei aivan sittenkään passannu.
Haarukka kävi pulverissa pika-aikataululla. Eilen illall sen luovutin ja ennen aamua oli tullut jo kuva valmiista tuotteesta puhelimeen. :lol:
Kuva
Toinen swingi tulee EeäSsään, mutta ei tässä siitä sen enempiä.
E:Vortexin sahalaitaalurattaan huutelin kans tähän ku vanteessa oli paikallaan joku 38hampainen ländspiidikiekko. :D

Dr edelleen vaiheessa, banditin emäputki sorvarilla sorvattavana ja hondan kolmioon sovitettavana. Hommasin 250 -91 ceeärrän etuvanteen jarruineen, että ois bolt-on setti ollu ilman turhia sorvaushommia. Vaan niinhän siinä taas kävi, että elimenluovuttajapyörään oli joskus vaihettu vanhempi keula ja sorvari sai kuitenki lisää töitä. :mad:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja jutila » To Tammi 24, 2013 11:41 pm

Aamulla postityttö toi B-Magazinen lisäksi K4 750 takaiskarin saksasta, joten piti alkaa sitä survomaan paikoilleen.
Eilen tuliki jo swingiin niittailtua kierreniitit ja ruuvattua siihen kaikki tarpeellinen kiinni+swingi runkoon paikalleen.

Oletus oli että K4 iskari menis paikalleen vakio yläkiinnikkeelle korokelevyn rakentamalla, noh se näytti kuitenki olevan saman mittanen ku tuo entinen sv:n iskari, joten ei menny pelkällä korokelevyllä.
Leikkelin lisää alumiinia ja rupesin kehittelemään kokonaan uutta kiinnikettä.
Kuva
Kun ei nuita alu-hitsaus vehekeitä löydy niin päätin jättää tuon kuitenki vaan aihio-asteelle. Ja siirryin siis tutumman materiaalin pariin.. 10mm latasta muutama siivu rälläkällä ja jokunen tuskanen reikä 200mk pylväsporakoneella+vähän miggiliimaa perään. Tämmönen tuli..
Kuva
Jätin siis vähän säätövaraa tuohon iskarin korkeuteen, eli rikkoja lisäämällä/vähentämällä tuonne väliin voi iskarin paikkaa vähän muuttaa jos ei koiranluitten ruuvaus riitä.

Paikalleenki tuntu passaavan.
Kuva Kuva

Sitten ei muutaku saunaan ja ihmettelemään mitä sitä huomenna ropais. :cheers:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Re: Pari iiöö susukia

Viesti Kirjoittaja S^X » Pe Tammi 25, 2013 3:18 pm

Eikö toi ois menny suoraan orkkis kiinnikkeeseen kun olis jättäny tuon "välisysteemin" pois?
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Vastaa Viestiin