Muutama iiöö susuki

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Kesä 24, 2012 1:33 pm

Jos jatkas vielä vähän yksinpuhelua..
Kiinnostuskiikarit on ollu hukassa aika pahasti. Gikserin kanssa nuo pulverointihaaveet hauattu ku tuntuu niin hankalaa olevan, maalaan ite ruiskulla. Oikeastaan mitään ei o tapahtunu, tankki nyt kuitenki aikalain maalia vailla ja etulokari jo koemaalattu. Perä vielä underia oottelee. Koneenkopat ja kolmiopalat/raiserit maalasin wrinkle-maalilla.
Hommasin myös -01 ärrän takahaarukan ku sattu halvalla löytymään, mutta mahdan kasata eka vakiohaarukalla ku pitäs tuohon akseli, linkustot ja koiranluut tehä.
Myös sv1000:n takaiskari tuli tuon vakio takaumpun tilalle hommattua.

Kerranki sattu vapaa-aikaa juhannuksen kunniaksi olemaan niin ruiskin nuo tohtorin vanteet ja gikserin jarrusatulat väriin.
Kuva Kuva
Ensviikolla jossain vaiheessa käyä kumit pyöräyttämässä vanteille ja ihmetellä vielä etulevy, niin joutas ruuvata nuo paikalleen.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Heinä 01, 2012 8:51 pm

Hain kaverilta 6kawan etulevyn, avarsin vähän keskireikää, porasin uuen jaon ja tein vanhasta levystä spacerin. Nyt jää mukavasti muutama milli puolan ja satulan väliin.
Kumit pyörähti kans vanteille, samoin ku uue laakerit vanteisiin.
Nyt ne sais nakella vaikka paikalleen. Tallissa vaan iski vähän ahtaanpaikankammo, niin ei vielä mahtunu touhuamaan. Pitäs nostella mopo kattoon ja vaihella keulan stefat samalla, niin sais vähän öljyäki pysymään keulassa.
Kuva


Aamulla hain myös pari tuommosta pienempää suskaa niin sai yhtä tuommosta ikuisuusrojektia laitettua vähän jalalle..
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Su Heinä 01, 2012 9:37 pm

Myytkö PV:n t-kappaleen kympillä?

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Heinä 01, 2012 10:01 pm

Ei o ku yks ehjä irtona ja se menee käyttöön. Kierolla emäputkella varustettu taitas löytyä..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Su Heinä 01, 2012 10:12 pm

Ok. Ehjä putki olis just se, mitä tarttis.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » La Heinä 14, 2012 8:26 pm

Tämmönen siitä nyt tuli, tai no ei vielä ihan läjässä. Laitettava parempia kuvatuksia kunhan saan tarpeeksi pitkät ketjut hommattua, puhtaammat muovit paikolleen, takajarrulle tukiraudan hitsailtua ja muutenki pestyä koko laitoksen.

Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Heinä 16, 2012 9:34 pm

Ei o kyllä vielä pesty ja ketjutki puutuu, mutta muutama parempi kuva ois.
Putkistolle tein uuet kannakkeet ja maalasin rännin mustaksi. Taitaa olla alunperin uuempaan darraan tuo leo vincen liitospätkä niin ei passannu mikään kiinnike kohalleen ja vähän huonostippa tuo aiemmin kiinni oliki.
Kuva
Tuli tosiaan vähän nuita tankin muoveja rälläkällä ja kuviosahalla laihutettua, ei o enää niin möhkön näkönen. USD-keulaa se edelleen huutas ja maskiaki ois ihan mukava vähän taaksepäin saaha. Virtalukon siirtämisen jonnekki muualle se vaan melkeen vaatis..
Kuva

Takajarrulle tein huonekaluputkesta ja lattarauvasta tukitangon. Takahaarukkaan piti kiinnike kans sulatella.
Etupäässä on aika piukkaa tuon levyn ja satulan kanssa. Jos joskus sais sen ud-keulan hommattua niin vois jonku fiksumman kokosen satulan ja isomman levyn laittaa.
Kuva Kuva Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Elo 13, 2012 9:26 pm

Alko tohtorin käynti muistuttaa liikaa sveitsiläistä kelloa..tikityksellään. Venakoppa auki...ja sieltähän löyty deeärrän tyyppivika; yläpään öljyvaje ja pakonostaja kuopalla+nokassa kans nirhaumaa.
No eipä siinä mitään, hessleriltä pari nostajia tulossa, nokka pitäs ottaa irti ja lähettää gt-motorssille hiottavaksi, jos koittas samalla vähän lisää potkua hakea.

Ötökät ja siitepöly käyny sen verran vähäseksi, että on vähän uskaltanu maaliaki ruiskia tuolla mun maalauslaboratoriossa (jospa sitä joskus vielä ois oikeat tilat missä maalata).
KuvaKuvaKuva

Kaikenlaista palikkaa on kans kerenny kantautua gikseriin pultattavaksi. mm. APE yläpään voitelusarja ja kierros kiinan piparilevyjä.

E: Pannaanpa vähän tiiseriä ku tuli tänään tuota jo vähän niputettua. Pitemmät koiranluut tarttis vissiin tehä ku on tuo sv iskari ~3 senttiä vakiota pidempi.
KuvaKuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » La Elo 18, 2012 1:12 am

Kummasti se tuo mopo kasaantuu ku kuuski tuntia käy tallissa pyörimässä. Tuli vaiheltua keulaan uuet stefat ja pölysuojat...ja koitin "hiilari"kalvoaki pumppujen pintaan kiskasta, mutta rupes näyttämään, ettei niistä siistiä saa ku ei o tasapaksut nuo pumput.
Palattava siis keulan osalta plän beehen, eli talvella (tai joskus) pumpuista kiilto pois sorvissa ja anodisointiin(mustaksi).
Kuva
Niitä pitempiä koiranluita tuo tosiaan kaipaa, samalla sitte etupumppuja vähän puottaa. Nyt ei meinaa ees jalustimella pysyä pystyssä. :D Jos oikein nohevaksi alkas niin vois tuon iskarin yläpään kiinnityksen taiteilla uusiksi nii ei ois tuo linkkukaan enää niin ihmeellisessä kulmassa.
Tuohon takahäkkiin taijan jättää jonkulaisen option vielä tynkäperällekki.
Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Eqe
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Honda FMX "supermoto"

Viesti Kirjoittaja Eqe » La Elo 18, 2012 11:28 am

Sehän alkaa näytää hyvältä :)

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Elo 27, 2012 10:19 pm

Kävin ape-importista 3*teräspunosjarruletkut ja näppäsin valolle ja mittaristolle telineen lattaraudasta. Alapäähän tulee vielä valolle samanlainen kiinnike+ samalla vilkkuteline.
KuvaKuva
Takaiskarin yläpäähän tein tuommosen pysyvän väliaikaisratkaisun. Ei ollu oikeen sopivan paksusta matskua tehä kokonaan uutta, niin siirsin semmosella levyhässäkällä vakiokiinnitystä reikävälin verran ylemmäs.
Tankoki piti vaihtaa... Rupesin ihmettelemään ku oli niin kapia entinen, mittanauha kauniiseen käteen ja toteamus, että oon joskus kiireessä napannu mini MX-tangon biltsusta. Noh, tilanne taas kunnossa. :P
Tänään tein takahäkkiin kierteelliset kiinnityslaipat, että pystyy vaihtamaan erilaisen kehikon tuosta öbaut penkistä taaksepäin. Muutenki tuli käytettyä oikeastaan ihan osina tuo häkki ku oli kiero vähän suuntaan jos toiseen, kummasti helpottaa hahmottamaan mittasuhteita ku on haarukka, tankki ja rengas paikollaan. Ja miksipä tehä kerralla kunnolla ku voi puoli vuotta hieroa aina viikonvälein uusiksi... :freak2:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » La Syys 01, 2012 9:31 pm

Mukavasti etenee taas. Jotain hyötyä töitten loppumisesta.. Lähipäivinä vois savuja haikailla kuhan saan kaasarit pestyä ultraäänipesurissa ja sen pesurin rakenneltua eka..

Julkaistaanpa nyt kuitenki kuva tuosta iskarin yläkiinnityksestäki.
Kuva

Lampulle tuli tämmönen säätö nuitten omien säätöruuvien lisäksi. Ja tuommosen pikku lipan tekasin samalla valon päälle, Pitäs vielä joku kiinnitys sille kehittää.
Kuva Kuva

Takahäkki ois kans valmis viimein. Tuli aika paljo laitettua "ylimäärästä" rautaa että saa underin venytettyä paikolleen ku en jaksanu kuituhommiin enää sen kanssa ryhtyä. Pitänee joskus tulevaisuudessa semmonen laihutettu häkki tehä ja saattaa toki persekki vaihtua. :freak:
Kuva Kuva
Tänään piti vielä rueta konejumppaan ku tuntu että ylimäärästä virtaa on jälellä. Menihän se sinne suht helposti vaikka yksinään vääntelin. Eli temppu ja kuinka se tehdään.
Kuva Kuva Kuva
:wavey:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ti Syys 04, 2012 5:47 pm

Jatketaampa juttua. Hyvät puolensa tässä yksinpuhelussa, eipähän ainakaan kukaan vittuile.

Eli, kun kone oli taas paikallaan oli aika siirtyä putkiston kimppuun. Väliputken tein uusiksi, lisäsin lambdalle paikan ja kartotin vaimenninehokkaita.
Kuva Kuva Kuva Kuva
Kuva
Tuo "streetfighter" pönttö oli lähinnä semmonen aivopieru leimauspöntöksi, mutta voi olla että pääsen helpommalla jos otan kaverilta lainaksi suoraan e-hyväksytyn pöntön.
Tuli tosiaan tuota APE voitelusettiä soviteltua kans paikalleen, mutta sehän ei seiskapätkään semmosenaan menny.
Koitetaanpa kysellä siis täälläki, että oisko semmonen paha patentti, jos teettäs tuonne vakio öljylinjoihin kannen päähän semmoset välilaipat, mihin tulis nuo apen tuloletkut sitte kiinni?
Vai oisko parempi tehä semmonen laippahässäkkä lohkon päähän ja/tai tukkia alkuperänen kierto ja käyttää pelkästään tuota apea? :freak2:

Tänään tuli kuidutettua penkkiin keskelle lisää matskua, lähinnä kiinnikeiden kohdalle. Myös kaikkia nuo häkit sun muuta rautahärpäkkeet ois saanu mattamustaa ylleen. FMI-mittari sai kans telineensä.
Ei muutako takasi sorivin ääreen..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Tim
Viestit: 153
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 12:00 am
Paikkakunta: GSXR1100 T, EFE 1100

Viesti Kirjoittaja Tim » To Syys 06, 2012 10:31 pm

Onx noi palikat väärinpäin?

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Syys 07, 2012 9:43 pm

Tim kirjoitti:Onx noi palikat väärinpäin?
Olihan ne tuossa väärällä puolella. Ei ollu oikeen käryä, mihin tuo tuloletku kuulus tulla ja sekotti nuo gsx:n sarjat, missä vanhat tulot korvaantuu kokonaan. Homma selkis kuitenki ku netissä kuvia selaili ja haki irtonaisen venttiilikopan ihmeteltäväksi. :freak2:
Tällä hetkellä ongelmana vaan sopivan adapterin löytäminen tuohon 750 koppaan, siinäkun on M12*1,25 kierre. Isossa gikserissä vissiin normi m8?
Mulla ois nyt yks adapteri missä oikia nousu, mutta jotaki inan verran m12 isompi tuumakoko. Oli tarkotus vääntää siihen tuo m12 kierrepakalla päälle, mutta homma kaatu taas siihen ku ei joka nurkalla tunnu olevan tuon kokosia leukoja.. Vähän ahasta kyllöä muutenki tulee sen palikan kiristyksen kanssa ku tais olla 17mm avaimelle ja kopan päässä vähän heikosti tilaa, alunperin siinä on siis kuusiokolokantanen pultti.
No tuo ei o nyt prior. 1 listalla.
Sähköt sain viimeyönä painittua kasaan eli lähinnä koson asennus, uus päävirtakaapelointi ja lambdalle+ö-lämpöanturille kaapelointi.
Tuo lämpöanturihommaki kyllä kusi vähän kintuille ku oli väärällä kierteellä oleva ö-proppuanturi.. Pitänee ekan öljynvaihon jälkeen ihmetellä nuita öljyhommia uuemman kerran.
KuvaKuva
Kaasarit pistin kans paloiksi. Ultraäänipesuria en saanu pelaamaan, joten tyydyin pöllööljyyn ja hammasharjaan putsauksen kanssa.
Nuo kohokammion pohjaan kiinni tulevat suuttimet oli muurautunu umpeen, mikäs niitten tarkotus tarkalleen on? :-? En saanu niitä pikku liottelulla ja paineilmalla aukeamaan, jätin vielä yöksi ne liukkariin ja löin kaasarit muuten kasaan.
KuvaKuva
Suutinsatsin nakkasin sisään samaan konkurssiin. Peränki kerkesin jossain välissä vetää hinkkavärin kautta mattamustaksi.
Tuntuu, että hitaasti etenee, vaikka melkeen asuu tallissa. Sais nuo kaasarit nyt elävien kirjoihin niin pääsis koittamaan käyntiin tuota sahaa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Vastaa Viestiin