Muutama iiöö susuki

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Muutama iiöö susuki

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Syys 18, 2011 9:19 pm

DR 650 -93
Iski kuramopokuume tuossa kesän gikserillä rullatessa. Ja alko vieläpä vanha suola janottammaan joten DR oli saatava taas.
Gikseriä koitin epätoivosesti vaihatella deeärriin, ilman tulosta. Joutu siis vaasasta kipasemaan käteisellä ku sattu edukkaasti olemaan tarjolla.
Käyttötarkotus on lähinnä maasto/sora ajoon, mutta vähän pakollista asvaltillaki ajelua tietenki on. Tähän ois tarkotus rakentaa talven aikana helpotusta, elikkä sovitella paikalleen motovanteet. Budjettiluokassa toki, eli luultavasti ihan valuvanteet jostaki kyykystä/kevarista. Ei tarvis tuon takavanteen mahoton leviä olla, koska muistaakseni 160 kumi on maksimi vakio haarukan kanssa. USD keulaki ois vähän mielessä, mutta saa nähä tuleeko laitettua vielä/ollenkaan.

Ostaessa pyörä näytti tältä. Tarkotus ois pitää ajokausi ympärivuotisena nuitten piikkien kanssa. Enskapiikeillähän saa ajella täällä syrjäkylillä.. :upto:
KuvaKuvaKuva

Heti piti tietenki kipasta bilhelvetistä fätbaari, raiserit ja muuta pientä. Välit vähän tiuhemmaksi laitoin kans ku vakio ykkönen oli aaivan turhan nopia. Nuilla kumeillakaan ei tehny vittuakaan metässä, joten etuseksi taas laatua sinisestä marketista ja taakse kendan trak masteri. (takanenki ois tullu biltemasta, muttaku darrassa on tuo vähän harvinaisempi 17" takavanne nii eipä sieltä saanu)
pitkään hyllyssä majaillu fmi:n 1.4 seosmittari tuli köytettyä tankoon kiinni ja putkeen migin liimalla lambdamutteri kiinni.
Pyörässä on dynojetin suutin/neulakitti, devilin alkukäyrä ja leo vincen X3 slipari(oli "pakko" vähän lyhentää ku repes toinen pääty irti, samalla lähti umpilevy sisäputkesta, äänistä tuli kyllä melkoset, voi olla että laitan vielä takasi sen levyn..)+putsarikotelon kansi vejetty reikäjuustoksi.
TM40 mikuninki tähän "tilasin" ja maksoinki, mutta eipä o vielä kuulunu. Pitää koittaa soitella herralle huomenissa. Teemu Nyman kertoi nimekseen, joten saa vinkata jos tuntee tapauksen. :D
db01-r kosolainen pitäs kans jostaki pierasta niin sais tuon vakiomittariston heivata vittuun.
Nyt Mopotin näyttää aikalain tältä.
Kuva

GSX-R 750 I/Ö -91
Tulipa sitte haettua tuommonen gikseriki. AVK:n tähtivaihdokki..
Kuva

Uusittavien listalle meni: Tankki, triggeripyörän koppa, takavanne ja jalkatappia ym. pientä. Halpa tankki jo löytyki vuototakuulla ja jalkatapeiksi meinasin koittaa nuita surullisenkuulusia danmoton tingeleitä.
Rungonmittauksessa pitäs käyttää ja sitte lähtee tuo häkki lentävällä johonki laatikon pohojalle. Kävis hitsauttaan alulätkät tilalle niin saa pultattavan häkin laittaa. (eikai ne leimalla sitä varmaan, toivottavasti hoksaa).
Peräksi alan mallailemaan erään trumpan pyrstöä. Etulokariksi tuommonen ducatin lokari, joka jäi edellisestä projektista. Etuvalo vielä suunittelun alla.
Tangon kanssa vähän arponu, että jättääkkö käännetyt cliparit vaikko laittaa fättistanko, eiköhän kuitenki se fätbaari tuu..
Mittariksi kipasin jalulta koson db01ärrän.
Jarrukahvapaketti pitäs päivittää jostaki uudemmasta vehkeestä niin sais isommalla männällä ku tuo orkkis on vähän koralissa murtunu piloille. Satulat onki tulossa gen1 bussista. Letkut varmaan käytävä tettämässä apella teräspunoksena.
Värimaailmakaan ei vielä ihan selevä o, mutta jos nyt tästä kuitenki tuon rungon jo maalauttas, mustaksi toki.
Haarukan jatkojaki vähän kyllä haaveillu, ettei vaan keulis liikaa... Saako näihin pultattavia jostaki vai pitääkö alkaa ite suunittelemaan?
Kuva
Viimeksi muokannut jutila, To Elo 01, 2013 10:29 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

t0m1
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 12:00 am

Viesti Kirjoittaja t0m1 » Ma Syys 19, 2011 7:39 am

täätä löytys 2kpl ktm usd keuloja :deal: nakkaa yv jos kiinnostaa

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Loka 10, 2011 11:53 pm

Nyt ois deeärräänki yhet motovanne-ehokkaat olemassa. Kävin eilen hakemassa nsr:n vanteet levyineen ja vetopakkoineen. Ois pitäny vissiin valosan aikaan hakia ku tänään huomasin, että vittu tuosaha on vielä 18":n takavanne. :freak: Noh katellaan meneekö nuo viereenkään vai onko sama myyä pois ja ettiä paremmat aihiot.
Mittaristoksi tähän tilasin loppusissaan vaporin jenkkilästä. Sille tekasin telineen varotusvaloneen. Ei taija ainuttakaan kuvaa olla tähän hätään siitä näyttää.
Myös maskia vähän päivitin ja sharpin käsisuojat ruuvasin paikalleen.
TM40 homma on nyt vähän jäissä ku oli sinisalon poika se kauppias, jolta olin sen ostavinaan eli hukkaan meni ne rahat..
Vakiokaasarin jatkoksi kuitenki nyt laitettu twin airin putsari, putsarikoppaa avarrettu vähän lisää ja isompi tyhjäkäyntisuutin laitettu.
Kytkimen käytin kans auki ja hion välilevyt+korista rappuset pois.
Ja muutenki vähän samalla tiivisteitä ja o-renkaita uusailin jos loppus tuo koneen hikoilu.
Pohjapanssari pitäs alkaa taiteilemaan kans uusiksi tässä lähipäivinä. Runko lattaraudasta ja tehä jatkumaan vähän pitemmälle koneen alle ku on muuten tuo ö-pohja aika aralla paikalla.
Kuva Kuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » Ti Loka 11, 2011 6:50 pm


jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ti Loka 11, 2011 9:12 pm

Ois varmaan ihan näppärät, mutta VÄHÄN karkaa budjetista. :lol:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » La Loka 15, 2011 9:18 pm

Jaha, tuli postia ricambi-weissiltä. Tällä kertaa pystyy antamaan ihan positiivistäki palautetta, perä tuli viikossa ku vuos sitte tuo etulokari matkas 3kk saksa-suomi väliä. :lol:
Paketointi oli toki taattua ricambi-weiss laatua, eli tuommonen hevosen kokonen pahvilaatikko jossa perä hölsky miten nyt sattu hölskymäänkään. Oli sentään kelmutettuna. Tuohan on siis daytona trumpetin rataperse.
KuvaKuvaKuva
Ykköskoppasen bussin satulatki tuli hommattua. Pitäs nitromorssata ja maalailla uuestaan mustaksi.
Kuva
Danmoton rojutki ois jo maassa kuhan malttasivat päästää ne tullista pois. :mad: Takavaloksi tilasin alustavasti sv650:n ledivalon. Etuvaloksi tulee k4 750 gikserin umpio.
E: Köyhän miehen jyrsimellä, eli rälläkällä, raspilla ja viilalla väänsin uuet takahäkinkiinnikkeet (tuosa vielä viimeistelemättä)
Kuva
Viimeksi muokannut jutila, Ke Loka 19, 2011 11:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
clawfinger
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
Paikkakunta: R1-T

Viesti Kirjoittaja clawfinger » La Loka 15, 2011 9:21 pm

Itellekki tuli perä aivan jäätävän kokosessa pahvilaatikossa. Ei voi kun ihmetellä miten oli säilyny ehjänä. Ei siis mitään kelmuja edes.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » To Loka 20, 2011 12:01 am

Välillä deeärrän päivitystä.. Hitsailin runkoon M8 mutterit, että saa uuen pohjapanssarin kunnolla kiinni. Lattarauasta veistelin semmoset tukipalat kiinnityspisteisiin ja amispellistä leikkelin panssarin.
Kuva Kuva
Öljynjäähyttimen kiinnitysrauta piti tehä viimein uus entisen kolmesti murtuneen tilalle.
Luotin vanhaan sananlaskuun; ruma on luja! Ois kyllä varmaan vähempiki riittäny, runko katkennee seuraavaksi.
Kuva

Meinas olla ongelmia käyntiin saannissa kaikkien nuitten muutosten jälkeen. Alarekisterin näyttäs vetävän vieläki aika rikkaalle, vaikka TK suutin vaan 42,5->45. Voi olla, että tuo dynojetin neulan profiili sotkee vähän kuvioita. Taidan laittaa vakio TK-suuttimen takasi ja nostaa pykälän neulaa.
Oman osansa toki antaa alipainekaasari ja tuo reijitetty putsarikotelo, mutta sen jo eliminoin teippaamalla lisäreijät umpeen. Jospa vielä joskus sen suoravedon sais laitettua...
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Loka 20, 2011 3:02 am

jutila kirjoitti:...Ykköskoppasen bussin satulatki tuli hommattua. Pitäs nitromorssata ja maalailla uuestaan mustaksi...
Missäspäin noi satulat on? Jos saat ne stadiin ni mä voin puhaltaa ne soodalla halvalla...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » To Loka 20, 2011 11:49 am

Oulun korkeuksilla. Vähän on kaukana.. :roll:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Loka 23, 2011 12:51 am

jutila kirjoitti:Oulun korkeuksilla. Vähän on kaukana.. :roll:
Oulussa tulle käytyä aina silloin tällöin, voisin vaik enskerralla tulla ihmetteleen...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Loka 24, 2011 8:09 pm

MustaSurma kirjoitti:
jutila kirjoitti:Oulun korkeuksilla. Vähän on kaukana.. :roll:
Oulussa tulle käytyä aina silloin tällöin, voisin vaik enskerralla tulla ihmetteleen...
Tere tulemast.

Kiinan ja saksan postipojat on taas polkeneet. Tuli tuo sv:n ledivalo ja danmoton jalkatappirungot, billettitupet ja 2wheelssiltä kytkin ja jarrukahvat.
Tosi asiallinen työstöjälki nuissa kahvoissa.
Sitte muistin tuosa eilen rapuloissaan, että hups tuli muuten tehtyä kaupat vanteista tuolla oulun ajokauden päättäjäisissä. :D Piti käyä sitte neki tuossa maksamassa ja hakemassa pois kuleksimasta.
Vähän sydäntä särkee maalata nuo cändipunaset osat kiiltävän mustiksi..
KuvaKuva
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Loka 28, 2011 10:22 pm

Nyt ois siis deeärrään tulossa tuon avk gikserin alkuperänen etuvanne ja takavanteeksi pitäs jostain löytää 4,5" gikserin vanne! :wavey:
tk-suutin nyt darrassa vakio ja neulaa nostettu--> pelaa, mutta paksulla läpi kierrosalueen. Pitänee vielä koittaa nuita putsariin avattuja reikiä availla vähän kerrassaan..
Pimeissä illoissa hajonnu vähän nuihin spottihalogeeneihin etumaskissa.. Onko jollain suositella semmosta valomaskia millä oikiasti näkiski jotaki?
Seuraavaksi lähtenee testiin drd derpin maski mihin modattu h4 polttimo.
Tulis jo lunta niin sais ruuvailla piikit alle tohtoriin. :hearton:
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
tanskude
Viestit: 596
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Viesti Kirjoittaja tanskude » Pe Loka 28, 2011 11:19 pm

Jos on ns. kissansilmämaski niin ei kannata liikoja odottaa, noihin kun vaihtaa halogeenin vakiopolttimon tilalle niin pitkien valokuvio on ihan päin persettä, lyhyillä vähemmän mutta vituralleen sekin tais mennä.. :freak2:

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Loka 30, 2011 7:50 pm

tanskude kirjoitti:Jos on ns. kissansilmämaski niin ei kannata liikoja odottaa, noihin kun vaihtaa halogeenin vakiopolttimon tilalle niin pitkien valokuvio on ihan päin persettä, lyhyillä vähemmän mutta vituralleen sekin tais mennä.. :freak2:
Oikiastaan vielä pahempaa, eli duke, jossa kaks tuommosta kattohalogeenia päällekkäin. :freak: Suunitelmissa oli kokkeilla polttimoksi jotaki lediversiota/tehokkaampaa halogeeniä erilaisella valaisukulmalla, mutta taitaa olla turhaa..
Saatto löytyä nyt takavannekki tuohon motoiluprojektiin, niin täytynee maalata tuo ufon maski valkoseksi samalla ku ruiskua nuitten vanteitten takia kostuttaa. :)
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Vastaa Viestiin