GSX 1700

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
MustaSurma
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Maalis 10, 2013 1:17 pm

Jahas, eipä noita viestejä sitten editoidakkaan enää, mitäs niin kerpelettä? Tuon viimeisen minkä kirjoitin niin sitä kyllä pääsis muokkaamaan mutta noita aijemmin kirjoitettuja ei... ...mitäs tää tällänen oikein on hä?
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

jutila
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Maalis 10, 2013 2:25 pm

Se on just sitä mitä tuolla toisaalla aiemmin totesin.. viewtopic.php?f=4&t=70581&start=120#p769489
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Maalis 10, 2013 2:38 pm

jutila kirjoitti:Se on just sitä mitä tuolla toisaalla aiemmin totesin.. viewtopic.php?f=4&t=70581&start=120#p769489
No voihan hilleri sentään. No sitten ette nää noita kuveja enää tällä voorumilla, sitäpaitsi se oiskin ollut melkoinen urakka miettiä että mikähän kuva tää tai toi on ollut eipä sen puoleen...

Mut kuvat näkyy edelleen tuolla GSX1400.Org:in puolella, lontooks sama roska, nootta sieltäpä voipi käydä ihmettelemässä jos kiinnostelee.
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?

ESKIL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Su Maalis 10, 2013 2:56 pm

... Kokeiles nyt ja kyllä me sun kuvia halutaan nähdä...
Kuva

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Maalis 10, 2013 9:58 pm

...blaa... kuvat näkynee vissiin taas? Olipas homma. Tosin mä aattelin että siihen ois menny hetken verran kauemmin. Ja -ttu mä oon kasannu ja purkanu ton vaihteiston muutamaan kertaan. Ja tössiny siinä matkalla muutaman kerran kans. Hirvee himo tuli rassata nyt ees jotain mopoa, vaikka jotain ihan pientä. GSX:n kaikki rakennettavat osat on maailmalla jossain, enkä mä niitä nyt tällä hetkellä pääsis minnekkään liikuttelemaankaan, mut ehkä sen tankin laipan uusille bensapumpun lähdöille vois laittaa työstön alle. Siinäpä ne vissiin sitten tehtävät hommat oiskin. Tai no onhan mulla se kansi mihin vois ruveta mallaileen niitä ruiskurunkoja kuhan vaan saan jossain ne ruiskurunkojen kaulat sorvautettua sopiviks, sitten vois ruveta miettimään niitä kaasuläppien akseleita että miten ne toteuttais...

...paitsi etten mä pysty tällä hetkellä ajaan edes autoa, hoh hoh...

...katellaan...
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Maalis 27, 2013 11:13 pm

Ja Stalkkerin avuin oon nyt pari kertaa päässyt tallilla käymään, suurkiitos siitä, päähän tässä muuten hajoo, seinät kaatuu päälle jnejne...

...enihau GSX:ään on vähemmin tapahtunut mitään koska ei oo oikein mitään tehtävää, lohkot on korjattavana joten ei pääse mottia kasailemaan, yläkolmio ja jatkopalat on työn alla muualla joten ei niitäkään pääse kasaileen sen enempää, sähköt nyt on sähköjä... ...joista päästään itseasiaan, sain tuossa tiedon että se GSX:n oman purkin salaus on nyt murrettu ja purkkiin on päästy sisään parikin kertaa. Dataan ei vielä ole päästy käsiksi mutta ei varmaan mene kauaa ennenkuin binääriraakadataa on koneella. Sitten ei ookkaan enää muutakun sen raakadatan kääntäminen ymmärrettävään muotoon ja sen jälkeen datan kääntäminen EcuEditorille niin johan aukeaa tuonkin möhkäleen virittämiseen uudet tuulet :) Siistiä.

Mitä mä nyt sitten oon sielä tallilla saanut aikaan niin GS:ään oon saanut NC35:n swingin vähän sinnepäin kiinni, ja siihen Hondan swingiin Ducati 916:sta vanteen kiinni. Tollee mallailemalla näyttäis siltä että kokonaisuudesta tulee aika maukas sitten joskus kun se on valmis. Jeh!

Kuva

E: kiitos Eskil ku pääs muuttaan noita viestejä! :wavey:
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Huhti 28, 2013 11:42 pm

Joopa, tallilla värkkäyspäivät paitsi että... ...no kuitenkin, mä siinä mitään saa aikaan ton jalkani kanssa niin aattelin siinä sitten samalla vähän katella noita johtosarjoituksia kun kivasti oli kaikki kerrankin sielä saman katon alla, piuhasarjat ja anturit ja mittarin jnejne turhakkeet...

K3:n johtosarja kun mulla kerran on niin huomasin siinä sitten ettei K7:n lukon johdotusten plugi käykkään suoraan. Reiluna janppana kävin ryöstämässä Stalkkerin K1 GSXR:stä yläkolmion lukkoineen ja avaimineen, vähän mittailin yleisvirralla että se kytkee nuo piuhat oikein ja sarjaan kiinni. Toimii. Paitsi että ei kun sivujalan antura on siellä rungossa kiinni ja mittariston LCD kehottaa kivasti tsekkaamaan jotain. Jalkavaivaisena en jaksanut pahemmin ruveta kyykkimään siellä mopon väärällä puolella joten otin kiintoavaimen sijaan sivuleikkurit käteen ja katkaisin sieltä moposta sen sivujalan piuhan, näytin sille vähän kolvia ja avot:

Kuva

Pikkasen kutistesukkaa perään ja ecua-hämäävä-sivujalan-sensori-kiinniasennossa-plugi oli valmis. Eipä tartte yrittää muistaa aina nostaa sitä stanan sivujalkaa ja säästyihän tossa satoja, ellei peräti kymmeiä grammoja taas painoa kun 30 senttiä piuhaa ja se ite kytkin lähti pois johtovahvuudesta :D

ASIAAN, muistatte sen virtapiirin jonka kolvailin jo hetken aikaa sitten kasaan ja ihmettelin että toimisko se vai ei? No mä kasasin siis ne mopon sähköt pöydälle kaikkine antureineen ja sensoreineen ja aattelin että on aika pitkälti kolme mahdollisuutta kun kun virrat kytkee päälle:

1: mä munasin jotain ja mikään (siis se emulaattori-piiri lähinnä) ei toimi ja mittaristo antaa C29 vikakoodin (toisioläppien sensori)

2: mä munasin jotain pahasti ja jotain palaa (eniten pelottaa semisti kallis ECU, vähän vähemmin se itse kolvattu virtapiiri)

3: mä munasin ylättävän vähän ja koko roska toimii

Pakkohan toi oli ottaa videolle, joten kattokaa nyt sitten ite perkele...

Ja jumansviidu, sehän saatana toimii kö junan vessa, ainakin tossa pöydällä, perkeles sentään! :) Nyttenhän mä pulttaan ton koko K3:n johdotuksen runkoon kiinni niin pääsen sillä eroon niin siitä orkkis ajonestolaitteesta kuin siitä C29 vikakoodistakin, eli toisioläppien anturan häriöstä. Säätäihin toi ajetaan tylysti PC3:lla ja tossa häthätään kun laskeskelin Junnu12:n avustuksella niin vois olla että pelkästään ne isommin virtaavat suuttimet riittäis ettei tarttis ruveta vaihtamaan bensapumppua ja ruuvvailemaan sitä bensasäädintä paikoilleen. Ensimmäiset dynovedothan sen kyllä kertoo aika nopeaan että riittääkö vai ei ja se nyt ei ole siinävaiheessa muutakun ärsyttävää vaihtaa pumppua, iso homma se ei ole, olettaen että kaikki muu pelaa. Tässä vaiheessa se nyt on yksi potentiaalinen vikatekijä lisää joten laitetaan jos tarvitaan.

Nyt kun sais yläkolmion ja lohkon puolikkaat takaisin että sais ton myllyn läjään ja ruiskurungot jotenkin istutettua kanteen niin tuon mörön herättäminen unilta alkais oleen jo melkoisen lähellä....

Vidu kun olikin hyvä päivä tallilla :)
Viimeksi muokannut MustaSurma, La Heinä 16, 2016 5:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ti Touko 14, 2013 12:48 pm

Jepa.

Tartti löytää jonkin sortin kotelo tuolle piirilevylle ja tuossa kun olin hakemassa tarvikkeita honkkarista niin sieltä päätyi mukaan jakorasia. Sellainen sähkön jakorasia siis. Sehän näytti just eikä melkein kauheelta joten mä otin sen mukaan ja himassa vähän mallasin sitä piirilevyä sinne sisään:

Kuva

Joo. Ei parempaakaan tähän hätään löytynyt niin siitä. Sehän pysyy kasassa ruuvilla joka menee keskeltä tuota koteloa läpi ja mä en ajatellut ruveta porailemaan keskelle piirilevyä reikää joten katkaisin tuon ruuvin paikan ihan tylysti keskellä päivää:

Kuva

Kuva

Nuin ikään. Piirilevyn sovittelin siististi sinne keskelle laatikkoa, isosta tuubista ensin liimaa piirilevyn alle, piirilevy ja sitten lisempää liimaa perään ja paketti on jotakuinkin valmis:

Kuva

...melkoinen mokkula... ...vaan eipä pääse komponentit irtoilemaan eikä vesi pääse sisään. Viimeistely 101:llä ja velcroa kiinnittämiseen niin eiköhän tuon sinne jonnekkin saa piiloitettua. Nyt kun tuli testattua että tuo vehjes toimii niin sitähän vois tietty tehdä samanlaisen piirilevyn netin kautta päälleliimattavilla komponenteilla niin siitä sais jonnin verran pienemmän kapistuksen mutten tiedä jaksaako sitä viitsiä...

...ehkä sitten joskus eli ei koskaan.

Muutoin tässä odotellaan osia ja ihmetellään että kuinka niin ketussa mä saan noi ruiskurungot paikalleen. Se niiden levittäminen on se suurin ihmetyksen aihe. Kaasuläppien akselit meinasin tehdä messinkitangosta vai oisko jotain muita ratkaisuja. Se tanko vissiin kestänee, on niitä tehty autoihinkin.

Vaan oisko jollain heittää jotain hyvää ajattelemisen aihetta noiden ruiskurunkojen kanssa pelleilemiseen? Arttu? Hörhö? Teillähän on jotkut muut rungot kiinne, halkaisijaa ja mistä vehkeestä ne on revitty? Kaasareiden jako on vissiin samaa luokkaan noissä I/Ö:issä?
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Arttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ti Touko 14, 2013 10:07 pm

MustaSurma kirjoitti: Vaan oisko jollain heittää jotain hyvää ajattelemisen aihetta noiden ruiskurunkojen kanssa pelleilemiseen? Arttu? Hörhö? Teillähän on jotkut muut rungot kiinne, halkaisijaa ja mistä vehkeestä ne on revitty? Kaasareiden jako on vissiin samaa luokkaan noissä I/Ö:issä?
No tuossa ilmajäähy-GSX:ssä jako on 78-93-78mm ja taitaa olla sama I/Ö-koneessakin. Mulla on 01-03 vuoden GSX-R600:n läppärungot. Niiden sovittaminen meni suunnilleen seuraavasti: Toisioläpät mäelle, paketin uudelleen järjestely niin, että vaijerit tuli keskelle, sopivat holkit keskivälin levittämiseen ja laitimmaisista pareista viilalla sen verran pois, että niiden väli kapeni 2mm.

Jos et ole toisioläppiä laittamassa(?), niin en nyt oikein hahmota miksi joutuisit tekemään mitään uusia akseleita.
Arttu

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Touko 15, 2013 12:55 pm

Ei sulla sattuis kuvia oleen siitä patterista? toi OSS:n sivusto on jo hetken ollut kyykyssä eikä taida enää nousta, vai onko se siirtynyt johonkin toiseen osoitteeseen?

Enihau, tossa on jako bout 71-113-73 joten kavennettavaa ois ~10mm ja ei noi akselit ihan sellaisenaan enää mene paikoilleen. Tosin voihan niitäkin lyhentää jonnin verran, mulla meinaan on sama gixxerin patteri tuossa. Ja toisioläpät pois. Niin, ja yksi niistä läppien akseleista otti melko paljon osumaa kun ei lähtenyt läppä irti. En oikein edes muista mikä mulla oli ideana purkaa koko pska aivan atomeiksi, vähempikin olis riittänyt vissiin...

Äh, täytyy päästä tallille ihan omaan rauhaan hetkeksi miettimään tuota, ei toi nyt näin vaikeeta sit vissiinkään ole, taitaa vaivata ennemminkin uskonpuute mua nytten...
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

jutila
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Touko 15, 2013 2:15 pm

OSS dataosasto toimii sillon tällön, mutta se foorumi on kyykänny niin huolella että on perustettu "varalle" toinen. Ilman vanhoja foorumihöpinöitä siis.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Touko 15, 2013 2:18 pm

Hmm, mistähän nuo löytyy, meinaan mä en pääse mihkään OSS:n osioon....

E: niin siis OSP on se varafoorumi vai?

E:2 Ha! proboards.com. Noniin....
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Motohörhö

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ke Touko 15, 2013 7:13 pm

K3 750. 42mm keskeltä 10mm levitetty. Ja boonuksena umpikierot läpät.
Joista tais perjantaina se mallikappalekkin hukkua :)

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Touko 15, 2013 7:56 pm

Niinhän sitä tuumailtiin notta saattaa hävitä :D Ei toi voi siis olla kovin hankalaa kun kerran joka toisella on abaut samasta vehkeestä levitetyt patterit... ...tarttee vissiin vetää mies-viitta päälle, juoda pullo kossua ja mennä laittamaan ne rungot paikalleen stana...
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Arttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ke Touko 15, 2013 10:09 pm

MustaSurma kirjoitti:Ei sulla sattuis kuvia oleen siitä patterista? toi OSS:n sivusto on jo hetken ollut kyykyssä eikä taida enää nousta, vai onko se siirtynyt johonkin toiseen osoitteeseen?

Enihau, tossa on jako bout 71-113-73 joten kavennettavaa ois ~10mm ja ei noi akselit ihan sellaisenaan enää mene paikoilleen. Tosin voihan niitäkin lyhentää jonnin verran, mulla meinaan on sama gixxerin patteri tuossa. Ja toisioläpät pois. Niin, ja yksi niistä läppien akseleista otti melko paljon osumaa kun ei lähtenyt läppä irti. En oikein edes muista mikä mulla oli ideana purkaa koko pska aivan atomeiksi, vähempikin olis riittänyt vissiin...
Tuossa on jotain kuvia:
http://www.iki.fi/arttuh/mopo/Stage2/TB_collection.jpg
http://www.iki.fi/arttuh/mopo/Stage2/TB_mockup1.jpg
http://www.iki.fi/arttuh/mopo/Stage2/TB_mockup2.jpg
http://www.iki.fi/arttuh/mopo/Stage2/TB_finished.jpg

Onpa tosiaan vähän hankalan erikoinen jako. Ei tuohon saisi jotain kurkkuviritystä, millä saisi välejä vähän järkevämmälle alueelle?
Arttu

Vastaa Viestiin