GSX 1700

Valvojat: ESKIL, btseppo

MustaSurma
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: GSX 1700

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ma Syys 30, 2013 4:36 pm

Nonni, kävinpähän tallilla vähän mittailemassa noita pultteja ja kierteitä sun muita.

Itse pinnapultit on hieman lyhemmät mitä (venyneet) orkkispultit pultin kannan kanssa mutta kierrettä on enemmän. Mutterit taasen on humattavasti paksummat mitä orkkispultin kanta.

Kuva

Kaivoin tönärin esiin ja rupesin mittailemaan lohkon kierrepintoja ja reikien syvyyksiä ja niissä olikin yllättävän paljon eroja:

Kuva

Mittasin siis koko reiän syvyyden ja syvyyden jolta kierre alkaa jotta mulla ois jokin käsitys paljonko pulteissa on pitävää kierrettä kun ne on momentissa.

Mä kun kuvittelin että kaikissa ois aika pitkälti samat mitat mut eipä olleetkaan. Sen jälkeen mä heivasin venttiilikannen paikoilleen ja vedin muutamalla mutterilla heftiin, ja mittasin pinnapultit pohjaan asti kierrettyinä että paljonko niitä pitäisi nostaa jotta mulla olis muttereilla vähintään 15mm pitävää kierrettä

Kuva

Kun mä sain mitat selville niin syötin mitatut arvot mun kannettavaan ja suoritin muutaman pikaisen laskufunktion:

Kuva

Orkkispulteissa on vähintään 23mm ja enintään 30,5mm pitävää kierrettä (ilman pultin venymää) pitämässä kantta paikoillaan. Enimmillään mä joutuisin nostamaan yhtä pinnapulttia 15mm josta jäis kierrettä lohkoon 23mm + 16mm mutterille. Jos mä vedän noi pultit tiukalla lock-titellä lohkoon kiinni niin mä veikkaan että ne pitää kyllä, mut miten tuo mutteri, riittääkö n.15mm kierrettä ~80Nm kirraamiseen? Jos sinnekkin laittaa liimaa väliin niin kait se paikoillaan pysyy mut ehkä vähän mietityttää kuitenkin.

Kellään mitään dataa heittää asiaan liittyen?

Tai kukaan halukas ostamaan multa paria pulttisettiä pikaisesti että saan kaivettua jostain pidemmät?
Viimeksi muokannut MustaSurma, La Heinä 16, 2016 5:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

V-kääpä

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ma Syys 30, 2013 7:19 pm

Mikäli en ihan väärin muista, niin alumiinilla pinnapultin pitää olla 2,5 x kierteen halkaisijan verran kierteillä.
Teräsmutterilla 1 x kierteen halkaisija.
Valuraudalla k.o arvo on 1,5 x kierteen halkaisija.

eemeli20

Viesti Kirjoittaja eemeli20 » To Kesä 12, 2014 7:20 pm

Mikäs täällä on tilanne? :wavey:

Voda

Viesti Kirjoittaja Voda » Su Touko 03, 2015 10:12 am

Olikos se niin, että tässä rakkaudella askarrellussa pedossa oli Super Duken keula tulollaan? Mikähän sellaisen keulan kokonais mitta on?

Woolrich racingiltä oli muuten tullut näihin malmimöykkyihin softa, joten sellaista pääsee kohta rämpyttämään. Laitoin viestiä ja kysyin, että onko näihinkin MAP vaihdettavissa siten, että ymmärtäisi myös painetta.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Tammi 31, 2016 9:49 pm

Voda kirjoitti:Olikos se niin, että tässä rakkaudella askarrellussa pedossa oli Super Duken keula tulollaan? Mikähän sellaisen keulan kokonais mitta on?
Ei ollu kotaria tässä missään (muistaakseni). Siinä on -06 750 gikserin keula traxxion.comista spessutilatuilla progejousilla ja buffereilla, b-kingin radiaalijarrut, -08 tonnisen gikserin vanne tellun akselilla ja 1400:n speisserillä. Alakolmio on samaisesta seiskapätkästä, akseli prässätty orkkiksesta, yläkolmio on tonnisen LSL ja adapterit ala Ape.

Kuva

Kuva

Kuva
eemeli20 kirjoitti:Mikäs täällä on tilanne? :wavey:
Mittoja mittailtu ja koneistajaan oltu yhteydessä. Josko sitä nyt vaan laittais noi 600 gikserin ruiskurungot kiinni eikä hierois enempää.

Kuva

Kuva

Kuva
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ti Helmi 02, 2016 10:27 am

Jahas, se on taas kaikki kuvat hävinneet stana... ...hirvee homma taas kaivaa mitkä kuvat oli mitäkin...

...eeenihau, mulla on vissiin tapana vähän ajatella liian monimutkasesti hommia ja niin tais käydä nyttenkin. Mittailin siis noita eri runkoja ja aattelin tällä kertaa kokeilla pitää ton roskan niin simppelinä kun vaan voin, katotaan miten siinä käy. Eli palasin siihen ruiskujen levitysideaan sen jälkeen kun hokasin että kannessa oleva jako on 80-102-80 eikä 70-112-70 mikä noissa orkkis ruiskurungoissa on. Offsetti on tehty orkkis imukauloilla, en ymmärrä mikä tässä on ollut ideana.

Mut joo, ajattelin purkaa orkkis patteristosta kakkosen kaasuläppäakselin irti ja mittailla miten kaukana se on gsxr:n akselista, kun päällisin puolin on mitat aika lähellä toisiaan, mitä nyt vaan on pitempi se akseli.

Kuva

Mutta aika nopeesti kävi ilmi ettei tää nyt oikein onnistu:

Kuva

Lähellä, mut karkastun modaaminen olis Apen sanoin "kun banaanilla leikkais alsaa" joten mä unohdin sen. Takas himaan itsestä riippumattomista syistä ja ja... ...kasimillin alsaputkea, dremeli, akkupora, kierresarja ja askartelemaanpaskartelemaan:

Alsaputki akkuporaan kiinni, tönärillä 15mm pituutta, pora ja dremeli pyörimään ja pätkis. Samaan tyyliin m6 pultista 17mm. Kierteet alsaputkeen, pultti ja mutteri sisään ja siinähän se nyt sitten on, kaasuläpän linkun jatko:

Kuva

Kuva

Ei ehkä nätti, eikä välttämättä toimivakaan, mutta siinä ois 20mm jatkoa. 22mm yhteensä kun akselin ja jatkon väliin laittaa ton jousenpidäkelevyn, kun oletan että se jousi on hyvä pitää siellä välissä.

Liimailen tuon paikoilleen siihen ruiskun läpän akseliin kovalla locktitellä, ja sen jälkeen viilailen tallilla tuohon m6 pulttiin oikean kokoiset hahlot. Sitten sen saa linjattua kohdalleen että hahlot on oikeassa asennossa, lisää kocklaittia väliin ja mutterilla kiristys, en usko että liikkuu ihan helpolla mihkään. jos vielä vähän jotain niin voishan tuohon parin pientä lukitusmutterin reikää porata kylkeen mut en tiedä onko tarpeellista.

Eli tuolla käikäleellä (ja kahdella holkilla) 22mm levennystä ruiskupatteriin. Eihän tää nyt näin helppoo voinut olla? Toisioläppien akseleitten reijät tarttee tukkia jollain mut tää tais olla tässä...

..aa hei joo, onkos kellään noita akseleita jemmassa jossain, tai vaikka rikkinäistä patteristoa? Yks akseli meni irroitusvaiheessa rikki, ja toinen on tässä ajan saatossa tullut laitettua niin varmaan paikkaan etten itsekään sitä löydä enää... :D
Viimeksi muokannut MustaSurma, Pe Heinä 15, 2016 2:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Helmi 03, 2016 11:25 pm

...tulipa sitten mallattua sitä jatkokäikälettä ja hyvinhän tuo näyttäisi istuvan, just niinkun pitikin:

Kuva

Kuva

Se ois sitten vissiin vulkanointiainetta kaupasta seuraavaksi :upto:

...jaa noitten toisioläppien aksiloitten reikien tukkiminen. Vähän huvittaisi vetää jotain kemiallista metallia ja sillä umpeen, mutta hieman hirvittää että kestääkö? Kait se kestäis mutta mulla on vaan vähän huonoja kokemuksia siittä. Jos sitä vaan hommais muovitankoa ja laittais sorvin pyörimään? Muovia tai messinkiä vaikka ja lämmittämällä paikoilleen...? ...onks kellään idiksiä?
Viimeksi muokannut MustaSurma, Pe Heinä 15, 2016 2:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

thelittleone

Viesti Kirjoittaja thelittleone » To Helmi 04, 2016 12:16 am

MustaSurma kirjoitti:...onks kellään idiksiä?
Araldiittiä mä kiskasin tankin korkanneiden kierteitten ja alumiinisen hanan väliin ja piti kun tauti ainakin 2 vuotta kun pyörä mulla oli että kun tuossa ei bensan kanssa olla tekemisissä niin kestää varmasti. Se kaikkein varmin olisi varmaan TIGillä käydä lämmittämässä reiät umpeen mutta mun mieleen liian vaivalloista kun hoituu helpommallakin. :D
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Helmi 04, 2016 12:47 am

No joh, araldiittikin ois varmaan yks mut mä taidan sorvissa pyöräyttää puretaanista tai messingistä holkit kuiteskii, sen verta helppoa koneistamista et luultavasti mäkin osaan sen tehdä, eikä tartte sit miettiä et "tulikohan oikeessa suhteessa kovetetta" tai et "mitenhänhyvin se kemiallinen pysyy kiinni vai alkaaks mureneen" tjsp, kun ne tatit ei varmasti tuu ainakaan läpi sieltä. Tai jos tulee niin on jotain isompaakin murehdittavana, sanotaanko näin :D
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

gsx-f__k

Viesti Kirjoittaja gsx-f__k » To Helmi 04, 2016 3:59 pm

Mulla on ihan kemiallisella metallilla tulpattu noi toisioläppien akselin reiät, ei ongelmia.
MustaSurma kirjoitti:No joh, araldiittikin ois varmaan yks mut mä taidan sorvissa pyöräyttää puretaanista tai messingistä holkit kuiteskii, sen verta helppoa koneistamista et luultavasti mäkin osaan sen tehdä, eikä tartte sit miettiä et "tulikohan oikeessa suhteessa kovetetta" tai et "mitenhänhyvin se kemiallinen pysyy kiinni vai alkaaks mureneen" tjsp, kun ne tatit ei varmasti tuu ainakaan läpi sieltä. Tai jos tulee niin on jotain isompaakin murehdittavana, sanotaanko näin :D

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Heinä 06, 2016 10:02 am

Jahas, vtu kaikki kuvat on jälleen rikki...? Jo se nyt on stana ettei noi facen kuvat pysy pystyssä :angry:

ASIAAN!

Jussina Stalkkeri kävi kylässä ja siinä tuli sit pähkittyä et toi mun mopon rakentaminen on jääny bout niille sijoilleen ku neljä vuotta sitten tuli muutettua -> käämit paloi ja iskin peräkärryn auton perään ja lähdin hakeens roippeita himaan. Hetkihän siinä meni kamoja ettiessä mut siinä sit tuli 24 tunnin sisällä tehtyä enemmän mopoon mitä edelliseen neljään vuoteen. Ois pitäny hakee Suski himaan jo aikaa sitten...

Kuva

Motori on paikoillaan, nokat ajoitettuna ja pultit kiinni. Ja jos tossa myllyssä on nuo LSL:n kaatumatatit kiinni niin ennenkuin alkaa tuota myllyä sovitteleens runkoon niin ne kannattaa ottaa irti, ainakin tuo vasemman puolimmainen, ottaa vähän vastaan meinaan... Ja jos tuota on tekemässä ekaa kertaa niin kannattaa laittaa se ilmanputsarikotelo paikoilleen ennen moottoria jos sitä meinaa käyttää, ei meinaan mene jos moottori on paikoillaan. Kantapään kautta oppii kyllä muistamaan mutta tällä kertaa se jäi ihan tarkoituksella pois.

Etujarru ilmattu mutta se tarttee tehdä vielä uudestaan, tuosta brembon kahvasta puuttuu jarruvalon kytkytin niin tarttee asennella banjopultti missä sellainen on, ja noi letkut on muutenkin vähän sinne päin. Joku jarru vaan piti saada paikoilleen kun tuon varttitonnin alasottaminen peräkärryltä ilman jarruja vähän jänskättäis.

Etulamppu on sekin pielaveteläisesti sinnepäin, kiinnikkeet on väliaikaiset ja tuo valo on muutenkin ihan väärässä kohtaa. Ideoita on mut josko sitä kävis Apen pajalla kysymässä että oliskos maestrolla joku hyvä idea noita varten.

Sähköt tuli riivittyä kokonaan irti ja vaihdettua KAIKKI -03:sen sähköihin - pääsin eroon siitä -07:kan varkaudenestosta ja pääsen ruuvailemaan oman tilalle. Sen asennusta en tule dokumentoimaan ihan ilmeisistä syistä. Orkkismisttaristo tulee olemaan kiinni vaan sen aikaa että saan ton myllyn rokkaamaan (vikakoodit) ja penkitettyä.

Uus gsxr:n ruiskupatteri tuli hiekkapuhkittua ainakin ne pahimmat kurat sieltä pois.. ...tuli siinä mieleen että ois ne toisioläpät siellä vissiin voineet ollakin, oisvat varmaan pelittäneet ihan ok. Orkkisrungoissahan ne haittaa melkoisen paljon virtausta mutta on nuo nyt sen verta isot että en tiedä... ...vaan sitten ois joutunut miettimään jotain imukurkkuratkaisua koska taas kerran ruiskurunkojen jako...

Railista: pielaveteläinen / väliaikainen. On vähän kapeaa kamaa tuo raili, halkaisia kuutta milliä. Jos ton saan pyörimään tuon myllyn niin oisko talven aikana yhtä tankoa ja vähän isompana mut jos toi nyt toimis sen verran että sais ton padan käyntiin asti.

Niin, gikserin raili rautasahalla kivasti keskeltä halki, sorviin kiinni ja 16mm syvät ja 7,5mm halkaisija reijät kiitos:

Kuva

Kuva

Jepa. Sitten ulkohalkaisijaltaan 8mm kupariputkea 54mm (16mm x 2 + 22mm levitystä), reunojen pyöristys ja paikoilleen:

Kuva

Kuva

Katotaan kestääkö, veikkaan että ei. Jos sinne tuuppais vielä vähän araldiittia/däddää/kemiallista tai jotain. Tai jos oikein intoudun niin isken tuon vielä sorviin kiinni ja pyöristelen pyöreäksi tuon ulkopinnan ja pätkä bensaletkua klemmareilla kiinni :D

Eli nyt oli mopo himassa asti ja silleensä aika hyvällä mallilla.

Ja siitä olikin sitten kiva jatkaa, aina kun on ollut snadisti aikaa niin joku käikäle kiinni...

Hel performansen öljylauhari oli seuraavana. Vanhan lauharin taisin pistää jo kiertoon eteenpäin ja toinen letkukin on häivyksissä siitä vanhasta (joka ei sinällään haittaa) mut o-renkaan löytäminen tuotti vähän tuskaa. Samoin tuon HP:n kiinnitysbräketti, se oli ihan liian pitkä mut onneks sekin on alsaa ja himasta löytyy rautasaha niin eipä siinä kauaa nokka tuhissut sitten loppupeleissä.

Vaikka mä odotinkin odottamattomia onkelmia, niin pari kyllä yllätti, ja molemmat tuon k7/k3 johtosarjan kanssa. Öljynpaineanturan valon liitin/johto oli niistä toinen. K7:ssa se anturalle menevä johto on suoraan "johtosarjaa", k3:ssa siellä on liitin ja johto on oma erillinen johtonsa, jota mulla ei tieteskään ollut.

Kuva

Siis toi johdonpätkä mikä tuosta kuvasta puuttuu. Eipä ongelmia, liittimen kohdalta johto katki nipsnips ja k7:sta samoin. Liitin väliin ja sit on irtojohto jonka saan takaisin k7:n sarjaan toisella liittimen puolikkaalla jos jostain syystä ois sille tarvetta.

Kuva

Kuva

...olipas paskat kuvat...?

Njoo, no mut se ongelma ratkaistu. Toinen oli virtalukko, tai oikeestaan sen liitin:

Kuva

Vasemmalla siis k7:n virtalukon plugi ja oikealla k3:n sähkösarjan vastine? Jokseenkin hämmentävää koska mähän testasin juurikin tätä sähkösarjaa silloin pöydällä ja siinä oli virtalukko silloin kiinni. No lueskelin tuolta gsx1400orgista mun triidiä läpi ja olinhan mä sinne kirjoittanut että viimeksikin tuo hämmensi. Silloin kävin ryöväämässä Stalkkerin tonnisesta virtalukon testiä varten. Sen illan sitten lueskelinkin sitten korjaamomanuskaa ja koitin etsiä että mikähän piuha on mikäkin. Siitäpä muutamaa riviä myöhemmin lisää.

Tuli sitten asenneltua ne kytkimelliset banjopultit jarruihin ja kytkimeen, ecu kun tarttee kytkimeltä kanssa tiedon että se on pohjassa jos tuota meinaa käynnistellä.

Kuva

Moon vissiin joskus maininnut että helpoin tapa ilmata jarrut on: avata ilmanipat ja tuupata nesteet sisään "väärinpäin" ruiskulla. Tää on se mitä mä tarkoitin: ilmanippaan keräinsäiliö kiinni jos ei halua sottailla, jollei maalipinnalla oo niin väliä ni antaa mennä vaan

Kuva

Ruiskuun jarrunestettä, työsylinterin ilmanippa auki, ruisku siihen kiinni ja painelemaan:

Kuva

Vähän riippuu vissiin pääsylinteristä että pitääkö painaa kahvaa pohjaan, jos on ilmanippaa jne, mutta säiliön kansi auki joka tapauksessa, pääsee se ilma sieltä systeemistä sitten jonnekkin karkuun. Kyllä sen sitten huomaa pitääkö kahva olla pohjassa vai ei, ei se ruisku oikein ruiski nesteitä sisään muutoin.

Noissa brembon kahvoissa on siis ilmanipat erikseen ja ne on aika iisi ilmata muutoinkin. Noissa ei siis kahvaan tarvitse koskea kunhan nippa on auki. Kun ilmanipan kautta keräyssäiliöön alkoi tulla kuplatonta nestettä niin nipat kiinni ja perinteinen pumppaa/päästä-hetkuttelu pari kertaa ja valmista oli. Koko kytkinsysteemi oli siis täysin kuiva ja koko operaatio oli ohi bout viidessä minuutissa, alusta loppuun. Ja täytyy sanoa että tuon pääsylinterin valinta meni täysin nappiin, ei pahemmin heavyduuti-kykäjouset paina, rokrok.

Niin, takas siihen virtalukkoon, nyt kun oli jarrupuolen banjokin asennettuna. Lueskelin siis sitä korjaamomanuskaa kuin piru raamattua ja kyllähän sieltä löytyikin sitten taas. Toistaiseksi tuntuu toimivan mun ohitukset ihan jees (empäs kerrokkaan minne ne tein, hähä), mutta tarttee vielä tökkiä vähän yleismittarilla kunhan sen enskerran muistan tallilta ottaa mukaan.

https://www.facebook.com/11165681565397 ... 283606422/

Jeha! Mittaristo tekee "sweepit" iha oikein, ei tullut savuja eikä missään poksunut tai paukkunut. Toi FI-valo varmaan herjaa sen takia että oli tankki ja sitäkautta bensapumppu irti mut eiköhän sekin selviä.

Sitten tuli leviteltyä toinen setti gikserin ruiskurunkoja. Vähän epäilyttää tuo mun tekemä kaasuläppäakselin jatke että mitenkä tulee kestämään, mutta on mulla siihenkin jo mietittynä evo 2-versiota. Aika näyttänee senkin sitten.

Kuva

Saaterillinen taisto oli saada niitä suuttimia istumaan railiin taikka runkoihin ja siinä välissä paloi hermotkin kerran. Tai kaks. Piti pitää tauko mutta kyllähän ne nyt meni sitten kuitenkin paikoilleen.

Kuva

Kuva

Oisin asennellut ne paikoilleenkin vaan unohdimpa että on noi toisioläppien akseleitten reijät vielä paikkaamatta. Ja imukurkut täytyy sovitella kohdilleen, sekin on vähän outo juttu: noi isomman rungot niin niissä on pienemmät ulkohalkaisijat mitä orkkiksissä, joitten sisähalkaisija taas on bout 6mm pienempi, ei mitään järkeä... ...ja uudet imukurkkujen pultit mitkä oon tilannu on ehtineet jo häviämään, ei siis mitään hajua missä ne vois olla? Samassa satsissa tuli yksi imukurkun o-rengas joka kyllä löytyi, sekä tankin kiinnikekäikäle, mikä sekin on hukassa. Ei oo montaa kuukautta kun sitä pakettia tuossa pihalla availin ja vein tallille, vaan enää ei niitä löydy, eli piti sitten tilailla uudet. Perkele.

Joo, ja pitihän sitä sitten illalla vielä kolvailla yksi piuha kun ei kaikki mee aina ihan kohdilleen, vaan siitä myöhemmin lisää jos ilkeen kertoa :D

Eli aika paljon on saanut aikaan jussin jälkeen muutamassa päivässä. Nyt alkaa duuniputki painamaan päälle että taaskaan ei ehdi mut eiköhän se siitä vielä tälle kautta ala päriseen :)
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Voda

Viesti Kirjoittaja Voda » Ti Heinä 12, 2016 8:30 am

Hyvä että projekti etenee. Olisko tarjolla jotain speksejä tuosta kytkimen pääsylkystä? Haluaisin myös eroon kaksin käsin käytettävästä kahvasta.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Pe Heinä 15, 2016 2:52 am

Voda kirjoitti:Hyvä että projekti etenee. Olisko tarjolla jotain speksejä tuosta kytkimen pääsylkystä? Haluaisin myös eroon kaksin käsin käytettävästä kahvasta.
No onhan niitä. Brembon 19x18 Billet Clutch Master Cylinder on tuo, ja tuntuis toimivan oiken mallikkaasti. Ja jos tarttee kytkintä niin stormilta löytyy noita sopivia banjokytkimiä, kierteen voin tarkistaa jos on tarve.

...niin siitä piuhan kolvailusta...

...mulla kun kerran oli ne sähköt pyörässä ja virrat päällä, niin käväisi mielessä että jos mä vähän pyöräytän konetta, ihan vaan että se tosiaan pyörii eikä tartte alkaa taas purkaan ja kasaamaan kun osa-x ottaakin vipattimeen-y kiinni tms... ...niin, ni mä sitten katsoin että kaikki ois noin niinkun kohdillaan ja painoin liipaisinta. Sellanen saaterin vaivalloinen varttikierros mitä kone pyörähti, vähän kun akku olisi ollut tyhjä. Öö, okei ja painoin liipaisinta uudestaa. Sen verta kuului että startti noinniinkuin koittaa tehdä jotain mutta mitään ei juurikaan tapahtunut, ja sitten alkoikin tulemaan savua. Akkukaapeli irti saman tien ja hetken aikaa pähkittyä paikallistin savun lähteeksi johtosarjan ja tarkemmin ottaen vaihteen asentotunnistimen maattojohdon...?

Kuva

Joo, eipä noin pitäisi tapahtua mut tapahtui silti - miksi? ...nooo jos nyt vähän on jäänyt koneen maattopiuha löyhälle niin startti vetää sitä virtaskaa jotain kautta, ja näköjään gsx:ssä se "jokin" on tuo vaihdeanturan maa...

Eipä siinä, snadista kuuskolosta tein erikoistyökalun ja nyppäsin yhden pinnin irti jo valmiiksi silvotusta kaasuläppien asentotunnistimen plugista

Kuva

perus kolvia/tinaa/silikonijohtoa/kutistesukkaa...

Kuva

Kuva

...ja päälle sähkäriä - korjattu. Tulipahan vaan todettua että toi sähkäri on ihan saaterin rumaa kamaa noin niinkuin loppupeleissä. Tekis mieli vetää kunnon eristeet tuon johtosarjan päälle, ja varmaan sen teenkin sitten kun kaikki muu on muutoin reilassa, siihen sarjaan kun tarttee muutenkin vielä kolvailla sitä sun tätä kiinni niin ompahan sitten taas jotain puhdehommia.

Puhdehommista puheenollen tänään kävin kokeilemassa uudestaan sen myllyn pyörittämistä ja kyllähän se pyörii. Vähän ehkä sen oloisesti ettei ihan vakiokamaa ole sisällä, mut pyörii kuiteskin, jee. Samoin esittelin dremelin käpyterää niille orkkis imukurkuille jaa samalla totesin ettei se ruiskupatteristo mene ainakaan ihan heittämällä (tietenkään) paikoilleen. Niissä orkkis imukurkuissa kun on niissäkin offsetti. Jo se on saateri että jokapaikassa täytyy olla jako jotain muuta kuin mitä sen kuuluisi olla. Prkl pitäis mennä japoniaan näyttämään että miten ne motorit oikein kuuluis rakentaa kunnolla sillä ensimmäisellä kertaa :D vaan eiköhän tuo tuosta tokene jollain.

Tuli muuten luettua toista foorumia ja joku perkele on saanut tällävälin yhden kappaleen samanmoisia 1700 patoja valmiiksi, ainakin kirjoitusten perusteella, tarttee vissiin keksiä jotain lisää... ...meinaan eihän tää tällainen käy päinsä.

...laitoin sitten viestiä APE Racepartsille jenkkilään että mitenkäs tuollaisen stroukkaaminen - kuulema onnistuis... :upto:
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Voda

Viesti Kirjoittaja Voda » Pe Heinä 15, 2016 8:44 am

Kiitos kytkinspekseistä. Älä nyt kauheesti masennu, mutta yleensä noi maajohdot sulaa muualtakin kuin siitä helpoiten korjattavasta paikasta. Etsi sulaneita mustavalkoisia joshtosarjasta tai odottele mielenkiintoisia oireita.

Mä olen sulattanu aikanaan yhden xaran johtosarjan ja siitä ei selvinnyt kuin nostamalla mottorin johtosarja terassilla ja purkamalla kaikki maajohdot setistä. Mukana oli menny muutama muukin eriste ja valo- show oli näyttävä kun lueskeli vikakoodeja.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Pe Elo 05, 2016 10:36 pm

Njahas, mutla on jäänyt näköjään postaamatta ruiskurungoista avautumista näköjään... ...mut tälleen referoituna: mä tsiigaan niit sit myöhemmin ja isken orkkiksilla läjään sen verta et jos vaik sais käyntiin et tuleeks metallisilppua vai jotain muuta et kantsiiks niitä nyt ylipäätään hioo täs vaiheessa.

Noin, nyt kun sai sen alta pois niin täs on parit viimeviikot ollu vähän saterin kiire saada "jotain" ajoon ku prkl kaikki vehkeet on rikki. Tai jarruitta.

Mulla on ollu optimistisia ajatuksia ton mopon suhteen, ja yhtä monta kertaa on koeteltu hermoratoja melko rontisti. Ensimmäinen oli suhteellisen rasittava c42 vikakoodi (ecu ei saa virtalukolta - jota ei siis ole, signaalia). Yleisvirtamittarointia ja vian etsintää vaik kuin ja loppujen lopuksi 0,20€ osa ja koodi jäi historiaan. Jeh. Ja siihen liittyen:

On melkoisen siisti toi M-lockki. Testattu toimivaksi vekottimeksi. Tuo itse lukija on nyt vaan jesarilla stongassa kiinni testejä varten, tarttee noita johtoja vielä kolvailla ja vähän siistiä, mut toimii.

Seuraava ropleemi oli tuon HEL öljyn lauharin ja yoshimuran pakosarjan yhteensopimattomuus:

Kuva

Kuva

Kuva

Ne letkut ei-vaan-sovi. Viskasin HEL:lille britteihin viestiä ja ne vastaili aika nopeasti. Sanoivat että laita tuleen tänne niin fiksataan. No en mä nyt jotain letkuja rupee mihkään lähettään niin ne sitten kertoivat että minkä kokoisia nuo liittimet ovat - pienen mittailun ja pähkimisen jälkeen kun totesin et tartten yhden 45° kulman lisää niin saan noi fiksattua. Autoracingilta kävin tiskiltä hakeen yhden AN8 kokoisen kulman ja himaan asenteleen (noi an-mitat on, tai siis pitäis olla kaikki yhteneväisiä, letkuille numer-an ja liittimille an-numero. Ja on sitten taas yks mystiikka, liittimille kierteen koko on uroskierteen ulkohalkaisia, ja letkuille/putkille niillekin ulkohalkaisia, ja ne ei mee yks yhteen. Ja sit kun nettikaupoissa on "AN3 (jonka pitäis olla kierre) ja perään kierteen koko esim 3/8" x 24, niin voi -ttu mä sanon....)

...niinnnojoosiis, vasemmalle puolelle molempiin päihin 45° kulmat ja kiinni, oikealle piti lyhentää letkua ja laittaa se "väärin päin" mitä tarkoitettu, eli suora liitin ylös ja 45° alas. Ruma, epäsymmetrinen, mut toimiva väliaikainen ratkaisu. Hipistellään sit kokonaisuutta jos joskus sais ton padan ees hörähtään.

Kuva

Sit ois ollu aika painaa nappia. Pariin kertaan liitokset ja tsydeemit tsekaten, tankki paikoilleen ja virrat päälle. Jotain vaan puuttui, ja se jotain oli ruiskupumpun ääni. Stanallinen yleisvirtamittarointi, sulakkeitten läpikäynti, johtojen tsekkaus, liittimien ronklaaminen jaadijaadijaa, ja toteamus: pumppu on nyt vaan tullut tiensä päähän. No mut nou hätä, mulla oli se walbron pumputin ihan vaan kaiken varalta hyllyssä jos vaikka meinais kakku loppua kesken. Ja mitens siinä kävi? No sehän on melkoisen paljon isompi mitä se orkkis, sitä sinne tankkiin kiinni saa.

Mä nyt sitten tein mitä kuka tahansa itseään kunnioittava bomberi - walbro nippareilla runkoon kiinni, letkun bensakannuun lattialle ja pari abikoa johtosarjaan:

Kuva

HÄHÄ! :D jos sitä varois vähän kipinöitä sit...

PRRRRRRRK-kELES!!! Siinähän on saateri jotain eloa!!!

....joo joo, käy vähän huonosti (saattais olla et suuttimet on jotain pelastuskamaa, tarttee ne vaihtaa... ...nii ja tökkää tuohon väliin joku bensanpaineensäädin, taitaa tuo walbro tuuppaa inan verran liikaa painetta, eikä tuo snadi bensavuotokaan oikein taida jeesata), savu nousee pakosarjoista kun se saaterin öljyjäähyn letkujen asennus oli vähän sottaista....

...mut savuu tulee putkestakin, ASIAA!!!!

...ihan wtun huikeen hieno päivä :) :cheers:
Viimeksi muokannut MustaSurma, Ti Elo 09, 2016 12:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Vastaa Viestiin