Tänään on To Huhti 19, 2018 2:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 259 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GSX 1700
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2011 9:25 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Joh, pikkuhiljaa alkaa vihdoin ja viimein käynnistyä munkin projekti. Aihio on -07 GSX 1400 joka on jotain pieniä muutoksia kokenut jo, lähinnä ajettavuuden kannalta, ja nyt olis tarkoitus hakea vähän tehojakin. Nykyinen dynokäppyrä näyttää 118 heppaa ja 132Nm vääntöä ja molempia pitää saada lisää.

Itseasiassa projekti käynnistyi jotakuinkin viimevuoden marraskuussa kun aloin tilailemaan osia, lähinnä bigbore-kitti on ollut työn alla jo hetken aikaa. Sylinterit sain ruotsiin työn alle joulukuussa jossa ne putkitettiin uudelleen ja jenkeistä lähti tilaukseen mittatilaustyönä Carillon kiertokanget ja JE:n männät ja lopputuotteessa pitäisi olla kuutioita 1691. Ja tehojakin sitten toivottavasti hieman enemmän kuin 118.

Osia mitkä nyt lojuu tallin nurkilla on tässä tullut haalittua kasaan jo hetken aikaa, ja sieltä löytyy RX-7:n suuttimia, Begin muuttuvapaineista bensapaineen säätäjää, kisaisempaa bensapumppua, yoshimuran nokka-akselia jnejne... Moottori olisi tarkoitus lohkoa syksyn / ens talven aikana ja tehdä tarvittavat muutokset: lohkojen avarrus jotta uusi sylinteriryhmä mahtuu paikoilleen, kampiakselin/veivien/mäntien tasapainotus, kannen siistiminen ja koko roskan niputus jotta pääsisi ens kaudella ajamaan.

Aika paljon on tekemistä ja aika paljon menee varmaankin ketuilleen, tollasella kokoonpanolla ei ole yhtään GSXää katukäytössä joten ei pahemmin ole ketään keneltä edes kysyä apuja.

Niin, siis pikkasen on nyt tullut aloiteltua kun viimeviikolla tuli viestiä ruotsin maalta jotta saattaisin saada kamat jo elokuun puolella himaan - jotenkin tulikin motivaatiota ruveta ruuvaamaan tota mopoa. Etupää on nyt vaihtunut USD-malliseksi mutta viilaamista on vielä.

Kuva

Ensin kokeilin B-Kingin keulaa mutta alakolmio oli vino.

Kuva

Toisen keulan pumput on liian lyhyet joten niitä täytyy jatkaa tai vaihtoehtoisesti saada jostain "matalampi" yläkolmio. Ja jouset vaihtaa ärjympiin - tuo GSXR 750:n (joka siis luovutti keulan) elopaino kun on puolet tuosta mun möhkäleestä niin ne jouset ei ihan riitä. Onneksi sillä nyt ei niin kovin kiire ole, ehtii sitä etupäätä ihmetellä tässä talven aikana vielä. Keulan vaihto meni muutoin aika helposti, enää en rupea etsimään uusilla mitoilla olevia laakereita vaan prässään suoraan vanhasta kolmiosta akselin irti ja upotan sen uuteen - nopeaa ja helppoa, suosittelen.

Tänään siis kävin tallilla ja riivin ruiskurungot irti ja pöydälle. Koitan saada -00 600:n GSXR:n ruiskurungot ympättyä oikeisiin mittoihin ja moottoriin kiinni, niissä kun on halkaisijaa peräti 38mm ja GSX:n orkkikset on 34mm - ne rupeaa ahdistamaan aika nopeasti jos meinaa tehoja saada ulos. Noita on kuulemma sorvattu isompaankin kokoon noita ruiskurunkoja mutta siinä on aika kova duuni ja mittaaminen, ja lopunperin ainevahvuutta jää ohuimpiin kohtiin enää n. 1mm jos orkkisrunkoja avartaa 37 millisiksi. Joten ajattelin kokeilla tätä ensin.

Ongelmia tuli heti - gixerissä vaijerit ja toisioläppien käyttö on ruiskurunkopatterin päädyssä ja GSX:ssä aivan keskellä. Tänään tuo työskentely päättyi töihinlähtöön joten gixxerin rungot jäi pöydälle levälleen purettuina.
Kuva
Vähän heikolta näyttää.

Kuvia tulee kun saan oman koneen taas tulille, joten siihen asti morjens.

E: kuvia

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Viimeksi muokannut MustaSurma päivämäärä Ma Maalis 11, 2013 2:01 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GSX 1700
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2011 10:10 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Viestit: 3019
Pyörä: Läjä romuja.
MustaSurma kirjoitti:
...tollasella kokoonpanolla ei ole yhtään GSXää katukäytössä joten ei pahemmin ole ketään keneltä edes kysyä apuja.

Rokkenroll..!! Ehdottoman kiinnostava projekti. Aihiona toi GSX on jo miehekäs, mutta kun kuutiota tulee 1700 niin laite alkaa olla todella puhutteleva.

_________________
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2011 10:37 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
JOS tuon vehkeen saan koskaan pelittämään (mitä hieman epäilen) saattaa siitä kehkeytyä jotain eeppistä ajokokemuksena. Puristukset tullee olemaan jotain 12:1 tienoilla ja aiheuttanee jonnin verran ongelmia starttimoottorille, saattaa olla että tarvitsee hieman järeämpää virrantuottoa jotta kone edes pyörähtää käyntiin. Toisaalta voi olettaa että vääntöä tulee rontisti enemmän joten moposta todennäköisesti tulee aika johdonmukainen: ajajan virheestä seuraa kuolema =D

Saattaa myöskin olla että sulle satelee muutamia tukipyyntöjä osien sovitteluun ja sorvailuun mut onneks sä teetkin mielelläs ylimääräsiä hommia muille ja vielä maksatkin niistä että saat olla mukana projekteissa... ..vai miten se meni? :D

Mitens sielä partyissä meni muuten?

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 12:18 am 
Poissa

Liittynyt: To Syys 30, 2010 12:00 am
Viestit: 608
Images: 0

Pyörä: sc28
Personal album
seurantaan, alastonta naistaki kiinnostavampi projekti.. Onnea yritykseen, siin on ainaki litrat jo kohillaan :deal:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 10:32 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am
Viestit: 564
Images: 0

Pyörä: 1441cc BUSA
Personal album
MustaSurma kirjoitti:
Puristukset tullee olemaan jotain 12:1 tienoilla ja aiheuttanee jonnin verran ongelmia starttimoottorille, saattaa olla että tarvitsee hieman järeämpää virrantuottoa jotta kone edes pyörähtää käyntiin.


Mielenkiintoinen projekti.

Meillä on noissa busissa lähemmäs 14 puristukset.
Ollaa käytetty 25mm2 ohutsäikeistä autohifi piuhaa akulta startin releelle ja siitä suoraa startille.
Samoin maadotus akulta suoraan startille samalla piuhalla.
Eikä ongelmia starttailla, ei edes kuumana mikä tuppaa olemaan noissa ongelma.

_________________
-Destroyer Custom-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 10:35 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 1:00 am
Viestit: 1125
Images: 2

Pyörä: ---
Personal album
Korva kirjoitti:
seurantaan, alastonta naistaki kiinnostavampi projekti.. Onnea yritykseen, siin on ainaki litrat jo kohillaan :deal:


+1 :firing:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 11:05 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Viestit: 3019
Pyörä: Läjä romuja.
MustaSurma kirjoitti:
Saattaa myöskin olla että sulle satelee muutamia tukipyyntöjä osien sovitteluun ja sorvailuun mut onneks sä teetkin mielelläs ylimääräsiä hommia muille ja vielä maksatkin niistä että saat olla mukana projekteissa... ..vai miten se meni? :D

Mitens sielä partyissä meni muuten?

Toki, kysele rohkeasti. :) Noi holkitkin voin tuoda sulle tallille heti kun oma mopo kulkee yli 60km/h.
Kestit oli tosi jees! Messumeininkiä ulkoilmassa tiivistettynä. Jatkokemuihin mä en mennyt kun mä olen nykyään vanha, väsynyt, seurusteleva ja muutenkin perseestä. :D

_________________
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GSX 1700
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 11:08 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 768
Pyörä: GSX1100ti
MustaSurma kirjoitti:
Ongelmia tuli heti - gixerissä vaijerit ja toisioläppien käyttö on ruiskurunkopatterin päädyssä ja GSX:ssä aivan keskellä. Tänään tuo työskentely päättyi töihinlähtöön joten gixxerin rungot jäi pöydälle levälleen purettuina. Vähän heikolta näyttää.


Meinasitko jättää toisioläpät käyttöön? Se saattaa tosiaan lisätä homman haastavuutta, muuten tuossa ei luulisi kovin ihmeellisiä vaikeuksia olevan. Tuolta löytyy vähän kuvia ja juttua miten modasin vastaavaa patteria omaan koneeseen sopivaksi: http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi-bi ... 56793228/0

Onko tuossa tonninelisatasessa muuten vielä sama jako kurkkujen välillä kuin vanhemmissa i/ö-koneissa ja vielä vanhemmissa ilmajäähyissä?

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GSX 1700
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 7:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Arttu kirjoitti:
Meinasitko jättää toisioläpät käyttöön? Se saattaa tosiaan lisätä homman haastavuutta, muuten tuossa ei luulisi kovin ihmeellisiä vaikeuksia olevan. Tuolta löytyy vähän kuvia ja juttua miten modasin vastaavaa patteria omaan koneeseen sopivaksi: http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi-bi ... 56793228/0


Joo, näin mä ajattelin alkuun ellei se ole ylitsepääsemättömän hankalaa, tosin kävi kyllä mielessä jättää toisioläpät kokonaan pois kun sitäkin on kuulemma paljon harjoitettu. Tosin en yhtään tiedä miten se vaikuttaa mopon säätämiseen ts. kuinka paljon ecu laittaa hanttiin jollei saakkaan signaalia. Mutta mielessä on pyöritelty kyllä tuotakin vaihtoehtoa.

Tarttee lueskella tuo sun linkki läpi.

E: Olen muuten tuohon sun projektiin törmännyt aiemminkin OSS:n sivuilla.

Arttu kirjoitti:
Onko tuossa tonninelisatasessa muuten vielä sama jako kurkkujen välillä kuin vanhemmissa i/ö-koneissa ja vielä vanhemmissa ilmajäähyissä?


Mä en noita vanhempien i/ö-moottorien sielunelämään kovin syvällisesti paneutunut, mutta tuossa 1.4:ssa 1&2 ja 3&4 on pareja ja keskellä on isompi väli, mittoja en tiedä, en ole mitannut vielä.

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Viimeksi muokannut MustaSurma päivämäärä Su Kesä 19, 2011 9:01 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2011 8:56 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
wanker kirjoitti:
Meillä on noissa busissa lähemmäs 14 puristukset.
Ollaa käytetty 25mm2 ohutsäikeistä autohifi piuhaa akulta startin releelle ja siitä suoraa startille.
Samoin maadotus akulta suoraan startille samalla piuhalla.
Eikä ongelmia starttailla, ei edes kuumana mikä tuppaa olemaan noissa ongelma.


Ok, hyvä tietää. Vähän mietitytti tuo startin toiminta että miten mahtanee jaksaa mut eiköhän se siitä. Ja ilmeisesti bussin startti jaksaa ainakin. Mut melkoisen järeetä kaapelia kyllä...

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 11, 2011 11:20 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Huu-aa, kotiuduttu Saksa-Itävalta-Italia-Itävalta-Sweitsi-Italia-reissulta, ei pahemmin tuo ajelu jaksa just nyt napostella - oli sen verta mahtavaa maisemaa ja mutkaa et joku Porvoo/Porkkala ei pahemmin kinosta just nyt... Bomberi-zetori lähtee myyntiin ja josko sitä vaikka GS:n niputtais ajovehkeeksi toistaiseksi...

Anyhow, tuossa on tullut purettua ne GSX-R:n ruiskurungot ja niistä tuskin saa (ilman suurempaa eforttia) niputettua siedettävästi toimivaa kokonaisuutta tuon GSX:n jaoille. Mielessä on käynyt kokonaan uuden imusarjan väkertäminen ja ruiskurunkojen niputtaminen GSX:n omilla antureilla, tiedä sitten miten se toimisi.

Tuo etupää - taitaa mennä 750 gsxr:n etuvanteen ja hilppeiden metsästämiseksi - rontisti kapeampi kuin 1000gsxr:n/gsx:n/busan/b-kingin keula joten vanne ei mene paikalleen. Ja tonnisen/kingin ja busan pumput on etukolmioiden kiinnityskohdista halkaisijaltaan 2-3 milliä isommat kuin tl 1000/ 750 gsxr:n... ...sorvia, suunnittelua tai uusia osia...

...ei vaan just nyt jaksais löytyy motivaatiota ton mopon ruuvaamiseen, ei sitte yhtään... ...taidan olla tulossa kipeeks...

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 14, 2011 12:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 768
Pyörä: GSX1100ti
MustaSurma kirjoitti:
Anyhow, tuossa on tullut purettua ne GSX-R:n ruiskurungot ja niistä tuskin saa (ilman suurempaa eforttia) niputettua siedettävästi toimivaa kokonaisuutta tuon GSX:n jaoille.


Mikäs niissä nyt niin pistää vastaan? Äkkiä ajatellen nuo pitäisi olla aika hyvin modattavissa lähes mille jaolle tahansa jos vaan ei tarvitse kovin paljoa alkuperäistä pienempiä välejä.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2011 12:23 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Arttu kirjoitti:
Mikäs niissä nyt niin pistää vastaan?
Toisioläpät.

Ne vois jättää pois käytöstä mutta mitenhän tuon säätöihin saaminen sitten onnistuu orkkis boksilla ja pc3:lla? Jollei niitä toisioläppiä ja niiden antureita tarttis miettiä sen enempää niin ei tuo sitten kovin paha rasti olisi.

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 15, 2011 8:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 768
Pyörä: GSX1100ti
No joo, toisioläppien kanssa meneekin hankalammaksi.

En tiedä yhtään minkälainen operaatio tuo säätäminen olisi vakioboksin kanssa ilman toisioläppiä. Mutta mulla on vahva muistikuva, että juuri tuosta GSX:stä olisi aika yleisesti poisteltu toisioläppiä ihan vakioista läppärungoistakin. Eli sen perusteella luulisi olevan ihan tehtävissä oleva juttu. Noin yleisellä tasolla sanoisin aika varmaksi, että tuo kone ei toisioläppiä oikeasti tarvii yhtään mihinkään.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2011 11:35 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Viestit: 1801
Pyörä: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Jepa, täytyy perehtyä hieman asiaan enemmän ja sillävälin ruuvvailla vaikka sitä GS:ssää :)

_________________
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:
...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:
Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 259 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com