Lukiolainen räpeltää - OSA 197B: Hyosung comet

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ke Kesä 16, 2010 6:54 pm

Hupsis, meinasipas unohtua laitella tänne päivitystä. Mutta ompahan nyt ainakin tarjota tuoreita ja onnistuneita kuvia pärrän nykyisestä ulkomuodosta. :)
Pyörä on ollut jo toista viikkoa täydessä ajokunnossa ja päivittäisessä käytössä, koson matkamittarikin on kääntynyt jo reilusti toiselle tuhannelle. Pientä laittoa pitää vielä kesän mittaan tehdä; mm. Jarrusatuloiden maalaus, rosteriosien parempi kiilloitus ja yoshimuran lyhennys. Mutta nämä hommathan voivat odottaa niitä ikäviä sadepäiviä. Lisää kuvia luonnollisesti toimitetaan sitä myötä.

Mutta pitemmittä puheitta, eiköhän isketä muutama kuva haukuttavaksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sellaista tänään, toivottavasti jonkun muunkin silmään näyttää siedettävältä. Ite ainakin tykkään, ja olen todella tyytyväinen projektin tulokseen. Ehkä tämän saa vielä syksyntullen myytyäkin.

Tarroituksia tuohon on myös tulossa, alakatteeseen lätkitään projektin aikana hamstrattuja "sponssitarroja" (yoshimuraa, renthalia, bandit jne.) Kun taas sivukatteiden tarroitukset ovat viele hieman mietinnässä, niihin saatetaan jopa teettä jtn räyheämpää printtiä. Saa nähdä millaisia ideoita tässä vielä saa.

Avatar
Mozze
Viestit: 321
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Viesti Kirjoittaja Mozze » Ke Kesä 16, 2010 7:30 pm

Oisit nyt edestäkin päin laittanu photoa mut ihan hyvältähän toi näyttää.. Undertailin oisin kyl maalannu kans ja noi lipattimet alhaalta vekka tai bellypania tilalle!

Avatar
Hane
Viestit: 1429
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Dösä

Viesti Kirjoittaja Hane » Ke Kesä 16, 2010 8:18 pm

Mozze kirjoitti:Oisit nyt edestäkin päin laittanu photoa mut ihan hyvältähän toi näyttää.. Undertailin oisin kyl maalannu kans ja noi lipattimet alhaalta vekka tai bellypania tilalle!
En ottas ehkä pois mutta erillainen muotoilu ehkä? Ja tuon Underin olis voinut myös maalata..

Hyvä tuli!
Kuva

Avatar
Kaenmuro
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed-Triple

Viesti Kirjoittaja Kaenmuro » Ke Kesä 16, 2010 8:35 pm

En ottais pois mut kääntäisin niitä enemmän vaakaan asentoon nyt ne näyttää liian jyrkiltä alaspäin. mu mielestä... Mut ainakin on erilainen komeetta WORD...

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ke Kesä 16, 2010 9:45 pm

Underi on näissä kuvissa vielä harjattua rosteria, tarkoituksena sopia tuohon punainen-musta-hopea väriteemaan. Se saatetaan kiillottaa peiliksi, jos sattuu jokupäivä innostusta riittämään. Maalia sen pintaan ei tulla laittamaan. :upto:

Nuo "lärpäkkeet" eli alakatteet saattavat todella herättää monia mielipiteitä, mutta mä tykkään niistä noin + Niiden väliin tulee kaksi pötköä muotoon hitsattua rosteriketjua, kunhan tässä vaan kerkeän kaupoilla käymään. Sitoo nuo katteet vähän paremmin yhtenäiseksi osaksi ja sopii yhteen vastaavan sivukatteiden kiinnityksen kanssa. Käytännössähän tuo alakatteiden tyyli on muuten törkeästi pöllitty suoraan superdukesta..

Edestä päin piti tulla myös kuvaa, mutta sateen yllättäessä kerkesin napata vain 2 kuvaa, molemmat tietenkin tärähtäneinä :nono:. Ehkä sitten seuraavalla valokuvausreissulla.

Avatar
Smoldari
Viestit: 1576
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SV, CB

Viesti Kirjoittaja Smoldari » Ke Kesä 16, 2010 11:50 pm

Tyylikäs laite! :D
snafu

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Viesti Kirjoittaja out0 » To Kesä 17, 2010 10:26 am

Kyl ite tolla ajelisin mielummin kun tällä nykysellä :D
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Kesä 25, 2010 9:56 am

Laita rekisterikilpi takaisin perään, joku voi vielä luulla tota customiksi. Se peittäisi samalla tuota perää mikä on ehkä omaan makuun hieman liian pystyssä.

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » To Heinä 08, 2010 3:01 am

Napataampas pientä päivitystä hellekelien tapahtumista. :upto:

Ensinnäkin mitä tulee noihin "lärpäkkeisiin", niin niitä on muokattu melkoisen radikaalisti. Tuli huomattua, että ottivat pientä hippaa asfaltiin rampilta kaartaessa ja kaksi päällä ajaessa. Tämän vuoksi niistä napattiin nuo terävät kärjen pois. Ulkonäkö ei mielestäni ainakaan yhtään huonontunut, ehkä jonkun silmään saattoi jopa parantua. Samalla hitsailin taas rosteriketjua muotoon ja alakatteiden välille tuli nyt yhdistävä tanko, ite ainakin tykkään! Perinteistä bellypaniahan tähän vehkeeseen ei tullut siksi, koska en mistään sopivaa löytänyt valmiina, ja itse tekeminen olisi mennyt kohtuuttoman vaikeaksi näin aloittelevalle kuiduttajalle.

Rekisterikilpikin lähtee tuosta veke heti huomenissa (tai siis tänään?). Tuo sivukiinnike oli vain nopea ja helppo ratkaisu, kun odottelin laaserleikatun ketjusuojan saapumista. Kilpi siis muuttaa paikkansa renkaan päälle ja sen kiinnike pultataan kiinni tuohon edellämainittuun ketjusuojaan.. Oli muuten perkeleenmoista painia tuon ketjusuojan kanssa, ei tahdo 3mm "pomminkestävä" rosteri oikein antautua käsipelillä.. Mutta siitä lisää myöhemmin, kuvien kanssa tietenkin.

Kun nyt tässä innostuttiin postailemaan niin napataampas myös muutama edestäpäin otettu kuva valottamaan käsityksiä. Näissä kuvissa ei tosin ole alakatteiden muokkausta vielä toteutettu.. Pumpuista tosin napattiin muutama sentti poies, joten pyörä tipahti hieman lähemmäki tonttia.

Kuva

Kuva

Uutta tankinsuojaakin kehtaa esitellä!
Kuva

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ti Elo 10, 2010 1:06 am

Tuhansia kilometrejä takana ja pyörä senkun porskuttaa, näyttää ne siellä koreassakin jotain osaavan. Pääosin aika mennyt ajellessa, eikä huoltotoimenpiteitä ole öljynvaihtojen lisäksi juuri tarvinnut tehdä. Pientä ulkonäöllistä viimeistelyä on kesän harvoina sadepäivinä harrastettu.

Killoittelua: BLING, BLANG ja BLONG
Myös kilpi löysi oikean PAIKKANSA, renkaan päältä. Tämän mahdollisti 3mm rosterista laaserleikattu ketjusuoja. Taivutus suoritettiin perinteisellä tyylillä; kumileka, rälläkkä ja kumileka. Suihku tuntui kovin taivaalliselta tuon operaation jälkeen.. Oi kuinka helppoa asiat olisivatkaan kunnollisilla työvälineillä..
Putkiston MUOKATTU OSAKIN sai pintaansa maalia, samalla nakattiin paikalleen myös asianmukaiset kiristysjouset.
Ja TÄLTÄHÄN tuo persenäkymä näyttää uudella kilpitelineellä.

Komeaa raitaa muuten tuossa Leppävirran teollisuusalueen suoralla, kenties foorumin miehiä käynyt treenaamassa? :upto:

Kävipähän tuo pyörä hetken aikaa myyntipalstoillakin oleilemassa, testimielessä tosin. Positiivisia tuloksia tuli ja pyörästä oltiin todella kiinnostuneita, tälläinen nostattaa mielialaa kummasti ja innosti mm. noihin kiillotushommiin.

Näin viimeisinä sanoina voisikin ynnäillä vähän projektin saavutuksia ja mokia. Oppimassahan tässä rakentelun saralla ollaan. Projektin aikana tuli monesti opittua kantapään kautta kuinka asioita EI pitäisi tehdä, mutta sehän on kaiketi paras tapa oppia, ainakin itselleni.
Henkilökohtaisesti olen varsin tyytyväinen lopputulokseen, vaikkakin mieleen tulee satunnaisia asioita jotka olisi voinut tehdä paremmin/huolellisemmin, mutta eiköhän tuo ole melko normaalia aloittelevalle rakentelijalle. Jotenkin tästä rakentelusta myös löysi sen kivan harrrastuksen, jota tulee varmasti jatkettua tulevaisuudessakin. Seuraava isompi projekti alkaakin jo kiilumaan silmissä, ja eiköhän siitäkin sitten tule jonkinlaista päiväkirjaa ihmisten paheksuttavaksi. Luonnollisesti seuraavan pyörän kuutiot eivät paini enää täällä höyhensarjassa :firing:

Avatar
Liivai
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 12:00 am
Paikkakunta: cbr

Viesti Kirjoittaja Liivai » To Elo 12, 2010 9:15 pm

...
Viimeksi muokannut Liivai, La Heinä 27, 2013 10:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Crave
Viestit: 320
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Antichrist

Viesti Kirjoittaja Crave » To Elo 12, 2010 10:33 pm

Vai että oikeen rahamiehen... :lol:
Mut joo, on tuolla voinut kenties joskus mahdollisesti joltain muultakin sokka irrota. :eyemouth:

CAGIVABOMBER
Viestit: 21
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 1:00 am

OIKEA V2 KAUNOTAR

Viesti Kirjoittaja CAGIVABOMBER » Su Maalis 20, 2011 7:31 pm

MOROO!! JUMANKEKKA KUN ON SUL KOMIA PELI JA SIIS TOI ON AIVAN TÄYDELLINEN, ÄLÄ SIIS MUUTA MITÄÄN. :D iTEKKII ALUKS MIETIN COMET 125, MUT SIT PÄÄDYIN CAGIVA RAPTOR 125:SEEN. tOS ON VARMASTI SOPIVASTI ALAVÄÄNTÖÄ JA MUKAVAT ÄÄNET :drin: :blah: :upto:

CAGIVABOMBER
Viestit: 21
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 1:00 am

BTW

Viesti Kirjoittaja CAGIVABOMBER » Su Maalis 20, 2011 8:42 pm

Moro taas! Unohdin kysyy et minkälaista pyörää oot meinannu seuraavaks rakentaa

Avatar
out0
Viestit: 671
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R

Re: BTW

Viesti Kirjoittaja out0 » Su Maalis 20, 2011 11:33 pm

CAGIVABOMBER kirjoitti:Moro taas! Unohdin kysyy et minkälaista pyörää oot meinannu seuraavaks rakentaa
http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... ic&t=60810
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)

Vastaa Viestiin