Lukiolainen räpeltää - OSA 197B: Hyosung comet

Valvojat: ESKIL, btseppo

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » Ti Joulu 01, 2009 11:56 pm

Pitää tarkastella tuotakin vaihtoehtoa sitten lähempänä maalausajankohtaa. Enemmänhän tuollaisessa maalauksessa on showmeinikiä, varsinkin yhdistettynä kiiltävään rosteriin. Mutta jossain tapauksessa liika bling voi mennä ylikin.

Krukoda

Viesti Kirjoittaja Krukoda » Ke Joulu 02, 2009 4:56 pm

muutes hei miten voi lyödä tohon noi piperit? siis putsarit,kun toihan on alipaine kaasari?ainakaan itellä ei toimi ...
vai olenko aivan väärässä?

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » Ke Joulu 02, 2009 7:01 pm

Krukoda kirjoitti:muutes hei miten voi lyödä tohon noi piperit? siis putsarit,kun toihan on alipaine kaasari?ainakaan itellä ei toimi ...
vai olenko aivan väärässä?
Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että ei ole tän vehkeen kaasuttimen malli yhtään tuttu mulle. Mutta vakioputsarikin on vapaasti virtaava, joten en kyllä ymmärrä millaisen ongelman piperien vaihto voisi tuoda. Lisäksi tuo on pelannut noilla paippereilla varsin mallikkaasti koeajojen aikana..
Oiskohan sulla vika kenties jossain muualla? Onko pyörään esimerkiski isketty se ylihinnoiteltu "tune-up-kit" (uutta suutinta, jotain jousta, ohjeet ilmanputsarin kurien poistamiseen, poranterää jne)? Mulla semmonen ainakin löytyy.

Krukoda

Viesti Kirjoittaja Krukoda » Ke Joulu 02, 2009 11:04 pm

eikun tota eikös tosta kaasarista tule alipaine letkut tohon normi putsariin?vai olenko mä nyt tajunnu ihan väärin...
siis auttaiskohan toi kaasarin viri setti sitten?

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » Ke Joulu 02, 2009 11:49 pm

Krukoda kirjoitti:eikun tota eikös tosta kaasarista tule alipaine letkut tohon normi putsariin?vai olenko mä nyt tajunnu ihan väärin...
siis auttaiskohan toi kaasarin viri setti sitten?
Se putsariin liittyvä letku on osa pakokaasunkierrätysjärjestelmää. Koko järjestelmän voi periaattessa vaikka repiä irti, pääasiassa se kuulemma vain karstoittaa kaasareita ja aiheuttaa putkessapalamista. Jälkimmäinenhän on tietenkin mitä mahtavin asia, joten itse ajattelin jättää sen paikalleen ja laittaa sille letkulle vain oman pienen putsarin.

Mitä ongelmaasi tulee, ei ole tarkkaa tietoa onko halvempia tapoja kuin tuo n. 70 euron virityspaketti. Taisi siinä kumminkin tulla mukana jopa ohjeet ja poranterä jonkun osan poraamiseen. Myös paljon muuta erilaista roinaa joten luulisi, että niillä on jokin kriittinen tarkoitus. Tosin siinäkin suuttimet ovat hieman liian pieniä ja jää huomattava tehomonttu keskikierroksille. Oikeat suuttimet vapaastivirtaavalla suodattimella ovat 102.5 ja 105.

Krukoda

Viesti Kirjoittaja Krukoda » Ke Joulu 02, 2009 11:59 pm

jaa siis niin se on se pakokaasun polttojärjestelmä mikä aiheuttaa mun henkisen ongelman pyörän kanssa..no voihan...
siis ton suutinsatsihan saa tuolta ameerikoista halvalla jollain 50e no onhan se vähä halvempi..
olikos paha homma ottaa se poies käytöstä?

mikäs se toinen letku sitten on mihin pistät oman putsarin?

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » To Joulu 03, 2009 12:17 am

Krukoda kirjoitti:jaa siis niin se on se pakokaasun polttojärjestelmä mikä aiheuttaa mun henkisen ongelman pyörän kanssa..no voihan...
siis ton suutinsatsihan saa tuolta ameerikoista halvalla jollain 50e no onhan se vähä halvempi..
olikos paha homma ottaa se poies käytöstä?

mikäs se toinen letku sitten on mihin pistät oman putsarin?
Eööööh, siis eihän se pakokaasusysteemi aiheuta mitään toimintahäiriöitä pyörään. Taitaa sun ongelmat tosiaan olla siellä kaasareiden uumenissa. Ja mulla sitä siis ei oo otettu pois käytöstä, mutta kaveri sen pois nappasi. Ei se taida vaatia muuta kun sen metallipalikan irtipulttaamisen ja muutaman letkun irroittamisen. Itse meinasin juuri sen ilmanputsariin tulevan pakokaasutsydeemiletkun päähän iskeä itsenäisen suodattimen, jottei sekään sitten ime oravia sisäänsä.

Niin, ja miten sen nyt ottaa. Onko 50 e paljon muutamasta suuttimesta, shimmeistä, jousenpätkästä, poranterästä ja ohjeista. :upto:

Krukoda

Viesti Kirjoittaja Krukoda » To Joulu 03, 2009 12:30 am

aah jooh..nyt mä kato tajusin..kyllä mulla on myös kaasareitten kanssa ongelmia..kun eikös kaasarista tule kaksi letkua ja toinen menee sinne paikkaan..ja toinen on alipaine vaii olenko aivan kusessa?
ehkä vaan pitäis ostaa suutinsarja ja kokeilla niillä ohjeilla jos lähtis toimimaan..

mut hei thanks neuvoista..

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » To Joulu 03, 2009 12:44 am

Krukoda kirjoitti:aah jooh..nyt mä kato tajusin..kyllä mulla on myös kaasareitten kanssa ongelmia..kun eikös kaasarista tule kaksi letkua ja toinen menee sinne paikkaan..ja toinen on alipaine vaii olenko aivan kusessa?
ehkä vaan pitäis ostaa suutinsarja ja kokeilla niillä ohjeilla jos lähtis toimimaan..
Tarkemmin en ole tarkastellut, että millaisia letkuja siihen pakokaasunkierrättimeen menee. Mutta ilmanputsariin menee tasan yksi letku, joka toimii yhteydessä pakokaasunkierrätysjärjestelmään. Tällä letkulla ei ole mitään tekemistä kaasareiden alipainetoiminnan kanssa. :D

Jos sulla on siis avarrettu vakiosuodatin/ vapaasti virtaava tarvikesuodatin, on hyvin todennäköistä, että vaatii myös tuon kaasarin virityspaketin toimiakseen. Tai toisena vaihtoehtona laitat paikalleen kuristetun vakiosuodattimen.

Nou problemos, onhan tässä aikaa, kun odottelee rosterilevylähetyksen saapumista. :upto:
Viimeksi muokannut Danny, Su Joulu 06, 2009 12:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Krukoda

Viesti Kirjoittaja Krukoda » To Joulu 03, 2009 12:53 am

juu no eiköhän tässä kohtaa saa lumikin toimimaan..
itsekin kun smaa pyörää rakennan mutta eri tyylillä..
mitäs rosterista vääntelet?
mites muuten noi sivukatteet pistätä kiinni`?

Daim

Viesti Kirjoittaja Daim » To Joulu 03, 2009 1:32 am

Niin, Krukoda, mulle ei selvinny mikä ongelma sulla on pyöräsi kanssa? "Tehot" kateissa vai mikä on?
Mulla oli aikoinaan ongelmaa kaasareiden imukurkkujen kanssa, jotka oli ihan fyysisesti revennyt ja ne päästi ilmaa/muuta paskaa pyttyihin. Pyörä kävi huonosti, eikä meinannu pysyä käynnissä. Ne muutamatkin koniset tuntu hävinneen paremmille laitumille, ennen kuin vika selvisi. Silloinen maahantuojahan oli valmisteviasta tietoinen, muttei viitsinyt ilmoittaa siitä pyörien omistajille. Luulisi toisaalta, että ne on noihin vähän tuoreempiin malleihin laittanut ne kestävämmät imukurkut. Oma komeetta tais olla vuosimallia -03, mutta jos vika muistuttaa yhtään tätä, niin suosittelisin tarkastamaan niiden kunnot.

Krukoda

Viesti Kirjoittaja Krukoda » To Joulu 03, 2009 2:17 am

Daim kirjoitti:Niin, Krukoda, mulle ei selvinny mikä ongelma sulla on pyöräsi kanssa? "Tehot" kateissa vai mikä on?
Mulla oli aikoinaan ongelmaa kaasareiden imukurkkujen kanssa, jotka oli ihan fyysisesti revennyt ja ne päästi ilmaa/muuta paskaa pyttyihin. Pyörä kävi huonosti, eikä meinannu pysyä käynnissä. Ne muutamatkin koniset tuntu hävinneen paremmille laitumille, ennen kuin vika selvisi. Silloinen maahantuojahan oli valmisteviasta tietoinen, muttei viitsinyt ilmoittaa siitä pyörien omistajille. Luulisi toisaalta, että ne on noihin vähän tuoreempiin malleihin laittanut ne kestävämmät imukurkut. Oma komeetta tais olla vuosimallia -03, mutta jos vika muistuttaa yhtään tätä, niin suosittelisin tarkastamaan niiden kunnot.
juu no siis ongelmahan on että sellainen, että pyörä käynnistyy ryypyllä, sitten kierrokset nousee ja jos painaa kaasua
niin alkaa röpöttää ja kierrokset nousee lisää ja jos vähän enemmän niin sammuu.ilman ryyppyä ei käynnisty,eli kaasu tappaa heti koneen.onko ideoita?

ja nyt on tarkistettu imukaulat ja vaihdettu,suuttimet on vakiot,mulla on powerfiltterit siinä jaa tulpat katottu ja saa bensaa ja kokeiltu toisella kaasarilla toimi vielä huonommin ja siinä on myös vakio suuttimet....

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » Ti Joulu 08, 2009 1:19 pm

Kuva

Jeah, neliömetri kahden millimetrin vahvuista RST-levyä. Toinen puoli valmiiksi hiottuna. Eiköhän tuosta saa rakennettua kaiken tarvittavan blingblongin. Levystä suuri kiitos Sorsakosken Hackmanille!

Tarkoituksena olisi käyttää levyä mm. sivukatteisiin ja underiin. Ikävä kyllä laaserleikkuu ei ole mahdollista, mutta eiköhän tuohon keinot keksitä. :upto:

V4mP

Viesti Kirjoittaja V4mP » Ti Joulu 08, 2009 8:36 pm

Krukoda kirjoitti: ja nyt on tarkistettu imukaulat ja vaihdettu,suuttimet on vakiot,mulla on powerfiltterit siinä jaa tulpat katottu ja saa bensaa ja kokeiltu toisella kaasarilla toimi vielä huonommin ja siinä on myös vakio suuttimet....
Voi hyvin olla että saa liikaa ilmaa noiden sun filtterien kautta ja menee seos aivan vituiks...
Our enemies rides fast,knowing that this ride's their last...

Danny

Viesti Kirjoittaja Danny » Ma Joulu 14, 2009 11:07 pm

Joulu tuli, ja niin taisi tulla ennenaikainen joulupukkikin. Pyörä sai uuden ja komean digitaalikellon!

Kuva

2 tunnin pähkäily ilman komeetan kytkentäkaaviota, ja tässä on tulos:

Kuva

Mittari saa virtaa ja loput sähköhommat ovatkin sitten antureiden kiinnittämistä.

Vastaa Viestiin