-91 GSX 600 F rakentelua

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

-91 GSX 600 F rakentelua

Viesti Kirjoittaja hurtta » Pe Touko 15, 2009 4:41 pm

taustoja hiukan aluks: kuski parikymppinen, pyöriin kova kiinnostus ja nyt ensimmäinen alla (ja tehot riittävät tälle kesälle), tavoitteena rakennella pärrästä hiukan enemmän omannäköinen. pyörä on saksantuonti, ostettu liikkeestä helmikuussa 2v seisonnan jälkeen. ajettu -09 keväällä hiukan yli 1000km öljynvaihdon jälkeen, isoja vikoja tekniikan puolella ei ole ollut. pienempinä bensahanan vuoto, vas. etustefan vuoto. renkaat entiset, uudet muoveissa, pikkuvilkut ja kilpiteline vaihdettu, tarkoituksena jatkaa rauhassa.

tästä ei ole tulossa mitään messupyörää, eikä toivottavasti ikuisuusprojektia. vekotin on ajokuntoinen kuitenkin ja yritetään olla särkemättä mitään :D kaksipaikkaisuus säilyy, emäntä lyö muuten kaulimella. budjetti on liikkuva, mutta toimivuus voittaa ulkonäön rahapuolella. heitän alle muutaman linkin kuviin ja uusia alkaa tulemaan, kunhan ehtii ottamaan.

kommentointi on vapaata joka suhteessa, apuakin saatan kerran jos kaksi pyytää :lol:

pyörä oston jälkeen
http://www.nbl.fi/~nbl3927/IMG_6154_small.JPG

heti piti purkaa ja ihmetellä
http://www.nbl.fi/~nbl3927/IMG_6164_s.JPG

ja niin se alkaa...
http://www.nbl.fi/~nbl3927/IMG_6705_s.JPG
http://www.nbl.fi/~nbl3927/mopo.JPG

ensimmäisenä ja selkeimpänä visiona on crossitanko, ei mikään suora kuitenkaan. uudet mittarit, varmaankin mmb:n valkopohjaiset, pyöreät. etuvaloiksi mietin legendaarisia tuplapyöröumpioita, mutta mielessä kävi villi visio kaapissa olevan kaasunaamarin hyödyntämisestä...
ensimmäisenä stefan vaihto ja uudet kumit, vanteiden väriäkin olisi tarkotus vaihtaa ja loksua muotoilla ja maalata.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Pe Touko 15, 2009 4:46 pm

ensimmäisenä vitutuksena on tuo rako tankin ja rungon välissä. kuka helvetin insinööri sellaisen keksi. tosin joku muukin täällä oli tainnut jo sitä kirota, joten en enempää alleviivaa :P poly-uretaani ja lasikuitu lisätty ostoslistalle.

Avatar
Jampe69
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: ATV..

Viesti Kirjoittaja Jampe69 » Pe Touko 15, 2009 4:52 pm

matin piha taitaa olla oikee pomperpaja :D :drin:
tänää ajelemaaaaa..... :upto:
mönkijä ja isorosmo

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » La Touko 16, 2009 5:06 pm

ny on renkaat irti ja vasen clipari, oikee päätti irtisanoa kuusiokannan kun käytin vain hiukan voimaa. lainaporakonetta odotellessa vois pestä vanteet ja huomenna alkaa tuhertamaan uretaanin kanssa. lasikuidut jäi löytämättä mut viisaammat ohjeisti, mistä löytyy.
vielä ku mahtuis sinne talliin sisälle. on muuten aika perseestä asentaa yhden auton tallissa, jossa on sisällä kaks mönkkäriä, kaks moottoripyörää osina ja minicrossi. taitaa siellä olla fillarikin ja pokelehtiä läjä, eli kaikki oleellinen :lol:

Avatar
Jaak
Viestit: 153
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: tön.

Viesti Kirjoittaja Jaak » Su Touko 17, 2009 2:06 am

noni, asiaa :blah: kuvia ja tekstiä tulemaan ni jaksaa seurailla... :upto:

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Su Touko 17, 2009 5:57 pm

nyt alkaa olemaan pyörä jo melko osissaan, konetta en ota kuitenkaan irti. oikee clipari ei irtoa ja porasta loppuu jerkku kesken, huomenna kunnon terä ja räyheempi kone :D
sit pitää ettiä sitä lasikuitua, uretaanit on kovettumassa vuoleskelua varten. stefojen irroitus ei sit ollukaan niin simppeli homma, onneks isäukko on joskus jotain räveltäny ja heitti ovelan ohjeen: poralla pien reikä, pallokantaruuvi siihen ja paukuttaa väärältä puolelta sitä. pitäis irrota, huomenna kokeiluun. alla kuva siitä heikommasta stefasta ja pyörän ulkoasusta päivän päätteessä.

http://www.nbl.fi/~nbl3927/IMG_6719_s.JPG
http://www.nbl.fi/~nbl3927/IMG_6721_s.JPG

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Su Touko 17, 2009 5:59 pm

sit vielä ylimääräsenä tärppiä etuloksun muotoilun miettiminen. japanin viisaat insinöörit oli keksiny laittaa sen sellaseen tukirautaan kiinni, ettei sitä saanu irti ilman että rengas otetaan eestä pois. mun koura ei ainakaan mahtunu väliin :lol:
huonona puolena oli kiinnityspulttien heikko happi, piti ottaa tolpatkin irti ennenku sain sen välistä pois. lopputuloksena oli poralla kannat poikki kolmesta, yks irtos avaimella... enkä todellakaan asenna sitä takaisin samalla periaatteella, kyl se pitää saada irti ilman renkaan poisottoa.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ma Touko 18, 2009 6:39 pm

saatana. seuraava teksti sisältää vihamielisiä ilmaisuja.

hain poran, pari kobolttiterää ja innokkaana tallille jyrsimään kantaa poikki. isäukko tuli jeesailemaan hetkeks. kohtalaisen voimankäytön ja pultin kannan irtisaamisen jälkeen itse pultti jäi yläkappaleeseen kiinni. ja muuten melko tiukkaan :mad:
kaiken lisäksi huomasin, että koko perkeleen lätkä on viistottu jollain vitun insinööri-idealla, eli siis raisereita laittaessa ne menee joko reunalta yli tai jää viiston osan päälle ilmaan. mikä vitun idea siinäkin on :angry:

ostetaan:
uus yläkappale
mielenrauhaa
pensseli hartsin levitykseen

vaihdossa annan vitutusta ja paskaks pistettyjä osia. mut jos oikeesti jollain ois yläkappale tai tuplavalot, täällä vois olla ostaja :upto:

Avatar
Jampe69
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: ATV..

Viesti Kirjoittaja Jampe69 » Ma Touko 18, 2009 9:43 pm

hurtta kirjoitti:saatana. seuraava teksti sisältää vihamielisiä ilmaisuja.

hain poran, pari kobolttiterää ja innokkaana tallille jyrsimään kantaa poikki. isäukko tuli jeesailemaan hetkeks. kohtalaisen voimankäytön ja pultin kannan irtisaamisen jälkeen itse pultti jäi yläkappaleeseen kiinni. ja muuten melko tiukkaan :mad:
kaiken lisäksi huomasin, että koko perkeleen lätkä on viistottu jollain vitun insinööri-idealla, eli siis raisereita laittaessa ne menee joko reunalta yli tai jää viiston osan päälle ilmaan. mikä vitun idea siinäkin on :angry:

ostetaan:
uus yläkappale
mielenrauhaa
pensseli hartsin levitykseen

vaihdossa annan vitutusta ja paskaks pistettyjä osia. mut jos oikeesti jollain ois yläkappale tai tuplavalot, täällä vois olla ostaja :upto:
yläkolmioo ei oo mut tuplavalot on..eikä mitn oldskool pyöreitä vaan ellipsit...paas tarjoten yyveellä....
mönkijä ja isorosmo

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ti Touko 19, 2009 5:44 pm

tän päivän saldona oli stefat irti, katkennut ruuvimeisseli ja valtava voittajafiilis työn johdosta. millähän helvetillä ne ottaa niitä pajalla irti? naapuritallia siivonnut vanhempi jeppekin kommentoi, että kuulosti ihan oikealta asentamiselta, vihjeenä sain vielä koneistamon suuntaan ohjeita. taitaa tulla teetetty t-kappale, eipähän tarvii itte porailla ehjiä paskaks. eilen vitutti suunnattomasti, tänään alkaa olee jo ehkä voiton puolella. alla kännykkäkameralla otettu kuva siitä irroitetusta stefasta...
Kuva

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Viesti Kirjoittaja CFH » Ti Touko 19, 2009 5:53 pm

Crave nimimerkillä tänne kirjoitteleva kaveri muistaakseni rakensi jostain vastaavanlaisesta laitteesta faitterin. Pitäis löytyä projekti-osiosta jos vaan jaksaa etsiä?

Ei muistaakseni ollut silläkään ihan "pulttaa kiinni"-henkistä hommaa.
Kuva

Avatar
mv-
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2008 1:00 am
Paikkakunta: De La Fag sohva

Viesti Kirjoittaja mv- » Ma Touko 25, 2009 9:38 pm

Älä pane itseäsi hengiltä. Kerpele, kasaas nyt se pyöräs, nii saan oman nostimelle!

Avatar
Dune
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX1100R, Suzuki GS450E cafe projekti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dune » Ti Touko 26, 2009 6:33 am

Itsellä oli pientä projektia aikoinaan vastaavasta mallista.
Löytyy infoa kotisivuiltani

MTB Racing Team - Projektit - 2005-2006 Suzuki GSX600F Fighter projekti
Divide et Impera
MTB Racing Team
VMK ry

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ti Touko 26, 2009 1:24 pm

Dune kirjoitti:Itsellä oli pientä projektia aikoinaan vastaavasta mallista.
Löytyy infoa kotisivuiltani

MTB Racing Team - Projektit - 2005-2006 Suzuki GSX600F Fighter projekti
vai sellasta... en kyl ymmärrä tuota perversiota tohon turkoosiin, lopputulos oli kyl melko siisti kuitenkin. en itte aio tän kesän aikana tekniikkaan paneutua sen enempää, saa nähdä vaihtuuko pyöräkin räväkämpään ennenku sinne ehdin.

eilen tuli jotain puuhailtua, tänään tarkotuksena ois lähteä jatkamaan vielä. onneks ei tuo kesäkelikään yhtään kutsu ajamaan :lol:

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ke Kesä 03, 2009 9:30 pm

projekti seisoo ja miestä vituttaa. edistystä on tullu kuitenki hiukan:
- tankin alle muotoiltu uretaanista, kitistä ja vanhoista katteista hiukan uutta palaa, tarviis kuitua ja pistosahaa vielä
- etuloksu on muodossaan, enää pesu ja maalaus ja kiinni
- etuvalot tullu, pidikkeetkin löytyy mut ne pitäis maalata
- vanteilta revitty kumit irti, etuvanne puhallettu puhtaaks
- etutolppiin lisätty öljyt, putsattu pahimmat paskat pinnasta ja uusia stefoja änkemässä paikoilleen
- se vitun t-kappale on lopultakin irti, virtalukko irti ja se helvetin tiukassa ollu pultti saatu ulos (8mm kobolttiterällä)

vesisade ja paskakelit hiukan hidastaa touhua kun ei pääse ulos puuhailemaan. kuviakin vois räpsiä, kunhan sinne talliin ehtii ja muistaa kameran. perjantaina vapaapäivä, eli sillon vois yrittää ne katteet saada kuosiin. tarkotus ois että jos sen ajokuntoseks sais ennen BW:tä, mut en tiiä pääsenkö sinne paikalle kuitenkaan :nono:

Vastaa Viestiin