Epätavallisempi yritys

Valvojat: ESKIL, btseppo

JP_445
Viestit: 404
Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Superduke
Viesti:

Epätavallisempi yritys

Viesti Kirjoittaja JP_445 » Ma Helmi 18, 2008 11:19 am

<div>Liian hidas</div><br>

Avatar
teude
Viestit: 2423
Liittynyt: La Syys 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: nada

Viesti Kirjoittaja teude » Ma Helmi 18, 2008 12:36 pm

Oho, todella upeaa jälkeä.

Hevimies
Viestit: 2890
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ma Helmi 18, 2008 12:47 pm

:eek: upeeta

Avatar
-tatska-
Viestit: 226
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Ma Helmi 18, 2008 1:51 pm

Vanha kunnon Valas CBR, kunnianhimoinen projekti ja upeaa jälkeä. :eek:

Avatar
MECH
Viestit: 542
Liittynyt: To Joulu 21, 2006 1:00 am
Paikkakunta: FZR 600 + M45, XJR Cafe 1?00, VFR 750 Cafe, DR 800 tracker

Viesti Kirjoittaja MECH » Ma Helmi 18, 2008 9:29 pm

Hieno! Ei heti ensinäkemältä uskoisi että tällaisen sisällä voi piillä pieni monsteri :D
http://www.nettimoto.com/569242

pohjoisen poromies
Viestit: 601
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

joo

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ma Helmi 18, 2008 9:51 pm

impressive... oikeesti siisti ja erinlainen projekti ja hieno on ollut seurata hieman erilaisia projekteja puolin kuin toisin :D
never drive faster than your guardian angel can fly

Avatar
mv-
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2008 1:00 am
Paikkakunta: De La Fag sohva

Viesti Kirjoittaja mv- » Ti Helmi 19, 2008 11:37 pm

Kyllä sitä joiltakin vaan luonnistuu. Ja Thaimaasta on hyvä hakea lisää virtaa rakenteluun. Päälle viikko sitten pääsin itse projektia Thaimaasta jatkamaan.

Innolla lopputulosta odotellessa. :)

JP_445
Viestit: 404
Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Superduke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP_445 » Ke Helmi 20, 2008 9:54 am

Kävin eilen ottamassa muotit irti ja pilkkomassa mallinteen palasiksi. Laitoin hontran omistajalle kuvan kun mallinne oli pikkottu lattialle jotta, "tässä ollaan nyt".... :D Tuli varovainen kysely takas jotta, "onko tuo nyt hyvä vai paha?".... Lisää kuvia illalla projekti sivuilla
<div>Liian hidas</div><br>

Avatar
-Zone-
Viestit: 364
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Helmi 21, 2008 1:31 pm

Ajattelin pistää tänne, kun näkyy lasikuitu saaneen muotoa.

Loppukesästä kokeilin muotin tekemiseen kokeilumielessä savea. Ihan luonnonsavea siis läheisen järven rannasta (Halpaa. Vain ämpäreitä ja lapio vaadittiin). Hienojakoista, eikä ollut juurikaan hiekkaa yms. seassa. Erittäin helppoa muotoilla ja sileä pinta tulee vedellä ja kädellä silottelemalla. Kuivasin pintaa hiustenkuivaajalla kun muotti oli valmis.

Ei sovellu tietenkään kaikkiin kohteisiin, sillä savimöykky ei oikein tahdo pysyä pystysuorissa pinnoissa. Kotelorakenteisiin se on kuitenkin ylivoimainen. Homman nimi on siis jättää savimuotti lasikuidun sisään. Esim vaikka tehtäessä säiliötä. Riittää että kuituun jää 1 ainoa aukkokohta.

Kun lasikuidut on sitten kuivaneet, sen reijän kautta koverretaan savea taltalla yms. sen mitä saadaan. Loppu tulee pois kuravetenä kuumalla vedellä liottelemalla ja kappaletta pyörittelemällä, joten kappale saa olla hyvinkin hankalan muotoinen.

Kun kaikki savi on lopulta poissa, on käsissä sitä yhtä reikää lukuunottamatta umpinainen ja ontto kappale. Ilman pitkittäis tai poikkittaisleikkauksia ja niiden jälkikäteen tehtyjä liitossaumoja.

Yleensähän tehdään jostain ensin perusmuotti, jolla valmistetaan negatiivimuotti. Tossa systeemissäni pinta täytyy tietty jälkikäteen viimeistellä, mutta systeemi kannattaa pitää mielessä. Se voi jossain tapauksessa osoittautua muita paremmaksi.

JP_445
Viestit: 404
Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Superduke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP_445 » To Helmi 21, 2008 5:33 pm

Joops tuo tapa on hyvä silloin jos ei ole tarkoituskaan saada heti sileää pintaa vaan joku muoto jonka päälle kuidutetaan ja sitten hiotaan ja paklataan pinta sileäksi. Mutta jos haluaa tehdä ensin mallinteen joka on tarkkaan sen kokoinen kuin tuleva kappale ja vielä monimuotoinen niin silloin tuo "normaali" lähentymistapa on melkein ehdoton...
<div>Liian hidas</div><br>

Avatar
-Zone-
Viestit: 364
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Helmi 21, 2008 6:12 pm

Aivan
Joskin toki savea voi käyttää ulkopuolisenkin (eli siis sen pinnan) muotiksi. Tuo systeemi nyt siis tosiaan kehitetty, jos tarvitsee tehdä valmiita kotelorakenteita ja päälipinta hiotaan ja kitataan siistiksi. Tai jos ulkonäöllä ei ole merkitystä. Omaan hommaansa siis ihan käypä ja ennenkaikkea halpa konsti.

JP_445
Viestit: 404
Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Superduke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP_445 » Su Maalis 16, 2008 10:22 pm

<div>Liian hidas</div><br>

Juuper
Viestit: 217
Liittynyt: To Elo 23, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Juuper » Su Maalis 16, 2008 10:26 pm

Itte pidän tosta perästä, mukavan kevyen näkönen. :cool:

Avatar
jaket
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ma Maalis 17, 2008 3:46 pm

jessus mitä vääntöä. :freak2:

toispuoleiset haarukat ja kaikki.!

ei puutu kuin ruuvi putkesta. :P
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

JP_445
Viestit: 404
Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Superduke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP_445 » Ti Maalis 18, 2008 9:50 am

jaket kirjoitti:jessus mitä vääntöä. :freak2:

toispuoleiset haarukat ja kaikki.!

ei puutu kuin ruuvi putkesta. :P
Sekin on tulossa, mutta ei nyt tähän hätään ehdi.... :D Samalla vaihdamme keulan ja tankin profiilin....
<div>Liian hidas</div><br>

Vastaa Viestiin