GSX-R Turbon Fighteröinti

Valvojat: ESKIL, btseppo

perazzi
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am

:

Viesti Kirjoittaja perazzi » Ti Helmi 19, 2008 10:35 pm

ainakin kannattaa varmistaa riittävän reilun kokonen toi dumppi ja mun mielestä vois olla lähellä läppiä,ettei tilanteessa..oho..rulla äkkiä kii ja paine lyökin läpät mutkalle,ni vauhti pysyy lähes samana ja hupsista.ainaki osa tätä foorumia seuraavista voi varmentaa tiedon,että näinkin voi käydä ihan elävästi.ainaki kovilla paineilla ajettaessa

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Re: :

Viesti Kirjoittaja japi80 » Ti Helmi 19, 2008 10:54 pm

perazzi kirjoitti:ainakin kannattaa varmistaa riittävän reilun kokonen toi dumppi ja mun mielestä vois olla lähellä läppiä,ettei tilanteessa..oho..rulla äkkiä kii ja paine lyökin läpät mutkalle,ni vauhti pysyy lähes samana ja hupsista.ainaki osa tätä foorumia seuraavista voi varmentaa tiedon,että näinkin voi käydä ihan elävästi.ainaki kovilla paineilla ajettaessa
tosiaan, tuo läppien vääntyminen on mahdollisempaa kun se dumppi on siellä ahtimen lähellä, mut sitä varten ne läpät vaihdetaan niihin kestävämpiin :)

Avatar
teude
Viestit: 951
Liittynyt: La Syys 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: nada

Viesti Kirjoittaja teude » Ke Helmi 20, 2008 1:50 am

Kivan väriset vanteet, niitä saa sitten hinkata joka päivä, että pysyy nättinä :lol:

JariKoo
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 1:00 am
Paikkakunta: gsx Ja Krossi Möö

Viesti Kirjoittaja JariKoo » Ke Helmi 20, 2008 7:29 am

läpiltähän se paineisku lähtee, kohti sitä ahdinta.

-> kaasuläpän ja ja coolerin väliin :wavey:

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ke Helmi 20, 2008 9:49 am

Mulla on dumppi samassa paikassa....
Tuohon kohtaanhan se paine ekana iskee putkistossa...

http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=55600

esam
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja esam » Ke Helmi 20, 2008 10:45 am

Kaasuläpiltä paineisku lähtee takaisin kohti ahdinta, periaatteessa dumppi kannattaa sijoittaa lähelle kaasuläppiä, käytännössä siis esim juurikin painekotelon->coolerin väliseen putkeen. Toimiihan se muuallakin toki.

Muovipäätyisestä coolerista saattaa lähteä päädyt ajanmyötä löystymään ja jopa irtoamaan jos dumppi/by-pass on sijoitettu ahtimen->coolerin väliseen putkeen tai sitä ei ole ollenkaan..tämähän nyt ei varsinaisesti ahdettuja moottoripyöriä koske, tehdastekoisia sopivia coolereita muovipäätyineen kun ei (onneksi) juurikaan ole tarjolla pyörään sopivassa kokoluokassa.

Avatar
Tuiske
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 750

Viesti Kirjoittaja Tuiske » Ke Helmi 20, 2008 10:43 pm

Ei oo eikä tuu cuuleria ja tänään tein jo ahtimen ja painekotelon väliseen putkeen reiän dumpin kiinnitystä varten joten siihen se nyt sit tulee. Ja tossa painekotelon kyljessä se osuu ajaessaki jalkaan :roll:

Avatar
footos
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 1:00 am

Viesti Kirjoittaja footos » To Helmi 21, 2008 12:22 am

teude kirjoitti:Kivan väriset vanteet, niitä saa sitten hinkata joka päivä, että pysyy nättinä :lol:
Sä voit kyllä maalata vanteesi mustaksi jos haluut... :freak:

Avatar
teude
Viestit: 951
Liittynyt: La Syys 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: nada

Viesti Kirjoittaja teude » To Helmi 21, 2008 12:54 am

footos kirjoitti:
teude kirjoitti:Kivan väriset vanteet, niitä saa sitten hinkata joka päivä, että pysyy nättinä :lol:
Sä voit kyllä maalata vanteesi mustaksi jos haluut... :freak:
Ei tartte, ne on jo.

Jermu
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Tammi 08, 2003 1:00 am
Paikkakunta: FighterBlade

Viesti Kirjoittaja Jermu » To Helmi 21, 2008 1:58 pm

Jaha!! Tästäkin Niamolan vanhasta turbo laitteesta tulee oranssi :cool: . http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?p ... B2#PicShow
Virityspaja Vihellys & pauke Eagle Fighters

Avatar
Tuiske
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 750

Viesti Kirjoittaja Tuiske » To Helmi 21, 2008 10:26 pm

Jermu kirjoitti:Jaha!! Tästäkin Niamolan vanhasta turbo laitteesta tulee oranssi :cool: . http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?p ... B2#PicShow
:D jaa empä ole tuota tuossa asussa nähnytkään? Onko jopa ihan sama väri kyseessä? Samalta ainaki näyttää.

Jermu
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Tammi 08, 2003 1:00 am
Paikkakunta: FighterBlade

Viesti Kirjoittaja Jermu » To Helmi 21, 2008 11:23 pm

ei ole sama ellei sinulla ole st focuksen väri
Virityspaja Vihellys & pauke Eagle Fighters

Avatar
Tuiske
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 750

Viesti Kirjoittaja Tuiske » To Helmi 21, 2008 11:46 pm

Jermu kirjoitti:ei ole sama ellei sinulla ole st focuksen väri
Juu no ei se sit sama ole.. hyvin lähellä kylläkin.

Tänään tuli myös vapaan anturiin askarreltua naulat vaihteiden kohdille että saa numeronäytön kiinni.

Avatar
Tuiske
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 750

Viesti Kirjoittaja Tuiske » Ti Helmi 26, 2008 10:46 pm

Taas on projekti edennyt hieman. Painekoteloon tein uudet päädyt ja pitot putken siirsin lähemmän sisäänmenoa. Öljypohjaan kairasin 19mm reiän ja siihen veistelin sopivan putken. Painekotelon ja öljypohjan vein tänään hitsarille hitsattavaksi.

Koneen poskia on tullut nyt pari iltaa hierottua. On se kiillottaminen niin mukavaa hommaa :drin:

Kytkinkoppa 1200 vesihiomapaperin jälkeen:
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... MG0102.jpg

Kiillotettuna:
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... MG0103.jpg

Turbon kompurapesäkin tuli revittyä irti ja sillekkin piti hiekkapaperia ja rättilaikkaa vähän näyttää:
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... MG0110.jpg

Koneen parissakin tuli kasaus aloitettua. Ehjät männät ja "uusi" sylinterilohko tuli nakattua kiinni. Kannen olisin myös laittanut mutta kannentiivisteen O-renkaat unohtu tilailla muiden tiivisteiden kanssa.. viivästyttää kasaamista nyt vähän liikaa
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... MG0116.jpg

Käviskö tilalle jotkut muut kuin OEM o-renkaat??? Ei noissa kai mitään ihmeellistä ole? :(

Tamcorroonkin tänään soittelin ja runko ja muut hilut on kuulemma jo maalattuna joten ne tulee torstaina haettua niin pääsee jo kasailemis vaiheeseen :)

Avatar
Tuiske
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 750

Viesti Kirjoittaja Tuiske » To Helmi 28, 2008 10:41 pm

Tänään tuli haettua runko ja muut hilut maalauksesta ja hyvältähän ne näytti. Kansipahvin o-renkaat laitoin myös tilaukseen että sais ees joskus koneen kasaan. Niissä on varmaan jotain taikaa kun yli 6e/kpl maksaa.

Osia maalattuna:
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... MG0119.jpg

Kasaamisenkin jo alotin. Huomatkaa hieno huoltopukki :lol:
Kuva

Vastaa Viestiin