Tänään on Ke Tammi 17, 2018 12:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: Pe Helmi 19, 2016 7:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Viestit: 260
Moro Toverit

Hiukan on vedetty henkeä Bonneville projektin jälkeen ja vain kolme moottoria saatu rikottua tässä välissä. Nyt on taas virtaa siihen malliin, että luvataan rikkoa moottoreita kahden kilpurin voimin eli TFM Taxi II:lla ja Taxi III:lla. Taxi II:n on siis tuorein tulokkaamme 1700cc metanolimoottorilla ja Taxi III:n on uudella tekniikalla 1570cc metanolimoottorilla ilokaasulla höystettynä ja lisäoptiona on nykyisellään vielä erillinen lisäravinnelinjasto.

Taxi III, Kajaani MC penkissä 2015 keväällä.

https://www.youtube.com/watch?v=3KdccZ2ZT5A

Tuolloin renkaalta irtosi 50% ilokaasuannoksella 506hp/414nm, tosin tuo teho tuli jo 1000rpm max tehoaluetta alempana, sillä kiinnikeliina katkesi ja pito irtosi ennen tehoaluetta. Tehoa tuolloin on ollut 547hp renkaalla. Tulevana kautena 2016 ajamme 100% kaasuilla joka tarkoittaa 500hp ilokaasuilta+220hp perusmoottorista eli max tehot tulee olemaan 720hp tasolla, mikäli sekään ei riitä ja lelut vielä nipussa, niin lisäravinne optio on tällä hetkellä 200hp edellisten päälle ja edelleen mennään ilman ahdinta Taxi III:n osalta.

Taxi II:n tehot on vielä täysi arvoitus, sillä sitä ei ole ehditty säätämään / penkittämään vielä, toivotaan kuitenkin, että 8500rpm - 12000rpm alueelta alkaisi tehoa löytymään siitäkin.

https://www.youtube.com/watch?v=8ajqc22HgsE

Myös Suomen ensimmäinen turbo moottoripyörä projektimme TFM Kaxi etenee, tosin sen valmistumis aikataulu on vielä täysin auki.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: Pe Helmi 26, 2016 11:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Viestit: 260
Pikku hiljaa Taxi II:n "sisäänajot" ajettuna joten aika dynoon jo sovittuna. Testattiin 12200rpm kierroksilla jotta alkaako kopisemaan kattoon, 12000rpm näyttäisi olevan vielä turvallinen työalue.

https://www.facebook.com/10001134241166 ... 829384230/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: Pe Helmi 26, 2016 7:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Viestit: 172
Pyörä: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
Moro moro josaki vanahasa suomalaisesa sotakirijasa tai leffasa sanottii, että ei olla tovereita, mutta ollaa kavereita..

Tehoja tuntus olevan, vaikuttavia lukemia. Miten nuitten tehojen kans, oottako määritelly laskemalla tai "simuloimalla" tehontarvetta tavoitteena olevalle nopeudelle vai oottako vaa ottanu tyyliin "mitä siitä irtilähtee"?

Saattaa olla, että facepippelisä on ollu juttua siitä "ykkös" Taxista mutta ku en kuulu siihe nii en oo lukenu.
But miten sille ensimmäiselle Taxile kävi?

Ei muutakun tsemppiä tulevalle kaudelle :eek:

_________________
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: La Helmi 27, 2016 2:17 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Viestit: 260
Kyrpäjooseppi kirjoitti:
Moro moro josaki vanahasa suomalaisesa sotakirijasa tai leffasa sanottii, että ei olla tovereita, mutta ollaa kavereita..

Tehoja tuntus olevan, vaikuttavia lukemia. Miten nuitten tehojen kans, oottako määritelly laskemalla tai "simuloimalla" tehontarvetta tavoitteena olevalle nopeudelle vai oottako vaa ottanu tyyliin "mitä siitä irtilähtee"?

Saattaa olla, että facepippelisä on ollu juttua siitä "ykkös" Taxista mutta ku en kuulu siihe nii en oo lukenu.
But miten sille ensimmäiselle Taxile kävi?

Ei muutakun tsemppiä tulevalle kaudelle :eek:



Kyllä tehon tarpeista on tehty jo 2012-2013 OAMK:lla tarkat laskelmat joissa käytetty Taxin ajotilapiirroksia ja kenttätesteissä saatuja todellisia parametreja...ilmanvastus, luistot, häviöt, lämpötilat, ilmanpaineet, tuulet etc etc. Näistä tutkimuksista ja parametreista on OAMK:lla mallinnettu juuri Taxin omilla arvoilla laskentataulukko joka on tietenkin myös meidän käytössä eli tehon tarpeet on tiedossa / tavoite nopeus / pyörä.

Meidän FB sivut ovat avoimet kaikille, myös niille jotka eivät sinne kuulu eli rohkeasti vaan katsomaan. Ensimmäisen Taxin henki jäi Jenkkilään Heads up Performance pajan pihalle kuljettajan kuperkeikan ansiosta ja osa ruumiista sai uuden elämän uudella tekniikalla ja uudella identiteetillä.

Tack


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2016 4:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Viestit: 260
https://www.facebook.com/Teamforcemajor ... 073551289/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: Su Touko 22, 2016 8:12 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Viestit: 260
TFM Taxi II (vapari) 21.5.2016 KaMc dynotest 272 rwhp / 212nm.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor ... =3&theater


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TeamForceMajor
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2016 9:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Viestit: 172
Pyörä: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
voiko muuta sanua ku, että huh huh.

_________________
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com