TeamForceMajor

Valvojat: ESKIL, btseppo

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Pe Helmi 19, 2016 7:32 pm

Moro Toverit

Hiukan on vedetty henkeä Bonneville projektin jälkeen ja vain kolme moottoria saatu rikottua tässä välissä. Nyt on taas virtaa siihen malliin, että luvataan rikkoa moottoreita kahden kilpurin voimin eli TFM Taxi II:lla ja Taxi III:lla. Taxi II:n on siis tuorein tulokkaamme 1700cc metanolimoottorilla ja Taxi III:n on uudella tekniikalla 1570cc metanolimoottorilla ilokaasulla höystettynä ja lisäoptiona on nykyisellään vielä erillinen lisäravinnelinjasto.

Taxi III, Kajaani MC penkissä 2015 keväällä.

https://www.youtube.com/watch?v=3KdccZ2ZT5A

Tuolloin renkaalta irtosi 50% ilokaasuannoksella 506hp/414nm, tosin tuo teho tuli jo 1000rpm max tehoaluetta alempana, sillä kiinnikeliina katkesi ja pito irtosi ennen tehoaluetta. Tehoa tuolloin on ollut 547hp renkaalla. Tulevana kautena 2016 ajamme 100% kaasuilla joka tarkoittaa 500hp ilokaasuilta+220hp perusmoottorista eli max tehot tulee olemaan 720hp tasolla, mikäli sekään ei riitä ja lelut vielä nipussa, niin lisäravinne optio on tällä hetkellä 200hp edellisten päälle ja edelleen mennään ilman ahdinta Taxi III:n osalta.

Taxi II:n tehot on vielä täysi arvoitus, sillä sitä ei ole ehditty säätämään / penkittämään vielä, toivotaan kuitenkin, että 8500rpm - 12000rpm alueelta alkaisi tehoa löytymään siitäkin.

https://www.youtube.com/watch?v=8ajqc22HgsE

Myös Suomen ensimmäinen turbo moottoripyörä projektimme TFM Kaxi etenee, tosin sen valmistumis aikataulu on vielä täysin auki.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor/

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Pe Helmi 26, 2016 11:46 am

Pikku hiljaa Taxi II:n "sisäänajot" ajettuna joten aika dynoon jo sovittuna. Testattiin 12200rpm kierroksilla jotta alkaako kopisemaan kattoon, 12000rpm näyttäisi olevan vielä turvallinen työalue.

https://www.facebook.com/10001134241166 ... 829384230/

Kyrpäjooseppi
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » Pe Helmi 26, 2016 7:26 pm

Moro moro josaki vanahasa suomalaisesa sotakirijasa tai leffasa sanottii, että ei olla tovereita, mutta ollaa kavereita..

Tehoja tuntus olevan, vaikuttavia lukemia. Miten nuitten tehojen kans, oottako määritelly laskemalla tai "simuloimalla" tehontarvetta tavoitteena olevalle nopeudelle vai oottako vaa ottanu tyyliin "mitä siitä irtilähtee"?

Saattaa olla, että facepippelisä on ollu juttua siitä "ykkös" Taxista mutta ku en kuulu siihe nii en oo lukenu.
But miten sille ensimmäiselle Taxile kävi?

Ei muutakun tsemppiä tulevalle kaudelle :eek:
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Jouniri » La Helmi 27, 2016 2:17 am

Kyrpäjooseppi kirjoitti:Moro moro josaki vanahasa suomalaisesa sotakirijasa tai leffasa sanottii, että ei olla tovereita, mutta ollaa kavereita..

Tehoja tuntus olevan, vaikuttavia lukemia. Miten nuitten tehojen kans, oottako määritelly laskemalla tai "simuloimalla" tehontarvetta tavoitteena olevalle nopeudelle vai oottako vaa ottanu tyyliin "mitä siitä irtilähtee"?

Saattaa olla, että facepippelisä on ollu juttua siitä "ykkös" Taxista mutta ku en kuulu siihe nii en oo lukenu.
But miten sille ensimmäiselle Taxile kävi?

Ei muutakun tsemppiä tulevalle kaudelle :eek:

Kyllä tehon tarpeista on tehty jo 2012-2013 OAMK:lla tarkat laskelmat joissa käytetty Taxin ajotilapiirroksia ja kenttätesteissä saatuja todellisia parametreja...ilmanvastus, luistot, häviöt, lämpötilat, ilmanpaineet, tuulet etc etc. Näistä tutkimuksista ja parametreista on OAMK:lla mallinnettu juuri Taxin omilla arvoilla laskentataulukko joka on tietenkin myös meidän käytössä eli tehon tarpeet on tiedossa / tavoite nopeus / pyörä.

Meidän FB sivut ovat avoimet kaikille, myös niille jotka eivät sinne kuulu eli rohkeasti vaan katsomaan. Ensimmäisen Taxin henki jäi Jenkkilään Heads up Performance pajan pihalle kuljettajan kuperkeikan ansiosta ja osa ruumiista sai uuden elämän uudella tekniikalla ja uudella identiteetillä.

Tack

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ke Maalis 02, 2016 4:29 pm


Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Su Touko 22, 2016 8:12 am

TFM Taxi II (vapari) 21.5.2016 KaMc dynotest 272 rwhp / 212nm.

https://www.facebook.com/Teamforcemajor ... =3&theater

Kyrpäjooseppi
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: TeamForceMajor

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » Ti Kesä 07, 2016 9:54 pm

voiko muuta sanua ku, että huh huh.
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

Vastaa Viestiin