Taxilla kohti Bonnevilleä

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja J-R » Ma Syys 02, 2013 9:01 pm

tenhulttio kirjoitti: Eka moottorin tilavuusluokka (14 luokkaa). Sitten runkoluokitus (8 luokkaa), kattamaton, vakiokatteet, modatut, streamliner jne.
Sitten moottorityyppi, työntötankoharrastajien (P) mieliksi niille pitää olla omat luokat ja vakiot ja modatut (A) erikseen. Ahdetut kirjaimella B. Moottorityyppiin kuuluu myös, että onko bensa (G) vai vapaa polttoaine (F). Ilokaasut ja nitrot ja kisabensat menee F luokkaan.

Vakiobusa olis 1350 P-PG (tosin käytännössä tuo G tippuu jostain syystä pois, eli P-P. Vapaalla polttoaineella kuitenkin P-PF)
Pushrod eli työntötankokone on PP, tuosta yllä saa käsityksen että se olisi P :)
Toisaalta P-PBG olis vakio tai riisuttu pyörä + työntötankokone superchargerilla ja pumppubensalla. Helppoa kuin hampaiden harjaus, siis noiden luokkien "suomentaminen". :D

Joku kysyi että mikä oli TFM tiimin Bonnevillen ME ennätyspyörän kuskin nimi ja sitä ennen joku kysyi mikä oli tämän ME ennätyspyörän luokka 500 P-PP.
Lainaan Jounia... Lainaus: "Ilman ennätystä emme aikoneet tulla takaisin Suomeen ja tämän lupauksen myös pidimme ;). Suolalla ajamieni testien sekä yhteistyön ja kaveruuden kautta tiimiimme liittyi uusi jäsen, amerikkalainen Mark Hulstrand. Mark ajoi luokassa P-PP 500 uuden maailmanennätystuloksen, 101,046 mph tiimimme väreissä".

Vastaus... Luokkana on: Runko katteet vakiot (tai riisuttu) ja moottori vakio työntötankokone alle 500cc, sekä pumppubensa, kuskin nimi Mark Hulstrand, from USA (Pyörä from Japan, Honda CX-500).

Itseasiassa nyt hämmästyttää kun lukee http://www.speedtrialsbybub.com/2012_ev ... -FINAL.pdf ja sieltä sivu 55 eli "Kansalliset ennätykset" niin sama mies on ajanut vuonna 2011 luokassa 500 P-PP ennätyksen 101.046 mph ??? :lol:

ps. Teemu, en löydä säännöistä eri luokkaa vakiorunkoisille (katteisille) kattamattomille ja katetuille vakio pyörille?

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ti Syys 03, 2013 1:42 am

vaparikuski kirjoitti:Noita suolan tuloksia oli mahdoton täältä pohjolasta ennalta arvella, eikä kiinnostanutkaan, meillä on sen lajin mestareita jo ennestään, Kari Tiainen, Juha Salminen, Mika Ahola, siis offroad kuskeja.
Se mikä jää kaiveleen on luvatut penkkitulokset syssylle, tässähän menee motivaatio ihan kokonaan vastuksen puuttuessa, voi ripustaa jakarin takasin naulaan
0-1609m 397,41kmh, pureskele tota ensin turbolla ja sen jälkeen ilman, niin eiköhän siinä riitä motivaatiota muutamaksi suveksi.

ps. Harmi jotta välillä tulee eteen valintoja mistä ei malta kieltäytyä ;-)

noze1975
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja noze1975 » Ti Syys 03, 2013 2:00 am

Totuttua rissasta, paljon puhettu, mitään ei toimitettu.
Kyllä lääkäri korjaa rikkinäiset luut. ;)

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ti Syys 03, 2013 3:24 am

hellboy kirjoitti:
tamyam kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:The End.

Kyllä mulla jäi paska maku tästä hommasta!


Ja sponsoreilla varmasti jäi vielä suurempi, tosin näyttää osa olevan niin idiootteja,
että tuulettaa vieläkin, vaikka talkoohommiksi/rissasen tilipussiin osallistuminen meni.

Ajaa nyt maailmanennätys rullatuoliluokassa !!!

Mutta AINA, kun on hevosmies vetämässä projektia, niin on tosi suuri vaara, että näin käy !


MINÄ !! ... en ilkeäisi kattoa enää silmiin tämän projektin sponsoreita,
mutta mulla on paha aavistus, että joltakin löytyy vielä pokkaa !!


Terveisin exfanittaja !!!!
Kuka nyt tuollaisten raijasivumaisten kommenttien kirjoittajaa faniksi kaipaisi.

Kävikö nyt lyhykäisyydessään niin, että suola oli huomattavasti haastavampi ajaa kuin ennakkoon osattiin odottaa ja keli esti viimeisetkin yritykset? Joku voisi ehkä noita luokkien määrityksiä muuttaa kotimaiselle kielelle kun ei lyhenteet ole kovin tuttuja.

Myytiinkö pyörä nyt ulkomaille? Mikä/kuka tämä reissussa haalittu ylimääräinen jäsen oli?
TFM Mark Hultsrand P-PF 750 108mph

vaparikuski
Viestit: 122
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:00 am
Paikkakunta: hayabusa - tappajatalitintti

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja vaparikuski » Ti Syys 03, 2013 12:33 pm

Jouniri kirjoitti:
vaparikuski kirjoitti:Noita suolan tuloksia oli mahdoton täältä pohjolasta ennalta arvella, eikä kiinnostanutkaan, meillä on sen lajin mestareita jo ennestään, Kari Tiainen, Juha Salminen, Mika Ahola, siis offroad kuskeja.
Se mikä jää kaiveleen on luvatut penkkitulokset syssylle, tässähän menee motivaatio ihan kokonaan vastuksen puuttuessa, voi ripustaa jakarin takasin naulaan
0-1609m 397,41kmh, pureskele tota ensin turbolla ja sen jälkeen ilman, niin eiköhän siinä riitä motivaatiota muutamaksi suveksi.
Joo, kyl tää mun 395.41kmh/1545.36m on niin paska että menee jokunen vuosi että toipuu tästä ja pääsee eteenpäin, pitikin jarruttaa liian aikaisin :cry:

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ti Syys 03, 2013 4:30 pm

vaparikuski kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:
vaparikuski kirjoitti:Noita suolan tuloksia oli mahdoton täältä pohjolasta ennalta arvella, eikä kiinnostanutkaan, meillä on sen lajin mestareita jo ennestään, Kari Tiainen, Juha Salminen, Mika Ahola, siis offroad kuskeja.
Se mikä jää kaiveleen on luvatut penkkitulokset syssylle, tässähän menee motivaatio ihan kokonaan vastuksen puuttuessa, voi ripustaa jakarin takasin naulaan
0-1609m 397,41kmh, pureskele tota ensin turbolla ja sen jälkeen ilman, niin eiköhän siinä riitä motivaatiota muutamaksi suveksi.
Joo, kyl tää mun 395.41kmh/1545.36m on niin paska että menee jokunen vuosi että toipuu tästä ja pääsee eteenpäin, pitikin jarruttaa liian aikaisin :cry:
Kokeile sama suoritus ilman turboa, niin tiedät millä tasolla olet. Taitaa maailman kärki turbolla olla kuitenkin edelleen se Bilin 467kmh mailille ja suomenkin kärki 420kmh Any10 toimesta joten pidä jakari vaan handussa vielä tovin aikaa. Sun vaparitulos on kova, turbotulos ei edes keskinkertainen kun kerran meittin ex-taxi edelleen vaparina edellä listoilla.

Avatar
serious-sam
Viestit: 3176
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Ti Syys 03, 2013 4:36 pm

No mikä se nyt sitten jäi taxin historian parhaaksi tulokseksi?
Olla suomen toiseksi nopein? Bonnevillestähän ei siis tullut mitään ME:tä?

Kunnianhimoinen ja hieno projekti, mutta kyllä pieni nöyryys olisi joskus paikallaan :)
Monasti kannattaisi ajaa ensin ne tulokset ja paukutella niitä henkseleitä vasta sen jälkeen.

Avatar
TSAKI
Viestit: 598
Liittynyt: Su Helmi 10, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ZZR-1441

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja TSAKI » Ti Syys 03, 2013 5:34 pm

Kyllä vaparikuskin tämän vuoden saldo saa tfm-tiimin tämän vuoden tulokset näyttämään melko mitättömiltä. Vaparikuski pitää kärkipaikkoja maililla ja penkki-kisassa, molemmissa luokissa, molemmissa lajeissa. Siitä on vaikea parantaa.
Kyllä olisin jonkun ennätyksen Jounin tiimille reissusta suonut, mutta ei niitä ilmeisesti puhumalla saavuteta. Tai no, jonkun "kaverin" ennätyksen, nopeudella jolla suomen moottoritiellä saa hyvänä päivänä kortin nippanappa hyllylle, jei!
Lehmät ovat märehtiväisiä ja ihmiset erehtyväisiä.

nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja nomatter » Ti Syys 03, 2013 6:38 pm

Onhan tuo pudiksen no speed limitti vielä. Ei tuo laji nyt nii vaikee voi olla :D veti seiskapuokilla 286 viimeksi. :wavey:

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja J-R » Ti Syys 03, 2013 8:54 pm

nomatter kirjoitti:Onhan tuo pudiksen no speed limitti vielä. Ei tuo laji nyt nii vaikee voi olla :D veti seiskapuokilla 286 viimeksi. :wavey:
Prl. sehän on reilusti enemmän kuin tämä uudempikin versio TFM:n ponivillen ME 750cc tuloksesta:
(Aiempi versio löytyy täältä: http://www.oamk.fi/tekniikka/tfm/ajanko ... /?id=33186 ja se on P-PP 500 101.046 mph ja sama mies :) )
jouniri kirjoitti: TFM Mark Hultsrand P-PF 750 108mph
Mutta on nämä kyllä semmoisiä äijiä että tempovat vaikka paidan hiasta näitä ennätyksiä... :D
Miten sillä taxin-vessallakin vedettiin niitä ME:etä niin ettei laskuissa pysynyt mukana... sen ekan Teemun vetämän muistan ja viimeisen Antin vetämän... anyway, vaatimaton kaveri olisi katsonut että kyseessä yksi epävirallinen ME, jota siten paranneltiin.
Mutta mikäpä minä olen viisaampia neuvomaan :upto:

Onnittelut "King of Race" teamille, paljon olette saaneet Taxi 911 pyörällä aikaan... mutta ette Burt Muntrolle pärjänneet joka ajoi ITSE tehdyllä 1920 luvun pyörällä ja joka suhtessa pienemmin panoksin! (The maailman nopein Indian leffa, Anthony Hopkins)
Wikipedian mukaan But Munro on ajanut 205.67mph :firing:

Terkut Jarillle ja Antille, onneksi olette vielä suht. ehyenä tulossa takasin ja ettekä sortuneet "kaiken maailman kotkotuksiin ja hullutuksiin mukaan"... :wavey:

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja J-R » Ti Syys 03, 2013 9:41 pm

TSAKI kirjoitti:Kyllä vaparikuskin tämän vuoden saldo saa tfm-tiimin tämän vuoden tulokset näyttämään melko mitättömiltä. Vaparikuski pitää kärkipaikkoja maililla ja penkki-kisassa, molemmissa luokissa, molemmissa lajeissa. Siitä on vaikea parantaa.
+1 :)

Ksthb
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZZR 1400
Viesti:

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Ksthb » Ti Syys 03, 2013 9:47 pm

J-R kirjoitti:
TSAKI kirjoitti:Kyllä vaparikuskin tämän vuoden saldo saa tfm-tiimin tämän vuoden tulokset näyttämään melko mitättömiltä. Vaparikuski pitää kärkipaikkoja maililla ja penkki-kisassa, molemmissa luokissa, molemmissa lajeissa. Siitä on vaikea parantaa.
+1 :)
+1 :burnout:

Haastaja
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Haastaja » Ti Syys 03, 2013 9:58 pm

Jouniri kirjoitti:
vaparikuski kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:
0-1609m 397,41kmh, pureskele tota ensin turbolla ja sen jälkeen ilman, niin eiköhän siinä riitä motivaatiota muutamaksi suveksi.
Joo, kyl tää mun 395.41kmh/1545.36m on niin paska että menee jokunen vuosi että toipuu tästä ja pääsee eteenpäin, pitikin jarruttaa liian aikaisin :cry:
Kokeile sama suoritus ilman turboa, niin tiedät millä tasolla olet. Taitaa maailman kärki turbolla olla kuitenkin edelleen se Bilin 467kmh mailille ja suomenkin kärki 420kmh Any10 toimesta joten pidä jakari vaan handussa vielä tovin aikaa. Sun vaparitulos on kova, turbotulos ei edes keskinkertainen kun kerran meittin ex-taxi edelleen vaparina edellä listoilla.
Mua kiinnostais helvetisti, et mita toi teidan sukkula menee ILMAN NOSia, ma olen huomannu taalla autopuolella, et toi NOS jotenkin parantaa vapaastihengittavan suorituskykya vahan helvetin paljon. Sikali kasitteellinen toi "vapaastihengittava". Mutta voihan se tosin olla, kun on nelja pyoraa, etta se sen kovemman menon tekee.... mene ja tieda.
Mutta eikos siella nyt joku saksan putkiviritteinen, ilman NOSia, pistelly vahan viela lujempaa... etta totanii sokka irti takkia vahan laveemmalle

vaparikuski
Viestit: 122
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:00 am
Paikkakunta: hayabusa - tappajatalitintti

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja vaparikuski » Ti Syys 03, 2013 10:43 pm

Otetaas pakkia hieman, ettei lähdetä talvikauteen jo valmiiksi väärällä jalalla.
Sehän on selvä että Antti ja Jari veti varmasti niin hyvin kuin mahdollisuudet antoi myöten, aina ollu kovia kuskeja. Muutenkin olen vilpittömästi sitä mieltä että rispektit koko porukalle Bonnevilleen lähtemisestä. Suola on pohjolan asukille niin outo ajoalustana ettei siihe henk koht mielenkiintoa.
Terveiset tänne kirjoittaneille, nähdään ensi kautena mailin varressa ja pidetään Suomen lippu korkealla !

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja J-R » Ti Syys 03, 2013 11:30 pm

vaparikuski kirjoitti:Otetaas pakkia hieman, ettei lähdetä talvikauteen jo valmiiksi väärällä jalalla.
Sehän on selvä että Antti ja Jari veti varmasti niin hyvin kuin mahdollisuudet antoi myöten, aina ollu kovia kuskeja. Muutenkin olen vilpittömästi sitä mieltä että rispektit koko porukalle Bonnevilleen lähtemisestä. Suola on pohjolan asukille niin outo ajoalustana ettei siihe henk koht mielenkiintoa.
Todella herrasmiesmäistä asennetta motorsporttiin... tyyliin Gentleman, star your engine! :)

Mutta, mutta... mitä meinaat: olisko sun penkitulos parantunut NOS pillerillä? Tai jos olisit ampunut Elvingtonissa NOS pillerin, niin olisi ollut etes pieni mahdollisuus parantaa tulostasi?
Tarkoitus ei ole jossitella, vaan puhutaan nyt faktoista... lisääkö siis NOS vaparimoottorin tehoa, vai ei? :upto:

Eli voiko NOS moottorin ihan yksi-yhteen rinnastaa vapariin vai ei??? Jos et halua vastata, niin varmaan foorumin "raati" vastaa sun puolesta. :D

Anyway. Burt Muntro veti lujenpaa max. nopeuden ja virallisen ME:n kuin TAXI 911 joka kävi "rakettipolttoaineella"... Muntron pyörä oli Indian vm. 1920 ja työntötanko kone 1000cc pumppubensalla... kait :)
Helvetin kova oli äijä, vaikka oli eläkeikäinen... lukekaa tosta lisää: http://en.wikipedia.org/wiki/Burt_Munro
.

Vastaa Viestiin