Taxilla kohti Bonnevilleä

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja SMRacing » Pe Elo 30, 2013 9:11 pm

Juu mikähän luokka tuo PP-P sitten on :D Eikös tuolla 50cc(eli mopolla) ole ajettu kovempaa. No ME mikä ME :)

http://bmwmcmag.com/2012/09/s1000rr-set ... alt-flats/


" BMW S1000RR with a top speed of 207.758 and a two-way average of 205.566 mph (besting the previous record by over six miles per hour) at the Bonneville event. Orr and his mechanics took the production bike and installed a BMW HP Race Powerkit, a LeoVince SBK exhaust pipe and race body work. In the meantime, Brock’s Performance shipped Orr a suspension lowering kit.

The BMW S1000RR is incredibly stable at high speeds. The super stable platform allows us to focus on our racing skills without having to worry about the performance of the bike. You can trust it and go all out.”

Vakiohkolla-pyörällä melko kovaa päästy.

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja J-R » Pe Elo 30, 2013 9:30 pm

SMRacing kirjoitti:Juu mikähän luokka tuo PP-P sitten on :D Eikös tuolla 50cc(eli mopolla) ole ajettu kovempaa. No ME mikä ME :)

http://bmwmcmag.com/2012/09/s1000rr-set ... alt-flats/


" BMW S1000RR with a top speed of 207.758 and a two-way average of 205.566 mph (besting the previous record by over six miles per hour) at the Bonneville event. Orr and his mechanics took the production bike and installed a BMW HP Race Powerkit, a LeoVince SBK exhaust pipe and race body work. In the meantime, Brock’s Performance shipped Orr a suspension lowering kit.

The BMW S1000RR is incredibly stable at high speeds. The super stable platform allows us to focus on our racing skills without having to worry about the performance of the bike. You can trust it and go all out.”

"Vakiohkolla"-pyörällä melko kovaa päästy.
Taitaa olla museorekisteri ikäinen CX-500 Honda "naked"... ei taida kulkea juuri tuon kovempaa :D
Kuva


Tuossa mielenkiintoinen video, ehkä (tai videon mukaan) maailman nopein "istualtaan ajettava MP".
Harmi kun ei kerrota onko NOS/Turbo tai mikä oikea CC. Aihiohan on Honda 1000rr ja näytäis olevan vakaa ajettava, videolla heittää juuri ennen 10 milen mittauksen alkua vielä "isompaa pesään". Hyvin on osannut koko matkan hyödyntää!
http://www.ridelust.com/265-mph-at-bonn ... cbr1000rr/

Menee aikas vitun lujaa :firing:

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Pe Elo 30, 2013 11:02 pm

The End.

Taxin tarina loppui USA:han, pyöränä se jatkaakin tarinaansa toisissa käsissä. Täten kuljettajakaan ei siis ole jatkossa Suomalainen.

SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja SMRacing » La Elo 31, 2013 2:58 am

Mites TFM? Nähdäänkö vielä Suomen lentokentillä muullakin kalustolla kuin katupyörillä?

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » La Elo 31, 2013 4:45 am

En voi vastata kuin omasta puolestani jotta kyllä, mutta milloin? Riippuu monesta asiasta, Kaxin rakentaminen ottanee muutaman vuoden? Nyt meinaan loppu kiire omalta osaltani näissä hommissa, seuraava laite rakennetaan ajalla ja harkinnalla.
Viimeksi muokannut Jouniri, Ma Syys 02, 2013 9:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Syys 01, 2013 1:16 pm

.
Viimeksi muokannut tamyam, Su Syys 01, 2013 8:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hellboy
Viestit: 1377
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Syys 01, 2013 6:02 pm

tamyam kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:The End.

Kyllä mulla jäi paska maku tästä hommasta!


Ja sponsoreilla varmasti jäi vielä suurempi, tosin näyttää osa olevan niin idiootteja,
että tuulettaa vieläkin, vaikka talkoohommiksi/rissasen tilipussiin osallistuminen meni.

Ajaa nyt maailmanennätys rullatuoliluokassa !!!

Mutta AINA, kun on hevosmies vetämässä projektia, niin on tosi suuri vaara, että näin käy !


MINÄ !! ... en ilkeäisi kattoa enää silmiin tämän projektin sponsoreita,
mutta mulla on paha aavistus, että joltakin löytyy vielä pokkaa !!


Terveisin exfanittaja !!!!
Kuka nyt tuollaisten raijasivumaisten kommenttien kirjoittajaa faniksi kaipaisi.

Kävikö nyt lyhykäisyydessään niin, että suola oli huomattavasti haastavampi ajaa kuin ennakkoon osattiin odottaa ja keli esti viimeisetkin yritykset? Joku voisi ehkä noita luokkien määrityksiä muuttaa kotimaiselle kielelle kun ei lyhenteet ole kovin tuttuja.

Myytiinkö pyörä nyt ulkomaille? Mikä/kuka tämä reissussa haalittu ylimääräinen jäsen oli?
Nomex est omen

Avatar
Horna
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 12:00 am
Paikkakunta: RSV 1000R,PC-31

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Horna » Su Syys 01, 2013 6:39 pm

Uskomattoman paljon woi sattua paskaa tsäkää yhteen osoitteeseen..ois toiwonut paremman tuloksen piiitkälle projektille,mutta aina ei woi woittaa.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia,mutta eipä wittu kyllä maitokaan ( P.N )

pkinnune
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja pkinnune » Su Syys 01, 2013 6:46 pm

Täältä altaan reunalta wendoverista voisin viskata muutaman ihan rivi mekatsun kommenti suolalla elämisestä....
-suola on oikeesti ihan vitun liukas,kuuntelin monta päivää noitten muittenkin porukoitten ja etenkin japsi pyörien suditteluja varikon kohdalla rataa,sen kuulee hienosti äänestä...
-yhtä ja ainoota totuutta rakentaa pyörä suolalle ei ole,oli painoo swingissä ja joillakin ei yhtään painoo,ja jotkun ei näköjään lineupissakaan tienneet mihin sitä painoo halusivat(kasoja lyijyhauleja lineupissa suolalla)
-alustat silmämääräisesti katsottuina olivat tosi löysiä
-ajamis tapahtuma mekatsun silmin on totaalisesti eri juttu täälä kun kotona kentällä,rata on niin pitkä...

vaparikuski
Viestit: 122
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:00 am
Paikkakunta: hayabusa - tappajatalitintti

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja vaparikuski » Su Syys 01, 2013 9:28 pm

Noita suolan tuloksia oli mahdoton täältä pohjolasta ennalta arvella, eikä kiinnostanutkaan, meillä on sen lajin mestareita jo ennestään, Kari Tiainen, Juha Salminen, Mika Ahola, siis offroad kuskeja.
Se mikä jää kaiveleen on luvatut penkkitulokset syssylle, tässähän menee motivaatio ihan kokonaan vastuksen puuttuessa, voi ripustaa jakarin takasin naulaan

Avatar
J-R
Viestit: 429
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja J-R » Su Syys 01, 2013 10:44 pm

vaparikuski kirjoitti:Noita suolan tuloksia oli mahdoton täältä pohjolasta ennalta arvella, eikä kiinnostanutkaan, meillä on sen lajin mestareita jo ennestään, Kari Tiainen, Juha Salminen, Mika Ahola, siis offroad kuskeja.
Se mikä jää kaiveleen on luvatut penkkitulokset syssylle, tässähän menee motivaatio ihan kokonaan vastuksen puuttuessa, voi ripustaa jakarin takasin naulaan
Et kait ihan tosisissaan mitään tuloksia (etes penkkikisaan) odottanut? :lol:
Jounihan aikoi astua yli, jos ennätystä tule... 11mailin yli astuminen on jo kunnon harppaus... vai mitä?
Nyt tietedään mitä tuolla lausahdukseksella oikein tarkoitettiin :cheers:
Taxi on "salaisuuksien" kera myyty ameriikkaan ja sillä sipuli, saapihan nyt amerikan poijaat hiukan kiinni suomen teknistä etumatkaa moottorinvirityksen ja muiden huipputeknisten innovaatioiden suhteen! :upto:

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Su Syys 01, 2013 11:13 pm

J-R kirjoitti:
vaparikuski kirjoitti:Noita suolan tuloksia oli mahdoton täältä pohjolasta ennalta arvella, eikä kiinnostanutkaan, meillä on sen lajin mestareita jo ennestään, Kari Tiainen, Juha Salminen, Mika Ahola, siis offroad kuskeja.
Se mikä jää kaiveleen on luvatut penkkitulokset syssylle, tässähän menee motivaatio ihan kokonaan vastuksen puuttuessa, voi ripustaa jakarin takasin naulaan
Et kait ihan tosisissaan mitään tuloksia (etes penkkikisaan) odottanut? :lol:
Jounihan aikoi astua yli, jos ennätystä tule... 11mailin yli astuminen on jo kunnon harppaus... vai mitä?
Nyt tietedään mitä tuolla lausahdukseksella oikein tarkoitettiin :cheers:
Taxi on "salaisuuksien" kera myyty ameriikkaan ja sillä sipuli, saapihan nyt amerikan poijaat hiukan kiinni suomen teknistä etumatkaa moottorinvirityksen ja muiden huipputeknisten innovaatioiden suhteen! :upto:
Ostaiskohan joku ameriikan jenkki Kawasaakelinkin, se nyt ei oo maailman nopein, mutta euroopan nopein sentään, ja maailman nopein Kawasaki :drin:

Haastaja
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 12:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Haastaja » Ma Syys 02, 2013 3:29 am

Eikkai PK sellasta kukaan - sehan on kaljapaissaan rakennettu ja turattu, ihan vaaran merkkisellakin. Ei naa jenkit mistaan Karhusta mitaan ymmarra, sen pitas olla laittibudia!!!

Sen verran tass insinoorinakokulmasta seurannut puuhaa, etta teknisesti mielenkiintosta vasaamista. Mutta missa kaikki testitulokset, suurenmaailman mystiikkaa.
Sitten nain bisneksen nakokulmasta, kun on tullu jenkkeihin yks firma pystytettya, niin pikkasen tassa projektipiallikko lahti takki auki maailmalle. Helvetin hyva, ettei menna silla suomalaisella yleisurheiluaatteella, mutta toi liiallinen takin tuuletus kylla vahan vei makua. Joo ei tullu me:ta ekalla, eika tokalla eika kolmannella, vaikka sen piti olla selvaa kauraa jo ekasta vedosta astija pelkkaa parantelua siita lahtien, vahan niinku "paperia".

Onko muuten tosiaan niin, etta Bonnevillen jarjestajat luokittelee NOS-avusteiset vapariksi? Mulla on aina ollut jonkinlainen kasitys siita power adderina, nain ainakin tuppaa noi muut nopeesti ajavat luokat maarittelemaan. Mene ja tieda.

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ma Syys 02, 2013 9:12 am

Olisikohan kelillä ollut mitään osuutta lopputuloksiin? Keskiviikkona näytti tältä,

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ja torstainahan suolalle ei päässyt kukaan koska alue oli suljettu.

Tosin hyväpuoli on se, että eiköhän toi suola ehdi kuivua ennenkuin seuraava suomalaistiimi siellä kilvan ajaa.

Joten

The End

ps. yhtään tyytymätöntä sponsoria ei ole vielä ilmottautunut, mutta mikäli täältä foorumista niitä löytyy niin pyydän olemaan suoraan yhteydessä allekirjoittaneeseen, yhteystietonihan joka sponssilla toki jo onkin.

ppss. Juu kyllä niin FIM kuin AMA kin laskee ilokaasun polttoaineeksi siinä missä nitronkin eli esim luokkamme 1650-MPS-AF on vapariluokka.
1650=alle 1650cc moottorilla,
MPS=vakio/vakiokatteisiin rinnastettava kate,
AF=vapaa polttoaine, ahtamaton.

tenhulttio
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 1:00 am

Re: Taxilla kohti Bonnevilleä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio » Ma Syys 02, 2013 9:56 am

hellboy kirjoitti: Joku voisi ehkä noita luokkien määrityksiä muuttaa kotimaiselle kielelle kun ei lyhenteet ole kovin tuttuja.
Täältä säännöt "Click here for AMA Bonneville Supplemental Regulations 2012" http://www.speedtrialsbybub.com/2012_event/r&r12.html

Sieltä sivulta 24 eteenpäin kerrotaan luokista. Kuitenkin tiivistettynä suunnilleen näin.

Eka moottorin tilavuusluokka (14 luokkaa). Sitten runkoluokitus (8 luokkaa), kattamaton, vakiokatteet, modatut, streamliner jne.
Sitten moottorityyppi, työntötankoharrastajien (P) mieliksi niille pitää olla omat luokat ja vakiot ja modatut (A) erikseen. Ahdetut kirjaimella B. Moottorityyppiin kuuluu myös, että onko bensa (G) vai vapaa polttoaine (F). Ilokaasut ja nitrot ja kisabensat menee F luokkaan.
Eli taxin 1650 MPS-AF
Moottorin tilavuus 1350-1650cc
Runkoluokka MPS, modified partial streamliner
Moottoriluokka AF, Modified vapaalla polttoaineella

Vakiobusa olis 1350 P-PG (tosin käytännössä tuo G tippuu jostain syystä pois, eli P-P. Vapaalla polttoaineella kuitenkin P-PF)
Suomen hitain ja ensimmäinen +240mph kuski

Vastaa Viestiin