Kuussatkulla alle 11s. ?

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
DareDevil
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-R 1K7

Kuussatkulla alle 11s. ?

Viesti Kirjoittaja DareDevil » Pe Touko 07, 2010 10:11 pm

Nyt olis neuvojen paikka. Paras aika -00 600cbr:llä 11.2xx.

Täällä ei varmaan ole paljon porukkaa jotka kuussatkulla kiihdyttelee :) Mutta mitä apuja olis kympillä alkavaan aikaan, muuta ku kuskin vaihto..

Piikin pienempi eturatas on ollut tuohon aikaan. Muuten säädöt vakiot.

Nyt on remmi millä saa etupään alas. Vaikuttaako positiivisesti jos laskee takajousituksen esijännityksen ihan löysäksi. Pyörähän silloin on matalammalla kun päälle istuu. Aikasemmin on ollut toiseksi jäykimmällä ja alkaa keulimaan lähdössä aika helposti. Joskus oli takana lisäksi 3 piikkiä isompi mutta joutu vaihtaan vitoselle ja ajat vaan huononi. Tietty koiranluulla vois madaltaa mutta kiinnostas tietää miten se vaikuttaa se takapään jousituksen löysäys.

Normi virit on (Slipari, dynojet suutinsatsi, kn vapari)

Onko vinkkejä?

Avatar
kaasari
Viestit: 96
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Vanha väljä väsynyt...

Viesti Kirjoittaja kaasari » Pe Touko 07, 2010 10:58 pm

Kaivele munias!!! Usko jo, perä/keula kenttään, paino eteen ja kaasu pohjaan!!!;)

Avatar
Enslaved
Viestit: 221
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Alennuksesta ostettu R6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enslaved » La Touko 08, 2010 11:25 am

Mulla on -04 R6. 11,211 sek ja 199,1 km/h on paras veto tähän asti. Tuossa vedossa oli -1/+2 välitykset. Nyt on pelkästään -1 edessä, jos vähän rauhottaisi keulimista ykkösvaihteella. Seuraava tavoite rikkoa 200 km/h ja sitten 10 sek puolelle. Pyörää en ole säätänyt muuten kuin takajousta pehmeämmäksi. Kai se on alettava madaltelee pyörää, jos sinne kympin puolelle haluaapi.
"Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 3364
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » La Touko 08, 2010 2:00 pm

Madallus auttaa, painopiste on "edempänä" ja toki alempana. Takaiskarin paluuvaimennus lähes kiinni tai siis hitaalle ja puristusvaimennus auki, eli nopiaksi. Esijännitys on tapauskohtainen, laita sillai että keinuu jokusen sentin sujuvasti kun istuksit päällä. Lähdössä hae kytkimen irroituskohta ihan hollille, jolloin ei tule ns. tykkikytkin lähtöä kun löysäät kahvaa ihan pohjasta asti. Vie vaihdot mahdollisimman pitkälle liki punarajaa (jos se liisku jaksaa sinne asti vetää sujuen), jolloin vaihtamiseen käytetty aika on pienempi. Sopivat lähtökiekat ja oikeastaan kaikki säädöt löydät treenaamalla -eli lähtöjä, analysointia, lähtöjä, analysointia... Jos on kavereita messissä, niin kuvatkaa lähdöt takaviistosta, analisaatio on helpompaa.
Reaktioita ei kannata olla ekana hieromassa, kello käynnistyy kun pyörä liikkuu - reenaa jokainen lähtö rauhassa, se toisen radan kaveri menee kuitenkin menojaan, niin voit antaa sille vaikka parin sekan etumatkan kun valot lyö vihreää ja lähteä sit rauhassa omaan ajoosi. Sit kun menee joka lähtö kymmenyksen sisään, niin aletaan virittämään.

Millaset 60 feet ajat ollu tähän asti?

Avatar
slip
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12

Viesti Kirjoittaja slip » Su Touko 09, 2010 12:37 am

Pelkillä 40-50mm madalluksilla vaikutus itellä ollu luokkaa 0,2-0,3s. Istuimeen, perseen taakse, voi teippailla kaikennäkösiä fyllinkejä estämään liukumista lähdössä taaksepäin.

Mutta ennenkö noihin tekniikka hifistelyihin (madallukset tai haarukanjatkot) kannattaa lähteä tai että niistä hyödyn saa irti pitää mopo saada lähtemään viivalta ilmankin kohtuu hyvin, eli tollasella alustaltaan vakiolla sporttivempeleellä mielestäni jotain 1,7-1,8s 60ft aikoja. Aika paljon näkee sellasta että 60 jalkaset on jossain päälle 2 sekunnin ja sitten ihmetellään kun ei jatkoilla tai madaltamalla saatukaan aikoja paremmiksi.

Avatar
Smokie
Viestit: 6817
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Touko 09, 2010 8:31 am

Varmaan aika harva amatööri saa vakio kusiaisella tollasia aikoja, etenkään kauden alussa. Kyllä ne jatkot ja madaltaminen auttaa sitäkin kautta että uskaltaa nostaa kytkintä reteemmin kun ei tarvi jännittää että lentää selälleen.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Veshel
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-R

Viesti Kirjoittaja Veshel » Su Touko 09, 2010 5:37 pm

Ite vetänyt vakio 02 r6 (50mm madallettu) 11.306/200,66 kympin rikkomista kanssa yrittänyt pari kesää.

Eteen -1 jos jotain vaikuittais? elopainoa on n.80 kg siitä jos -30 kg ni johan menis kympin

:lol: !

Avatar
Enslaved
Viestit: 221
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Alennuksesta ostettu R6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enslaved » Su Touko 09, 2010 7:49 pm

Kattelin tallessa olevia lappuja ja kaksi parasta 60ft aikaa 1,67 ja 1,70. En tiiä mihin se hyvä lähtö oikein katoaa :freak: tai sitten eturengas hypännyt lähtökennon yli ja vasta takarengas käynnistänyt ajan...
"Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"

Avatar
Smokie
Viestit: 6817
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Touko 09, 2010 9:24 pm

No ei kait noilla lukemilla tarvi vielä mitään hyppelyä epäillä? Itte oon ajanut 11 sek vedossa 1,2 sek 60ft ajan, siinä jo on paranoia paikallaan :lol:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

kekku2
Viestit: 93
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kekku2 » Ti Touko 11, 2010 5:40 pm

Etelä naapurissa ajavat 600:lla ysejä.

nomatter
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja nomatter » To Touko 20, 2010 5:56 pm

forsberin poika vetelee 5.7 1/8 vanahalla I/Ö 600 :lla junnuBIKESSÄ .
mietippä sitä

:lol:

Saku
Viestit: 3
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Saku » To Kesä 03, 2010 9:57 am

Soitas Rantalan Kimmolle, äijä vetelee 10,3 tasaisesti ja ainaskin kerran kiskaisi 10,1 zx6:lla

D-Cu
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Viesti Kirjoittaja D-Cu » To Kesä 03, 2010 10:34 am

Saku kirjoitti:Soitas Rantalan Kimmolle, äijä vetelee 10,3 tasaisesti ja ainaskin kerran kiskaisi 10,1 zx6:lla
Se pyörä on pitkä ja matala, konetta piristetty ja ukko on tahkonu sillä vuosikausia.Olisko salaisuus siinä?
Lähtee viivalta ihan perkeleesti aina SB-pyöräksi, 60ft 1.5 puolella.

Avatar
burn
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-6R, Z 750, maastopyörä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja burn » La Kesä 05, 2010 8:23 am

Lyhyesti, maavara n. 70 mm, AV. n. 1485 mm. Tehoa vähemmän mitä saat suoraan kaupasta tänä päivänä. Miten alle 11 s? Lähtöjä, lähtöjä, lähtöjä...jos sadan lähdön jälkeen ei mee alle 11 sit täytyy miettiä uudestaan. Noin 9000 lähtökierroksia ja menoksi...

Avatar
skyline
Viestit: 1875
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Viesti Kirjoittaja skyline » La Kesä 05, 2010 10:00 am

GSXR600 -04 paras aika oli 11.02 / 204, yoshin bolt-on ja muuten täysin vakio joskus vuonna 2004/05. Vaihteet vaihdoin läpi ilman kytkintä ihan pienesti kaasua keventämällä. Ja nämä oli meikäläisen ensimmäinen kokemus kiihdyttelystä.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Vastaa Viestiin