Suomen nopein pyörä-kuljettaja-yhdistelmä ?

Valvojat: ESKIL, btseppo

parjan_fin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja parjan_fin » Pe Loka 20, 2006 11:34 pm

LEQ kirjoitti:En missään nimessä väheksy OlliKaisen suorituksia minäkään, mutta hän ajaa SPSB:llä seiskoja. OlliLainen taasen on ajanut hämmästyttäviä, miltei fysiikan lakeja uhmaavia aikoja Street Bike-luokan ja SGB-luokan laitteilla.
Anteeksi tietämättömyyteni kiihotuspuolelta, mutta Ollikainen on ainoa nimi jonka tunnen (nimenä siis, en henk.koht.). Ollilainen mulle tuntematon. Ja tietenkin kiirepäissäni sekä lukihäiriöisenä menin tulkitsemaan nimen väärin.
Ei sääntöjä ole mihinkään kivitauluun hakattu. Lähinnä mietiskelin, että mitä saa tehdä ja mitä ei omassa kirjoituksessani. En ole mikään auktoriteetti. Alustan laskun sallimista puoltaisi se, ettei saisi lisäetua säädettävästä korkeudesta vs. sellaisiin, jotka joutuvat vaihtamaan koiranluita. Etupään korkeuden säätöhän onnistuu kaikissa klipari-stongaisissa ilman osien vaihtoa, poistoa tai lisäystä.
En taaskaan lukenut niin tarkasti että kuka niitä kirjoitteli ja kuka ei. Ja olipa se auktoriteetti sitten kuka tahansa niin sääntöjähän tällaiseen koitokseen voidaan luoda vaikka kuinka isolla porukalla, eiks je? Lopputulema kun vaan miellyttää kaikkia ja kaikki ovat yhtä mieltä niistä.
Selvintä olisi, että pyörän pitää olla samassa iskussa (sama pituus ja korkeus) molemmissa suorituksissa, mutta rengaspaineita ja iskareiden säätöä saisi kuitenkin tehdä. Tällöin uskoakseni vähän pidemmästä akselivälistä olisi hyötyä, jopa Busa saattaisi pestä Kilo-kyykyt yhteistuloksessa ihan vain siksi, että niillä on taitavan kuskin helpompi tehdä onnistuneita varttimaili-aikoja. Luulenpa, että perus-viri-Busallakin kova jätkä kiertää Motoparkin reippaasti alle 1:40:n.

Pistäkää nyt joku Heebosta paremmaksi. Noita saman luokan aikoja Heebon kanssa Motoparkissa on tuolla aiemmin viittaamassani topicissa vaikka kuinka monta. Kai nyt joku noista on ajanut alle 10,4:n varttimailin. Aiemmin puhuttu Spede on stripillä ollut varmaan aina matalalla pyörällä, siksi ajat eivät ole suoraan vertailukelpoisia Heebon kanssa, uskon kuitenkin vakaasti, ettei Heepo vetäisikään madalletullakaan Rykkösellä 9,8 varttimailia, vaikka kisalähtöjä onkin JM-luokassa jo jokunen takana.

Mun tuloksen (joka perustuu arvioon Motoparkin ajoista ja saattaa olla aivan bullshittiäkin) hakkaavia on varmaan ainakin puolet niistä, jotka on sekä varttia, että Matopurkkia kokeilleet. Taitaa jopa Jennica hakata mut, vaikka ajaakin vakio-750:llä ja ei omista munia.
Itse olen samaa mieltä, eli alustaa saa ropata, mutta sinne ei saa vaihtaa osia, esim. koiranluita. Korkeutta, säätöjä ja välityksiä saa muuttaa.

Ihan mielenkiintoinen kokeilu olisi tiedossa.
--- "Starvin' Marvin" --- Tylsimpinä hetkin poikkea osoitteeseen: http://www.janipartanen.com

parjan_fin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja parjan_fin » Pe Loka 20, 2006 11:43 pm

HeeboR1 kirjoitti:Mutta väännetään, väännetään. Vielä ei ole tiedossa Alastaron ja Motoparkin kisapäiviäkään, joten ei päästä vielä päiviä kalenteriin lyömään. Minä olen ainakin kisassa mukana, onko Parru ja oletko sinä? Kuinkas LEQ tai Janne?
Parrusta en tiedä, mutta mä voin olla sellaisissa olosuhteissa, joissa ei ole lisenssin menetykselle mahdollisuutta. Lisenssien kustannuksella kun ei tee mieli leikkiä.

Eli jossain "Fyyran" koeajopäivällä saa käsittääkseni käydä vetämässä aikoja? Ihan luvalla ja lisenssit pysyy? Jos sellainen + oma paras aika (rata voi olla sit mikä tahansa, tuskin kokeilua voitan) käy niin eiköhän tuo onnistune?

Jos taas Jukka-Setä saa järkättyä sellaisen koitoksen missä lisenssit pysyy meikäläisellä takataskussa niin siihen osallistun myös aikataulujen niin salliessa. Mulla kuitenkin noi ens kauden SO + SM -kisat tulee etusijalla.

Nikkaroidaan säännöt selviks ja touhutaan. Toi ei ole ollenkaan paha idea että säädöt on samat molemmissa, mutta tuollaisessa kohtaa tulee kyllä isoa etua RR -kuskille, varsinknin jos on jo saanut itselleen mieleiset alustansäädöt ko. radalle.

Enivei, eiköhän mut voi laskea mukaan.
--- "Starvin' Marvin" --- Tylsimpinä hetkin poikkea osoitteeseen: http://www.janipartanen.com

HeeboR1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » Pe Loka 20, 2006 11:50 pm

parjan_fin kirjoitti:
HeeboR1 kirjoitti:Mutta väännetään, väännetään. Vielä ei ole tiedossa Alastaron ja Motoparkin kisapäiviäkään, joten ei päästä vielä päiviä kalenteriin lyömään. Minä olen ainakin kisassa mukana, onko Parru ja oletko sinä? Kuinkas LEQ tai Janne?
Parrusta en tiedä, mutta mä voin olla sellaisissa olosuhteissa, joissa ei ole lisenssin menetykselle mahdollisuutta. Lisenssien kustannuksella kun ei tee mieli leikkiä.

Eli jossain "Fyyran" koeajopäivällä saa käsittääkseni käydä vetämässä aikoja? Ihan luvalla ja lisenssit pysyy? Jos sellainen + oma paras aika (rata voi olla sit mikä tahansa, tuskin kokeilua voitan) käy niin eiköhän tuo onnistune?

Jos taas Jukka-Setä saa järkättyä sellaisen koitoksen missä lisenssit pysyy meikäläisellä takataskussa niin siihen osallistun myös aikataulujen niin salliessa. Mulla kuitenkin noi ens kauden SO + SM -kisat tulee etusijalla.

Nikkaroidaan säännöt selviks ja touhutaan. Toi ei ole ollenkaan paha idea että säädöt on samat molemmissa, mutta tuollaisessa kohtaa tulee kyllä isoa etua RR -kuskille, varsinknin jos on jo saanut itselleen mieleiset alustansäädöt ko. radalle.

Enivei, eiköhän mut voi laskea mukaan.
Mukavin se olisi saman päivän aikana ja mikäpäs sitä estää tässä vaiheessa kautta suunnittelemasta päivää, joka koostuu kiihdytyskisoista (kaikille avoin) ja RR-kisoista. En tiedä onko tuollaista aikaisemmin kokeiltu, en usko. Se, ettei joku sitä ole aikaisemmin tehnyt, ei ole este. Ei ollut Ratapersettäkään aikaisemmin järjestetty, eikä montaa muutakaan juttua, joten mikäs tuossa...

LEQ
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » La Loka 21, 2006 12:54 am

HeeboR1 kirjoitti:Minulla ei ole lähdössä lämpimät renkaat koskaan sutineet, siis nämä käyttämäni Rennsportit/Super Corsat/Racetecit. Joten eipä paljoakaan vakisäädöillä tuo aika paranisi olisi paineet mitkä tahansa.
Ei sitten varmaan sudi kenelläkään muullakaan, jos ei sinullakaan kerran sudi :burnout:
Päinvastoin kuin luulet, se on nimenomaan ensi-sijaisesti paineista kiinni, vasta toissijaisesti jousituksen säädöistä. Ei mullakaan 0,3 barilla sudi, mutta jos on enemmän, niin kyllä vaan alkaa sutimaan :lol:
Lienee kaikille parempi, etten tule shikaaniksi sinne radalle. Innostuisi yleisökin huutamaan kerrankin Suomen Road Race-kisoissa, tosin huutaminen kuulostaisi tältä: "LEQ tuu pois sieltä, siellä on kisat" :lol:

En muutenkaan ole enää kovin halukas tuolla himmelillä lähtemään ympäri-ympärirataa ajamaan... itse viittasit 4-5 Kiloeuron vakiokatteisiin - mulla ei ole katteita, mutta kyllä vauhdista molemmalle kyljelleen meno maksaa varmaan ainakin saman verran. Eikä saa kaupasta. Niitä rientoja varten olen tuossa nikkaroimassa toista peliä, joka sitten taasen ei vartilla välttämättä ole kotonaan. En silläkään kovaa pääse ympäri-ympäri-rataa, mutta eipä tarvitse parahtaa itkuun sen kaatuessa.

Joutunen skippaamaan, mutta kisa olisi aidosti mielenkiintoinen mielestäni. Jos vaikka saisi tuon Jannen innostumaan. Sillä ei tietääkseni ole rata-ajokokemusta kuin Möhköllä kaksi päällä Affenistolla, mutta kadulta kokemusta lienee kertynyt melko hyvin.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

HeeboR1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » La Loka 21, 2006 1:20 am

LEQ kirjoitti:
HeeboR1 kirjoitti:Minulla ei ole lähdössä lämpimät renkaat koskaan sutineet, siis nämä käyttämäni Rennsportit/Super Corsat/Racetecit. Joten eipä paljoakaan vakisäädöillä tuo aika paranisi olisi paineet mitkä tahansa.
Ei sitten varmaan sudi kenelläkään muullakaan, jos ei sinullakaan kerran sudi :burnout:
Päinvastoin kuin luulet, se on nimenomaan ensi-sijaisesti paineista kiinni, vasta toissijaisesti jousituksen säädöistä. Ei mullakaan 0,3 barilla sudi, mutta jos on enemmän, niin kyllä vaan alkaa sutimaan :lol:
Lienee kaikille parempi, etten tule shikaaniksi sinne radalle. Innostuisi yleisökin huutamaan kerrankin Suomen Road Race-kisoissa, tosin huutaminen kuulostaisi tältä: "LEQ tuu pois sieltä, siellä on kisat" :lol:

En muutenkaan ole enää kovin halukas tuolla himmelillä lähtemään ympäri-ympärirataa ajamaan... itse viittasit 4-5 Kiloeuron vakiokatteisiin - mulla ei ole katteita, mutta kyllä vauhdista molemmalle kyljelleen meno maksaa varmaan ainakin saman verran. Eikä saa kaupasta. Niitä rientoja varten olen tuossa nikkaroimassa toista peliä, joka sitten taasen ei vartilla välttämättä ole kotonaan. En silläkään kovaa pääse ympäri-ympäri-rataa, mutta eipä tarvitse parahtaa itkuun sen kaatuessa.

Joutunen skippaamaan, mutta kisa olisi aidosti mielenkiintoinen mielestäni. Jos vaikka saisi tuon Jannen innostumaan. Sillä ei tietääkseni ole rata-ajokokemusta kuin Möhköllä kaksi päällä Affenistolla, mutta kadulta kokemusta lienee kertynyt melko hyvin.
No, ehkä 150 hv takarenkaalta ei saa tuota vessaa sutimaan 1,9:n paineilla, mutta ei kyllä 0,3 paineilla rataennätystäkään plakkariin hakata.

Sääntöjen kanssa joskus tovin puuhailleena tiedän sen iloisen tosiasian, että jos joku muutos sallitaan, niin sitten pitääkin olla paikalla insinöörien ja juristien kollegio päättämässä ja tutkimassa onko juuri tuo muutos sallittujen rajoissa vaiko ei ja lopputulos yhtä vitun pullamössöä valitusprosesseineen jne. Yksinkertainen on kaunista. Yritin mm. meidän luokkaan laatia helpot säännöt. Kalusto vapaasti mitä tahansa välillä 123cc-1400 cc kunhan ei ole ahdettu, eikä ilokaasutettu, eikä kuljettaja saa olla ajanut "oikeissa" kisoissa kuin 1/v tai 2/2v. No siitähän saatiin silti vääntöä. Entäpä jos olenkin ajanut tosi huonosti? Entä jos olen osallistunut kisaan, mutten ole päässyt maaliin? Entä jos ajoin aika-ajot, mutta satoi vettä, enkä mennyt kisaan? Entä jos olen Nigaraguan mestari, mutta en ole Suomessa ajanut? Entä jos mina puhuu venajaa eikä voi ummartaa ettei "bussipysäkille" voi pysahtua jututtamaan tovereita, harasoo?.

Itse taistelen sen puolesta niin kauan kuin ajan, että tuo luokka pysyy yksinkertaisena. Onneksi RR-puolella ratkaisee kuski, ei kalusto. Jos jollain +50v jampalla eurot riittää MotoGP-pyörän ostoon, niin välttämättä 4v sitten aloitettu harrastus ei tuo riittävää kokemusta ja voitto jää saamatta ja joku persaukisempi 20v lahjakkuus vetää vasurilla ohi 10 v vanhalla kusiaisella.

Eli jos tuollainen kisa järjestetään, niin säännöt helvetin yksinkertaiset mielestäni pitää olla. Sama pyörä, sama kuski, samat säädöt. Joku keksii kuitenkin porsaanreiän ja pakoputkesta löytyy rakettimoottori tai pyörä ammutaan 400 metrin päähän lingolla tai ihan mitä vaan. Ihmisen kekseliäisyys on rajatonta.

Ultimatea oli mukava seurata silloin joskus, kun kehään tuli mies ja toinen mies ja siinä kaikki. Sitten kun alkaa tulemaan sääntöjä, tuomareita, painoluokkia ja säätämistä, niin idea katoaa, samoin kiinnostus. Ei tuolla nakkikioskilla punnita ketään, tutkita veriarvoja eikä venytellä. Eikä tuossa kisassakaan tarvitse mielestäni monimutkaisia sääntöjä. Jos rajataan kisaan vain kilpipelit, olen ulkona. En mene hajotuttamaan omaa somaa Rytköstä, kusiaisen voin raiskata. Jos taas on sama millä pelillä tulee, kunhan sen joku toteaa moottoripyöräksi, niin olen mukana.

Heipparallaa, väännetään taas. Paskaa keliä huomiseksi, joten taidan lähteä baariin. Ei aamulla voi ajaa, ainakaan tällainen vässy.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » La Loka 21, 2006 9:28 am

HeeboR1 kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti: No tällä tiedolla lyödään vaan vetoa, en ole moisesta kuullut :P Terokaan ei vastannu teinix tekstariini.

Pullon voit hakea jarno1:ltä tai LEQ:lta, kun ne on kummatkin mulle vielä velkaa pullot per jätkä kiihdyttely-uhoomisesta :D

Uhoa: vittu miä vedän ens kesänä alle 9.5s varttimailin ja alle 1.40 Matopurkin, saatana :lol:
Noo, eipäs siirrellä noita velkoja. Minulle on sellainen rapiat 15 ukkoa velkaa kossu-/viskipullon eri jutuista mitä olen hoidellut ja tuskin sen innokkaammin niitä sinulle toimittavat kuin minullekaan, joten ihan vaan miesten kesken. Eli jos houkuttelen Teron vastaamaan tekstariisi, niin tuotko vaikka Vallilaan sen kossun? Voit laittaa sen vaikka siihen sinulta nyysimäni puolityhjän öljypurkin viereen. Tietty jos tuot sen suoraan tänne meille, niin voidaan sitten kimpassa ryystää se ja lähteä setä tietää-keikalle. Ne ovat aina olleet mieleenjääviä keikkoja, kysy vaikka Vastaantulijalta, siitä tosin ei ole dokaajaksi, sellainen 110 kiloinen pikkupoika joka ei kestä viinaa :lol:

Hitto kun tämän kisan olisi tiennyt, niin en kyllä olisi ratapyöräksi kusiaista ottanut. Sillä tulee Alastaroa lukuunottamatta turpaan sen 2-3 sekuntia tonnisille radoilla, stripillä suhteessa vielä enemmän. Mutta ehkä parru kuittaa pohjat tulevana kesänä, mene ja ole tietämätön...
Sinällään hauska homma, että nyt ollaan lyömässä vetoa siitä(?), onko joku toinenkin vakiopyörä (vai kuski?) on päässyt alle 10s suomessa..

Alunperinhän kyse oli siitä, kun väitin ettei vakiolla R1:llä tahdo oikeen kukaan päästä alle 10s tässä maassa. Jos niitä on sitten 1 tai 2 ukkoa, ja montako pyörää (ja mitkä pyörät?), niin olisko se sittenkään niin helppoa? Ja onko sillä R1:llä ajettu nyt alle 10s vakiona? Siitäkös me ollaan vetoa lyömässä? :P

Niin ja tuohon kisahommaan: kai siinä saa ilokaasua käyttää? Jos nyt siihen lähden, niin tuleekin tiukka pohdinta siitä, ajanko sen swinginjatkoilla vai vakiomittaisena.. Vakiomittaisena/korkuisena se 10s alitus tekee tiukkaa, mutta olishan se radalla hyvä..

Talvella haalitaan taas kyllä 10-20hp lisää tehoa, että tehon puolesta saattais mennä vakiomittaisena/korkuisena ilman kaasujakin alle 10s. Taidanpa ajaa tuolla pyörällä vielä ens kesän, jos nyt joku uutuus ei sitten ole niin hyvä että sellainen on pakko saada.. Uus R1 on kyllä aika maukkaan oloinen paketti.. Hmm...

Bomber#1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » La Loka 21, 2006 1:09 pm

Kyllä kiinnostusta löytyy kokeilla tota hommaa, mutta aikataulun sovittaminen onkin sitten jo toinen juttu. :nono:
Näin kävi (taas tänäkin vuonna), Parjanin RR-mopon koeajon kanssakin. :nono:

Eli yritetään 2007 saada ajettua samalla pelillä RR-rataa ja strippiä, kelloa vastaan. Jossain tapahtumassa tai ilman tapahtumaa. :wavey:
Varmaan samalla pelillä, millä pitäis Leq kyykyttää stripilläkin(se veto Leq :upto: )

JaniP

Viesti Kirjoittaja JaniP » Ke Loka 25, 2006 7:14 pm

Tylyttäjä kirjoitti:
HeeboR1 kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti: No tällä tiedolla lyödään vaan vetoa, en ole moisesta kuullut :P Terokaan ei vastannu teinix tekstariini.

Pullon voit hakea jarno1:ltä tai LEQ:lta, kun ne on kummatkin mulle vielä velkaa pullot per jätkä kiihdyttely-uhoomisesta :D

Uhoa: vittu miä vedän ens kesänä alle 9.5s varttimailin ja alle 1.40 Matopurkin, saatana :lol:
Noo, eipäs siirrellä noita velkoja. Minulle on sellainen rapiat 15 ukkoa velkaa kossu-/viskipullon eri jutuista mitä olen hoidellut ja tuskin sen innokkaammin niitä sinulle toimittavat kuin minullekaan, joten ihan vaan miesten kesken. Eli jos houkuttelen Teron vastaamaan tekstariisi, niin tuotko vaikka Vallilaan sen kossun? Voit laittaa sen vaikka siihen sinulta nyysimäni puolityhjän öljypurkin viereen. Tietty jos tuot sen suoraan tänne meille, niin voidaan sitten kimpassa ryystää se ja lähteä setä tietää-keikalle. Ne ovat aina olleet mieleenjääviä keikkoja, kysy vaikka Vastaantulijalta, siitä tosin ei ole dokaajaksi, sellainen 110 kiloinen pikkupoika joka ei kestä viinaa :lol:

Hitto kun tämän kisan olisi tiennyt, niin en kyllä olisi ratapyöräksi kusiaista ottanut. Sillä tulee Alastaroa lukuunottamatta turpaan sen 2-3 sekuntia tonnisille radoilla, stripillä suhteessa vielä enemmän. Mutta ehkä parru kuittaa pohjat tulevana kesänä, mene ja ole tietämätön...
Sinällään hauska homma, että nyt ollaan lyömässä vetoa siitä(?), onko joku toinenkin vakiopyörä (vai kuski?) on päässyt alle 10s suomessa..

Alunperinhän kyse oli siitä, kun väitin ettei vakiolla R1:llä tahdo oikeen kukaan päästä alle 10s tässä maassa. Jos niitä on sitten 1 tai 2 ukkoa, ja montako pyörää (ja mitkä pyörät?), niin olisko se sittenkään niin helppoa? Ja onko sillä R1:llä ajettu nyt alle 10s vakiona? Siitäkös me ollaan vetoa lyömässä? :P

Niin ja tuohon kisahommaan: kai siinä saa ilokaasua käyttää? Jos nyt siihen lähden, niin tuleekin tiukka pohdinta siitä, ajanko sen swinginjatkoilla vai vakiomittaisena.. Vakiomittaisena/korkuisena se 10s alitus tekee tiukkaa, mutta olishan se radalla hyvä..

Talvella haalitaan taas kyllä 10-20hp lisää tehoa, että tehon puolesta saattais mennä vakiomittaisena/korkuisena ilman kaasujakin alle 10s. Taidanpa ajaa tuolla pyörällä vielä ens kesän, jos nyt joku uutuus ei sitten ole niin hyvä että sellainen on pakko saada.. Uus R1 on kyllä aika maukkaan oloinen paketti.. Hmm...
Missä ja milloin Ollilainen on kyseisen ajanut. Muistaakseni hurinin joni veti lasketulla, muuten vakiolla k6 moottoripyörällä alle kympin männä kesänä, ja on ainut jonka suomessa tiedän pystyneen tähän. Niin hurin omisti toissakesänä r1 vm 04 ja alle 10 oli unta.
Mutta ken ties kantti7lla ja wheelareilla?
60feet 1,647 330feet 4,154/152,14 660feet 6,106/210,53 1000feet 7,734/244,66 1320feet 9,116/261km/h

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ke Loka 25, 2006 8:05 pm

JaniP kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:
HeeboR1 kirjoitti: Noo, eipäs siirrellä noita velkoja. Minulle on sellainen rapiat 15 ukkoa velkaa kossu-/viskipullon eri jutuista mitä olen hoidellut ja tuskin sen innokkaammin niitä sinulle toimittavat kuin minullekaan, joten ihan vaan miesten kesken. Eli jos houkuttelen Teron vastaamaan tekstariisi, niin tuotko vaikka Vallilaan sen kossun? Voit laittaa sen vaikka siihen sinulta nyysimäni puolityhjän öljypurkin viereen. Tietty jos tuot sen suoraan tänne meille, niin voidaan sitten kimpassa ryystää se ja lähteä setä tietää-keikalle. Ne ovat aina olleet mieleenjääviä keikkoja, kysy vaikka Vastaantulijalta, siitä tosin ei ole dokaajaksi, sellainen 110 kiloinen pikkupoika joka ei kestä viinaa :lol:

Missä ja milloin Ollilainen on kyseisen ajanut. Muistaakseni hurinin joni veti lasketulla, muuten vakiolla k6 moottoripyörällä alle kympin männä kesänä, ja on ainut jonka suomessa tiedän pystyneen tähän. Niin hurin omisti toissakesänä r1 vm 04 ja alle 10 oli unta.
Mutta ken ties kantti7lla ja wheelareilla?
Räyskälässä vedetty, Tekniikan Maailman testi kesältä 2005 muistaakseni.

Taitaa ne vakiopelillä ajetut alle kympin ajat sitten tosiaan siinä? Madallettukaan ei ole enää _täysin_ vakio.

jeja

Viesti Kirjoittaja jeja » Ke Loka 25, 2006 11:22 pm

Motoparkki noin 1,41 s
1/4 mile 9,75 s ( sama pyörä mut 100mm pidempänä )
eli 198,5 eli 3min 18,5 s

helvetin kivaa hommaa molemmat lajit, voiskohan joku insinöörin retku suunitella mulle teleskooppi takahaarukan ni sais nopeasti mopottimen radalta stripille.

villepoika

Viesti Kirjoittaja villepoika » To Loka 26, 2006 10:33 pm

Pakko kommentoida sen verran että vaikka tuo 1.35 virtasalmella ei ole mikään hirvittävän kova aika,niin jos meinaa moisia aikoja ajaa matalalla ja pitkällä pyörällä niin haaveeksi jää tai sit on kyllä helvetin kova kuski.Jos nyt meinaatte tuollaista kisaa järjestää että vartti+rata niin mä oon ehdottomasti valmis mukaan tosin en kyllä 12R kawalla...paras peli olis tuohon kisaan 1000r suikka.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 27, 2006 8:40 am

villepoika kirjoitti:Pakko kommentoida sen verran että vaikka tuo 1.35 virtasalmella ei ole mikään hirvittävän kova aika,niin jos meinaa moisia aikoja ajaa matalalla ja pitkällä pyörällä niin haaveeksi jää tai sit on kyllä helvetin kova kuski.Jos nyt meinaatte tuollaista kisaa järjestää että vartti+rata niin mä oon ehdottomasti valmis mukaan tosin en kyllä 12R kawalla...paras peli olis tuohon kisaan 1000r suikka.
Samaa mieltä. Madallusta ei ole varaa juuri tehdä, jos meinaa radallakin päästä johonkin. Pieni pidennys ehkä, mutta ei paljon muuta, jos sitäkään.. Kyllä tuo 1.35 on katumotoristille kova aika, vaikka olis pyörä vakiomittaisella/korkuisella alustalla..

Heebo, lyödäänkö sitä vetoa nyt vai ei? Käsittääkseni R1:llä piti olla ajettu tässä maassa vakiona alle 10s, vai mistäs me oltiin lyömässä?
Viimeksi muokannut Tylyttäjä, Pe Loka 27, 2006 9:15 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

villepoika

Viesti Kirjoittaja villepoika » Pe Loka 27, 2006 9:02 am

Joo se on totta että 1.35 on katumotoristille kova aika virtasalmelle vaikka olis pyörää rakenneltukin rata-ajoa silmälläpitäen.Kisakuskit+rataa tosissaan treenanneet on sitten asia erikseen,mutta se on fakta että jos ei ole radalla tosissaan ennen ajanut ja odotukset on kovat niin voi tulla aika isoja pettymyksiä :nono: eli kannattaa kyllä käydä treenaamassa :upto:

JP_445
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP_445 » Ma Loka 30, 2006 7:32 pm

Tuossa yhdistelmä kisassa sitten kannattaa ottaa huomioon se että noin kahden sekunnin tappio stripillä on kuitenkin melko helppo ottaa kiinni radalla (vielä kun ei olla kisakuskien aikoja ajamassa). Monta vetoa saa ottaa stripillä ja radalla?
<div>Liian hidas</div><br>

igor

Viesti Kirjoittaja igor » Su Marras 05, 2006 12:18 pm

jeja kirjoitti:Motoparkki noin 1,41 s
1/4 mile 9,75 s ( sama pyörä mut 100mm pidempänä )
eli 198,5 eli 3min 18,5 s

helvetin kivaa hommaa molemmat lajit, voiskohan joku insinöörin retku suunitella mulle teleskooppi takahaarukan ni sais nopeasti mopottimen radalta stripille.
Mähän voisin suunnitella sulle automaatiotekniikan tulevana inssinä hydrauliikalla toimivan haarukan. Nappia painamalla pitenis mutta ongelmana voisi tulla ketjut. Niitä on jo jo vaikeampi lyhennellä/pidennellä vauhdista :D

Vastaa Viestiin