Suomen nopein pyörä-kuljettaja-yhdistelmä ?

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
kofffiii
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: tön

Viesti Kirjoittaja kofffiii » Pe Loka 20, 2006 10:26 am

Bomber#1 kirjoitti:Potentiaalisia kavereita vois olla myös "Speedy" ja Eiranen. Molemmat on käyneet ymmärtääkseni samalla pelillä stripillä ja RR-radalla.
Aikoja kavereilta tiskiin: :deal:
Speedyn kanssa keskustelin asiasta ja hän kertoili seuraavaa: 9r:llä ajettu strippi 9.85 ja Motoparkki 1,35 vakioswingillä...

Tänä vuonnahan Speedy ajoi 1000 gsx-r:llä stripillä 9.29, joten mielenkiinnolla odotetaan ensi kesää ja katsotaan miten giksu menee Motoparkkia ympäri.. :wink:
"Jos tahdot jotain ilmaiseksi, niin mene ja vedä käteen" - Robert Weir

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 20, 2006 11:15 am

kofffiii kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Potentiaalisia kavereita vois olla myös "Speedy" ja Eiranen. Molemmat on käyneet ymmärtääkseni samalla pelillä stripillä ja RR-radalla.
Aikoja kavereilta tiskiin: :deal:
Speedyn kanssa keskustelin asiasta ja hän kertoili seuraavaa: 9r:llä ajettu strippi 9.85 ja Motoparkki 1,35 vakioswingillä...

Tänä vuonnahan Speedy ajoi 1000 gsx-r:llä stripillä 9.29, joten mielenkiinnolla odotetaan ensi kesää ja katsotaan miten giksu menee Motoparkkia ympäri.. :wink:
Meinaako ajaa niillä swinginjatkoilla Motoparkkia?

Niin pitkällä kuin sillä oli esimerkiksi Kiikalan Burn Out Partyssa, en usko pääsevän 1.35. Oli se niin pirun pitkä. Silloinhan speedy vetäs 9.5s varttimailin.

Vähän lyhemmällä pyörällä uskoisin sen 1.35 onnistuvan puikkomieheltä, ja nopeammalla radalla kuin Kiikala, menee varttimaili silti luultavasti alle 9.5s.

Ja eiköhän Speedy selkeesti puikkomies ole :deal:

Avatar
kofffiii
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: tön

Viesti Kirjoittaja kofffiii » Pe Loka 20, 2006 11:42 am

Tylyttäjä kirjoitti:
kofffiii kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Potentiaalisia kavereita vois olla myös "Speedy" ja Eiranen. Molemmat on käyneet ymmärtääkseni samalla pelillä stripillä ja RR-radalla.
Aikoja kavereilta tiskiin: :deal:
Speedyn kanssa keskustelin asiasta ja hän kertoili seuraavaa: 9r:llä ajettu strippi 9.85 ja Motoparkki 1,35 vakioswingillä...

Tänä vuonnahan Speedy ajoi 1000 gsx-r:llä stripillä 9.29, joten mielenkiinnolla odotetaan ensi kesää ja katsotaan miten giksu menee Motoparkkia ympäri.. :wink:
Meinaako ajaa niillä swinginjatkoilla Motoparkkia?

Niin pitkällä kuin sillä oli esimerkiksi Kiikalan Burn Out Partyssa, en usko pääsevän 1.35. Oli se niin pirun pitkä. Silloinhan speedy vetäs 9.5s varttimailin.

Vähän lyhemmällä pyörällä uskoisin sen 1.35 onnistuvan puikkomieheltä, ja nopeammalla radalla kuin Kiikala, menee varttimaili silti luultavasti alle 9.5s.
Huomaa hymiö tekstissäni.. En tosiaankaan tiedä meinaako ajaa ollenkaan kunhan heitin vaan ajatuksen ilmaan...
Tarkennan sen varran noita aikoja vielä että 9,85 ajettu vakiomittaisella 9r:llä
"Jos tahdot jotain ilmaiseksi, niin mene ja vedä käteen" - Robert Weir

Avatar
gold
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 11, 2006 12:00 am
Paikkakunta: TboBusa

Viesti Kirjoittaja gold » Pe Loka 20, 2006 12:16 pm

Ksthb kirjoitti:
gold kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:Topicin otsikosta voisi vetää johtopäätöksen, että haetaan suomen suurimman loppunopeuden omaavaa mp:tä..

Kiinostaisi toki myös tietää se ja mikä on tuo loppunopeus on?

Joku ahdetun busan omistaja kuitenkin! :upto:
Eräs veti muistaakseni 342km/h joensuun (muistaakseni) kentällä tänä kesänä. Astukoot nimineen ja pyörineen esiin jos siltä tuntuu, en rupea tässä nyt laulamaan.

Niin, ja pyörä oli TboBusa. :deal:
Hmm.. veikkaisin etta oikee nopeus oli 335 km/h

Tulokset tuolta

http://www.lentokentta.info/
oolrait, hyvä että korjasit. Tässä nähtiin taas muistini taso :firing:
Nothing beats cubic inches. Except turbo. Kuva

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 20, 2006 12:53 pm

kofffiii kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:
kofffiii kirjoitti: Speedyn kanssa keskustelin asiasta ja hän kertoili seuraavaa: 9r:llä ajettu strippi 9.85 ja Motoparkki 1,35 vakioswingillä...

Tänä vuonnahan Speedy ajoi 1000 gsx-r:llä stripillä 9.29, joten mielenkiinnolla odotetaan ensi kesää ja katsotaan miten giksu menee Motoparkkia ympäri.. :wink:
Meinaako ajaa niillä swinginjatkoilla Motoparkkia?

Niin pitkällä kuin sillä oli esimerkiksi Kiikalan Burn Out Partyssa, en usko pääsevän 1.35. Oli se niin pirun pitkä. Silloinhan speedy vetäs 9.5s varttimailin.

Vähän lyhemmällä pyörällä uskoisin sen 1.35 onnistuvan puikkomieheltä, ja nopeammalla radalla kuin Kiikala, menee varttimaili silti luultavasti alle 9.5s.
Huomaa hymiö tekstissäni.. En tosiaankaan tiedä meinaako ajaa ollenkaan kunhan heitin vaan ajatuksen ilmaan...
Tarkennan sen varran noita aikoja vielä että 9,85 ajettu vakiomittaisella 9r:llä
Joo kyl hymiöt huomasin, kunhan spekuleeraan.. Pitäis olla mahdollista maltilla pidennetylle vakiokorkuiselle nykyiselle kiloselle tuollainen alle 9.5s aika hyvissä olosuhteissa. Samoilla asetuksilla uskosin pääsevän matopurkinkin melko vikkelään. Ehkä alle 1.40 tai jopa se 1.35...

Liian pitkällä pyörällä siellä radalla ajaminen menee kyllä hankalaksi = hidasta.

Vakiomittaiselle, joskin vakiota tehokkaammalle 9R:lle tuo 9.85s on kyllä todella hyvä aika!

Avatar
kofffiii
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: tön

Viesti Kirjoittaja kofffiii » Pe Loka 20, 2006 1:25 pm

Tylyttäjä kirjoitti:
Vakiomittaiselle, joskin vakiota tehokkaammalle 9R:lle tuo 9.85s on kyllä todella hyvä aika!
Kyllä näin on..

Laitetaan vitsiksi tähän myös omat luvut:
Motopark: 1,45
1/4 maili: 11,0 (käsikellolla otettu katsomosta, joten todellisuudessa varmaan 12.0 :) )

Eli 210, ajassa 3min30sek.
"Jos tahdot jotain ilmaiseksi, niin mene ja vedä käteen" - Robert Weir

Avatar
parjan_fin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R6R -08 ja YZ250F -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja parjan_fin » Pe Loka 20, 2006 2:47 pm

LEQ kirjoitti:Jos haluttaisiin etsiä nopein pyörä-kuljettaja-yhdistelmä stripillä ja radalla, niin jonkun näköisen vertailutiedon saamiseksi pitäisi luoda kaava, jolla se lasketaan.

Esimerkiksi siten, että jos 9,0 sekuntia on katupyörällä varttimailin "ihanneaika" ja Motoparkin kierron "ihanneaika" on 1:30 (eli 90 sekuntia) voisi laskea sen siten, että varttimaili-aika kertaa kymmenen + Motoparkin aika on "yhteisaika".

Sitten pitäisi vielä luoda säännöt, mitä saa pyörälle tehdä näiden kahden mitattavan suoritteen välillä. Mielestäni reilua olisi, jos mitään osia ei saisi vaihtaa tai poistaa, vain säätää esim. rengaspaineita ja jousitusta. Tulkinnanvaraisia voisi olla esim. koiranluiden vaihto ja etupään liinat. Tämä siksi, että useimmat vetävät pyörän matalaksi stripille ja mikäli nuo kielletään sulkee se parhaat ajat stripiltä pois.

Itse en ole Motoparkissa käynyt pitkään aikaan, joten en tiedä aikaani siellä enkä siis voi laskea aikaani. En muillakaan radoilla ole käynyt vuosiin, mutta olen niin paska ratakuski, että pitäis varmaan mennä varttimailit seiskalla alkavia aikoja, että alkaisi olla jakoa :lol:

Luulisin Motoparkin menevän tuolla mun pitkällä himmelillä luokkaa 1:50 ja kun vartti on mennyt 9,8, niin mun vertailuluku olisi silloin 208 sekuntia, eli 3:28 ... mutta kun ei kisaa ole tullut Motoparkissa ajettua, niin ei virallista tietoa asiasta ole.

Luulisinpa, että löytyy täältä joitakin, jotka ovat vartin ajaneet 9,5-luokkaan ja Motoparkissa paiskoneet alle 1:35:n jollain Kiloisella kyykyllä? Sillä pitäisi olla jo aika vahvoilla, vai?
Mielenkiintoinen aihe.

Joskus pitäis käydä kokeilemassa omalla kilpurilla noissa kiihotuskisoissa mihin sillä ukko kykenee, todennäköisesti ei juuri mitään ihmeellistä. Parina kesänä on jo hommaa tullut mietittyä ja lähtökin ollut tosi liki, mutta omat kisat on ollu vaan ilkeesti päällekäin. Mutta kyllä sinne vielä ehtii.

Itse olen ajanu Motoparkin karvan alle 1:30 ja oma oletukseni on että jonnekin 11 nurkille luulis pääsevän vartin... ehkä. Siitähän tulis aika liki tasan 200 lopputulemaksi... tosin on nyt vielä spekulointia kun ei ole tullut kokeiltua.

Parhaaksi yhdistelmäksi heittäisin jonkun Suomen SB kärkikäärtin kuskin omalla kilosellaan. Noilla pojilla on kuitenkin lähtönopeus ja kiihotustaito aika hyvin lapasessa ja Virtasalmi taipuu 1:26 aikaan. Heitetään ajatusleikkinä että vaikkapa K. Vehniäinen ajaisi omallaan vartin jonnekin 9 alkuiseen.. vaikka 9.7 (ei kai ole paha?) ja Virtasalmella tykittänyt 1:26,2. Tuosta tulis sellaiset pyöreät 183 loppuarvoksi... Veikkaan että siihen olisi monella tekemistä.
--- "Starvin' Marvin" --- Tylsimpinä hetkin poikkea osoitteeseen: http://www.janipartanen.com

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 20, 2006 4:02 pm

parjan_fin kirjoitti:
LEQ kirjoitti:Jos haluttaisiin etsiä nopein pyörä-kuljettaja-yhdistelmä stripillä ja radalla, niin jonkun näköisen vertailutiedon saamiseksi pitäisi luoda kaava, jolla se lasketaan.

Esimerkiksi siten, että jos 9,0 sekuntia on katupyörällä varttimailin "ihanneaika" ja Motoparkin kierron "ihanneaika" on 1:30 (eli 90 sekuntia) voisi laskea sen siten, että varttimaili-aika kertaa kymmenen + Motoparkin aika on "yhteisaika".

Sitten pitäisi vielä luoda säännöt, mitä saa pyörälle tehdä näiden kahden mitattavan suoritteen välillä. Mielestäni reilua olisi, jos mitään osia ei saisi vaihtaa tai poistaa, vain säätää esim. rengaspaineita ja jousitusta. Tulkinnanvaraisia voisi olla esim. koiranluiden vaihto ja etupään liinat. Tämä siksi, että useimmat vetävät pyörän matalaksi stripille ja mikäli nuo kielletään sulkee se parhaat ajat stripiltä pois.

Itse en ole Motoparkissa käynyt pitkään aikaan, joten en tiedä aikaani siellä enkä siis voi laskea aikaani. En muillakaan radoilla ole käynyt vuosiin, mutta olen niin paska ratakuski, että pitäis varmaan mennä varttimailit seiskalla alkavia aikoja, että alkaisi olla jakoa :lol:

Luulisin Motoparkin menevän tuolla mun pitkällä himmelillä luokkaa 1:50 ja kun vartti on mennyt 9,8, niin mun vertailuluku olisi silloin 208 sekuntia, eli 3:28 ... mutta kun ei kisaa ole tullut Motoparkissa ajettua, niin ei virallista tietoa asiasta ole.

Luulisinpa, että löytyy täältä joitakin, jotka ovat vartin ajaneet 9,5-luokkaan ja Motoparkissa paiskoneet alle 1:35:n jollain Kiloisella kyykyllä? Sillä pitäisi olla jo aika vahvoilla, vai?
Mielenkiintoinen aihe.

Joskus pitäis käydä kokeilemassa omalla kilpurilla noissa kiihotuskisoissa mihin sillä ukko kykenee, todennäköisesti ei juuri mitään ihmeellistä. Parina kesänä on jo hommaa tullut mietittyä ja lähtökin ollut tosi liki, mutta omat kisat on ollu vaan ilkeesti päällekäin. Mutta kyllä sinne vielä ehtii.

Itse olen ajanu Motoparkin karvan alle 1:30 ja oma oletukseni on että jonnekin 11 nurkille luulis pääsevän vartin... ehkä. Siitähän tulis aika liki tasan 200 lopputulemaksi... tosin on nyt vielä spekulointia kun ei ole tullut kokeiltua.

Parhaaksi yhdistelmäksi heittäisin jonkun Suomen SB kärkikäärtin kuskin omalla kilosellaan. Noilla pojilla on kuitenkin lähtönopeus ja kiihotustaito aika hyvin lapasessa ja Virtasalmi taipuu 1:26 aikaan. Heitetään ajatusleikkinä että vaikkapa K. Vehniäinen ajaisi omallaan vartin jonnekin 9 alkuiseen.. vaikka 9.7 (ei kai ole paha?) ja Virtasalmella tykittänyt 1:26,2. Tuosta tulis sellaiset pyöreät 183 loppuarvoksi... Veikkaan että siihen olisi monella tekemistä.
On tuo 9.7s aika paha ratapyörälle. Alustasta se on kiinni.

Tuo kympin alitus on kyllä melko vaikee vakiomittaisella pyörällä, jota ei ole madallettukaan..

Ongelmahan vakiolla/radalle säädetyllä alustalla tehokkaalla kilokyykyllä on siinä, että vaikka olis kuinka taitava kuski, niin alussa menee liikaa aikaa; keulii keulii. Ei pääse ykkösellä eikä vielä kakkosellakaan kunnolla vääntämään.

Tosiaan moninkertainen suomenmestari Ollilaisen Kari on _tiettävästi_ ainoa joka on millään vakiopyörällä päässy tässä maassa alle 10s.

Superbikeja saa tässä maassa virittää niin vähän, etten usko ratahemmojen juuri sen alle pääsevän, jos siihenkään. Kari ei ole meinaan tuossa kiihdyttelyssä mikään turha jätkä, on vetänyt madalletulla ja putkiviritteisellä K5:llä (jossa tosin on muutakin pientä) 9,334s. Tuo kertoo kuinka paljon tuo madallus yms pikkujutut kuitenkin vaikuttaa.

K5 katupyörällään Kari pääsi vissiin 9.7xx, keuliminen tuli silloin ongelmaksi. Sekään ei ole täysin vakio.

10s alitus lyhyellä akselivälillä ja vakiokorkuisena on kilokyykyllä helpommin sanottu kuin tehty. Monissa testeissäkin, joissa on kuitenkin melko kokeneet kuskit ajamassa, ajat kilokyykyillä pyörii siellä 10.3-10.5 haarukassa...

Elikäs tiukkaa tekee tuo 9.7s ratapyörällä. Alle 10s uskoisin kuitenkin olevan mahdollista, eli ei se kauaksi tuosta jää. Muttei missään tapauksessa ole pala kakkua.

Avatar
HeeboR1
Viestit: 657
Liittynyt: Pe Elo 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha YZF R1 -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » Pe Loka 20, 2006 5:29 pm

Tylyttäjä kirjoitti: Tosiaan moninkertainen suomenmestari Ollilaisen Kari on _tiettävästi_ ainoa joka on millään vakiopyörällä päässy tässä maassa alle 10s.
Vedonlyönnit ovat aina mukavia. Mitä olet mieltä, jos näin alkuun löisimme tuosta asiasta vetoa, vaikka kossupullon verran? Minä väitän, että ainakin yksi muu on päässyt todistettavasti ja sinä väität ettei. Käykö veto aiheesta? Litran kossu, ei mitään taskumatteja tai minibaarijuttuja, ok?

Avatar
parjan_fin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R6R -08 ja YZ250F -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja parjan_fin » Pe Loka 20, 2006 7:56 pm

Tylyttäjä kirjoitti:On tuo 9.7s aika paha ratapyörälle. Alustasta se on kiinni.

Tuo kympin alitus on kyllä melko vaikee vakiomittaisella pyörällä, jota ei ole madallettukaan..

Ongelmahan vakiolla/radalle säädetyllä alustalla tehokkaalla kilokyykyllä on siinä, että vaikka olis kuinka taitava kuski, niin alussa menee liikaa aikaa; keulii keulii. Ei pääse ykkösellä eikä vielä kakkosellakaan kunnolla vääntämään.

Tosiaan moninkertainen suomenmestari Ollilaisen Kari on _tiettävästi_ ainoa joka on millään vakiopyörällä päässy tässä maassa alle 10s.

Superbikeja saa tässä maassa virittää niin vähän, etten usko ratahemmojen juuri sen alle pääsevän, jos siihenkään. Kari ei ole meinaan tuossa kiihdyttelyssä mikään turha jätkä, on vetänyt madalletulla ja putkiviritteisellä K5:llä (jossa tosin on muutakin pientä) 9,334s. Tuo kertoo kuinka paljon tuo madallus yms pikkujutut kuitenkin vaikuttaa.

K5 katupyörällään Kari pääsi vissiin 9.7xx, keuliminen tuli silloin ongelmaksi. Sekään ei ole täysin vakio.

10s alitus lyhyellä akselivälillä ja vakiokorkuisena on kilokyykyllä helpommin sanottu kuin tehty. Monissa testeissäkin, joissa on kuitenkin melko kokeneet kuskit ajamassa, ajat kilokyykyillä pyörii siellä 10.3-10.5 haarukassa...

Elikäs tiukkaa tekee tuo 9.7s ratapyörällä. Alle 10s uskoisin kuitenkin olevan mahdollista, eli ei se kauaksi tuosta jää. Muttei missään tapauksessa ole pala kakkua.
Sun kanssa saa aina kinata. :D

Ensinnäkin en missään nimessä väheksy Ollikaisen suorituksia, päinvastoin.

Jos olet lukenut tätä topicia tarkemmin niin siellä mainittiin että alustaa ja välityksiä saisi muuttaa. Tähän tietoon / muutokseen siis perustin oman ajatukseni noista ajoista.

No vaikka se aika olisi 10,3 stripillä niin yhteistulos olisi silti aika rapsakka ja siihen olisi kovemmallakin stripillä kiskojalla tekemistä. Eli 189.

Mutta, kuten sanottua, edelleenkin spekulointia kun ei ole kukaan kiskonut noita aikoja. HeeboR1:llä taitaa edelleenkin olla pohjat?
--- "Starvin' Marvin" --- Tylsimpinä hetkin poikkea osoitteeseen: http://www.janipartanen.com

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Pe Loka 20, 2006 8:29 pm

parjan_fin kirjoitti:Ensinnäkin en missään nimessä väheksy Ollikaisen suorituksia, päinvastoin.

Jos olet lukenut tätä topicia tarkemmin niin siellä mainittiin että alustaa ja välityksiä saisi muuttaa. Tähän tietoon / muutokseen siis perustin oman ajatukseni noista ajoista.

HeeboR1:llä taitaa edelleenkin olla pohjat?
En missään nimessä väheksy OlliKaisen suorituksia minäkään, mutta hän ajaa SPSB:llä seiskoja. OlliLainen taasen on ajanut hämmästyttäviä, miltei fysiikan lakeja uhmaavia aikoja Street Bike-luokan ja SGB-luokan laitteilla.

Ei sääntöjä ole mihinkään kivitauluun hakattu. Lähinnä mietiskelin, että mitä saa tehdä ja mitä ei omassa kirjoituksessani. En ole mikään auktoriteetti. Alustan laskun sallimista puoltaisi se, ettei saisi lisäetua säädettävästä korkeudesta vs. sellaisiin, jotka joutuvat vaihtamaan koiranluita. Etupään korkeuden säätöhän onnistuu kaikissa klipari-stongaisissa ilman osien vaihtoa, poistoa tai lisäystä.

Selvintä olisi, että pyörän pitää olla samassa iskussa (sama pituus ja korkeus) molemmissa suorituksissa, mutta rengaspaineita ja iskareiden säätöä saisi kuitenkin tehdä. Tällöin uskoakseni vähän pidemmästä akselivälistä olisi hyötyä, jopa Busa saattaisi pestä Kilo-kyykyt yhteistuloksessa ihan vain siksi, että niillä on taitavan kuskin helpompi tehdä onnistuneita varttimaili-aikoja. Luulenpa, että perus-viri-Busallakin kova jätkä kiertää Motoparkin reippaasti alle 1:40:n.

Pistäkää nyt joku Heebosta paremmaksi. Noita saman luokan aikoja Heebon kanssa Motoparkissa on tuolla aiemmin viittaamassani topicissa vaikka kuinka monta. Kai nyt joku noista on ajanut alle 10,4:n varttimailin. Aiemmin puhuttu Spede on stripillä ollut varmaan aina matalalla pyörällä, siksi ajat eivät ole suoraan vertailukelpoisia Heebon kanssa, uskon kuitenkin vakaasti, ettei Heepo vetäisikään madalletullakaan Rykkösellä 9,8 varttimailia, vaikka kisalähtöjä onkin JM-luokassa jo jokunen takana.

Mun tuloksen (joka perustuu arvioon Motoparkin ajoista ja saattaa olla aivan bullshittiäkin) hakkaavia on varmaan ainakin puolet niistä, jotka on sekä varttia, että Matopurkkia kokeilleet. Taitaa jopa Jennica hakata mut, vaikka ajaakin vakio-750:llä ja ei omista munia.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 20, 2006 9:16 pm

HeeboR1 kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti: Tosiaan moninkertainen suomenmestari Ollilaisen Kari on _tiettävästi_ ainoa joka on millään vakiopyörällä päässy tässä maassa alle 10s.
Vedonlyönnit ovat aina mukavia. Mitä olet mieltä, jos näin alkuun löisimme tuosta asiasta vetoa, vaikka kossupullon verran? Minä väitän, että ainakin yksi muu on päässyt todistettavasti ja sinä väität ettei. Käykö veto aiheesta? Litran kossu, ei mitään taskumatteja tai minibaarijuttuja, ok?
No tällä tiedolla lyödään vaan vetoa, en ole moisesta kuullut :P Terokaan ei vastannu teinix tekstariini.

Pullon voit hakea jarno1:ltä tai LEQ:lta, kun ne on kummatkin mulle vielä velkaa pullot per jätkä kiihdyttely-uhoomisesta :D

Uhoa: vittu miä vedän ens kesänä alle 9.5s varttimailin ja alle 1.40 Matopurkin, saatana :lol:

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 20, 2006 9:20 pm

parjan_fin kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:On tuo 9.7s aika paha ratapyörälle. Alustasta se on kiinni.

Tuo kympin alitus on kyllä melko vaikee vakiomittaisella pyörällä, jota ei ole madallettukaan..

Ongelmahan vakiolla/radalle säädetyllä alustalla tehokkaalla kilokyykyllä on siinä, että vaikka olis kuinka taitava kuski, niin alussa menee liikaa aikaa; keulii keulii. Ei pääse ykkösellä eikä vielä kakkosellakaan kunnolla vääntämään.

Tosiaan moninkertainen suomenmestari Ollilaisen Kari on _tiettävästi_ ainoa joka on millään vakiopyörällä päässy tässä maassa alle 10s.

Superbikeja saa tässä maassa virittää niin vähän, etten usko ratahemmojen juuri sen alle pääsevän, jos siihenkään. Kari ei ole meinaan tuossa kiihdyttelyssä mikään turha jätkä, on vetänyt madalletulla ja putkiviritteisellä K5:llä (jossa tosin on muutakin pientä) 9,334s. Tuo kertoo kuinka paljon tuo madallus yms pikkujutut kuitenkin vaikuttaa.

K5 katupyörällään Kari pääsi vissiin 9.7xx, keuliminen tuli silloin ongelmaksi. Sekään ei ole täysin vakio.

10s alitus lyhyellä akselivälillä ja vakiokorkuisena on kilokyykyllä helpommin sanottu kuin tehty. Monissa testeissäkin, joissa on kuitenkin melko kokeneet kuskit ajamassa, ajat kilokyykyillä pyörii siellä 10.3-10.5 haarukassa...

Elikäs tiukkaa tekee tuo 9.7s ratapyörällä. Alle 10s uskoisin kuitenkin olevan mahdollista, eli ei se kauaksi tuosta jää. Muttei missään tapauksessa ole pala kakkua.
Sun kanssa saa aina kinata. :D

Ensinnäkin en missään nimessä väheksy Ollikaisen suorituksia, päinvastoin.

Jos olet lukenut tätä topicia tarkemmin niin siellä mainittiin että alustaa ja välityksiä saisi muuttaa. Tähän tietoon / muutokseen siis perustin oman ajatukseni noista ajoista.

No vaikka se aika olisi 10,3 stripillä niin yhteistulos olisi silti aika rapsakka ja siihen olisi kovemmallakin stripillä kiskojalla tekemistä. Eli 189.

Mutta, kuten sanottua, edelleenkin spekulointia kun ei ole kukaan kiskonut noita aikoja. HeeboR1:llä taitaa edelleenkin olla pohjat?
Sit jos alustaa saa muuttaa, niin 9.7s tai alle menee no roplem.

Käsitin vaan noista Jannen aikaisemmista viesteistä, että sais muuttaa vaan iskarien säätöjä, muttei sais vaihtaa koiranluita tms..

Känni nousee, toivottavasti en enää kohta pääse koneen ääreen, ettei tuu luvattua ihmetekoja :D

Avatar
HeeboR1
Viestit: 657
Liittynyt: Pe Elo 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha YZF R1 -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » Pe Loka 20, 2006 11:27 pm

Tylyttäjä kirjoitti: No tällä tiedolla lyödään vaan vetoa, en ole moisesta kuullut :P Terokaan ei vastannu teinix tekstariini.

Pullon voit hakea jarno1:ltä tai LEQ:lta, kun ne on kummatkin mulle vielä velkaa pullot per jätkä kiihdyttely-uhoomisesta :D

Uhoa: vittu miä vedän ens kesänä alle 9.5s varttimailin ja alle 1.40 Matopurkin, saatana :lol:
Noo, eipäs siirrellä noita velkoja. Minulle on sellainen rapiat 15 ukkoa velkaa kossu-/viskipullon eri jutuista mitä olen hoidellut ja tuskin sen innokkaammin niitä sinulle toimittavat kuin minullekaan, joten ihan vaan miesten kesken. Eli jos houkuttelen Teron vastaamaan tekstariisi, niin tuotko vaikka Vallilaan sen kossun? Voit laittaa sen vaikka siihen sinulta nyysimäni puolityhjän öljypurkin viereen. Tietty jos tuot sen suoraan tänne meille, niin voidaan sitten kimpassa ryystää se ja lähteä setä tietää-keikalle. Ne ovat aina olleet mieleenjääviä keikkoja, kysy vaikka Vastaantulijalta, siitä tosin ei ole dokaajaksi, sellainen 110 kiloinen pikkupoika joka ei kestä viinaa :lol:

Hitto kun tämän kisan olisi tiennyt, niin en kyllä olisi ratapyöräksi kusiaista ottanut. Sillä tulee Alastaroa lukuunottamatta turpaan sen 2-3 sekuntia tonnisille radoilla, stripillä suhteessa vielä enemmän. Mutta ehkä parru kuittaa pohjat tulevana kesänä, mene ja ole tietämätön...

Avatar
HeeboR1
Viestit: 657
Liittynyt: Pe Elo 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha YZF R1 -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » Pe Loka 20, 2006 11:33 pm

Tylyttäjä kirjoitti: Sit jos alustaa saa muuttaa, niin 9.7s tai alle menee no roplem.

Käsitin vaan noista Jannen aikaisemmista viesteistä, että sais muuttaa vaan iskarien säätöjä, muttei sais vaihtaa koiranluita tms..

Känni nousee, toivottavasti en enää kohta pääse koneen ääreen, ettei tuu luvattua ihmetekoja :D
Mielestäni olisi kaikkein selkein, että pyörään tehdään muutokset mitä halutaan ennen kummankaan kisan alkua, sen jälkeen siihen ei kosketa ja sen vahtiminen tapahtuu järjestävän tahon toimesta. Yksinkertainen on kaunista. Ei tuolla kadullakaan ensin mennä Essolle vähentämään paineita kun joku valoihin tulee vinguttamaan viereen ja sitten kun tulee mutka, niin käydään pistämässä lämppärit kiinni. Turvallisuusseikat huomoiden renkaiden lämppärit voisivat olla sallitut kummassakin kisassa, mutta ei muita kikkailuja yms. Minulla ei ole lähdössä lämpimät renkaat koskaan sutineet, siis nämä käyttämäni Rennsportit/Super Corsat/Racetecit. Joten eipä paljoakaan vakisäädöillä tuo aika paranisi olisi paineet mitkä tahansa.

Mutta väännetään, väännetään. Vielä ei ole tiedossa Alastaron ja Motoparkin kisapäiviäkään, joten ei päästä vielä päiviä kalenteriin lyömään. Minä olen ainakin kisassa mukana, onko Parru ja oletko sinä? Kuinkas LEQ tai Janne?

Vastaa Viestiin