Suomen nopein pyörä-kuljettaja-yhdistelmä ?

Valvojat: ESKIL, btseppo

jörö

Viesti Kirjoittaja jörö » To Loka 19, 2006 4:25 pm

LEQ kirjoitti:
Mutta näillä spekulaatioilla ei sinällään ole mitään arvoa, vaan tauluun lyödyllä luvuilla. Mulla on jotain arviota yllä omista/pyöräni kyvyistä ja Heebo pisti heti paremmaksi.
Kuka nokittaa?

t:LEQ
Ei pysty nokittamaan, mutta laitetaanpa vertailun vuoksi ketjun ensimmäiset ajat, jotka on ajettu samalla kilvissä olevalla pyörällä.

FZR 600 -89
Motopark 1:40
Vartti 11,5 (ajettu lappeen Rannassa, joten pitää suhtautua varauksella)

vertailuluku 215, aika 3:35

HeeboR1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » To Loka 19, 2006 4:45 pm

LEQ kirjoitti: Reaktioilla ei varttimailiajan mittaamisessa ole mitään merkitystä.
No jos pelkän ajan mittaamisesta kyse, niin ei silloin. Mutta itse lähdössä kai vähän? RR-kisojen lähdössä ainakin on, koska punainen valo palaa 1-3 sekuntia ja sitä ei tiedä milloin se sammuu ja pitäisi lähteä. Ilmeisesti tuossa meidän luokassa kuskit eivät ole koskaan kisailleet autoja, spurguja ym. vastaan liikennevaloissa kun jäävät aina siihen eteen ihmettelemään kun on lähdön aika ja siksi tällainen ikäloppu paskahousukin pääsee kuittaamaan aina rivin tai kaksi.
LEQ kirjoitti: Mutta näillä spekulaatioilla ei sinällään ole mitään arvoa, vaan tauluun lyödyllä luvuilla. Mulla on jotain arviota yllä omista/pyöräni kyvyistä ja Heebo pisti heti paremmaksi.
Kuka nokittaa?
Mielenkiinnolla odotan myös. Pitäisiköhän herätellä tuo Båmberi kommentoimaan, minua nopeammin on mennyt sekä radalla, että kiihdytyskisassa ja aika hyvin Rataperseessä (yli 2000 km/vrk) sekä kai jotenkin pärjännyt Päitsilläkin.
LEQ kirjoitti:Kotiloita, joilla vartti ajetaan alle kympin ja Motoparkki alle 1:40:n ei taida juuri olla? Formula ykköset tietty, mutta niiden määrä lienee Suomessa hyvin pieni?
Täällä tuskin kukaan jaksaa tuohon lähteä, Helanto ja kumppanit toki jaksoivat vuosia vääntää kuinka perheauto voittaa minkä tahansa kyykyn, mutta siskon häät sotki yhden kesän, sitten oli jalka pipi ja sitten joku muu syy ja nyt ei sitten kai ole enää autoakaan jäljellä, joten jäi näyttämättä.

Se Hajapaskan koneella oleva, nimeä en nyt muista, oleva auto (soittakaa Akinaattorille ja kysykää) on rekisteröity Ruotsissa ja Suomeenkin kai rekisteröitävissä. Se voisi olla aika kova luu prätkää vastaan. Kiihdytyksessä luultavasti jää, mutta radalla pyörällä ei ole sitä vastaan mahdollisuuksia, ei ainakaan suomalaisilla kuskeilla. Näytösajossa kellotin sille 10 kierrosta matkustajan kanssa välille 1.10:2-1.10:0 Kemoralla. Rataennätys pyörillä on 1.09 alkuinen muistaakseni, aika-ajossa 1.08:n puolelle. Sillä kahden litran ahdetulla koneella tuo voisi olla paha kiihdytyskisassakin. Tehoja en tiedä, mutta jos 1300 cc vaparissa on 190 hv ja nuo kierrosajat, niin lienee jossain määrin enemmän, varmaan otettavissa ulos +400 hv.

Itse ajoin leikkimielisen kisan Kemoralla +500 hv Cossusierraa vastaan (kilpuriksi rakennettu, slicksit alla), kuskin tasosta ei tietoa. Aika leikillistä tuo oli. Auto pärjäsi juuri ja juuri R1:stä vastaan suoranopeudessa, mutkaan joutui jarruttamaan aikaisemmin, mutkanopeus hitaampi ja mutkasta tullessa keulin siitä lopuksi ohi, joten uskallan väittää, ettei yksikään katuliikenteessä oleva kotilo pärjää vakiokyykylle Suomessa tällä hetkellä. Tämä tietysti oletuksella, että kuljettajat osaavat ajaa. Soralla taas en lähtisi kokeilemaan kisaa R1 vs vaikka Lancerin Evo IIIIXIIIAIIAIIAIwhatveriä vastaan :lol:

Se Sierra ajeli parhaimmillaan sellaisia 1.27 aikoja, itse ajoin samalla radalla kisassa 1.16 aikoja.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Loka 19, 2006 5:04 pm

HeeboR1 kirjoitti:Toisen sektorin hyvä kuski arveli ajavansa omalla pyörälläni vakiona alle 10:n aikoja 400 metrillä, itse ensiyrittämällä pääsin 10,4. Tylyttäjä voi tuosta tietty olla eri mieltä, mutta kyseinen kuski oli tuota mieltä ja argumentit aika vahvoja sen puolesta, myös näytöt.
Sen mitä minä olen nähnyt, niin täysin vakiolla R1:llä tekee todella tiukkaa päästä alle 10s, oli sitten kuka tahansa kuskina. Sitä koitan sanoa, että vaikka olisi kuinka hyvä kuski, niin vaatii optimi olosuhteet, radan ja hyvän lähdön, että se olisi edes mahdollista.

Ei kannata siis masentua, jos menee rykkösellä johonkin Kiikalaan tms eikä pääse edes alle 10.5s, niin se käy monelle muullekin.

Ollilaisen Kari (moninkertainen Suomenmestari) taitaa olla ainut tässä maassa, kuka on ajanut millään _täysin_ vakiopyörällä alle 10s. Muistaakseni 9.91s, Tekniikan Maailman testissä se ajettiin. Pyörä ei ollut R1, vaan muutaman kymmenyksen nopeampi peli..

Kiiran Terokaan ei ole tainnut päästä millään _täysin_ vakiolaitteella alle 10s, jos en väärin muista?

Rata-ajelu on todellakin paljon haastavampaa hommaa kuin stripin tahkoaminen, siitä ei ole puhettakaan. Kyllä se kiihdyttelykin silti ihan hauskaa on, ei niitä kai turhaan tartte vastakkain asettaa.
Viimeksi muokannut Tylyttäjä, To Loka 19, 2006 5:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Loka 19, 2006 5:07 pm

Bomber#1 kirjoitti:
LEQ kirjoitti: Mutta näillä spekulaatioilla ei sinällään ole mitään arvoa, vaan tauluun lyödyllä luvuilla. Mulla on jotain arviota yllä omista/pyöräni kyvyistä ja Heebo pisti heti paremmaksi.
Kuka nokittaa?
Onko tosiaan näin, että Leq ja heepo on ainoat kaverit ketkä on käynyt kellottamassa stripillä ja RR-radalla?
Jos sais ens kaudella käytyä vähän enemmän mutkaradallakin, niin saan kerrottua aikoja, ettei tarvii mutuilla.

Muutamia vuosia sitten kävin radoilla ajamassa jonkin verran, vauhti on sellaista nopean ryhmän luokkaa. En väitä tällä ratakokemuksella kuitenkaan mikään ratakettu olevani :lol:

Mieluummin nostan vauhtia kilvettömällä, kilvellisellä ei tee mieli kontata.

Heebo: ehkä muutamia kisoja huvikseen sitten kun on pikkasen reenaillu. Ei sinne kannata ihan kylmiltään lähteä rimpuilemaan, alkaa vaan ****ttamaan..
Viimeksi muokannut Tylyttäjä, To Loka 19, 2006 10:07 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

HeeboR1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » To Loka 19, 2006 5:16 pm

Tylyttäjä kirjoitti: Kiiran Terokaan ei ole tainnut päästä millään _täysin_ vakiolaitteella alle 10s, jos en väärin muista?
A) Muistan itse väärin (muistitieto alle tunnin vanhaa)
B) Tero muistaa väärin
C) Tero kusettaa
D) Minä kusetan
E) Joku muu

Tulehan ensi suvena vaikka kisaan tai pariin mukaan. Mopoja saa kohtuulliseen hintaan vuokrattua, joten kynnys matala.

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Loka 19, 2006 5:18 pm

HeeboR1 kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti: Kiiran Terokaan ei ole tainnut päästä millään _täysin_ vakiolaitteella alle 10s, jos en väärin muista?
A) Muistan itse väärin (muistitieto alle tunnin vanhaa)
B) Tero muistaa väärin
C) Tero kusettaa
D) Minä kusetan
E) Joku muu

Tulehan ensi suvena vaikka kisaan tai pariin mukaan. Mopoja saa kohtuulliseen hintaan vuokrattua, joten kynnys matala.
Onko Tero ajanut sitten tänä kesänä alle 10s vakiopyörällä?

Itse tuossa 2005 kesällä Teron kanssa juttelin, sanoi että eka vakiopyörä oli jolla päästiin alle 10s. Hän oli itsekin ajamassa samaa testiä silloin, eikä päässyt alle 10s.
Viimeksi muokannut Tylyttäjä, To Loka 19, 2006 6:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HeeboR1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeeboR1 » To Loka 19, 2006 5:21 pm

Tylyttäjä kirjoitti: Onko Tero ajanut sitten tänä kesänä alle 10s vakiopyörällä?

Itse juuri 2005 kesällä Teron kanssa juttelin, sanoi että eka vakiopyörä oli jolla päästiin alle 10s. Hän oli itsekin ajamassa samaa testiä silloin, eikä päässyt alle 10s.
Jaa, enpä tiedä. Kilauta ja kysy. Itse en ole päässyt, enkä nähnyt kenenkään pääsevän, joten en ota kantaa. Autot olen aina voittantu, oli sitten piikki tai R1 alla, kertaakaan en ole 20 vuoden aikana hävinnyt, Esson baarissa tosin on paljon niitä jotka pyöriä kovempaa menevät :)

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » To Loka 19, 2006 6:05 pm

LEQ kirjoitti: Mutta Kiloisilla nykykyykyillä on vakioakselivälillä ajettu alle 9,5:n aikoja, tosin tuolloin alustaa on madallettu. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Sitä, kuinka paljon maavaran laskeminen esim. viiteen tai 7,5 senttiin vaikuttaa ratakierroksen nopeuteen en osaa arvioida. Luulisin kuitenkin, että kuskeja, jotka pystyvät 1:35:n alitukseen tuollaisella pyörällä, löytyy niin RR-lisenssikuskeista kuin lisenssittömistäkin.
Uskaltaisin väittää, että jos on niin paljon madallettu, että jos/kun pääsee tuon alle 9.5 varttimaililla, niin ei toivoakaan päästä alle 1.35 Motoparkkia. Pohjaa meinaan jo aikaisessa vaiheessa ja kallistusvarat loppuu. Ihan normi mutkatievauhdissakin loppuu varat.

Oma pyörä vakiokorkuisena ja swinginjatkoilla (n. 12cm pidennetty) oli ihan ok ajella mutkaankin. Paljon parempi kuin sairaasti madallettu, mutta ei tietenkään vakiomittaisen veroinen. Hiukan kankeampi, kallistusvaraa vähemmän sekä huonompi pito takarenkaalla.

Kyllä sillä kuitenkin ajeli helposti sitä vauhtia mutkateitä, mitä nyt tuolla kadulla yleensä viittii ajella.

Stripillä sillä pääsi Kiikalassa silloin 9.6s, jollain muulla radalla ja paremmalla kuskilla se olisi mennyt huomattavasti kovempaakin.

Epäilisin, että tekijä olisi sillä vetänyt ainakin alle 1.40 Motoparkin siinä kuosissa.

Turhaahan tää on arvailla, mutta tuollaisia tuli mieleen, sen mitä oon itte vakiomittaisella, pidennetyllä ja/tai madalletuilla ajellu.

Ilokaasut on muuten tuohon "moniotteluun" enemmän kuin sopivat. Menee stripillä lujaa, mutta radalla on kuitenkin yhtä helppo ajaa kuin vakio.. Turbon olettaisin olevan hiukan vaikeampi ajettava radalla.

gold

Viesti Kirjoittaja gold » To Loka 19, 2006 6:53 pm

Pakoputki kirjoitti:Topicin otsikosta voisi vetää johtopäätöksen, että haetaan suomen suurimman loppunopeuden omaavaa mp:tä..

Kiinostaisi toki myös tietää se ja mikä on tuo loppunopeus on?

Joku ahdetun busan omistaja kuitenkin! :upto:
Eräs veti muistaakseni 342km/h joensuun (muistaakseni) kentällä tänä kesänä. Astukoot nimineen ja pyörineen esiin jos siltä tuntuu, en rupea tässä nyt laulamaan.

Niin, ja pyörä oli TboBusa. :deal:
Nothing beats cubic inches. Except turbo. Kuva

skede

Viesti Kirjoittaja skede » To Loka 19, 2006 7:43 pm

Veikkaisin että spede lahdesta voisi lyödä laskukaavaan pohjat(ehkä).Mies itse ehkä vastaa jos kiinnostaa. Ajanut muistaakseni 9 kawalla aika ripeästi vartin ja mutkaratakin maistui ihan mukavasti...

LEQ
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » To Loka 19, 2006 9:42 pm

skede kirjoitti:Veikkaisin että spede lahdesta voisi lyödä laskukaavaan pohjat(ehkä).Mies itse ehkä vastaa jos kiinnostaa. Ajanut muistaakseni 9 kawalla aika ripeästi vartin ja mutkaratakin maistui ihan mukavasti...
Spedeä mekin kahvipöytäspekuloinneissa arvuuteltiin aika kovaksi luuksi tuohon skabaan.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

LEQ
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » To Loka 19, 2006 10:14 pm

Tylyttäjä kirjoitti:
LEQ kirjoitti: Mutta Kiloisilla nykykyykyillä on vakioakselivälillä ajettu alle 9,5:n aikoja, tosin tuolloin alustaa on madallettu. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Sitä, kuinka paljon maavaran laskeminen esim. viiteen tai 7,5 senttiin vaikuttaa ratakierroksen nopeuteen en osaa arvioida. Luulisin kuitenkin, että kuskeja, jotka pystyvät 1:35:n alitukseen tuollaisella pyörällä, löytyy niin RR-lisenssikuskeista kuin lisenssittömistäkin.
Uskaltaisin väittää, että jos on niin paljon madallettu, että jos/kun pääsee tuon alle 9.5 varttimaililla, niin ei toivoakaan päästä alle 1.35 Motoparkkia. Pohjaa meinaan jo aikaisessa vaiheessa ja kallistusvarat loppuu. Ihan normi mutkatievauhdissakin loppuu varat.

Oma pyörä vakiokorkuisena ja swinginjatkoilla (n. 12cm pidennetty) oli ihan ok ajella mutkaankin. Paljon parempi kuin sairaasti madallettu, mutta ei tietenkään vakiomittaisen veroinen. Hiukan kankeampi, kallistusvaraa vähemmän sekä huonompi pito takarenkaalla.

Kyllä sillä kuitenkin ajeli helposti sitä vauhtia mutkateitä, mitä nyt tuolla kadulla yleensä viittii ajella.

Stripillä sillä pääsi Kiikalassa silloin 9.6s, jollain muulla radalla ja paremmalla kuskilla se olisi mennyt huomattavasti kovempaakin.

Epäilisin, että tekijä olisi sillä vetänyt ainakin alle 1.40 Motoparkin siinä kuosissa.

Turhaahan tää on arvailla, mutta tuollaisia tuli mieleen, sen mitä oon itte vakiomittaisella, pidennetyllä ja/tai madalletuilla ajellu.

Ilokaasut on muuten tuohon "moniotteluun" enemmän kuin sopivat. Menee stripillä lujaa, mutta radalla on kuitenkin yhtä helppo ajaa kuin vakio.. Turbon olettaisin olevan hiukan vaikeampi ajettava radalla.
Vai on noi nykykyykytkin niin herkkiä alustan madallukselle, että alkaa tosissaan ottamaan kamat kiinni jo reippaammassa mutkatieajossa. Oppia ikä kaikki - mun mielestä ne vaan näyttää niin kapeilta ja romut on niin ylhäällä, etten olisi uskonut. Vaan pakkohan se on uskoa, kun niin sanotaan.

Swingin jatko ei tosiaan vaikuta niin paljoa ajamiseen, kuin moni tuntuu luulevan. Aina saa kuulla sanomisia, että eihän tuolla voi ajaa ollenkaan mutkaan ja kaikkea muuta vastaavaa. Omaan rauhalliseen tahtiini tuo jatko ei ole vaikuttanut yhtään - tuskin ajaisin normiakselivälillä ja korkeudella yhtään sen reippaammin kuin tuollaisenaan (+12cm pituutta ja -2,5cm korkeutta).

Tosin luulen että varovaisesta luonteestani ja selkeästä minäkuvasta kuskina (paska) johtuen tuskin ajaisin millään tuon kovemmin kuin tuolla ilman pitkähköä totuttelua. Turbo mun mielikuvani mukaan jopa helpottaa reipasta ajoa, vääntöä piisaa laajalla rekisterillä ja ajaminen on leppoisaa ja silti matka taittuu.

Luultavasti jollain nyky-kilo-tai-seiskapätkä-muovi-ohjuksella olisin hitaampi kuin omalla pelilläni radalla: vaatisi koko ajamisen ajattelun uusiksi, jos pitäisi kierrättää hullun lailla ja vispata koko ajan vaihteita. Lisäksi lyhyet, korkealla painopisteellä olevat vehkeet varmaan tuntuisi mun käsiini rauhattomilta. Mutta asiaan... mun ajamiset ei siihen varsinaisesti liity, kun en osaa enkä uskalla. Laitoin omaa faktaa tiskiin vain tyrkyksi, tuosta kun on helppoa pistää paremmaksi, niin ei ole kynnys liian korkea.

Joku 10cm jatkettu kilokyykky ilokaasuilla tai turbolla vain vähän madallettuna menee varmasti ammattimiehen käsissä hyvissä olosuhteissa 9,5 ja 1:35.
Mutta onko sitä kukaan vielä tehnyt, siitä ei ole tietoa.

Kiinnostaisi kuitenkin tietää niiden aikoja, jotka ovat kokeilleet.
Tuolla toisessa topicissa (Miten kovaa ajatte radalla?)on noita kovia Motoparkin aikoja. Varmaan osa samoista kuskeista on käynyt kellottamansa pyöränsä myös vartilla.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

spyke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spyke » Pe Loka 20, 2006 3:40 am

Mun luvut olisi:
Vartti 11.2
Motopark 1.42
Yhteensä 214

Pyöränähän mulla on maailman eniten ajettu Kawan ZXR :D
VAMU MC :cigar: 
FTEJK

Tylyttäjä

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Pe Loka 20, 2006 8:38 am

LEQ kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:

Vai on noi nykykyykytkin niin herkkiä alustan madallukselle, että alkaa tosissaan ottamaan kamat kiinni jo reippaammassa mutkatieajossa. Oppia ikä kaikki - mun mielestä ne vaan näyttää niin kapeilta ja romut on niin ylhäällä, etten olisi uskonut. Vaan pakkohan se on uskoa, kun niin sanotaan.

Swingin jatko ei tosiaan vaikuta niin paljoa ajamiseen, kuin moni tuntuu luulevan. Aina saa kuulla sanomisia, että eihän tuolla voi ajaa ollenkaan mutkaan ja kaikkea muuta vastaavaa. Omaan rauhalliseen tahtiini tuo jatko ei ole vaikuttanut yhtään - tuskin ajaisin normiakselivälillä ja korkeudella yhtään sen reippaammin kuin tuollaisenaan (+12cm pituutta ja -2,5cm korkeutta).

Tosin luulen että varovaisesta luonteestani ja selkeästä minäkuvasta kuskina (paska) johtuen tuskin ajaisin millään tuon kovemmin kuin tuolla ilman pitkähköä totuttelua. Turbo mun mielikuvani mukaan jopa helpottaa reipasta ajoa, vääntöä piisaa laajalla rekisterillä ja ajaminen on leppoisaa ja silti matka taittuu.

Luultavasti jollain nyky-kilo-tai-seiskapätkä-muovi-ohjuksella olisin hitaampi kuin omalla pelilläni radalla: vaatisi koko ajamisen ajattelun uusiksi, jos pitäisi kierrättää hullun lailla ja vispata koko ajan vaihteita. Lisäksi lyhyet, korkealla painopisteellä olevat vehkeet varmaan tuntuisi mun käsiini rauhattomilta. Mutta asiaan... mun ajamiset ei siihen varsinaisesti liity, kun en osaa enkä uskalla. Laitoin omaa faktaa tiskiin vain tyrkyksi, tuosta kun on helppoa pistää paremmaksi, niin ei ole kynnys liian korkea.

Joku 10cm jatkettu kilokyykky ilokaasuilla tai turbolla vain vähän madallettuna menee varmasti ammattimiehen käsissä hyvissä olosuhteissa 9,5 ja 1:35.
Mutta onko sitä kukaan vielä tehnyt, siitä ei ole tietoa.

Kiinnostaisi kuitenkin tietää niiden aikoja, jotka ovat kokeilleet.
Tuolla toisessa topicissa (Miten kovaa ajatte radalla?)on noita kovia Motoparkin aikoja. Varmaan osa samoista kuskeista on käynyt kellottamansa pyöränsä myös vartilla.
Kyllä se voi olla mahdollista. Tosin tuota madallusta en tekisi ollenkaan, huonontaa kallistusvaroja ja rata-ajoa niin paljon. Paljon parempi oli ajaa pikkasen pidennettyllä pyörällä kuin pelkästään madalletulla.

Kunnolla pitkä & matala oli ihan hirvee ajaa, edellinen pyörä (K3 tonninen) kun sellainen oli välillä kadullakin. Jousitusgeometriakin meni ihan sekaisin madalluksen johdosta eikä alusta toiminut. Takarenkaalla ei ollut minkäänlaista pitoa ja kallistuvarat oli olemattomat. Suti kyllä parhaimmillaan kuivalla asfaltilla 4. vaihteen loppuun, mutta siihen sen hauskuus sitten jäikin :P

Pelkillä swinginjatkoilla n. 10cm pidennyksellä pääsee hyvällä radalla ja kuskilla varmasti alle 9.5s, kun se mun allakin meni jo 9.6s tunnetusti hitaassa Kiikalassa, tosin 50hp ilokaasuilla. Kaasuilla lähtee n. 3 kymmenystä mun testien mukaan. Ilman kaasuja meni Kiikalassa (B-Weekendissä) parhaimmillaan 9.9s ja kaasuilla 9.6s vakiokorkuisena. Sitä ei ollut edes madallettu silloin, ainoastaan ne swinginjatkot oli alustamuutoksina.

Mun resepti olis tuohon kisaan siis vakiokorkuinen pyörä max 10cm swinginjatkoilla ja kaasuilla. Niillä pääsee vartin helposti lähelle sitä 9.5s ja tekijämies vetää sen Matopurkin varmaan lähelle sitä 1.35.

Lähes samaa mieltä oon siis kuin Lequ. Tuo olis kyllä hyvä resepti tuollaiseen karkeloon..
Viimeksi muokannut Tylyttäjä, Pe Loka 20, 2006 9:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ksthb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb » Pe Loka 20, 2006 9:44 am

gold kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:Topicin otsikosta voisi vetää johtopäätöksen, että haetaan suomen suurimman loppunopeuden omaavaa mp:tä..

Kiinostaisi toki myös tietää se ja mikä on tuo loppunopeus on?

Joku ahdetun busan omistaja kuitenkin! :upto:
Eräs veti muistaakseni 342km/h joensuun (muistaakseni) kentällä tänä kesänä. Astukoot nimineen ja pyörineen esiin jos siltä tuntuu, en rupea tässä nyt laulamaan.

Niin, ja pyörä oli TboBusa. :deal:
Hmm.. veikkaisin etta oikee nopeus oli 335 km/h

Tulokset tuolta

http://www.lentokentta.info/

Vastaa Viestiin