Nitropyörät

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
LEQ
Viestit: 2095
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Nitropyörät

Viesti Kirjoittaja LEQ » To Tammi 20, 2005 7:11 pm

Lueskelin tuossa ennakkovilaisua seuraavasta B-Magazinesta.
Ilmainen mainos: tuhti paketti!

Tuli luettua pariinkin otteeseen heti lähtöön Salakarin omavalmiste-nitropyörä-juttu. Avasi vähän silmiä... :eek:

Aina olen niihin suhtautunut pelonsekaisella kunnioituksella, mutta tuo juttu työnsi paskat housuun, vaikken ihan kaikkea tajunnutkaan.

Tiedossani on, että tätä foorumia seuraa muutama enemmänkin noista helvetinkoneista tietävä, joten haluaisin lisää tätä virtuaali-kammoa.

Olisi erittäin mielenkiintoista lukea vähän enemmän noista vehkeistä.
Ketä niillä on Suomessa ajanut?

Siitten omakohtaisia kokemuksia:
Mitä ne kaikki rituaalit on ennen lähtöä, ajaessa ja ajon jälkeen?
Koko ajan läträtään öljyjen ja muiden nesteiden kanssa?
Tyhmä kysymys: MILTÄ SE TUNTUU?
Ja muuta vastaavaa...

T.LEQ
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Avatar
Bomber#1
Viestit: 3156
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » To Tammi 20, 2005 7:22 pm

LEQ kirjoitti:Lueskelin tuossa ennakkovilaisua seuraavasta B-Magazinesta.
Ilmainen mainos: tuhti paketti!

Tuli luettua pariinkin otteeseen heti lähtöön Salakarin omavalmiste-nitropyörä-juttu. Avasi vähän silmiä... :eek:

Aina olen niihin suhtautunut pelonsekaisella kunnioituksella, mutta tuo juttu työnsi paskat housuun, vaikken ihan kaikkea tajunnutkaan.

Tiedossani on, että tätä foorumia seuraa muutama enemmänkin noista helvetinkoneista tietävä, joten haluaisin lisää tätä virtuaali-kammoa.

Olisi erittäin mielenkiintoista lukea vähän enemmän noista vehkeistä.
Ketä niillä on Suomessa ajanut?

Siitten omakohtaisia kokemuksia:
Mitä ne kaikki rituaalit on ennen lähtöä, ajaessa ja ajon jälkeen?
Koko ajan läträtään öljyjen ja muiden nesteiden kanssa?
Tyhmä kysymys: MILTÄ SE TUNTUU?
Ja muuta vastaavaa...

T.LEQ
Ottaisitko Leqo tyypit jos saisit :-? :upto:

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 3364
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » To Tammi 20, 2005 7:32 pm

Hiukan adrenaliini hakuista hommaa: luotiliivit päällä jännittää nikamat sinisinä, että räjähtääkö koko keksintö vetypommin lailla jo käynnistyksessä...
Saattaisi jäädä väliin.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

pkinnune
Viestit: 836
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Viesti Kirjoittaja pkinnune » To Tammi 20, 2005 7:48 pm

pyöräpuolen ruuvaus rituaaleista en tiedä,mut autona ihan vtn työläitä ruuvattavia...ex-mekatsu

Avatar
Bomber#1
Viestit: 3156
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » To Tammi 20, 2005 8:20 pm

pkinnune kirjoitti:pyöräpuolen ruuvaus rituaaleista en tiedä,mut autona ihan vtn työläitä ruuvattavia...ex-mekatsu
Näin olen ymmärtänyt, mutta kerroppa tyhmälle että mikä siitä nitrosta tekee "normaalia"(mikä on normaalia?? ) kisalaitetta työläämmän?! Sekö, että osat RÄJÄHTÄÄ ilmaan rikkoutuessaan, vai jokin muu syy?

pkinnune
Viestit: 836
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Viesti Kirjoittaja pkinnune » To Tammi 20, 2005 8:34 pm

ei välttämättä räjähtely,vaan osien kättöikä on lyhyt,,muistan kun tulin anitalle ruuvaamaan,ohivuoto mittaus kuulu lähtöjen väliseen rutiiniin,eli jos ei kauheesti vuotanu,kansia ei avattu,no aina joskus kun peli kulki ja kannet lähti useemmin pois,se johti siihen et ei enää mitattu ohivuotoja,vaan kannet otettiin jokatapauksessa pois,ihan ilman eri käskyä...kytkinhän noissa avataan levyt hiotaan,ja vaihdetaan joka lähtöön,ja tämä kaikki siinä tapauksessa et mitään totaali kajauksia tapahdu.....

Avatar
LEQ
Viestit: 2095
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » To Tammi 20, 2005 10:41 pm

Bomber#1 kirjoitti:Ottaisitko Leqo tyypit jos saisit :-? :upto:
En ottais. Jossain menee raja ja mun tapauksessa se menee tossa.
Kammotarinoita räjähdyksistä ja niiden seurauksista oon joskus kuullut ja pakko myöntää, että ei ole mussa siihen hommaan munaa.

T:LEQ
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

harry
Viestit: 12
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 1:00 am
Paikkakunta: HD 86 FXR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harry » To Tammi 20, 2005 11:34 pm

Moi LEQ
Noita nitro HD:tä on Suomessa kuskannu HD Centerin ex Mancuso pyörän puikoissa oli Keke Ruuskanen, Slemmy Talikka ja Benkku Luotonen.Sitten pyörä meni Spok Motorin Juho Rouhulle joka ajoi pari kautta eneen kun Jaska hyppäs puikkoihin. Mun pyörää ajo itteni lisäksi Liru Liukkonen ennen kun se meni myyntiin ja Timo Paakkunaiselle ja sieltä eteenpäin Parikan Pekalle tosin Kalix Kalttonen ajo yhet kisat sillä myös joku vuosi sitten. Jaska & Juhon mopo siirty Jyväskylään Mäkelän Topille ennen kun se myytiin Norjaan "merimakkaraksi". Selkämaan Kaitsu ajoi vuoden Jaskan Overkill moottorisella pyörällä, mikä teki vuoden reissun ulkomaille ja palas Topille ja "Suurvisiiri" Nätkinille Suomeen takas. Kokemuksia vuosien varrelta on paljon...ittellä kolme ekaa kisaa=kolme hajonnutta moottoria lohkot repes kahdesti pyttyjen alta irti halki jossain 200-300m kohdalla puhumattakaan siitä susikoirasta joka Alastarossa pelästy kun molemmat kannet räjähti irti burniksessa koira katos jonnekin metsään muutamax tunniks... :firing: sittemmin on opittu jotain.
Rituaalit on ihan normaaleja juttuja tommosen nitromoottorin kanssa. moottori käynnistetään bensalla jota ruikitaan injektoriin sisään ja kun kone käy kunnolla avataan nitrohana ja lopetetaan bensan syöttö ja sit
YOU ARE ALONE... :eek: burniksen jälkeen on kaasukahvaan laitettava sokka kun työnnetään takas ettei vaan käännetä kaasua vahingossa (keskipakokytkin) sitte vaan viivalle...ja kun päästään maaliin moottori sammutetaan laittamalla nitrohana kiinni ei siinä sen ihmeellisempiä rituaaleja ole. Öljyt joutuu vaihtamaan joka startin jälkeen (seassa paljon nitroa ). Nitro seos tehdään joka ajoon erikseen koska sää tila muuttuu päivän aikana= jos ei läträä litkujen kanssa saa tehdä vielä enemmän remonttia ja sitten... :angry:
hr

Avatar
LEQ
Viestit: 2095
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Pe Tammi 21, 2005 12:09 am

Moi Harry,

Kiitos valaisuista.

Eli noiden pyörien historiasta jäi sellainen mielikuva, että pyöriä on ollut vain kolme, kuskeja alun toistakymmentä kautta aikain. Ei siis montaa.

200-300m:n kohdalla räjähti KOLME pannua KOLMESSA lähdössä, KAHDESTA lohko IRTIHALKI. Ei jumalauta - aika moni olis ensimmäisen räjähdyksen jälkeen jo lopettanut leikin siihen... loput olis lopettanut toisen jälkeen, hullutkin olis kuitannut kolmannen jälkeen.

"YOU ARE ALONE!" -kuulostaa kammottavalta!

Vain yksi kuulemani kommentti menee tosta ohi:
Salakari heitti viime kauden päätös-harjoitus-päivillä hyvin onnistuneen lähdön jälkeen: "SEURAAVA KUUSKYTJALKANEN EI ALA MILLÄÄN".
Vieläkin kyseinen kommentti nousee mieleen aika usein ja aina se vain hymyilyttää. Etenkin kun se on tosiaan mahdollista.

Sokka kaasukahvaan... Kuulostaa loogiselta: jos vahingossa lipaisee vähän kaasua, kytkin tarttuu ja sekunnin päästä ollaan jo 20 metrin päässä. Tulisi pahaa jälkeä :nono:

"ei siinä sen ihmeellisempiä rituaaleja ole". Ei varmaan niin :D Vois yhtäkkiä kuvitella, että noiden rituaalien lisäksi on jo aamusta lähtien roiskoteltu suolaa olkapään yli, vedetty tietyt kalsarit väärinpäin päälle ja tarkistettu sataan kertaan jäniksenkäpälät ja hevosenkengät. Luotiliivien remmit tietyssä järjestyksessä kiinni ja mielessä pyörii varmaan kanssa jos jonninnäköistä mantraa... :D

T.LEQ
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Avatar
LEQ
Viestit: 2095
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Pe Tammi 21, 2005 12:14 am

pkinnune kirjoitti:ei välttämättä räjähtely,vaan osien kättöikä on lyhyt,,muistan kun tulin anitalle ruuvaamaan,ohivuoto mittaus kuulu lähtöjen väliseen rutiiniin,eli jos ei kauheesti vuotanu,kansia ei avattu,no aina joskus kun peli kulki ja kannet lähti useemmin pois,se johti siihen et ei enää mitattu ohivuotoja,vaan kannet otettiin jokatapauksessa pois,ihan ilman eri käskyä...kytkinhän noissa avataan levyt hiotaan,ja vaihdetaan joka lähtöön,ja tämä kaikki siinä tapauksessa et mitään totaali kajauksia tapahdu.....
Siis jokalähdön jälkeistä ohivuotoa aiheutti venttiilit vai kansipahvit?? jos noissa nyt mitään pahveja onkaan.


t:LEQ
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

harry
Viestit: 12
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 1:00 am
Paikkakunta: HD 86 FXR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harry » Pe Tammi 21, 2005 9:20 am

Moi LEQ

Pyöriä vois sanoo olleen 6kpl
ex-Mancuso Sakke ja Mato toi Houstonista ajo Keke, Slemmy ja Benkku
Juhon versio uus runko ja moottori. ajo Juho, Jaska ja Topi
Mun eka ex McClure junior kuski mä
Mun toinen versio eri runko/ motti, ajo mä. Liru, Kalix Timppa ja Pekka(nyt siihen raamiin tehty leveempi perä 12" renkaalle) kesällä radalle.
Jaskan Overkill, kuskit Jaska, Kaitsu ja eri moottorilla Nätkin
Jaskan TF W-Rod
Ei fillarissa tarvi kansii avata jos ohivuodot on ok. Veivin laakereillakin ajaa päivän / kisan riippuu vähä loadista.
Kytkin täytyy säätää joka lähdön jälkeen välilevyt yleensä vaihdetaan yhenpäivän jälkeen tai ainakin hiotaan tasaiseksi. :firing: Tulppia menee kun puita takassa. Kansi pahvina on sellanen viton O-rengas.
hr

Avatar
susi vehviläinen
Viestit: 934
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2003 12:00 am
Paikkakunta: GSXR1000
Viesti:

Re: Nitropyörät

Viesti Kirjoittaja susi vehviläinen » Pe Tammi 21, 2005 9:59 am

LEQ kirjoitti:Lueskelin tuossa ennakkovilaisua seuraavasta B-Magazinesta.
Ilmainen mainos: tuhti paketti!

Tuli luettua pariinkin otteeseen heti lähtöön Salakarin omavalmiste-nitropyörä-juttu. Avasi vähän silmiä...
Sitä en epäile etteikö uusi B-mag.olisi taas taattua tavaraa (istuskelee luukun edessä jo nyt ja odottaa postinjakajaa :upto: )
No tuossa pieni pätkä Salakarin testi repäisystä Malmön winternationalseista vuodelta 2004:
http://www.walkka-mc.fi/malmo_winternationals_2004.wmv
Tuntuu irtoavan viivalta :upto:
Harmi kun Salakarilla ei (kai?) ole tällä hetkellä netti sivuja:Olivat aikas mielenkiintoiset, nämä J&J Racingin (Muistaakseni se oli teamin nimi) sivut.
Pyöriähän oli rakenteilla kaksi kappaletta toinen Salakarille toinen Lillbackalle.Sitä en tiedä minne tuo Lillbacka hävisi kuvioista,loppuko mielenkiinto vai tuliko jossain välissä "Backat" housuun,kun tietääkseni tuo toinen vehje on myyty eteenpäin...
No joka tapauksessa:Hatun noston arvoinen mielisairaus tuo nitrolla ajaminen (sekä pyörällä että autolla) :wavey:

Avatar
Bomber#1
Viestit: 3156
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Tammi 21, 2005 10:39 am

harry kirjoitti:Moi LEQ

Pyöriä vois sanoo olleen 6kpl
ex-Mancuso Sakke ja Mato toi Houstonista ajo Keke, Slemmy ja Benkku
Juhon versio uus runko ja moottori. ajo Juho, Jaska ja Topi
Mun eka ex McClure junior kuski mä
Mun toinen versio eri runko/ motti, ajo mä. Liru, Kalix Timppa ja Pekka(nyt siihen raamiin tehty leveempi perä 12" renkaalle) kesällä radalle.
Jaskan Overkill, kuskit Jaska, Kaitsu ja eri moottorilla Nätkin
Jaskan TF W-Rod
Ei fillarissa tarvi kansii avata jos ohivuodot on ok. Veivin laakereillakin ajaa päivän / kisan riippuu vähä loadista.
Kytkin täytyy säätää joka lähdön jälkeen välilevyt yleensä vaihdetaan yhenpäivän jälkeen tai ainakin hiotaan tasaiseksi. :firing: Tulppia menee kun puita takassa. Kansi pahvina on sellanen viton O-rengas.
Terve Räikkönen!
Kiva saada sut tänne B-foorumiin kommentoimaan asioista! :wavey:

Eli nittismopoja on ollut Suomessa vain kuusi kappaletta?! Kukas oli ensimmäinen nittiskuski ja minä vuonna?
Eikä kuskejakaan ole ollut koko aikana muita kuin:

-Keke Ruuskanen
-Slemmy Talikka
-Benkku Luotonen
-Juho Rouhu
-Jaska Salakari
- Topi Mäkelä
-Harry Räikkönen
-Liru Liukkonen
-Kalix Timppa Kalttonen
-Pekka Parikka
-Kaitsu Selkämaa
-Nätkin Kari

Siis vain 12-kuskia on ajanut Suomessa kyseistä prätkää.., aika vähän. :-?

Avatar
Bomber#1
Viestit: 3156
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Tammi 21, 2005 10:42 am

Los Hooligans kirjoitti:Hiukan adrenaliini hakuista hommaa: luotiliivit päällä jännittää nikamat sinisinä, että räjähtääkö koko keksintö vetypommin lailla jo käynnistyksessä...
Saattaisi jäädä väliin.
Miten niin räjähtää? Näinhän voi käydä missä mopoluokassa tahansa! :eek: :upto:

Kuva

EI PERKELE! :nono: :missile:

pkinnune
Viestit: 836
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Viesti Kirjoittaja pkinnune » Pe Tammi 21, 2005 10:55 am

Siis jokalähdön jälkeistä ohivuotoa aiheutti venttiilit vai kansipahvit?? jos noissa nyt mitään pahveja onkaan.


t:LEQ[/quote]

venttiilit,jos kansipahvi menee se näkyy jo kauas (tulta)..
kansipahvit kuparia,eri paksuisia,työn määrä pyörä puolella näyttää olevan hieman vähempi,jos kansia ei tartte irottaa?

Vastaa Viestiin