Honda CR250

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » Ke Heinä 17, 2013 1:07 pm

En löytänyt tästä pyörästä topikkia joten loin uuden. kyseisestä pyörästä keskustelua.

itse ostin moisen tässä paripäivää sitten. myyjä sanoi että vuosimallia 1996 mutta kattelin kuvia että ei taida niin uus olla. toimii hyvin paitsi tyhjäkäynti omituinen, varmaan läpissä vikaa.

sanokaas viisammat mitä vuosimallia. Takakatteet ei oikein istu paikalleen. eli varmaan uudemmasta
Kuva

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ke Heinä 17, 2013 3:10 pm

Kato runkonumerosta.

The 10th digit in a 17 digit V.I.N. or frame number represents the year of your machine.

A - 1980 H - 1987 R - 1994 1 - 2001
B - 1981 J - 1988 S - 1995 2 - 2002
C - 1982 K - 1989 T - 1996 3 - 2003
D - 1983 L - 1990 V - 1997 4 - 2004
E - 1984 M - 1991 W - 1998 5 - 2005
F - 1985 N - 1992 X - 1999
G - 1986 P - 1993 Y - 2000

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » Ke Heinä 17, 2013 3:58 pm

en ymmärrä noista mitään mutta runko numero alkaa LML-03 ja niin edespäin. mutta perkele kun tilasin -96 malliin sopivat linkun,swingin ja iskarin laakerit ja näyttäs että pyörä on vanhempi ku rupesin kuvia kattomaan niin 90 luvun alussa tuommoset katteet niinkuin minun pyörässä. vittu näinköhän tullee väärät laakerit ja ei pääse montulle hyppimään. ihan väljät kaikki nimittäin

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ke Heinä 17, 2013 8:15 pm

Katot runkonumerosta kymmenennen kirjaimen ja vertaat tohon listaan.
Eli jos se olisi 96 mallinen niin se kirjain olisi T

jusu2
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 12:00 am

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja jusu2 » La Heinä 20, 2013 9:06 pm

olikohan tämä kärry kyytillä vanahan mersun peräs jokunen päivä takaperin?

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » Ma Heinä 22, 2013 12:23 pm

Tuskinpa ollu ku kävin hakemassa kuletettiin semmosessa perävaunussa joka tehty rossipyörien kuljeukseen. ja sen jälkeen onkii ollu vaan remontissa

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » Ke Heinä 31, 2013 1:44 pm

mistähän sais tähän halvimmalla uudet kulutusosat koneeseen? mistä ootte tilannu? tuntuu että suomessa vähän ilmaa hinnoissa :roll: ja joku vois kertoo vaihteiston laakereiden laakerikoodit ni voisin käydä laakerikaupasta hakemassa uudet. siis jos joku joskus tehny remonttia tämmöseen ja sattunu ottamaan koodit ylös.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Elo 01, 2013 11:01 pm


plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » To Elo 29, 2013 10:21 am

Onko teillä tietoa mitä varten ceeärrän kampiakselissa on tuommoset pellit limpuissa ja niiden alla jotkut kumirenkaat

luulin että kone leipo kiinni mutta toisesta limpusta repes se pelti ja löi pytyn hel
man paskaks ja kampuran jumiin.

toimiiko ja kestääkö jos kuorin pellit helvettiin ja vaihatan kiertarin?

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Elo 29, 2013 11:28 am

Oliskohan vain pienentämässä kampikammion tilavuutta? Toimii ilmankin mutta suattaapi tulla vähän ylävireisempi moottori ilman niitä.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » To Elo 29, 2013 4:20 pm

Juu eli voi jättää pois ne. nytkun tätä koneremonttia tässä tehhään nii vois samalla virittää konetta jonkun verran. Joku joka tämmöstä viritellyt nii vois tulla kertomaan miten sais lissää tehoja. mopon moottoreita on tullu viilailtuu ja viriteltyy ihan hyvällä menestykselläkin välillä mutta en tämmöseen uskalla omin päin käydä sohimaan. kaverin melko paljon uudempi kawasaki kx250 vie niin pitäs saada lisää tehoa

vielä kuvia täystuhosta: Kuva
Kuva
Kuva

E: mites muuten kun moottori on yli 20v vanha niin ollu moni insinööri asentamassa, lohkojen tiivistepinnat väännetty meisselillä tms ihan vituiks joka puolelta niin voisko niistä ottaa jyrsimessä sopivasti pois ja saman verran petilaakereihin paikalta niin menee lohkot kiinni vielä?

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Elo 29, 2013 7:38 pm

Hyvä kohde lisävauhdin hakemiseen on aloittaa jarruista. Mitä paremmat on, sitä myöhemmin voi jarruttaa. Toinen ja vielä halvempi on treenata ajotaitoja. Eräs Paasiokin veteli jääradalla kurveissa ulkokautta porukoista ohi vanhalla ilmajäähy RM500:lla. Sano notta ilmanen virityskeino on kiäntää kahvasta kun muut jarrutteloopi.

Lohkoista on hyvin harvoin mahdollista koneistaa pintoja suoraksi ruuvarimiesten jäljiltä. Yhdet lohkot tasottelin naarmuista kemiallisella metallila. Kyllä siellä öljyt sisällä pysyi. Huolellinen putsaus vaan ensin asetoonilla kuten aina ennen tiivisteliimojakin.

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » To Elo 29, 2013 10:35 pm

Juu jarrut huollan kanssa mutta koneeseen pitäs saada lisää jerkkua. tietysti jos jollain ois myydä 500cr kone niin oisin kiinnostunu??!

vai ei lohkoja voi köneistää. ei oikein toimi kemiallinen medalli kun pitäs koko tiivistepinta tasata nin vähän hankala hiioo tasaseks. mitähän niille keksis??

jatketaan taas joskus

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Elo 30, 2013 11:07 am

Tiivisteliimaa väliin vaan ja lakkaa murehtimasta koloja.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

plymouth
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 12:58 pm

Re: Honda CR250

Viesti Kirjoittaja plymouth » La Elo 31, 2013 11:42 am

perseestä tuhrata sen silikonin kanssa ja nuo kolot on niin syviä että ei välttämättä pidä silloinkaan

Vastaa Viestiin