KX500 kytkinvivun irrotus

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

KX500 kytkinvivun irrotus

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ti Tammi 18, 2011 8:44 pm

Kuinka irtoaa KX500 moottorista kytkinvipu? Siinä ei näy mitään lukitusruuviakaan. Pitääkö kone halkaista? Kyseessä joku -90 luvun alun pyörä, mut kai ne kaikki on melkee samanlaisia.

Kytkin on pirun jäykkä ja toi vipu klappaa siellä lohkossa hiukan, josko siinä olis vikaa ja kulumaa.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ti Tammi 18, 2011 9:36 pm

Räjäytyskuva varmaan selventää: http://www.cmsnl.com/kawasaki-kx500_model11963/
Klikkaa vuosimallia, haluttua osaa ja kuvan alta "View big image"

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ti Tammi 18, 2011 10:28 pm

Toihan on hyvä sivu.

Tosta pääsee siihen käsitykseen että kytkinkoppa auki ja sieltä lähtee jollakintapaa pitkä tanko ulos, sit vois nostaa ton kytkinvivun ylös.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ti Tammi 18, 2011 10:43 pm

HSuomi kirjoitti:Toihan on hyvä sivu.

Tosta pääsee siihen käsitykseen että kytkinkoppa auki ja sieltä lähtee jollakintapaa pitkä tanko ulos, sit vois nostaa ton kytkinvivun ylös.
Kytkinkoppa veks, sen jälkeen kytkinkansi jolloin kytkinakselin sisältä tulee se reaktiotanko pois. Sitten pitäis vivun irrota. Samankaltainen rakenne aika monessa vermeessä. Esim tuossa omassa RD:ssä.

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ke Maalis 16, 2011 10:16 pm

Kytkin tanko purettu. Ylemmässä laakerissa ei ollu enää neuloja lainkaan... =)

Avatar
rgv
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: RGV250, 1/2 1100gsxrwasserbruut, K71000

Viesti Kirjoittaja rgv » Su Maalis 11, 2012 12:58 am

SUATANA. Mistä osia KX500 2T:hen . Tottuneena ebayn käyttäjänä menin hämilleen kun en löytänyt. Jemmaako niitä pitkäpartaiset miehet anuksissaan?!?! SMOKIEEEEEE!!!

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Su Maalis 11, 2012 1:24 am

Tarviitko uutta eturengasta vai uutta sylinteriä?






Jos suomessa ehjää pyttyä kaupan ni vois olla täällä ostaja.

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Maalis 11, 2012 8:38 am

Itse tuijotin kans joskus iibeitä kunnes totesin että hyi saatana mitä hintoja. Sittemmin oon tehnyt osat itse. Ylimääräiset osat myin jollekkin savolaiselle mestaritinkijälle, mulla ei oo kuin jotain muoveja enää.

Kokeile jenkki tai britti ebaytä, kyllä noita löytynyt on. Suomessakin tuntuu olevan ahkeraa jemmaamista sivaricrossi piireissä. Mitä osaa olet vailla?

HSuomi: Mun sylinteristä on irronnut isoja paloja pinnoituksesta, lähinnä huuhtelukanavien ympäriltä mutta onpa ylemmäskin tullut vähän damagea. Ihme juttu, ei tunnu vaikuttavan eikä näytä myöskään pahenevan ajamalla. Tosin toi mun yksilö ei ole mikään tehopommi, ihan tavallinen pommi vaan.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
rgv
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: RGV250, 1/2 1100gsxrwasserbruut, K71000

Viesti Kirjoittaja rgv » Su Maalis 11, 2012 3:00 pm

Kaverin kaverin pyörä rullas pajalle eilen ja pitäis vaihteet saada kuntoon. Heti katoin että vaihteiston kuori halki eturattaan kohdalta. Tuhoja ja tarpeita ei vielä tiedä kun en avannut vielä.
Jonkun vaihteiston hilukasan löysin ebaysta mut toi kuori saattaa aiheuttaa hiukan vaivaa.

Uusi sylinteri tuli kassissa jossa jotain huoltoromuja mukana. Onneks oon perse auki niin en ole heti ostotarjousta jättämässä pyörästä.

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ma Maalis 12, 2012 1:15 am

Pikkubroidin pyörän pytty on halkeillut useammasta kohdasta kanavien välistä. Tehoa on kyllä ja toimii muuten mutta välillä pärskäyttää vettä pihalle. Epäiltiin että pääsiskö sieltä halkeamista painetta vesijärjestelmään.

Onko suomessa pajoja jotka putkittais tollasia pyttyjä?
Siis ihan niin että lähettää romun sinne ni saa korjattuna bolt-on kunnossatakasin.

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Maalis 12, 2012 10:11 am

Kelkkamiehet puhu että jossain pohjoisessa olis aloittanut paja mikä noita tekee. Tietäiskö Wilpertti, onkohan mies enää linjoilla? Tarkoitin siis pinnoitusta, onkohan KX500 sylinterissä edes hirveästi tilaa putkitella? Taitaa olla aika hankala saada KIPS säilymään pelikunnossa.

rgv: eipä käy suakaan kateeksi :lol:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
rgv
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 12:00 am
Paikkakunta: RGV250, 1/2 1100gsxrwasserbruut, K71000

Viesti Kirjoittaja rgv » Ma Maalis 12, 2012 7:38 pm

Smokie kirjoitti:Kelkkamiehet puhu että jossain pohjoisessa olis aloittanut paja mikä noita tekee. Tietäiskö Wilpertti, onkohan mies enää linjoilla? Tarkoitin siis pinnoitusta, onkohan KX500 sylinterissä edes hirveästi tilaa putkitella? Taitaa olla aika hankala saada KIPS säilymään pelikunnossa.

rgv: eipä käy suakaan kateeksi :lol:
Voip tosiaan olla vittumoinen putkittaa tuo KooäXän pytty, kun kanavaa ja reikää perkeleesti eikä tosiaan tilaa hirveesti. Mitenköhän tuo pinnoituksen laatu, JOS joku niitä täällä kotosuomessa tekee. Taitavat tuolla enklannin tai hollannikkaan maassa kans laadut heitellä eri pajoissa. Motoracing companyssa väittivät että olivat lähettäneet useampaan paikkaan sylkkiä pinnoitukseen ja näin testannut missä tulee, ei vain hyvää vaan parasta .

Joo mulle ei kannata olla kateellinen missään suhteessa. Niin kovaa menee tässä ja varmasti vielä seuraavassakin elämässä :wavey:

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Maalis 12, 2012 8:04 pm

KX250 sylinterin joskus putkitin, tuli 2 putkea tehtyä samalla kertaa - eka ja viimeinen :freak: Taisin muuten hiukka sekoilla, eihän KIPS tainnut sylinteriin mennä. Tälläistä se on kun on eri pää kesät talvet. 500 olis siitä kyllä kiitollisempi tehtävä että sylinterin sisään mahtuu edes joku työkalu..
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ma Maalis 12, 2012 8:31 pm

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/5716
http://www.motorshop.fi/product/sylinte ... 89-04.html
Tossa parit sylinteriputket mitä äkkiä löysin.


http://www.offroadpro.fi/keskustelu/syl ... -pinnoitus
Tuolla jotain puhetta putkituksesta. Väittävät että jäällä ei ainakaan ole kestävä ratkaisu.

http://pinsonnaultracing.com/kx500bigborekit.aspx
Täältä näyttäis saavan big bore putkituksia, tosin ovat tilapäisesti loppu juuri nyt...

http://kustom-kraft.com/KAWASAKIKITS.html
Ja täältä myös 560cc putkitus.

http://rpmmfg.com/BigBoreStrokerKX640.aspx
Ja täältä vielä 640cc stroukkaus palvelu. :D

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Maalis 12, 2012 8:55 pm

Voi jumpe, minä raivoan 500cc moottorin kanssa kun ripulikinttuna en meinaa saada sitä käyntiin :lol: Mulla on joku Lynx kelkan mäntä jäänyt jouten, kattelin että sille kun putkittais niin tulis jotain 300cc, tälläistäkin harkitsin vakavasti. Käynnistysongelmat taisi kuitenkin johtua lähinnä paskasta sytkästä, nyt on 2 erillistä sytkää ja 3 tulppaa kannessa niin vähän ees helpottaa. Joskus vielä asennan poikamoottorin tuohon rakkineeseen :D
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Vastaa Viestiin