Minkä näistä 250-500cc 2-t hommaisi?

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

warkka

Minkä näistä 250-500cc 2-t hommaisi?

Viesti Kirjoittaja warkka » Su Kesä 14, 2009 6:14 pm

Juu käyny vähän himottamaan tuollanen katepeli 2-tahteri :nono: :D 250- 500cc oon ajatellut, ehkä satunnaiseen ajeluun tulisi, ehkä ihan arkikäyttöönkin välillä :blah:
Mitä oon katellu niin:
Honda nsr 250
Yamaha tzr 250
Suzuki rgv 250
Suzuki rg 500
yamaha rd 500
... öö olikoha viel joitaan? Saatto olla :-?

Varsinaista vertailua plussista ja miinuksista en oo oikeen pahemmin bongannut mistään. Millaisia ajaa, hajooko joku paikka normi ajossa kun on ajeltu 10 000km konerempasta eteenpäin. Tyyppi-vikoja?
Osien saanti muualta, kuin jostain indo-kiinasta, jos edes sieläkään enään on ja pirun kalliilla, niin niitäkin sais olla saatavilla hyvin.
Ja saiko noista ees kaikkia suomessa rekisteriin, sekin varmaan maksaa hunajaa joissain malleissako?

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Su Kesä 14, 2009 6:21 pm

Listaan laittaisin melkeinpä lisäten RD 350:n. Ei lopu ainakaan palikat kesken. Ei ainakaan niin äkkiä, mitä RD 500 mallin kohdalla. Kuutiotkin saa kolmepuolikkaasta nykyisillä sarjoilla vedettyä aika mukaviksi. Samoin tehot.

Monasti olen miettinyt että miks ei kukaan meidän leveysasteilla käytä noita isompia 2T kilpaenskoja fighter/katumalliaihioiksi. Ihan kuin niistä ei muita voisi kuin supermotoja duunata.

Esim. Tuohon tyyliin http://hellforleathermagazine.com/galle ... _CR500.jpg

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Kesä 14, 2009 7:14 pm

Jos haluat ajaa niin osta RD350 äläkä viritä sitä. Jos haluat rassata osta RG500 ja viritä sitä.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Su Kesä 14, 2009 7:56 pm

Smokiella on kummiskin koneet vedetty niin piukalle, että ei enää millään popparohdoilla nipussa pysy ? :P

Ei vaan. Onhan tuo sikäli totta, että kolmepuolikasta voi pitää vielä melko luotettavanakin, kun sitä viitsii pitää vakiona ja huoltaa suurennuslasin kanssa. Olen sitä mieltä, että RD/RG500 mallit kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä. Viritti tai ei.

Jokainen eteen tuleva mäntäremontti imee siinä samalla, kuin verottajakin työtätekevää. Noissa kun saa aina kairatakin sen 4 reikääkin vaikka vain yksi olisi piloilla. Muitakaan osia ei löydy jokaisen kiven alta.

warkka

Viesti Kirjoittaja warkka » Su Kesä 14, 2009 10:59 pm

Tuossa yks siisti rg 500, josta voisin ottaa mallia vaikka sitten siihe rd 350 katteiksi :blah: Tai sitten tekis vähän fighterin oloisen näkösen :idea:
Juu ei tuo "lista" siis mikään täysin noudatettava ole, et muutkin kelpaa, kuhan ei mikään jaawanlainen :D Siinä jo liikaa tekemistä :D
Nii vielä, sais luvan liikahtaa paremmin kun tuo 45hp 500gs suiza :wavey: Juu virittämällä saiskin juu, valmiiks tehokaskaan ei kyllä olis pahitteeksi :)

Voiha se olla etten tulekkaan hommaamaan, jos mieli vaihtuukin, mut jos kuitenkin, niin ompahan sitte se pyörä "valmiiks mietittynä" :)

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Kesä 14, 2009 11:10 pm

Nice backbag homo! Muahahaa :D

Ei pytyistä tarvi porata kuin huonot vaan, mulla on ollut kone missä oli 3 erikokoista mäntää, kukaan ei olis voinut sanoa onko siinä jotain vikaa vai ei. Ja ei kannata ajatella että ne toimii erilailla, erilailla ne toimii jokatapauksessa vaikka kuinka samanlaisia tekisi kaikista. TZ jammuja on rakenneltu hybridejä laittamalla eri kokoisia sylintereitä yhdelle kammelle, siis tyyliin 125 ja 175 mukeja sekaisin, hyvin niilläkin on kilpaa ajettu. Tietty jotkut on semmoisia ettei ne saa toimimaan mitään vaikka yrittäis vain korjata :flipa:

Alkaa noita lääkkeitäkin tulemaan, ymppään justiin GSXR750 vaihdelootaa RG kuorien sisään. Hyvin jo pyörii! Vielä kun löytyis joku hyvä roskis missä olis sopivat suorahampaiset ensiövedon rattaat..

Kuva

AkiZZa
Viesti:

kk

Viesti Kirjoittaja AkiZZa » Ma Kesä 15, 2009 5:10 am

Toi Smokie on kyllä sen verran härski äijä rakentamaan näitä moottori ajoneuvoja ettei härskimmästä väliä. :D
Löytyy 2 tahtareita turpoilla ja ilman ja vaikka mitä muuta :P.
Tekis oikeen välillä mieli käydä kaverin verstaalla ihmettelemässä niitä laitteita oikeen ajan kanssa.
Tietysti hyvässä hengessä ja omistajan luvalla.

Samassa hengessä on tämä viesti naputeltu eli ei missään tapauksessa vittuilua vaan positiivista palautetta.

:blah:

Jatkakaa............samaan malliin :wavey:

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ma Kesä 15, 2009 12:57 pm

Joo, Smokie heittää kyllä tiukkaa kokoonpanoa. Galleriaakin on tullut tiirailtua sarveiskalvot lautasina muutamaan otteeseen. Se ketjuveto ahdinhässäkkä on kyllä niin rottapeli, että ihan mieltä lämmittää :wavey:

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ke Kesä 17, 2009 6:31 pm

Harrikan perkele vaan tiputti imuventtiilin lautasen sylinteriin = kansi täyspaskana, mäntään iso reikä, sylinteri kolhuilla ja näissä "maamiesseuran" moottoreissa missä on yhteys sylinteristä toiseen on se ihana puoli että tuota murua ja paskaa menee naapurillekkin, eli toinenkin pytty on hiukan soosina.

Sen ahdetun IC:nkin tajusin onneksi myydä ettei mene koko elämä sitä vastaan tapellessa. Rupes kyllästyttämään kun se ei piitannut fysiikan laeista mitään :freak: Vaikka teki mukamas isojakin muutoksia moottori toimi ihan samoin kuin ennen.

Uus 2-tahti turbouhri olis joko TZR125, RD350 tai RG400. Voipi olla että päädyn tuohon itsarijammuun siitä syystä että sen voisi ehkä joskus ehtiä tekemäänkin. Turbokin on, Garrett GT-12, turbiinin imurööri tais olla 23mm. On kyllä olematon :lol: Tuolla RD:llä saattais sen sijaan jo tehdäkkin jotain mutta olishan tuo RG munaisa. Elämä on valintoja :freak2:

Kyllä tänne saa tehdä pyhiinvaelluksia jos joku kokee semmoisen tarpeelliseksi :wavey:

Turder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turder » Ke Kesä 17, 2009 7:01 pm

Alkuperäiseen kysymykseen ytimekäs vastaus: Aprilia RS250.

Suht nykyaikainen (hyvä) alustaltaan ja jarruiltaan, (viritys)osia saa hyvin mm. valmiita kittejä, tehoputkia varmaan toistakymmentä eri merkkiä, tyylikäs GP-pyörän ulkonäkö jne. jne. Saksasta, Ruotsista tai Briteistä saa hyviä yksilöitä n. 3000€:lla ja verot pari kolme sataa. Halvempiakin on myynnissä, tosin voi olla jotain laittamistakin. Samoin rahamiehille löytyy aina silloin tällöin Öhlinsillä, hiilikuidulla ja GP-osilla laitettuja pelejä. 16tkm välein taitaa olla mäntien vaihto. Pahin sudenkuoppa on pakoaukonsäätimet. Vakiosäätimet vaativat hoitoa ja seurantaa. Aftermarket säätimet kuulemma lähes "ikuisia".

rgv

Viesti Kirjoittaja rgv » Ke Kesä 17, 2009 11:29 pm

Ja jos apriliaa ei meinaa löytyä, niin rgv tygan katesarjalla aika nykyaikasen näköinen
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/29441
siihen alustaa sun muuta välityssarjaa maailmalta ja tulee hauska laite
http://thetuningworks.com/shop/index.ph ... =2a&page=3

Georg

Viesti Kirjoittaja Georg » To Kesä 18, 2009 9:01 pm

1 ääni täältä RD350:lle.

Sopivan huolettomasti huollettuna ja kovaa ajettuna ihan kelpo peli. Jos kyseistä laitetta virittää tai rupeaa purkamaan, vaikka se ei ole rikki, niin sitten saa kyllä ruuvata ihan tarpeeksi. :D

Näin kävi ainakin minulle, kun rupesin talvi-iltojen iloksi "putsailemaan ja vaihtelemaan osia ihan vain varmuuden vuoksi". Sen jälkeen laitos onkin ollut ihan riittävästi levällään. Vai olisiko noin 98500 ajettua kilometriä paljon pienelle kaksitahtipyörälle. :upto:
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

rgv

Viesti Kirjoittaja rgv » To Kesä 18, 2009 9:20 pm

Onneks mun susnan mittaris on vasta 52tuhatta. Jos se nyt tuonne saakka kestää kun on vielä pienempi kone :P

warkka

Viesti Kirjoittaja warkka » Pe Kesä 19, 2009 1:55 pm

Eipä tuo rs oo mikään pahan näkönen, kelpaa :P
Löyty aikas hiano rgv mobile.de:stä

Georg

Viesti Kirjoittaja Georg » Su Kesä 21, 2009 10:33 pm

rgv kirjoitti:Onneks mun susnan mittaris on vasta 52tuhatta. Jos se nyt tuonne saakka kestää kun on vielä pienempi kone :P
Nojoo. Meni mulla kampiakseli särki ja vaihtoon jo kun mittarissa oli 95 tkm..

Ihan paskoja vehkeitä tuollaiset kaksitahtiset kun koko ajan saa olla osia uusimassa, kun eivät kestä mitään.
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Vastaa Viestiin