2t lämmöt

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

2t lämmöt

Viesti Kirjoittaja jaket » Pe Elo 08, 2008 9:20 pm

joo

jos joku huomasi muutama kisa sitten mopogp:ssä,niin kuuluttajat puhelivat moottorien lämmöistä 2tahti luokissa. Kuulemma paras on joku 55 astetta? ja tehoa menetetään jos kone on 75 asteinen?

kuulostaa melko alhaisilta nuo lämmöt ja ainakin jutut kuulosti siltä,että ilmajäähdyttetty 2tahti on tuhoontuomittu tehonsaannin kannalta.

voisi myös kuulostaa hyvältä syyltä siihen, että yleensä raikkaassa kylmässä ilmassa ilmajäähdytetyt on kaikista tehokkaimpia.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
bommiryhma
Viestit: 18
Liittynyt: La Heinä 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: rotax 800cc

Re: 2t lämmöt

Viesti Kirjoittaja bommiryhma » Pe Elo 08, 2008 9:43 pm

jaket kirjoitti:joo

jos joku huomasi muutama kisa sitten mopogp:ssä,niin kuuluttajat puhelivat moottorien lämmöistä 2tahti luokissa. Kuulemma paras on joku 55 astetta? ja tehoa menetetään jos kone on 75 asteinen?
Ei varmaankaan ollu sit pakolämmöistä puhe... :upto: :lol:
(vaan "jostain lämmöistä"?) (miten se ilmajäähdytteisessä mitataan moottorin lämpö? vesijäähdytteisen ymmärrän hyvinkin.)
jaket kirjoitti: kuulostaa melko alhaisilta nuo lämmöt ja ainakin jutut kuulosti siltä,että ilmajäähdyttetty 2tahti on tuhoontuomittu tehonsaannin kannalta.
Taitaa olla jo muutenkin fakta että kyllä se pitää vesijäähdytteinen olla jos halutaan teho/kestävyys-suhde mahd. korkealle...(?)

jaket kirjoitti: voisi myös kuulostaa hyvältä syyltä siihen, että yleensä raikkaassa kylmässä ilmassa ilmajäähdytetyt on kaikista tehokkaimpia.
JT
Kuvittelisin että se on muillakin moottoreilla noin?
Ilmassa on tuolloin enempi happea? (vai söinkö taas vääriä sieniä?) :D

Näistä kommenteista ei tarvi kenenkään asiantuntijan vetää herneitä, kunhan kännipäissäni panin "vettä myllyyn"... :D
(eli harrastin foorumi kirjoittelua...)

EDIT: typoja korjattu

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Pe Elo 08, 2008 9:44 pm

joo ei varmaan ihan nolla tulis itselläkään jos puhaltaan nyt joutuis :D
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

RM
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja RM » Pe Elo 15, 2008 3:12 pm

55-60 astetta olis kaikkein paras.

Jäsen-J-
Viestit: 123
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Muutama mopedi.

Viesti Kirjoittaja Jäsen-J- » La Elo 23, 2008 5:32 pm

itse kun tuli ajettua sitä karttinkia oli ilmajäähdytteisessä yammussa opt. lämpö 190 tulpan luolta... itsellä rajana 205

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Syys 30, 2008 7:17 pm

RM kirjoitti:55-60 astetta olis kaikkein paras.
Ite oon ajellu 45-55.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

RM
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja RM » Ti Syys 30, 2008 10:40 pm

uijui kirjoitti:
RM kirjoitti:55-60 astetta olis kaikkein paras.
Ite oon ajellu 45-55.
Ihan kesälläkin???

Teuwo
Viestit: 14
Liittynyt: To Elo 23, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Teuwo » Ti Marras 04, 2008 6:49 pm

RM kirjoitti:
uijui kirjoitti:
RM kirjoitti:55-60 astetta olis kaikkein paras.
Ite oon ajellu 45-55.
Ihan kesälläkin???
No toihan on just hyvä.

Riippuen toki kasatessa käytetyistä välyksistä aletaan menettää tehoa lämmön noustessa yli.
Tämä perustuen kohtuulliseen dynoperäiseen havainnointiin.

Tämä siis nimenomaan hi-perf käytössä.

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Marras 18, 2008 6:40 pm

RM kirjoitti:
uijui kirjoitti:
RM kirjoitti:55-60 astetta olis kaikkein paras.
Ite oon ajellu 45-55.
Ihan kesälläkin???
Eiku emmä aja kesällä :drin: Jäärataa siis vedellään. Noilla lämmöillä lähtee eniten pihalle. Jos halluupi olla vähän varman puolella, niin 50-60 sit.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Ricede
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 17, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Ricede » Pe Helmi 20, 2009 6:32 pm

uijui mistä nuo lämmät mitataan. Tulpalta?

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Pe Helmi 20, 2009 8:33 pm

Veikkaan jäähdytysnesteen lämpötilaa.

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Pe Helmi 20, 2009 11:47 pm

Löytyy myös tulpan ja kannen väliin tulevia antureita

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Helmi 24, 2009 2:11 pm

Ricede kirjoitti:uijui mistä nuo lämmät mitataan. Tulpalta?
Ylävesiletkusta suoraan kannesta, mahdollisimman läheltä palotilaa.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Helmi 24, 2009 2:11 pm

Kkallioj kirjoitti:Löytyy myös tulpan ja kannen väliin tulevia antureita
Ne on ilmajäähyvehkeille.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Jäsen-J-
Viestit: 123
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Muutama mopedi.

Viesti Kirjoittaja Jäsen-J- » Pe Helmi 27, 2009 9:43 pm

Itsellä näyttää tulpan ja kannen välistä rm 250 -04 n.65 astetta

Vastaa Viestiin