250 2tahtienska liikenteess

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

JCM
Viestit: 33
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja JCM » Ma Heinä 14, 2003 5:16 pm

Mitenkä paljon paremmin mahtaa 4-tahtiset krossit kestää?

Avatar
mekanik
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Mopoton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekanik » To Syys 25, 2003 6:28 pm

Onko kellään kokemuksia mitä tarvii tehdä että saa kilpaenduron rekisteriin?? Itsellä on 250 KTM EXC ja olen ajatellu tehdä siitä supermoton.
pain is just weakness leaving the body

Avatar
Willik
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr

Viesti Kirjoittaja Willik » To Syys 25, 2003 7:42 pm

Kyllä tuo teidän höpöttäminen kiinni leikkautumisesta tasakaasulla ajosta on aika turhaa. Mitenkä oma pyöräni ei ole leikannu vaikka olen ajellu pitkiäkin matkoja? Ihan kun se öljy tietäisi miloon ajetaan tasakaasulla ja sitten päättää olla voitelematta. Ja kyllähän jos tuo tiellä ajo ja kiinni leikkaaminen pitäisi paikkaa niin sittenhän päitsilläkin olis niitä pyöriä tien varret täynnä... Itelläni pyörä on säädetty pikaksen rikkaalle väännön takia. Ja tasakaasulla se ei muutakun sotkee koneen käyntiä jos tasakaasulla ajaa. Pumppaamalla saa vaan sen palamattoman polttoaineen putkesta kiertämään takaisin palotilaan.
Ja se mitä tulee exc:n rekisteröimiseen niin jos se on kerta exc niin maksat ekana siitä mp-veron jolloin sen malli merkintä tulee egs:ksi(koskee ainakin -99 kotareita) ja sitten viet katastus konttorille sen muutoskatastettavaksi toisille renkaille. Sitten kait pitää samalla mittari muuttaa sille pienelle renkaalle. vilkut tietenkin. Tähän hätään en muuta keksi.
Gotham Squad
Acme Motorsport

Avatar
mekanik
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Mopoton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekanik » Pe Syys 26, 2003 1:17 pm

Willik kirjoitti: Ja se mitä tulee exc:n rekisteröimiseen niin jos se on kerta exc niin maksat ekana siitä mp-veron jolloin sen malli merkintä tulee egs:ksi(koskee ainakin -99 kotareita) ja sitten viet katastus konttorille sen muutoskatastettavaksi toisille renkaille. Sitten kait pitää samalla mittari muuttaa sille pienelle renkaalle. vilkut tietenkin. Tähän hätään en muuta keksi.
No kiitos! Tällä pääsee jo eteenpäin. Pyörässä on jo Sigman digimittari, että se tuskin tuottaa hirveesti ongelmia.
pain is just weakness leaving the body

Bilbau
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
Paikkakunta: GSXR1100W & KTM250GS

Viesti Kirjoittaja Bilbau » Ma Syys 29, 2003 3:07 pm

2-tahtisista 250cc koneista saadaan niin paljon habaa ettei materiaalit tahdo kestää pitemmän päälle pitkiä "tasa-täyskaasu" ajoja. Itellä leipas KTM motarilla kiinni n.120km/h vauhdissa, takana oli n.20min suht railakasta menoa pikiteillä. Samalla männällä oli ajeltu samaan malliin yli 5tkm.
Elikkä kyllä se loppujen lopuksi lasahtaa mutta eihän mikään ikuisuuksia kestä???
Sen verran haluaisin oikaista aikaisempia kommentteja että tasakaasuajo ei mitään hajota vaan liian pitkät jaksot kovalla rasituksella -> ilmanvastus motarinopeuksissa & 10000RPM kiekat.
Ja mäntiä tarttee vaihdella "sopivin" väliajoin, toisilla merkeillä useammin kuin toisilla.
Kilpaenska on ihan kiva maanteillä ja etenkin kaupungilla räppäillä, mutta moottoriteillä ei kandee huudatella kuin muutaman kilsan pätkiä ja käydä välillä ojanpohjilla -> metsikössä raivoamassa ja jatkaa taas pätkä motaria :D

Avatar
o-v
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: 990 superduke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja o-v » Ma Syys 29, 2003 4:01 pm

mekanik kirjoitti: Pyörässä on jo Sigman digimittari, että se tuskin tuottaa hirveesti ongelmia.
Tuolla sigma -topicissa ainakin sanottiin, että kun ei ole sigmassa sisäänrakennettua valoa, ei se mene leimasta läpi... mutta katsastuskonttoreitten ja katsastusmiesten tulkinnoissa on tietty eroja.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » La Loka 04, 2003 1:21 pm

senverran puuttusin tähän aiheeseen et kuinka usein tällaseen 2-tahti enskaan on suositeltu männän vaihtoväli? oma on pelannut ihan hyvin vaik tasakaasullakin välillä on menty :freak:

ExCKO
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD

Viesti Kirjoittaja ExCKO » Su Loka 05, 2003 12:24 am

Ja seuraavassa tyhjentävä vastaus tähän keskusteluun:
2-tahtinen kilpa enska on katu käyttöön täysin totaalisen perseestä. Jos joku muuta väittää niin älkää uskoko.
Huh... kyllä helpotti kun pääsi sanomaan... :lol:

ExCKO
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD

Viesti Kirjoittaja ExCKO » Su Loka 05, 2003 12:33 am

Noh... pehmennetään tota lausuntoa nyt sen verran että kyllähän sillä ihan mahdollista on liikenteessäkin ajaa mutta täyttä tuskaa se on. Itselläni myös ollut tuommoinen (gas gas 250) ja kyllähän sillä ajeli kun ei paremmasta tietänyt... Enään en kyllä jaksaisi... :nono:

Avatar
Willik
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr

Viesti Kirjoittaja Willik » Ti Loka 07, 2003 3:06 pm

ExCKO kirjoitti:
2-tahtinen kilpa enska on katu käyttöön täysin totaalisen perseestä.
Yhdyn mielipiteeseesi. On tuskasta ruveta taajamassa vaihtamaan tulppaa kun pimenee. Tai turha näytellä tehoja kun vähällä kaasulla on ajanu jonkun 600m. Kauhea savuaminen, tyhmemmät vois luulla olevan pyörän tulessa kunhan se siltä räkimiseltä ja nykimiseltä kerkeää liikkeelle.
Gotham Squad
Acme Motorsport

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Ti Loka 07, 2003 4:16 pm

joo nä laitteet on tehty metsään ja crossiin ja kandee pitää ne siellä :upto: joskus keulimista käyn asfaltilla treenaamassa mut en siel kyl tolla vehkeellä muuten ajais :freak: muuten miten toi enduropiikki rengas pitää jäällä tai lumella,saako keulan ylös vai suttaako tyhjää vaan?

Avatar
Willik
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr

Viesti Kirjoittaja Willik » Ti Loka 07, 2003 7:31 pm

Jos tarkotat ihan enska piikkejä niin kyllä niillä pystyy jäätyneellä maalla ihan hyvin keulimaan ja varmaan pito riittää stoppejakin tekemään. Mutta en tiedä miten rossi piikit taas eroo takarenkaissa mutta ei ne molemmat renkaat jäällä nyt ihan hirveän hyviä pidoltaan ole. Jäärata rengas kyllä pitää jäällä taas aika helkkarin hyvin kunhan alustakin on säädetty vähän jäälle. Ja niillä ei kannata paljoa muualle mennä kuin jäälle. Ne menee nopeasti pilalle. Kuva Kuva Mutta kyllähä niillä kaikilla ajelee sielä minne ne on tarkotettukkin.
Gotham Squad
Acme Motorsport

Avatar
nappula^
Viestit: 5
Liittynyt: La Loka 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki RM125 -96

Viesti Kirjoittaja nappula^ » La Loka 11, 2003 3:39 pm

tero t. kirjoitti:muuten miten toi enduropiikki rengas pitää jäällä tai lumella,saako keulan ylös vai suttaako tyhjää vaan?
Itse ostin viimetalvena upouuden eturenkaan ja yhen enskakisan ajetun takarenkaan josta oli pari piikkiä vaan lentänyt pois. Testailin säätöjä sellasella lumihankeen tehdyllä radalla mikä sattu olemaan peilijäässä ja kyllä sitä sai repiä keulaa ilmaan melko kevyesti. Toisinsanoen, pitää hemmetin hyvin, jopa huomattavasti paremmin kun esim. huono kesädonitsi crossiradalla.

Gashead
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: kx 250, dt 125, pv50

Viesti Kirjoittaja Gashead » Su Marras 02, 2003 2:08 pm

Nasta renkaat kyllä pitää jäällä :deal: itsekin yllätyin viime talvena saatuani piikit alle pidon voimasta :eek: :eek:

Bonis
Viestit: 1477
Liittynyt: La Tammi 18, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Bonis » Su Marras 02, 2003 2:25 pm

jami100 on husse 250 liikenne käytössä!!

Vastaa Viestiin