250 2tahtienska liikenteess

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
mikkomoe
Viestit: 73
Liittynyt: Su Marras 03, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ehk

250 2tahtienska liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » To Huhti 24, 2003 1:51 pm

ajeleeko joku teistä 250 kakstahtisella kilpaenduropyörällä liikenteessä?

miten tämmönen pyörä toimii tavallisessa katuajossa välitysten muuttamisen ja renkaitten vaihdon jälkeen?

hyvät ja huonot puolet?

huonoina puolina vois varmaan olla se että moottori huutaa liikaa moottoritiellä ja se bensankulutus..ja öljyt..ainakaan noi huonot puolet ei mua pahemmin haittais mut mitkäs on muut huonot puolet?

Avatar
whp-racing
Viestit: 30
Liittynyt: La Kesä 22, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Husky
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whp-racing » To Huhti 24, 2003 7:14 pm

itte en ajele motarilla pitkiä pätkiä,kone ei tykkää hyvää varsinki jos ajaa pitkää matkaa tasakaasulla...husseen on vaihdettu välitykset,kulkee joku 160km/h .edessä on joku katurengas ja takana nappula :deal: kyl 250 enska on iha kiva ajaa kadulla :D

Avatar
mikkomoe
Viestit: 73
Liittynyt: Su Marras 03, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ehk

jeps

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » To Huhti 24, 2003 7:49 pm

mitä tarkoitat sillä että moottori ei tykkää siitä kun ajaa pitkiä matkoja tasakaasulla? vaikka välitykset on sun pyörässäs pidennetty...

huutaako moottori edelleenki jossain 80-120 vauhdissa?

m_kko
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2001 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-R 750 K5
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_kko » To Huhti 24, 2003 8:08 pm

Siis crossipeleillä ei oo suotavaa ajaa tasakaasulla, vaan pitäs "pumppaa" kokoajan...

Avatar
mikkomoe
Viestit: 73
Liittynyt: Su Marras 03, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ehk

joo

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » To Huhti 24, 2003 9:02 pm

juu juu ymmärsin kyl, mutta miksi ei ole suotavaa ajaa tasakaasulla? mitä koneelle tapahtuu jos liian pitkään posottaa tasakaasulla?

Avatar
whp-racing
Viestit: 30
Liittynyt: La Kesä 22, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Husky
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whp-racing » To Huhti 24, 2003 9:38 pm

jos ajaa liian pitkää tasakaasul ni pyörä saattaa leipoa...

Avatar
mikkomoe
Viestit: 73
Liittynyt: Su Marras 03, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ehk

...

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » Pe Huhti 25, 2003 1:33 am

aijaa...kun yritän loogisesti ajatella tätä asiaa, nii millään en pysty keksimään selitystä sille että miks tasakaasuajo saa männän leikkautumaan kii pyttyyn...
jos seokset on kohdalleen säädetty, hyvät öljyt tankissa, ja jäähdytyspuoli kunnossa nii miten se vois leikata kii?

miten kilpaenskan moottori eroaa tavallisista? mopoilla ja piikeillä ajetaan tasakaasulla vaikka kuinka pitkään...

sen voisin vielä ymmärtää jos männänrengas juuttuu rengasuraan kiinni karstoittumisen myötä...

Avatar
Pegi
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Touko 20, 2002 12:00 am
Paikkakunta: r9-xz, tohtori

Viesti Kirjoittaja Pegi » Pe Huhti 25, 2003 8:57 am

No niin se nyt valitettavasti menee tiedän monta crossi pyörää mitkä on leikannu kiinni just siks että on ajettu liian pitkään tasakaasulla kone ei saa riittävää voitelua jos vinguttaa menee tasa kaasul. Jos on tuoreöljyvoitelu niin sitten on eriasia mutta eipä taida pahemmin sitä löytyä jostai 250 kisä enskoista
STR�����T...... Kuka astu sorsan p��lle?

Avatar
mikkomoe
Viestit: 73
Liittynyt: Su Marras 03, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ehk

...

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » Pe Huhti 25, 2003 10:23 am

ohoh...mielenkiintoinen probleema..elikkä mihin se voiteluöljy katoaa tasakaasuajon myötä?

en usko että tuoreöljyvoitelu ratkaisee tuota asiaa, onhan olemassa miljoona mopoa ja piikkiä jossa käytetään seosvoitelua ja eikä tuota ongelmaa ole esiintynyt..

toiseen asiaan... voiko kiinnileikkaantumisen välttää siten että pitkällä matkalla välillä esim parin kilsan välein vetää kytkimen pohjaan ja pumppaa kaasua reippaasti sekunnin tai pari ja sitten taas tasakaasulle?

Avatar
Pegi
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Touko 20, 2002 12:00 am
Paikkakunta: r9-xz, tohtori

Viesti Kirjoittaja Pegi » Pe Huhti 25, 2003 11:42 am

No osta sitte ja kokeile! nauran ku oot ajellu muutaman kilsan ja kone leipoo...... jos oot ikinä nähny jotai kisaenskaa liikenteessä ni kokoajanhan ne ränklää kaasuu edes takas
STR�����T...... Kuka astu sorsan p��lle?

Avatar
mikkomoe
Viestit: 73
Liittynyt: Su Marras 03, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ehk

...

Viesti Kirjoittaja mikkomoe » Pe Huhti 25, 2003 12:01 pm

juu kokeilen sitten ku oon joskus ostanut sen...aina uusia mäntiä saa ja pytyn ylösnosto ja männän vaihto ei ole mikään vaikee temppu :)

nyt kaipaisin vaan sitä selitystä että mikä tasakaasussa saa aikaan kiinnileikkaantumisen...

Avatar
=HANHAN=
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: niit

Re: ...

Viesti Kirjoittaja =HANHAN= » Pe Huhti 25, 2003 7:28 pm

mikkomoe kirjoitti:aijaa...kun yritän loogisesti ajatella tätä asiaa, nii millään en pysty keksimään selitystä sille että miks tasakaasuajo saa männän leikkautumaan kii pyttyyn...
jos seokset on kohdalleen säädetty, hyvät öljyt tankissa, ja jäähdytyspuoli kunnossa nii miten se vois leikata kii?

miten kilpaenskan moottori eroaa tavallisista? mopoilla ja piikeillä ajetaan tasakaasulla vaikka kuinka pitkään...

sen voisin vielä ymmärtää jos männänrengas juuttuu rengasuraan kiinni karstoittumisen myötä...
No puristussuhdehan on aivan eri luokkaa jossain diskokatupiikkiendurossa kun kunnon kilpapelissä.

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Huhti 30, 2003 6:10 am

Enpä kyllä tuota kiinnileikkaamista jaksa uskoa minäkään.Tulpan toiminnan takia lähinnä luulisin että sitä kaasua pumppaillaan, kun tuppaa tekemään nuo korkeaviritteiset kaksitahti pelit helposti piikin tulppaan tai kastelemaan sen tasakaasulla ajettaessa...

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ke Huhti 30, 2003 6:52 am

Täytyypä hämmentää soppaa itsekin. En myöskään ymmärrä, miksi kaksitahtikone leikkaisi kiinni tasakaasulla ajaessa, vaikka kyseessä olisikin perinteinen (ei tuorevoideltu) peli.

Seosbensiini sisältää ymmärrykseni mukaan ritsasta riippuen n. 2% 2T-moottoriöljyä. Tuorevoideltujen vaihdellessa 1,5-2,5% edelleen ritsasta riippuen.

Moottorin anatomiaa ja toimintaa ajatellen voitelu tapahtuu bensiini-öljyseoksen kulkeutuessa kampikammioon moottorin käydessä. Tällöin ei ole perusteltavaa väittää, että moottorin kiertonopeus vaikuttaisi moottorin saamaan voiteluun. Maalaisjärjellä ajatellen tuorevoideltu peli saa pienillä kierroksilla suhteessa vähemmän voiteluöljyä kuin suurilla kierroksilla, mutta seosvoideltu saa jatkuvasti saman voiteluainemäärän (täytyy muistaa suhde, eli korkeilla kierroksilla moottori käyttää enemmän polttoainetta kuin pienillä kierroksilla=> Myös voiteluöljyn määrä on suhteessa lineaarinen polttoaineen määrään nähden.)

Eli näinollen käytettäessä oikeaa seossuhdetta (tuorevoitelussa ö-pumpun säädöt) niin moottorin pitäisi teoreettisesti toimia millä tahansa kaasun asennolla. Miksi siis kiinnileikkautuminen tapahtuisi..??
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ke Huhti 30, 2003 8:25 am

En tiedä asiasta sen syvällisemmin, mutta uskokaa nyt perkele että kireet 2-tahtipelit leipoo jos niillä vetää maantienopeuksia tasakaasulla pitkään! En kehoita heti kokeilemaan.. Tuohan on ihan yleisesti tiedetty totuus, ja kaikkihan sen tietää että kisapeleillä vedetään maantiellä vetämällä vetoja ja taas helläämällä..

Vastaa Viestiin