Aerox kulkee liian kovaa

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
kawa6r
Viestit: 1623
Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: 2-kilpinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kawa6r » To Kesä 19, 2008 3:48 pm

MIKÄS virka tuolla voimansiirtolevyllä on ?

miten se toimii, mihin se vaikuttaa, mikä on sen tehtävä variaattorivedossa.

:eek:

jusutus
Viestit: 984
Liittynyt: Ke Loka 08, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jusutus » Ti Heinä 29, 2008 6:47 pm

Voimansiirtolevy = liikkuva (vasen) takalautanen. Tarvikkeena myydään mm. MHR:n ja Polinin valmisteita joissa hihnan nousukulma ja pintamateriaali tapauskohtaisesti eri kuin alkuperäisessä, ja näin ollen ominaisuudet mukamas paremmat.

Itse en moiseen rahojani tuhlaisi. Kytkinkenkiä on turha lähteä vaihtamaan kun ei niitä taida mistään edes erikseen saada, ja uusi säädettävä "kisa"kytkin maksaa n. 40-60e, ja mukana voi tulla pari jousisatsiakin. Vakiokytkimen heikkoon happeen auttaa usein - vähäksi aikaa - tuo edellämainittu kytkinkellon sisäpinnan ja kytkimen kitkapalojen pinnan karhennus esim. parin satkun hiomapaperilla.

Mikäli haluat todella äkäisesti tarraavan kytkimen, osta suosiolla esim. MHR Fly Clutch -kytkin ja S6 Wing Bell -kytkinkello. Kytkin on säädettävä, ottaa napakasti kiinni ja kellossa puolestaan huomattavasti alkuperäistä parempi kitkapinta, parempi jäähdytys ja hieman pienempi massa. Vakiosylinterillä ja muilla osilla tuo pelkkä tiukka kytkin on kyllä melko hyödytön, kun kone ei kumminkaan jaksa vetää puhtaasti kiihdytyksessä jos kytkin tarraa yhtäkkiä todella kovaa. Lähtö on siis tyyliin ÄÄÄÄÄNNN-BOOOoooOOO...

Jos kierrokset hirvittää niin konkkarajoitinta katkaisimella tai ilman kiinni vaan. Rajoittaa kierrokset juuri siihen mihin itse haluat. Ja katkaisin piiloon vaikka tangon alle.

Avatar
joukahainen-
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » Su Elo 03, 2008 7:09 am

jusutus kirjoitti: Jos kierrokset hirvittää niin konkkarajoitinta katkaisimella tai ilman kiinni vaan. Rajoittaa kierrokset juuri siihen mihin itse haluat. Ja katkaisin piiloon vaikka tangon alle.
Konkkarajoitin hajottaa tulppia/puolat on ajan kans kulutustavaraa :upto:

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ti Elo 05, 2008 9:38 pm

onkos tuo konkkarajoitin joku valmis paketti vai joku sopivan kokoinen konkka? mikä nF/uFf? miten kytketään? puolan syöttöön?

Itsekkin ostin mielenhäiriössä tommosen yamahan enska mopon(2007):sen mökkipyöräksi avk:lta,ja siitä on porattu tuo rajoitin(MORAD)? nähtävästi, kun cdi poksissa on teippiä. Pitäs kanssa saada se jotenkin katsastuksen ajaksi menemään normaalia vauhtia. nyt kylläkin se empii ihan helvetisti(hyytyy kaasusta, päästää kaasua niin menee ehkä 35), en tiedä onkohan omistaja poistanut kurit putkesta, mutta suutin jätetty normaaliksi. Pitänee purkaa ja katsoa mitä se on syönyt. Paikaltaan kylläkin kiertää ihan reilusti, mutta ei jaksa mennä jos ajaa sillä.

JakeT.

ei tullut avaimia vielä mukana, joten meni jonkinaikaa mittailla ja kytkeä se piuhoista käyntiin, lisäksi tankki oli tyhjä ja joutui täyttämään tankin hanan reiästä :blah: on se ihme, kun kevaritkin oli helpompi laittaa käymään kuin tää.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » Ti Elo 05, 2008 10:30 pm

Jos tosiaan vaan katsastuksen ajaksi on tarkoitus pistää kulkemaan se 45 on pako putkeen, vaikka siihen kohtaan jossa alkukäyrä ja paisari yhdistyy, helppo tehdä joku levyn/pellin pala tms. jossa 10-15 millin reikä.. tällä saat kilven siihen.

Sitten kun haluat että sillä pääsee eteenpäin ja on suht laillinen =poliisit ei puutu otat sen kuristuslevyn pois ja ruuvaat isoimman takarattaan mitä kaupanhyllystä saa kiinni. 70 piikkisiä saa valmiina..

Ja konkkarajotin on ihan vaan konkka, pätkä johtoa ja katkaisin. Konkalle sopiva koko löytyy hakemalla :D vähän suuntaa saa googlella.

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=319-804
Tuollanen säädettävä cgc kierrostenrajotin on ihan toimiva kapistus, eikä ainakaan omassa käytössä, tossa stunttimopossa ole hajottanu mitään.. Ja kyllä, sitä on paukutettu "tarpeeks".... :firing:

Ja ryypyn kanssa saat testailtua johtuuko liian pienestä suuttimesta ettei mene mihinkään.

btw. ellen väärin muista lähes kaikki uusenskamopot lähtee käyntiin irroittamalla/katkaisemalla yhden johdon, virtoja ei tällöin varsinaisesti saa päälle mutta käynnistyy.
Niin käy joskus...

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ti Elo 05, 2008 10:46 pm

joo, yamppi ei lähde tolla perinteisellä kevarikeinolla. lisäksi virtalukolle tulee plussaa ja miinusta, joten jos summassa kytkee kaikki yhteen tai arpoo, niin sulakkeet palaa ainakin ellei jotain muutakin.

iso takaratas vois olla ihan hyvä keino. varsinkin kun tolla ajelee jossain hiekkatiellä/poluilla, niin parempi vaan olla tiheet välitykset. onko tietoo kuinka suuri rissa menee vakioketjulle?
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » Ti Elo 05, 2008 11:35 pm

Okei, ilmeisest yamaha ja mbk ovat poikkeus tästä, ihme rajoitusbokseinen kaikkineen.

On kannattava parannus ajettavuuteen jos pitkiä matkoja ei aja ja vähän yli 60 km/h kulkua riittäää. En mee sanoon muutakun että ei montaa piikkiä isompaa kärsi mutta 140 lenkkinen ketjupaketti on riittänyt kaikkiin mopoihin mihin ollaan noita 70 piikkisiä rattaita laitettu ja onhan se samalla hyvä uudet ketjut laittaa kun ei nuo maksa kuin 10-15 euroa/paketti.

Voi kyllä tuntua vähän hassulta isonpyörän jälkeen tuollanen mökkimopo jossa 6-lovinen laatikko ja kulkee 60 paikkeille........ :P Mutta sittenhän on mökkimopolla mukava vaikka circleä pyöritellä.. :upto:
Niin käy joskus...

Avatar
BadAss
Viestit: 1051
Liittynyt: To Marras 07, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Tiger 800XC ja WR250f

Viesti Kirjoittaja BadAss » Ke Elo 06, 2008 8:21 am

jaket kirjoitti:blaablaaa... lisäksi tankki oli tyhjä ja joutui täyttämään tankin hanan reiästä :blah: on se ihme, kun kevaritkin oli helpompi laittaa käymään kuin tää.
:lol: No, kivahan se on että tekemistä riittää.
"Huono tie, parempi mieli"

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Elo 06, 2008 2:39 pm

joo, katsoin kaasariin ja siellä majaili vakio 80 pääsuutin, vaihdoin sen 98:siin ja nyt loppu booaaminen. voi olla, että on jo karvan suuri suutin(ei kiekase), mutta vetää varmasti ja tasaisesti je kerää nopeutta, kiihtyvyys voisi olla parempi, vie kiihtyminen tonne 60 melko pitkän matkan, menis varmaan enemmänkin jos olis suoraa kiihdytellä, välit on jotkut 11/62? Joten melko pitkät?

On muuten maailman vaikein pääsuuttimen vaihto.

Pitäskö toi pakokaasun kierrätys tukkia? tod näk.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » Ke Elo 06, 2008 4:21 pm

Jjuu. Ihan hyvän kuulonen suutin..

Ei noi välitykset mitkään ihan aavikot ole, mutta eiköhän se +-70 mene noillakin vielä.. :freak2: rattaitahan saa hyllytavarana näihin ihan hyvin, eteen löytyy 11-17 piikkisiä ja taakse 46-70 Siitä vaan sitten sopivia miettimään

Mulle nyt tulis mieleen että jos kauhean tukkoisen olonen on niin otappas putki irti ja vilkase ettei oo kuristimia, ja kokeile koliseeko, jos kolisee niin katalysaattori kannattaa poistaa koska on palanut irti ja tukkii aika tehokkaasti putken... :deal: Tai kannattaa se ehkä muutenkin, ei se maailma sen olemassa ololla pelastu :upto:

Kannattaa poistaa se kierrätys, ei siitä suuresti hyötyä ole mutta ei ainakaan haittaa..
Niin käy joskus...

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Elo 06, 2008 7:36 pm

joo, otin putken irti, ja edellinen omistaja oli jättänyt kuristuksen poiston vähän puolitiehen, se oli hionut sitä holkkia, joka on ihan sikakovaa(happosta?), mutta kuristus oli silti lähes täysin paikallaan(ehkä mennyt usko). ajattelin ensin sitä isontaa, mutta tajusin sitten, että eihän sitä tarvi isontaa, vaan koko kartio irti. löin kierrätysputkeen jonkun 10?mm pultin, sopii muuten hyvin.

nyt kyllä ainakin paikaltaan kuulosti kuin krossipyörältä ja reakoi kaasuun hyvin. pitää käydä huomenna ehkä mökillä vähän testailemaan.

joo, katsoin pienellä peilillä, niin se katti lymyää siellä putkessa, mutta näyttää terveeltä. en kyllä jaksa sitä kaivaa irti ainakaan vielä. ostaa vaikka teharin ennemmin. eikä se katti mua haittaa jos vaan toimii, pelastuupa maailma samalla.

Pitääkö öljynsyöttöä isontaa, kun pääsuuttimen on isontanut?(luulis)

Jt
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » Ke Elo 06, 2008 11:31 pm

Joo okei.

Ei sitä putkea ehkä kannata juu alkaa halkomaan jos katti kunnossa/paikallaan, omasta putkesta paloi irti niin oli hiukan pakko, tehoonhan se ei juuri vaikuta....

Pitää isontaa vähän tapauksesta riippuen.. Et ole varmaan paljon ajellut joten öljynkulutuksesta ei vissiin oo tietoa, oman kokemuksen perusteella sais vähän pölläyttää sinistä kun kaasua vääntelee... Noi pumput on tehtaalta tullessaan laitettu tosi pienelle, öljyä menee ehkä 1% bensan sekaan jos sitäkään :deal: Riippuu vähän myyjäliikkeestä onko uuteen mopoon jo säädetty se vai ei..
Niin käy joskus...

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » To Elo 07, 2008 5:23 pm

joo, pienet testailut ajettu ja suutin on liian pieni vieläkin. meinas hyytyä ja ryyppy antoi tehot, se on varmaan se tehopiikkialue mikä menee laihalle. primitiivisissä olosuhteissa ei ollut mahdollista vaihtaa isompaa suutinta, niin ajattelin teipata ilmasnorkkelia, että saisin sen rikkaammalle. huomasin sitten, että snorkkelin voi kääntää, niin että se törmää osittain runkoon, tälläi ajaen toimi ok ja ryyppy oli siinä ja siinä huomaako edes parannusta. kulki 'suljetulla' hiekkatiellä 78 omaan mittariin ja kiihtyy hyvin. menis ehkä enemmän jos viikon kiihdyttäis.(tarvii välittää tiheemmäksi)

tosi sitkeä moottori, sillä voi ajaa ihan umpimettässä ja ei sammu.

takajarrussa oli ihme vika, kun se toimi paikallaan, mutta jos vähänkin ajaa, niin vaatii aina pirusti painalluksia toimiakseen. luulin, että se vetää ilmaa jostain, mutta sitten huomasin, että toinen pala on kaukana levystä, no levyhän on saanut iskua ja on kiero, niin se tuuppaa heti liikeellä sen jarrupalan kauaksi ja yksi painallus ei riitä jarrutukseen. voi vaan kysyä keulinko ympäri :blah:

pyörä on kyllä hauska mökkivehje, voi ajaa vaikka trialia, maanvaraa on älyttömästi. keveys tekee pyörästä hyvän, kun sen nostaminen jostain suosta on suht helppoa. Metsässä välit saisi olla lyhemmät.

olen ihan tyytyväinen, tämä on kuin minicrossi, mutta isoilla pyörillä ja saa 'kilpiinkin', ja ajopaikkaa on enemmän. pienillä hiekkateillä ja poluilla aivan omiaan.

jake

Ohjaustanko on vähän matala jos ajaa seisoen, sitä ajattelin nostaa.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » To Elo 07, 2008 8:04 pm

:D Neulan nostolla saa ihmeitä aikaan... :freak2:

Tehoahan näissä uusenskamopoissa on "tt:nä" kiinalaisen minicrossin kanssa aika samanverran.. :deal:
Niin käy joskus...

jusutus
Viestit: 984
Liittynyt: Ke Loka 08, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jusutus » Ti Elo 19, 2008 2:49 pm

Onkos kawa6r:llä tarvetta Aeroxin osille? :) Ois pari laatikkoa kamaa jouten taas. Muunmuassa täysin koskematon katillinen '07 vakiorööri.

Vastaa Viestiin