RD:hen potkua

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

MustaSurma
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: RD:hen potkua

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Maalis 21, 2013 11:22 pm

Okei, no toi vois olla yksi syy. Mutta onko stroukkauksesta sitten NIIN paljoa hyötyä kaikkeen vaivaan nähden? Meinaan äkkisiltään jos rupeaa miettimään niin mäntä liikkuu nopeammin kautta kierrosalueen -> kuluu nopeammin ja luultavaasti lisää laakereiden rasitusta = laakerit kuluu nopeammin, puristussuhde kasvaa, ehkä liikaakin, joten palotila täytynee muokata sopivaksi, sytkää täytyy säätää koska poltettavaa seosta on enemmän, kaikki huuhtelukanavat on ajoitukseltaan pielessä ja sylinterin helmoistakin saattaa joutua koneistamaan tavaraa pois että veivit mahtuu pyörimään...

...kuullostaa hirveen pitkältä listalta muuttuvia tekijöitä "vain muutaman" lisäkuution vuoksi... ...taidan sittenkin jättää sen stroukin hommaamatta ellei nyt tule tosi painavia plussapuolia muutakuin että oishan se siisti. Se kyllä olis, en mä sillä ja vähän ehkä silti haluisin...

...ristiriitaisia tunteita... :D
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Maalis 21, 2013 11:38 pm

Saaristo kirjoitti:Ostoslistalle voit lisätä billetti kruunun ja Drivelinen Drag kykä sarjan, jollet lukkoa ja koveria halua hankkia...

Sisempi kykä hubi ja pressure plate(??) on syyä uusia samaan rahaan.
Tuota seuraava kysymys molempiin - miksi? Siis joo, kykän kanssa ilmeisesti tullee ongelmia mutta eikö pienehköihin pito-ongelmiin riitä jäykemmät jouset ja R1:n massalevyt?

Ja onko noita hubeja ja painelevyjä lauennut vai ovatko ne vain suunnittelultaan huonoja? Mä en kuitenkaan oon ihan hirveitä tehoja (mielestäni) tuosta kiusaamassa ja tuo tulee RD:tä n.50 kiloa kevyempään kokonaisuuteen. Ja moottorilla ei ole ajettu kun sen 2000km, sekin vielä...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Maalis 22, 2013 11:33 am

Kyllä Kkallioj on oikeassa. Lisää tehoa myös sen takia että männän ja sylinterin välinen kitka vähenee. Tosin, 4mm stroukki on aika vähän ja kulma / kitka-asiat taitaa olla aika vähäisiä.. Itse jos lähtisit stroukkailemaan niin laittaisin enemmän samalla vaivalla. Jos koneen rakentaa niin sen joutuu kuitenkin nysväämään läpi stroukkaa sitä tai ei ja hajoaa se kuitenkin nopeasti :lol: Mun ennätys on 37,8 -> 49,0mm stroukki, siinä oli vielä 20mm pidempi kiertokankikin, olikohan 80mm -> 100mm.

Noista RD:n putkista, kultaisella 90-luvulla suolistin vakioputket ja tein niihin pari cm lyhyemmät vastakartiot. Mun mielestä ne oli paremmat kuin Micron putket, paitsi että ne vakiot painaa perkeleesti.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Pe Maalis 22, 2013 10:38 pm

No joo, kyllähän siinä tarttee konetta rakentaessa muutenkin kattoa noi mestat läpi mut sen perusteella mitä nyt oon lukenu tuntuu että tuo 2-t vehkeen stroukkaaminen heittää soppaan niin ison x-muuttujan että taidampa antaa olla. Kuluvien osien nopeampi kuluminen on kuitenkin tuossa teho/vääntö yhtälössä se joka vetää ton touhun mun käyttötarkoituksessa melkoisesti pakkaselle. Vaikkakin tuollainen stroukkimotti oiskin kiva rakentaa, eihän sitä muuten opi...

E: Ei muuten kellään sattuis oleen RD:n tehoputkien valmeita tee-se-itse-piirrustuksia? Tai ees mittoja hyväksihavaitusta tehoputkesta?
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Maalis 23, 2013 1:04 am

Ethän vain ole ihan ehta idijoottti? Tai anna mä arvaan! OLET! MOI!!!!

2-tahtivehkeiden yksinkertaisuus piilee siinä että harva tajuaa niiden monimutkaisuutta. Mä joskus luin .org palstaa ja heti ekana tuli vastaan tuli vastaan joku maailman typerin 2-tahtiväittely, totesin että en enää ikinä lue tätä paskaa enää. Alan olla hyvin lähellä etten lue tätäkään aluetta enää. Bombberssit on silti niin ihanoota että enhän mä täältä mihinkään pääse mutta tämä 2-tahtipaska alkaa riittämään mun osalta. Mee kuule vaikka ihan heti pv foorumille kyselemään miten 2-tahtinen viritetään TAPPIIN ja kuale.

Ja moi. Ja ps. Kukaan ei tiedä miten RD:n tehoputkia tehdään. Ps. olen transseksuaali. Ps. Oikeasti asun Läyliäisissä, tuu käymään. Ps. Olen albino. Ja myös persehomo. Ja MO-MO-MO-MO-MO-MO___MMMMMOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » La Maalis 23, 2013 12:05 pm

Kato kö ei mee RD:n putket siihen runkoon mihin mä tota oon työntämässä. Maailmalta löytyy valmiiks tehtyä putkea kyl jotka toimii mutta kusipäät eivät halua lähettää mulle piirrustuksia, DIY kitin (eli läjän valmiiks leikattuja metallin paloja) sais rapeeseen 320€:n hintaan... stana... ...hitsata pitäis kuitenkin.
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Maalis 24, 2013 2:17 pm

Haluatko että lähetän sulle prog62b.exe:n? Sillä saa hämmästyttävän toimivia putkia ihan vaan suoraan tietokoneesta. Eiku pitää siinä varmaan jossain vaiheessa hitsata. Pidä nyt edes se mielessä että RD ei ole GSXR ja etenkin jos aiot sitä konetta rakentaa jotenkin niin ei siihen ole mitään valmiita putkia olemassa, saatikka että vois vain luettelosta valita osat ja heittää ne koneeseen kiinni. Eräs pätevimpänä velhona pidetty 2-tahtivirittäjä kiteytti asian hyvin "edes tällä tietokoneiden aikakaudella ei pysty suunnittelemaan täydellistä putkea vaan ainoa oikea konsti on leikkaa & hitsaa". Toi on tosin joku ~10 vanha kommentti mutta oletan ettei asiat siitä ole juuri muuttuneet. Olipas muuten paska viesti toi mun edellinen mutta kai siinäkin joku asia oli.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Maalis 24, 2013 4:02 pm

Joo, ymmärrän kyllä tuon putken tärkeyden mutta onhan noissakin tietyt periaatteet minkä mukaan noi putket toimii. Ja kun ois jonkin toimiva konstruktio millä lähteä liikkeelle niin siitäkös niitä dynon kautta hitsailee uusia. Noista tietokoneiluista niin mitenhän mahtavat nuo laskentaohjelmat toimia?

Anyhow mä kävin eilen tallilla riipimässä siitä RD:n myllystä kannen irti ja se näyttää just siltä miltä olettaiskin miltei 30 hyllyllä seisseen moottorin olevan. Melko hyvässä kunnossa. Hoonauksen se vaatii ja uudet männät, wisecot menee nyt sitten tilaukseen siihen.

Siinä samalla kun tuli tallilla heiluttua niin sovittelimmepa Stalkkerin kanssa Ducatin Racing vanteen Honda rvf400:n swingiin. Kaikessa tohinassa mä vaan oon ihan totaalisesti unohtanu ketjulinjan, mulla ei oo mitään hajua miten se ketjulinja menee ton swingin kanssa siihen runkoon, paskalla tuurilla se on justiinsa runkoputken kohdalla mut se on sitten sen ajan murhe :D
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Maalis 24, 2013 9:38 pm

Ai sä otit jo kannen irti. Palataan asiaan sitten kun hajotat sen moottorin viidennen kerran.

http://www.youtube.com/watch?v=jrpHr8T3tV4

Ps. Minäkin ymmärrän.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Maalis 24, 2013 9:44 pm

Enkphän mä tosta jonkun topicin väännä erikseen kun sitä todella alan tekeen, nyt en ehi. Halusin vaan kurkata sisään ennenkuin tilaan mäntejä sun muita sinne ettei kukaan oo sitä ehtinyt jo pilaamaan ennen mua...
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Maalis 24, 2013 10:41 pm

Jaa. No se voi multa ohi koska enkphän mä sitä luultavasti lue. Paina se vaan kalloos että 2-tahtimoottorin kiusaaminen on pitkä ja kivinen tie. Ja ellet itse osaa hitsata niin kantsii ettiä semmoinen kaveri joka osaa.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Maalis 24, 2013 11:14 pm

Tjaa, mä aattelin ostaa ihan bolt-on kitin ja saada sen sataviissataa heppaa renkaalta ihan tosta vaan. On sitä joskus tullut hitsattua (vaikkakin siittä on aikaa) mut harrastushan tää on eikä leipätyö. Saapahan sanoo et tuli just sellanen minkä ite tein jollei muuta. Tarttee sitä ny jotain haasteita olla...
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Saaristo

Viesti Kirjoittaja Saaristo » Pe Maalis 29, 2013 11:35 pm

4 millin stroukki kampurat on " drop in" osia. Männät riippuu siitä, että onko se 110 vakio veivi vai 115 long rod. Molempia saa.

Oon samaa mieltä, että 2 smoukin yksinkertainen ihanuus pilee sen monimutkaisuudessa.
Yamaha RD 350 YPVS 31K 1983<br>Yamaha Banshee YFZ 350 2006<br>

Georg

Viesti Kirjoittaja Georg » La Huhti 20, 2013 1:24 am

Onneksi RD:n moottorin halkaisemiseen ei tartte käyttää paljoa aikaa.

Taitaa mennä enemmän aikaa moottorin irrottamiseen rungosta, kuin itse moottorin palasteluun..
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

jampesteri

Viesti Kirjoittaja jampesteri » To Huhti 25, 2013 4:12 pm

Hiljalleen toi bang-shee kasaantuu.
Muutama laatikollinen osia piti tilailla moottoriin http://aijaa.com/JNXExd

Vuototesti vielä niin voi pultata runkoon takasin http://aijaa.com/6uQvT4 http://aijaa.com/1gqV8K

Tämmönen vajaa 30v rumilus se oli ostohetkellä http://aijaa.com/pZ8S0z

Runko on nyt tällä mallilla, katteet tarvii maalailla jossain vaiheessa http://aijaa.com/LWKPGI http://aijaa.com/a2446Y

Rungosta lähes kaikki tarpeeton on karsittu pois ja swingiä jatkettu 15cm, r6 takaiskari ja keulille tulee kelkasta hpg-kaasuiskarit. Valot sähköineen myös poistettu.

Vastaa Viestiin