RD:hen potkua

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Tomba

Re: RD:hen potkua

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ke Helmi 27, 2013 5:44 pm

http://www.youtube.com/watch?v=d3DGr1bfiJE Samoihin aikoohin kuuntelin myös näitä tyttöjä..
Ja RD juttuun liittyen laitan kuvan joka hämmentää, kuskikin on aika outo (ei oo silti mun pyörä) Anteeksi kuvan laatu..
Kuva
Koska ollaan perillä...?

MustaSurma
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ma Maalis 18, 2013 10:26 pm

Mistäs mä löydän Wisecot mun rd350 ypvs:sään?
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

MustaSurma

Re:

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ma Maalis 18, 2013 11:51 pm

Smokie kirjoitti:RD350LC kone kaupan

http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=47115.0

Tutun oloinen mylly... :upto:
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?

jampesteri

Viesti Kirjoittaja jampesteri » To Maalis 21, 2013 10:27 am

MustaSurma kirjoitti:Mistäs mä löydän Wisecot mun rd350 ypvs:sään?
Eegayssä on muutamia tarjolla ja tais olla saksanmaallakin joitain esim wössneriä, ilmeisesti 64-66,5 kokoisia hakusessa?
stormilta saa proxin mäntiä, nekin kait ihan ok jos ei mahottomasti nostele ruttuja. namurat myös pelaa ok.
Teitääkseni rd:hen käy myös 350bansheen männät jotenka sillä jos haeskelee ni alkaa vaihtoehtoja löytyyn enemmän.

Ite ettiskelin bansheeseen wisecon pro-lite mäntiä mutta kaverilta sattu löytymään, mulla ois pytyt portattu ja porauksessa, kaasariks tulee 1kpl 40mm lectron ja imusarja vanhasta jammun kelkasta. Jahka saa kytkimen+tivarit ja muutenkin laitteen kasailtua ni tarvii laitella kuvatusta.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Maalis 21, 2013 10:58 am

Ne Wössnerit on vissiin ihan hyvejä mäntiä, Proxxit valuja ja Wisecot takoja. Mun tietääkseni takomännät vaatis vähän väljemmän sovituksen pyttyyn vai? Ja mitens noi Bansheen männät, siinähän ei ole pakoaukolle mitään säädintä, vaikuttaako asiaan?

Mun nyt tarttee purkaa toi mylly eka, ei sillä kuulemma ole ajettu kuin 2tkm joten luultavasti männät on vielä ulkoisesti ihan hyvät mutta kun ne on sitä 30 vuotta vanhaa alsaa niin kyllä ne vois varmuuden varoiks vaihtaa. Noi männät kun ei maksa juuri mitään.

Alunperin ajattelin ihan vaan kattoo ton moottorin peruskuntoon, eli rutut, kanavat ja squishit mut jotenkin tää nyt meinaa karata lapasesta tämäkin Mick Abbeyllä, Pro Desingnin Cool Headseillä, zeeltronicseilla, wisecon +4 hotrodeilla, bansheen bigboreilla ja sun muilla vastaavilla.... ...ei hyvä... :D

E: ja totta jumalauta laitat kuvia kehiin, nyt jo stana, heti! Mun pitäis tässä jossain vaiheessa päästä klenkkaamaan tonne tallille asti joskos saisin sen mun tulevan moottorinasennusalustan sinne... ...siittä tuleekin jotain muuta kun RD :D
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

jampesteri

Viesti Kirjoittaja jampesteri » To Maalis 21, 2013 11:37 am

m82.photobucket.com/albums/TLSB/Yaguza%20Banshee%20Stock%20cylinder%20porting/
Tuolla kuvia pytyistä, tarvii kysästä josko kaveri tulis tänne raapustelemaan tarkemmin.
Mulla ei ole vielä riittävästi kokemusta että voisin kertoa enempi rd:n ja bansheen mäntien sopivuudesta ristiin.

Ite aattelin ensin ottaa tuntumaa kesysti heräävään "vakio" koneeseen ensin ja laittaa runko kondikseen, kattoo sitte stage2 vaiheessa jos hätyyttelis 100hp lukemia kun tietää että minkälaista vetoaluetta haluaa.

Runko ja läjä muita osia tarvii hakee pulverista, laittelen kuvaa kun alkaa kasaantumaan.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Maalis 21, 2013 12:13 pm

...ujo 100 heppaa... ...mä oisin melko tyytyväinen ihan tollaseen 70 heppaan. Ihan vaan kun toi RD:n runko taitaa painaa melkoisen paljon ja mun korvaava moottorin asennusteline kaikkineen tulee painamaan n.99kg + tietysti se RD:n moottori. Luultavasti tuosta 99 kilostakin saa höylättyä jonkun verran painoa pois, katsotaan nyt kuhan jalka paranee, rungon saa tallille työn alle ja sais tuon GSX:n ensin jaloista pyörimästä ajoon asti. Mut sormet syyhyää jo kyllä ton kakstahdin kimppuun, ei voi minkään... :D
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

jampesteri

Viesti Kirjoittaja jampesteri » To Maalis 21, 2013 1:20 pm

rd:n mottiin käy bansheen männät, se varmistui pikaisella puhelulla kaverille.
Omasta moottorista ollaan hakemassa n.60hp rengastehoa niin että keskialueellakin on vetoja, siis pelkällä porttauksella+putkilla+lasketulla kannella+sytkäennakolla..kylmäkansi ja läpät jäi tällä erää hankkimatta mutta niiden kanssa olis ehkä lähempänä 70 kuin 60.
Sun 70 tavoite onnistuu vakiopytyillä ja iskunpituudellakin jos osaava äijä porttaa ne, sen ylikin pääsee mutta ala/keskialueelta katoaa sitä voimanpaskoo. Suomessa on pari hassua harrastajaa jotka osaa kairata voimaa bansheen pytyistä tiedolla ja taidolla, rd velhoista en tiedä.

Rd on kyllä todella köykänen verrattuna mönäriin, oon karsinu sieltä täältä painoa ja se tulee valmiina painamaan ehkäpä 160-170kg, patavakiosta tehdas ilmoittaa 187 märkäpainoksi.

Niin ja noista männän välyksistä, niin se tais olla että takomännälle reilumpi välys. Mäntien mukana tulee tiedot oikeista välyksistä joiden mukaan porataan.

Saaristo

Viesti Kirjoittaja Saaristo » To Maalis 21, 2013 2:51 pm

Juu, eli Banshee ja RD/RZ350 YPVS (31K -> muistaakseni) jakaa samat männät. 64-66.5, josta Bansheessa tuota 66 pidetään maximina luotettavana.

Wiseco ProLite 513MO(männän koko) menee tuohon vakio iskuiseen vakio veiviseen (110mm) ja +4 shortrod(110mm) kampeen. Hanki ensiksi kampiakseli, ja joko samassa kuormassa tai jälkikäteen uudet männät, että ne ovat sitten varmasti oikeat.

Itselläni oli 31K, mutta jouduin sen myymään ja kadun sitä varmaan loppuelämäni.
Luovun ensiksi toisesta munuaisesta, ennenkuin tuosta Bansheesta! Heh!

Jos meinaat jotain jälkimarkkinointi sylintereitä, niin en suosittele Athena Big Bore-kittiä. Melkein samaan rahaan saa CP:n valmistamia sylintereitä ja hitusen kallliimmalla Twistereitä.
Toinen, mitä suosittelen välttään on Trinity tai mitään siihen liittyvää. Trinitylla oli yksinoikeus powervalve sylintereihin, mutta nyt niitä saa jo kaikilta Banshee sylintereitä jalostavilta/myyviltä tahoilta.
jne jne jne....

Yksi mahtava modaus voisi olla muokattu vakiovaihteisto Bansheesta, jos voimaa on koneessa.

No, en ole kuitenkaan mikään RD tietäjä ja tällä foorumilla on pätevämpiäkin osaajia. Banshee jutuista tiedän enempi.
Mutta etukäteen jälkiviisaana kannattaa kysästä ennen osien ostoa. Voit säästää pitkän centin ja pääkivut.

-Saaristo
Yamaha RD 350 YPVS 31K 1983<br>Yamaha Banshee YFZ 350 2006<br>

Saaristo

Viesti Kirjoittaja Saaristo » To Maalis 21, 2013 3:14 pm

hah... tuntuu hassulta itse heittää tämä kysymys kenellekkään, mutta minkälaista teho-aluetta haet?
Osa Banshee cylintereistä on luonteeltaan senverran hätäsiä, että alkaa RD tuntumaan koikkaloikkaselta ja mahdottomalta ajaa.

Ostoslistalle voit lisätä billetti kruunun ja Drivelinen Drag kykä sarjan, jollet lukkoa ja koveria halua hankkia.
Samalla voit alkaa seuraan aikuisviihdettä ja reenaa vasenta kättä. (HAH! oli pakko)
Sisempi kykä hubi ja pressure plate(??) on syyä uusia samaan rahaan.

Nuo 26mm Mikunit oli minulle riesa, koska säätöihin joutuu avaan koko pohjan.
Jos nyt itse saisin valita uudet kaasarit RDseen, niin 28mm PWK:t alle 60 heppaiseen pyörätehoon.
35 PWK:t 60-80 ja 39PWK:t 80-100 heppaseen. (vain mielipiteeni as usual)

-Saarsito

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Maalis 21, 2013 3:58 pm

Jaa-a, alkoihan tässäkin topicissa olemaan eloa, mahtavaa! :) Niin, ei haittais vaikka moottorin luonne olisikin vähän yläkireä, ennemmin ratavekottimeksi mä tuota kaavailen koska saattaapi olla melkoinen mahdottomuus saada tulevaa kokoonpanoa kilvitettyä kadulle, mut koitetaan silti. Moottori tulee alle 100 kiloiseen runkoon joten jos rd:stä meinaa tulla keppihevonen niin tuosta tulee varmasti. Taidan siis pidättäytyä alkuun vakisylinterissä, porttauttaa ne kohdilleen, ehkä mahdollisesti cool headsi, läpät, putki ja kaasarit, ja vaihtaa sinne männät mitkä sattuvat löytymään. Varmaan haen Proxxit nyt alkuun ja sitten kun leipoo kiinni ja täytyy porauttaa niin sitten voisi miettiä takomäntiä. Mä veikkaan että tulee olemaan ihan tarpeeksi tuohon vehkeeseen paukkuja siten että se pysyy vielä ajettavana.

Kiitokset vastauksista!
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Saaristo

Viesti Kirjoittaja Saaristo » To Maalis 21, 2013 4:37 pm

Jättäisin Proxit Stormille. Ei siinä, on ne hyviä mäntiä, ja kestäviäkin, mutta 100 per pampula on melkein sama, kuin Amerikan Yhdysvalloista Wisecon ProLitet.

Filsut, kaasarit, läpät, kansi, siivoilut sylintereissä ja uudet putket herättää tuota konetta melkoisesti.
Yksi vanhempi rataRD mies kertoi, että sai parhaat ajat radoilla aina "kaltatuilla" vakio-putkilla.
Silloin kaiketi R&D ei ollut nykyisellä tasolla, mutta kehui sen aikaisten putkien kärsivän nuhjuisesta keskialueesta, jolla ei mutkasta ulos tultu.

Jos aukaiset lohkot, niin se 4mm kampura olis poikaa tuomaan keskialuetta lisää. Männät ja palopesät sen mukaan...

TUME

Viesti Kirjoittaja TUME » To Maalis 21, 2013 7:38 pm

Saaristo kirjoitti: Yksi vanhempi rataRD mies kertoi, että sai parhaat ajat radoilla aina "kaltatuilla" vakio-putkilla.
Onko näistä parempaa tietoa, on toi aika kortilla siinä määrin että ajattelin jo liukan lyhentää ja tehdä uudet "keskiosat" orkkisputkiin. Niin ja sordiinot läpimalleihin tietty.

Vielä kun joku maalais tuon hökötyksen ja laittais sähköt.... :lol:
mit䠳e mulle kuuluu, mit䠭䠴een

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » To Maalis 21, 2013 9:35 pm

No alkoihan sieltä Wisecon sivuilta löytymään mukeja kun laittoi hakuun sen Bansheen. Takomännät jos laittaa iin joutuu vaan hoonauttamaan sylinterit uusiks.

Lohkot joudun avaamaan joka tapauksessa ja kyllähän se stroukkikitti sinällään himottais. Mut vääntäkääs rautalangasta että minkä takia stroukkikampuran kanssa pitää laittaa vielä pidemmät veivit? Jos +4mm stroukilla mäntä käy 2mm ylä- ja alakuolokohtaa pidemmällä, ja siihen lisätään vielä +5mm veivi, niin huuhtelukanavat jää puoliks kiinni, right? Ja sitten nostetaan pyttyä että ne aukee taas ja ettei mäntä kurkkaa kanteen... ...miksei vaan lyhempiä veivejä, mitä multa nyt menee ohi? Yhtään stroukkeria ei oo koskaan tullut rakennettua, ja kakstahtistenkin kanssa on viimeks tullut pelattua viritysmielessä sen 18 vee sitten...
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Kkallioj

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » To Maalis 21, 2013 11:06 pm

MustaSurma kirjoitti: Lohkot joudun avaamaan joka tapauksessa ja kyllähän se stroukkikitti sinällään himottais. Mut vääntäkääs rautalangasta että minkä takia stroukkikampuran kanssa pitää laittaa vielä pidemmät veivit?
Minäkään en tiedä, mutta jos saa arvata, niin veikkaisin veivin kulmaa 90/180 asteessa, eli kampuran kehällä ulommaksi viety stroukkiveivi olisi samanpituisena jyrkemmässä kulmassa noustessaan ja pidemmällä saadaan tätä loivennettua.

Vastaa Viestiin