RD:hen potkua

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
yamahaenticer

Viesti Kirjoittaja yamahaenticer » La Huhti 24, 2010 1:02 pm

Joo, täytyy kyllä myöntää, että en mikään kokenut kehäkettu näissä hommissa ole. Kovin innostunut en enää ole :D
Toisaalta loogisesti ajatellen vika on yksinkertainen, mutta monimutkainen tuntuu olevan korjata.

Voi kuitenkin olla, että en jaksa enää tapella tämän kanssa.
Joten kyselläänpä näin alustavasti, että olisiko jollain tarvetta rd:n osille? Saatanpa laittaa lihoiksi koko kasan. Sylintereille, alakerralle ja tehoputkille varmaan ostaja löytyy, mutta entäpä rullaava runko? Koko romustakin saa tarjouksia esittää. Ehjistä rd:eistä pyydetään nettimotossa 1250 eurosta alkaen.
Anna ny yks suolanen silakka!

-The unknown soldier-

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Huhti 24, 2010 1:12 pm

En nyt halua kuseskella auringonpaisteessasi mutta pyytäähän saa aina. Mä yritin myydä omaani ihan kokonaista, jokseenkin kauhtunutta mutta täysin toimivaa muistaakseni kuudella sataa eikä se mennyt kaupan. Päätin sitten pitää sen ittelläni ja heittää vaikka pääsiäiskokkoon jos satun kyllästymään siihen. Ehkä se johtui siitä että siinä ei ollut kilpeä, katsastushan maksaa monta kymppiä. Tai ehkä se johtui samasta asiasta mitä reportteri sanoi El Ducellle, "you are not very reliable" :lol:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

yamahaenticer

Viesti Kirjoittaja yamahaenticer » La Huhti 24, 2010 3:06 pm

Totta se on kyllä tuokin.
Näkyyhän nuo nytkin nettimotossa myynnissä olleet rd:t olleen aika kauan kaupan. Sama tilanne kyllä lienee pyörän kuin pyörän kohdalla nykypäivänä.

-The unknown soldier-

yamahaenticer

Viesti Kirjoittaja yamahaenticer » Su Huhti 25, 2010 2:53 pm

Kairasin ne kannentiivisteen reiät 66 milliin.
Nyt pitää! Puristukset säilyvät hyvinä ajelun jälkeenkin.

Jospa se tästä. Vielä pitää korjata vuotava bensahana, sitten kai sillä voi lähteä ajelemaan pitemmästikin :eek: Niin ja lämpötila-anturista on näköjään lähtenyt se liitinläppä irti. Onko kellään jäänyt nurkkiin pyörimään ehjää? Voisin kuvitella, että tämän anturin hinta ei ole opiskelijaystävällinen uutena.

-The unknown soldier-

Georg

Viesti Kirjoittaja Georg » Su Huhti 25, 2010 3:28 pm

yamahaenticer kirjoitti:Kairasin ne kannentiivisteen reiät 66 milliin.
Nyt pitää! Puristukset säilyvät hyvinä ajelun jälkeenkin.

Jospa se tästä. Vielä pitää korjata vuotava bensahana, sitten kai sillä voi lähteä ajelemaan pitemmästikin :eek: Niin ja lämpötila-anturista on näköjään lähtenyt se liitinläppä irti. Onko kellään jäänyt nurkkiin pyörimään ehjää? Voisin kuvitella, että tämän anturin hinta ei ole opiskelijaystävällinen uutena.
Ongelma sen anturin kanssa on se, että se on NLA. Ei ole saanut Yamahalta enää pitkiin aikoihin.

Mulla on yksi ylimääräinen, mutta sen toimivuudesta ei ole mitään hajua.

Joku Land Roverin anturi on käypäinen, mutta en muista mistä vehkeestä....
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Su Huhti 25, 2010 4:33 pm

Jos anturissa on sydäntä jäljellä, niin siihen voi juottaa abikoliittimen. Itse korjasin tuosta piikkisestä siten. 80W kolvilla onnistui.

Kolmepuokin kanssa sama koko mun mielestä on piikkisessä RD:ssä ja TZR mallissa. vastukset näillä vaan hitusen poikkeaa keskenään. En muista kolmepuokin vastusarvoja. 125 RD ja 125 TZR:lle ilmoitetut on nämä:

RD: 40°/240ohm, 60°/90-114ohm, 80°/52ohm, 100°/16-30ohm.

TZR: 50°/153ohm, 80°/47-56ohm, 100°/26-29ohm.

Jos sattuis jomman kumman olemaan sama kolmepuokin kanssa. Purkupeleistä löytyy muutamalla eurolla ehjiä antureita.

yamahaenticer

Viesti Kirjoittaja yamahaenticer » Su Huhti 25, 2010 8:20 pm

Jos veikata pitäisi, niin tzr:n anturi voisi olla jopa juuri sama kuin rd350:sessä.
Muuten tuossa ulkomaan foorumeja selaillessa jotkut väittivät, että alkuperäinen lämpömittari näyttää hiukan liian alhaista lukemaa. Että punarajalla ei vielä oltaisikaan punarajalla.
Jaa-a, mene ja tiedä.

-The unknown soldier-

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Huhti 25, 2010 9:20 pm

yamahaenticer kirjoitti:Nyt pitää! Puristukset säilyvät hyvinä ajelun jälkeenkin.
Näin sitä taas nähdään että kaikki kompuroi mutta perille pääsee vain ne jotka nousee takaisin ylös ja jatkaa matkaa. Nyt vain sitten sikaa!

Georg

Viesti Kirjoittaja Georg » Ma Huhti 26, 2010 9:23 am

yamahaenticer kirjoitti:Jos veikata pitäisi, niin tzr:n anturi voisi olla jopa juuri sama kuin rd350:sessä.
Muuten tuossa ulkomaan foorumeja selaillessa jotkut väittivät, että alkuperäinen lämpömittari näyttää hiukan liian alhaista lukemaa. Että punarajalla ei vielä oltaisikaan punarajalla.
Jaa-a, mene ja tiedä.
RD käy liian kuumana silloin, kun jäähdytysnesteet tulevat jostain ulos.

Lämpömittari voi olla punaisella, mutta ei se mitenkään vaarallista ole. Saa olla lämpömittari pitkään tapissa ennen kuin alkaa keittämään.
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Wilpertti

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ma Huhti 26, 2010 6:42 pm

Mulla olis ehjä kansi jossa on anturi kiinni. Saa ilmaisin jos hakee Vantaalta. Postittaminen on ongelma kun muutan huomenna/ylihuomenna Sodankylään. Senkin jälkeen saa kyllä hakea Vantaalta.

RHR850

Viesti Kirjoittaja RHR850 » Ke Touko 12, 2010 10:24 am

Wilpertti, poljitkos RD kamat/projektit suohon kun siirryt tuonne kelkkamaisemiin. Jos jotain pitäisi pelastaa niin voisin olla kiinostunut, tässä Vantaan koilis nurkalla kun olen.

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Touko 18, 2010 5:54 pm

Tässä Haastaja-luokkaa :D V8-TZ = 1500cc

Kuva

Wilpertti

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ti Touko 18, 2010 8:36 pm

RHR850 kirjoitti:Wilpertti, poljitkos RD kamat/projektit suohon kun siirryt tuonne kelkkamaisemiin. Jos jotain pitäisi pelastaa niin voisin olla kiinostunut, tässä Vantaan koilis nurkalla kun olen.
No palotiloja olen odotellut sorvauksesta puolitoista vuotta niin vähän väkisinkin menee maku koko hommasta. En roudannu raatoa mukana pohjoiseen, mutta katotaan nyt jos osat saa kasaan niin Marraskuussa saatan kantaa koko roskan tänne ja koittaa kasailla ens kevääksi. Toki mielelläni myyn koko pyörän kaikkine hilppeineen, mutta kun niistä tarvitsisi saada jotain rahaakin niin ostajat on aika vähissä.

On mulla jotain ylimääräistäkin roinaa jääny mutta ei jaksa oikein listailla. Voi kysyä jos kiinnostaa.

Täytyy taas punnita että mitä haluaa tulevaisuudessa ropailla. Kelkkojen kanssa onneksi saa kakstahtereita nysvätä vielä pitkään. Ja enskapyöränä on 144cc Yamaha YZ. Eli yritetään pikku tauosta huolimatta pitää 2-T intoa yllä.

yamahaenticer

Viesti Kirjoittaja yamahaenticer » Ti Touko 25, 2010 7:46 pm

Vaikka tuossa aikaisemmin iloitsinkin toimivuudesta, ei sitä iloa kestänyt kuin 10 km! Taas rupesi vuotamaan kansi...
Sisuunnuin ja ostin toimivan pyörän ajelupeliksi(merkki sama, mutta tyyppi ei :D ), joten nyt ei ole niin kiire saada kuntoon tätä murheenkryyniä.

Nyt olisi tarkoitus kerätä motivaatiota kesän ajan ja ehkäpä
talvella aloitella rakentelemaan toimivaa pyörää.

Amöriikän foorumeilta löytyi tapaus joka liippaa aika läheltä omaani:
The bike wouldnt leak initially and would run fine,At about 3-5 miles it would leak but only a small small amount.....

The owner told me that the cylinders were initially removed as he wanted the cylinders powdercoated,I stripped the cylinders,Removed all studs and started from scratch....

Replacing the studs I found small amounts of sand / beads in the threads where the studs bolt in,Basically the studs were close to bottoming out but not quite,New studs,An air gun blast and new gaskets did it.....

Voisiko joku sanoa, että mitä tässä nyt haettiin - sylinteriblokissa ne pultit eivät menneet pohjaan asti ja kansi vuosi sen takia?
Haittaako se muka, jos se pultti jääkin vähän korkeammalle, on kai siinä kannen kiinnitys"mutterissa" varaa hiukan.

-The unknown soldier-

Vastaa Viestiin