Käynnistys ongelmia

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Käynnistys ongelmia

Viesti Kirjoittaja -J- » Su Elo 12, 2007 8:30 pm

Ei oikein tahdo toi pyörä lähteä polkemalla käyntiin jos se on seissyt esim. yön yli. Lähtee vasta kun antaa tulpan reiästä bensaa ja polkasee. Eli onko mitään hajua mikä vois olla vikana? Voisko se vaikuttaa, että pyörässä ei oo tällä hetkellä tyhjäkäyntiä?

Ainiin ja pyörähän on KTM GS250

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Su Elo 12, 2007 10:46 pm

Isompi suutin vois auttaa?

Kotarikakara
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Kotarikakara » Ma Elo 13, 2007 10:09 am

Osanottoni, noi on vielä niitä sen ajan malleja, kun KTM voitiin melko hyvällä omatunnolla rinnastaa itäpyöriin! :D Ikääkin noilla on jo sen verran, että...

Minä aloittaisin ottamalla kaasarin auki ja tutkisin että mikähän nippeli siellä on irronnut/kulunut, tarkistaisin läppäventtiilin kunnon jne. Tästä vehkeestä puhuttaessa ei olisi mitenkään tavatonta, että pakoaukonsäädin olisi jumittunut, tai mikä tahansa sähköosa kyllästynyt elämäänsä. 80-luvun puolella tietyissä malleissa oli ihan tavallista, että magneeton käämitkin kulahtivat... piru kun en muista sen valmistajan nimeä.

Jos olet vasta hankkinut pyöräsi, ja se on vielä 80-luvun mallia, niin kehottaisin varautumaan kaikenlaisiin jänniin yllätyksiin moottoria avatessa!

* Jos olet oikein epätoivoinen, voit kysellä neuvoja täältä: http://www.motot.net/forum/viewtopic.ph ... torder=asc
* ...tai vaihtoehtoisesti Offroad Pron palstalta, mutta sinne päästäkseen piti kait olla tilaaja: http://www.offroadpro.net/fin/keskustelut/index.asp
* Tämä on ainoa tietämäni paikka, josta saa vanhoihin kotareihin "järkihintaisia" osia: http://www.jokaosa.fi/2007mx.html

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » Ma Elo 13, 2007 10:21 pm

Tarkennetaan hieman. Pyörä on vuosimallia 91. Toi käynnistys ongelma esiintyy vain kun ensinmäistä kertaa käynnistää. Kun sen on saanut käymään, sen voi samuttaa vaikka heti ja se kyllä lähtee käyntiin vaivatta vaikka heti tai 5 tunnin päästä. Mistäköhän sais kaasarin räjäytyskuvan?

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » Ti Elo 14, 2007 6:39 pm

kun laitat bensaa tulpanreiästä niin lähtee ihan hyvin käymään, vai savuttaako hirviästi valkosta ? jos kauheesti valkosta pilvee tulee niin voisinpa veikata etää sulla vuotaa vaihteistoöljyä kampikammioon :deal:
Niin käy joskus...

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » Ti Elo 14, 2007 10:20 pm

Kun laittaa bensaa tulpanreiästä niin lähtee hyvin käymään eikä savuta kummemmin (tai no tottakai sitä perus 2-tahti savua). Sais jostain ton kaasarin räjäytyskuvan ni vois kattoo että kasasinko sen oikein :roll:

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Ti Elo 14, 2007 10:42 pm

helppo se on kasata kun käyttää vaan päätä hiukan. :)

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » Ti Elo 14, 2007 11:57 pm

No joo, eipä siinä montaa osaa oo jotka ois voinu väärin laittaa

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Viesti Kirjoittaja -J- » La Elo 18, 2007 9:48 pm

No ny toimii

:wavey:

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Re: Käynnistys ongelmia

Viesti Kirjoittaja japi80 » Ma Marras 26, 2007 6:55 pm

-J- kirjoitti:Ei oikein tahdo toi pyörä lähteä polkemalla käyntiin jos se on seissyt esim. yön yli. Lähtee vasta kun antaa tulpan reiästä bensaa ja polkasee. Eli onko mitään hajua mikä vois olla vikana? Voisko se vaikuttaa, että pyörässä ei oo tällä hetkellä tyhjäkäyntiä?

Ainiin ja pyörähän on KTM GS250

joko se kone on yhtä väljä ku entisen gimman tavara tai sitte ryyppy ei pelaa.

Moubabone
Viestit: 325
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Gsxr 1000

Viesti Kirjoittaja Moubabone » To Marras 29, 2007 4:54 pm

-J- kirjoitti:No ny toimii

:wavey:
Oliko minkälainen vika?

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ma Joulu 31, 2007 9:17 am

Lainataas topikkia. Ei kellään sattuis oleen Ylimääräisiä EHJIÄ lohkoja Ktm gs250 -89 jopoon?.. :)

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ti Heinä 15, 2008 2:32 pm

Minkäs kokosia suuttimia ukot on käyttäny kyseisessä laittees?. ittel 190 (38mm dellortto) ja röpöttää niin perkeleesti ja syö tulppia..

Vastaa Viestiin