2-tahti vai 4-tahti crossi

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
_ahma_
Viestit: 26
Liittynyt: Su Marras 20, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 125cc, 72cc ja 50cc

Viesti Kirjoittaja _ahma_ » Pe Helmi 02, 2007 5:55 pm

Itse ottaisin harraste käyttöön 4t. Olen koittanut 2t ja 4t 250cc krosseja, niin 2t on paljon rajumpi. Ja 4t vetää paljon tasaisemmin.

RM
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja RM » Pe Helmi 02, 2007 6:16 pm

Ikotion kirjoitti:
uijui kirjoitti:http://www.servicehonda.com isoja alumiinipyssyjä

parempi kuin jenna jameson :D
Ei ole ainakaan puristuksia tossa koneessa paljoo :freak:
noh kai se on niin raskas muuten polkee käyntiin :P
Noi japanilaisten ilmoittamat ns. teholliset puristussuhteet on aivan toista mitä on todellisuus. Tossa puristussuhde on mitattu silloin vasta kun pakoaukko on mennyt kiinni.

Oikeasti tollasessa 500:sessa on puristuksia isolla P :llä. Kannattaa joskus kokeilla polkea tollasta käyntiin...

Avatar
Talipee
Viestit: 529
Liittynyt: Ti Elo 01, 2006 12:00 am
Paikkakunta: TT600R

Viesti Kirjoittaja Talipee » Ti Helmi 06, 2007 8:21 pm

pakko kertoa esson baarissa kuultua juttua tähän väliin.. Eräs nimeltämainitsematon tarinamies kerto joskus polkeneensa 500cc 2tahtia käyntiin ja oli potkassu niin kovaa takas että oli lennetty 3metriä ilmaan voltteja heitellen :) sama mies myös väitti että turbo ei voi hajota. :freak2:
Kuva

Perunawelli
Viestit: 252
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 12:00 am
Paikkakunta: P䳫䢠/> &

Viesti Kirjoittaja Perunawelli » Ke Helmi 07, 2007 4:34 pm

Talipee kirjoitti:pakko kertoa esson baarissa kuultua juttua tähän väliin.. Eräs nimeltämainitsematon tarinamies kerto joskus polkeneensa 500cc 2tahtia käyntiin ja oli potkassu niin kovaa takas että oli lennetty 3metriä ilmaan voltteja heitellen :) sama mies myös väitti että turbo ei voi hajota. :freak2:
Ja joku kehtas sanoo et lehmät kävelee.

Avatar
Zheba
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 1:00 am
Paikkakunta: sukisuki

Viesti Kirjoittaja Zheba » Ma Touko 07, 2007 11:39 pm

Talipee kirjoitti:pakko kertoa esson baarissa kuultua juttua tähän väliin.. Eräs nimeltämainitsematon tarinamies kerto joskus polkeneensa 500cc 2tahtia käyntiin ja oli potkassu niin kovaa takas että oli lennetty 3metriä ilmaan voltteja heitellen :) sama mies myös väitti että turbo ei voi hajota. :freak2:
Eipä tuo mitään, erään kaverin duunikaveri väittää ihan tosissaan että veti taas erään kaverin kanssa ilokaasutetulla vr6 kolffilla 240km/h ja paino nappia niin vauhti kipus 480km/h :lol: On niillä kovia rasseja...

No, sama jannu väitti myös kerran ajaneensa motaria 80 km/h ja vilkaisseensa peiliin että mitä vittua? Ja hirvi juoksi ohi...

Ja paljon muuta, ja ihan tosissaan noita heittää..

Ois MythBustersseille töitä.

Tai tokkopa tarvii :lol:

Enpä yhtään ihmettelisi jo kyseisin kaverin nimi olisi Einari?

Avatar
Willik
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr

Viesti Kirjoittaja Willik » Ma Touko 14, 2007 7:29 pm

Nelari on niin kauan mukava peli, kun se ei ole rikki. Kyllä noita hajonneita moottoreita vain kuuluu aina tulevan. Kotareissa esim päittäisvälyksiä vetää tiukaksi. Huonot kampiakselit...

2t kestää ja kestää. Vaikka hajoiskin niin ei yleensä mahottomia maksa pistää kuntoon ja jatkaa ajelemista. Ja ite nautin ainakin siitä tehon tunteesta, kun mopo repii eteenpäin. Nelarilla ajo on nopeampaa, mutta vittuakos se kiinnostaa, kun kilpaa en aja.
Isolohko 2t on loistava valinta aina. 380cc kotarin ostamista haaveillessa :upto:
Gotham Squad
Acme Motorsport

Avatar
WALTSU
Viestit: 649
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: ei pakollinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WALTSU » Ma Touko 14, 2007 9:04 pm

Willik kirjoitti: 2t kestää ja kestää.
Itse olen kaikkea muuta kuin samaa mieltä ;)

Mutta se on totta, että halvempaa se korjaaminen ;)

Mage
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Mage » Ma Touko 14, 2007 9:30 pm

Kaikki on suhteellista. Viimesessä 2T puolikkaassa meni laatikko lähdössä tuhannen P palasiks. Lasku oli jotakuinkin 1400€. Vaihderattaista taisi jäädä 1 ehjäksi 2kpl meni kokonaan halki jo loput sitten enemmän tai vähemmän kärsi. Akselit kieroksi yms. yms.
Toki on todennäkösempää että laukeaa nelari pahasti mutta sattuu sitä vajaa tahtisillekkin noita kalliita paukkuja.
Kohta joku sanoo että eihän toi vielä iso lasku ole verrattuna nelareitten huoltoihin, mutta itse pidän tuota kalliina remppana.

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Touko 15, 2007 11:15 am

Willik kirjoitti:Nelari on niin kauan mukava peli, kun se ei ole rikki. Kyllä noita hajonneita moottoreita vain kuuluu aina tulevan. Kotareissa esim päittäisvälyksiä vetää tiukaksi. Huonot kampiakselit...

2t kestää ja kestää. Vaikka hajoiskin niin ei yleensä mahottomia maksa pistää kuntoon ja jatkaa ajelemista. Ja ite nautin ainakin siitä tehon tunteesta, kun mopo repii eteenpäin. Nelarilla ajo on nopeampaa, mutta vittuakos se kiinnostaa, kun kilpaa en aja.
Isolohko 2t on loistava valinta aina. 380cc kotarin ostamista haaveillessa :upto:
Olitko willikki Kemorassa JMU:n leirillä?
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Touko 15, 2007 11:16 am

Mage kirjoitti:Kaikki on suhteellista. Viimesessä 2T puolikkaassa meni laatikko lähdössä tuhannen P palasiks. Lasku oli jotakuinkin 1400€. Vaihderattaista taisi jäädä 1 ehjäksi 2kpl meni kokonaan halki jo loput sitten enemmän tai vähemmän kärsi. Akselit kieroksi yms. yms.
Toki on todennäkösempää että laukeaa nelari pahasti mutta sattuu sitä vajaa tahtisillekkin noita kalliita paukkuja.
Kohta joku sanoo että eihän toi vielä iso lasku ole verrattuna nelareitten huoltoihin, mutta itse pidän tuota kalliina remppana.
Mikä oli merkki?
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Avatar
suizaki
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: musta k4

Viesti Kirjoittaja suizaki » Ti Touko 15, 2007 8:44 pm

uijui kirjoitti:
Mage kirjoitti:Kaikki on suhteellista. Viimesessä 2T puolikkaassa meni laatikko lähdössä tuhannen P palasiks. Lasku oli jotakuinkin 1400€. Vaihderattaista taisi jäädä 1 ehjäksi 2kpl meni kokonaan halki jo loput sitten enemmän tai vähemmän kärsi. Akselit kieroksi yms. yms.
Toki on todennäkösempää että laukeaa nelari pahasti mutta sattuu sitä vajaa tahtisillekkin noita kalliita paukkuja.
Kohta joku sanoo että eihän toi vielä iso lasku ole verrattuna nelareitten huoltoihin, mutta itse pidän tuota kalliina remppana.
Mikä oli merkki?
Laatikkohan ei taida paljoa tahtien määrää kysellä, kun hajoaa :)
Tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa...

Mage
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Mage » Ti Touko 15, 2007 9:29 pm

Kyseessä oli GAS GAS. (juu juu ainahan noi hajoo)
Lähinnä tossa tarkotinkin ettei 2T mitenkään autuaaksi tee kestävyyden suhteen.
KX 125 meni vuodessa 2kpl kytkinkelloja joiden mukana koppa molemmilla kerroilla ja kaikki kopan sisällä oleva mm. KIPS. Että käytöstä riippuu pitkälti miten kestää oli 4 tai 2T.
Noi mun pyörät ollut aina aktiivisessa kisa+ harjottelu käytössä joilla ajettu myös reilusti. Kyseessä on kuitenkin kisa pelejä joissa aina aikaajoin paikat paukkuu.

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ti Touko 15, 2007 9:37 pm

Mage kirjoitti:Kyseessä oli GAS GAS. (juu juu ainahan noi hajoo)
Lähinnä tossa tarkotinkin ettei 2T mitenkään autuaaksi tee kestävyyden suhteen.
KX 125 meni vuodessa 2kpl kytkinkelloja joiden mukana koppa molemmilla kerroilla ja kaikki kopan sisällä oleva mm. KIPS. Että käytöstä riippuu pitkälti miten kestää oli 4 tai 2T.
Noi mun pyörät ollut aina aktiivisessa kisa+ harjottelu käytössä joilla ajettu myös reilusti. Kyseessä on kuitenkin kisa pelejä joissa aina aikaajoin paikat paukkuu.
hei mulla on hva ja husaberg :freak2: (Eli ne ne vasta hajookin :D )Toisissa merkeissä vaan tuntuu laatikot leipovan helpommalla esim. yamaha. Tuossa 2t husqvarnassa laatikko on saanut surutta sikaa, jääradalla vedetty kaks talvea ja eka kesä a-luokassa crossia. Ja pelaa kuin unelma. Mutta se onkin aika vanhaa koeteltua kamaa.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Mikes
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100 -89 TBO

Viesti Kirjoittaja Mikes » Ke Touko 16, 2007 9:55 am

Mun mielestä vaihdelaatikko ei ole jäällä kovin suuressa rasituksessa. Kierrokset pysyy koko ajan ylhäällä ja kytkimellä ei tartte lipsautella vauhtia pieniltä kierroksilta, jolloin laatikkoon kohdistuva momentti on suuri. Tai näin minä sen ajattelen, mut tiedä sitten todellisuutta :)

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » Ke Touko 16, 2007 10:03 am

Mikes kirjoitti:Mun mielestä vaihdelaatikko ei ole jäällä kovin suuressa rasituksessa. Kierrokset pysyy koko ajan ylhäällä ja kytkimellä ei tartte lipsautella vauhtia pieniltä kierroksilta, jolloin laatikkoon kohdistuva momentti on suuri. Tai näin minä sen ajattelen, mut tiedä sitten todellisuutta :)
Niin se rääkki on kyllä erilaista kuin crossissa. Iskuja ei tule varmaan niin paljoa, mutta lähes kokoajanhan piikillä on luukku levällään (no onhan se crossissakin), jolloin maximimomenttia menee lootan läpi. Pitohan on myös aikalailla erilainen crossi-ja jääratakumeilla.

Kattoo nyt miten tuon husabergin loota kestää, kun ei oo luistokytkintä :D
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Vastaa Viestiin