2-tahti vai 4-tahti crossi

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
Pissaliisa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha YZF-R1

2-tahti vai 4-tahti crossi

Viesti Kirjoittaja Pissaliisa » Ke Tammi 31, 2007 5:40 pm

olisin hankkimassa harrastekäyttöön 250cc crossia tämän vuosituhannenikäsistä pyöristä,mut kumpikohan olisi parempi harrastelijalle nelari vai kaxtahti?

Rotten
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Honda cr 250

Viesti Kirjoittaja Rotten » Ke Tammi 31, 2007 9:00 pm

ehdottomasti 2-tahti. Itellä '06 250cr ja hauskaa on riittänyt, hyvin potkii ja kiljuu..... :D
ps. tekniikka on yksinkertaisempaa kuin nelarissa, tyhmempikin ymmärtää.

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ke Tammi 31, 2007 9:21 pm

Just oli juttua b-löpinässä aiheesta. Kaikilla makunsa, mutta ite tykkään 2-tahtisista enempi. Riippuu mihin aiot pyörää käyttää, mutta ainakin jääradalla ajavat kaverit on vaihtaneet takaisin 2-tahtisiin. 4-t ei näköjään oikein tykkää huudattamisesta, tai toisinsanoen, tykkää vielä vähemmän kuin 2-t :)
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Wilpertti
Viestit: 364
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqvarna TE450

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ke Tammi 31, 2007 11:00 pm

No kakstahteri olis tietty itsellä valinta, mutta kyllähän molemmille paikka on maailmassa. Tosin toi 250cc vaatimus on outo, kun eivät paini samassa sarjassa nuo eri tahtilajit. Eli aloittelijana 250cc nelari on kyllä helpompi kun 125 2t, ja 250 2t:n kieltäisin vasta alkajilta. Itse muutama vuosi sitten intoa puhkuen hankin 250cc 2-tahti Hondan, vanhan tosin, mutta hauskuus hävisi harrastuksesta. Hypyt kyllä leiskui pidemmälle mutta ei kiva noin muuten. Voimat loppui eikä edes suorilla kaasua saanut kunnolla auki. Piikistä saa sentään kaiken irti edes jollain hyväkuntoisella suoralla....

Eli kyllä se vaan taitaa olla harrastelijalle pikkusen helpompi tuo nelari, mutta hauskaa se on vajaatahtisellakin.


Ville

Mikes
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100 -89 TBO

Viesti Kirjoittaja Mikes » To Helmi 01, 2007 9:27 am

Smokie kirjoitti:Riippuu mihin aiot pyörää käyttää, mutta ainakin jääradalla ajavat kaverit on vaihtaneet takaisin 2-tahtisiin.
Mutta jos jääradalla meinaa kilpailuissa pärjätä 4t on melkein pakollinen (onhan siellä tietysti vielä 250cc luokka). Luulen et ens talvena Kallion Mika on ainut kenellä on 2t piikki alla ja menee vielä lujaa.

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 01, 2007 6:06 pm

Siis 250 4t vs. 250 2t ja 4t on nopeampi vai :eek:

Vai onko täs kans se järjetön 2x tilavuussääntö niinkuin motogp:s? Mitähän jos olis riisseli, saisko se olla 4x isompi? :P

Oli miten oli, mun aiempi kommentti puhtaasti harrastelijapohjalta.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » To Helmi 01, 2007 6:27 pm

Smokie kirjoitti:Siis 250 4t vs. 250 2t ja 4t on nopeampi vai :eek:

Vai onko täs kans se järjetön 2x tilavuussääntö niinkuin motogp:s? Mitähän jos olis riisseli, saisko se olla 4x isompi? :P

Oli miten oli, mun aiempi kommentti puhtaasti harrastelijapohjalta.
onhan se, eli ite ajan piikillä, niin siellä kisoissa on sitten samalla viivalla 250 4t. 250 luokka on sitten 2t luokka. 500 luokassa saa sitten ajaa lähes millaisella maamoottorilla vaan. Ei sielläkään enää montaa 2t femmaa ole.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 01, 2007 8:33 pm

Aika rankkaa. Onko tilavuudet rajoitettu 125cc 2t & 250cc 4t? Entäs 500 luokka, saako 2t olla 500cc ja nelitahtiset sitten vissiin niin suuria kuin tehdään?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Mikes
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100 -89 TBO

Viesti Kirjoittaja Mikes » To Helmi 01, 2007 10:39 pm

Oikeilla jäljillä oot. Isossa luokassa tosiaan saa olla mitä tallista löytyy. Kyllä sielläkin se 500cc 2t on täysin vastaantulija, mutta ymmärtäähän sen kun ei rungon ja jousituksen puolesta ole kehitystä tapahtunut viime vuosina ja onhan se 4t:n moottori parempi ajettava. Huippu vauhdeissa se on kuitenkin kova sana vieläkin :)

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 01, 2007 11:08 pm

Tyhmä joutuu vielä kysymään, saako 2t olla isompi kuin 500cc? Entäs vaihtaa moottoria eri runkoon? Luulis nyt ainakin 600cc saavan tilavuutta irti lihottamalla ja moinen moottori uuteen runkoon, rok rok :cool: Tai myydäänhän maailmalla muistaakseni 800cc 1-pyttyisiä 2-tahtisia.

Noh, on varmaan helpompiakin keinoja päästä lujaa taikka rahoistaan taikka molemmat yhdessä :lol:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Mikes
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100 -89 TBO

Viesti Kirjoittaja Mikes » To Helmi 01, 2007 11:20 pm

2t ei saa olla yli 500cc ja 4t yli 700cc.

Avatar
uijui
Viestit: 281
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Supaduke + pojjaat

Viesti Kirjoittaja uijui » To Helmi 01, 2007 11:43 pm

http://www.servicehonda.com isoja alumiinipyssyjä
Viimeksi muokannut uijui, Ma Helmi 05, 2007 10:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos viistoistavuotiasta sais."

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 01, 2007 11:55 pm

uijui kirjoitti:parempi kuin jenna jameson :D
Nyt meni jo paskapuheeksi :blah:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
rz350
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: pw 50

Viesti Kirjoittaja rz350 » Pe Helmi 02, 2007 1:45 pm

Wilpertti kirjoitti:. Itse muutama vuosi sitten intoa puhkuen hankin 250cc 2-tahti Hondan, vanhan tosin, mutta hauskuus hävisi harrastuksesta. Hypyt kyllä leiskui pidemmälle mutta ei kiva noin muuten. Voimat loppui eikä edes suorilla kaasua saanut kunnolla auki. Piikistä saa sentään kaiken irti edes jollain hyväkuntoisella suoralla....
Samoja fiiliksiä, aikaisemmin tuli harrastettua 125 wr hussella ja sitten kun sen möin ja n.vuosi sen jälkeen tuli hommattua 250 RM niin meinasi aluksi usko loppua, sen verran rajusti 250 vetää verrattuna 125:seen...

Ikotion
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Ikotion » Pe Helmi 02, 2007 5:06 pm

uijui kirjoitti:http://www.servicehonda.com isoja alumiinipyssyjä

parempi kuin jenna jameson :D
Ei ole ainakaan puristuksia tossa koneessa paljoo :freak:
noh kai se on niin raskas muuten polkee käyntiin :P

Vastaa Viestiin