Ruutia 2-tahterista

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

jampesteri

Viesti Kirjoittaja jampesteri » Pe Syys 14, 2012 9:29 pm

MustaSurma kirjoitti:
Katsotaan jos vaikka seuraavaksi tulisi taloon tollanen haiseva kakstahtinen mikä ei mihkään kulje... :D ...sellaistahan ei siis vielä tietenkään ole... ...eikä sellaista edes tule ajateltua... :D
Täysin samaa mieltä vaikken edes ihan oikeesti ole montaakaan kuukautta kuolaillut..sitten kun lompakko antaa myöten ni lähtee ameriikasta tulemaan laitettu yamaha banshee mönkkäri, sama kone ku rd350.

MustaSurma
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » La Syys 15, 2012 11:45 pm

jampesteri kirjoitti: Täysin samaa mieltä vaikken edes ihan oikeesti ole montaakaan kuukautta kuolaillut..sitten kun lompakko antaa myöten ni lähtee ameriikasta tulemaan laitettu yamaha banshee mönkkäri, sama kone ku rd350.
Aika pitkälti sama mutta taitaa nuo pakoaukon säätimet puuttua vissiinkin. Saatan olla kyllä väärässäkin ei ois eka kerta.

Joo, ei mullakaan kovin montaa vuotta ole tuollainen kakstahtinen ollut mielenpäällä, viimeisin mistä laitoin kyselyn oli H2:nen.... ...maksoi ihan hippasen liikaa... RD:t ja RG:t sai nekin unohtaa heti kättelyssä viissatasina, ainakin niin kauan kun tuo isolohmorojekti vie kaikki lainatut ja varastetut rahat. Niin, niin vaihtoehdoksi jäi sitten vähän vähemmät tehot mutta rontisti kevyempi paino...

...niin siis ihan vaan tässä heittelen... :D
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Syys 16, 2012 7:52 am

Eihän tästä oo kauaa kun Nettimotos oli RD500, olikohan se 3700,-

Mulla olis jouten RG400 mylly, saiskohan siitä vitusti tonneja?

RG moottorin kans saa tosin olla aika brittimotoristihenkinen, vähän kun virittää niin pärkkele kun saa ruuvata. Sen huomaa siitäkin että 4-pyttyiset RG moottorit painaa varmaan vähemmän kuin 2-pyttyinen RD.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Su Syys 16, 2012 8:22 pm

Smokie kirjoitti:Eihän tästä oo kauaa kun Nettimotos oli RD500, olikohan se 3700,-

Mulla olis jouten RG400 mylly, saiskohan siitä vitusti tonneja?

RG moottorin kans saa tosin olla aika brittimotoristihenkinen, vähän kun virittää niin pärkkele kun saa ruuvata. Sen huomaa siitäkin että 4-pyttyiset RG moottorit painaa varmaan vähemmän kuin 2-pyttyinen RD.
Njaah, toi oli sitten bout kolmanneksen siittä mitä mä löysin. Vaan onhan tuokin melkolailla rahaa vehkeestä mitä myytiin 10 000 markalla eikä siltikään päästy siittä eroon.

Rg:ssä vaan on sitä jotain hehkua, mut niin ois leskentekijässäkin...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Syys 17, 2012 9:18 am

Niin ne ajat muuttuu, aikoinaan pappatuntureitakin poljettiin kaatopaikalle läjäpäin ja yllättäen ne maksaa 3000 kipale.

MustaSurma

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ti Syys 18, 2012 10:36 am

No kiitti vaan, nyt mä haluisin pappatunan... :D
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Syys 18, 2012 3:31 pm

Osta Plosilalta niin et pety :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=DFmivY0aRVE

jampesteri

Re:

Viesti Kirjoittaja jampesteri » Ke Loka 24, 2012 7:19 pm

MustaSurma kirjoitti:
jampesteri kirjoitti: Täysin samaa mieltä vaikken edes ihan oikeesti ole montaakaan kuukautta kuolaillut..sitten kun lompakko antaa myöten ni lähtee ameriikasta tulemaan laitettu yamaha banshee mönkkäri, sama kone ku rd350.
Aika pitkälti sama mutta taitaa nuo pakoaukon säätimet puuttua vissiinkin. Saatan olla kyllä väärässäkin ei ois eka kerta.
joo oikeessa olet, ei ole vakiona säätimiä mutta ei niitä välttämättä tarvi jos on stroukkia veiveissä ja ylikokoa hylintereissä..porttaukset osaavan hemmon toimesta ja tiukka puristus-suhde oltava ehdottomasti jotta alkaa satkun rengasteho olemaan lähellä, siihen pyritään vaikka vielä ei tietoakaan että millonka vois alkaa seuraamaan tarjontaa vakavasti :D

MustaSurma

Re: Ruutia 2-tahterista

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » La Marras 03, 2012 9:45 am

Uuuu, nyt on pakun kyydissä tollanen vajaat 2 tonnia ajettu -83 RD350 moottori, näyttää ihan pränikältä. Tai no ei ihan, mut hyvin paljon. Ei se nyt halpa ollut mut toisaalta noi on kyllä aika kiven alla nuo. Seissyt sen lähemmäs 30 vuotta että kait se ensitöiks pitää purkaa joka tapauksessa ja vaihtaa stefat ja tiivisteet ja muutenkin vähän putsailla vanhat öljyt sieltä... ...onneks ei nytten riitä aikaa tolle kö ei millään raaskis tollasta tehdasuutta konetta ruveta snurrailemaan vaikka kannen laskut, kanavien kohdistelut ja ssquishien himmailut onkin ihan perus huollollisia toimenpiteitä noissa vanhoissa savuttajissa... :D

Mut toi ois sitten niinku seuraavaks jonossa toi. Kai.
**ttuile vaan..
..kokeillaanko?

jampesteri

Viesti Kirjoittaja jampesteri » Su Tammi 06, 2013 1:02 am

Ja tulipahan ostettua jammun banshee vm87. Lähes orkkiskuntonen kaikinpuolin, yläkertaa rempattu joskus..tutkimusta ja hypistelyä josko sen sais raikumaan ennen muttereiksi laittoa..

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ti Loka 08, 2013 4:56 pm

http://youtu.be/Oxj_OAb5bqk
Sisällön todenperäisydestä en tosin sano mitään. Olen aika skeptinen väitettyihin tehoihin.

TZ-Replica

Viesti Kirjoittaja TZ-Replica » Ke Helmi 22, 2017 7:43 pm

10 vuotta tullut hakattua päätä seinään stroukki yammun kanssa.
Taas on kertaalleen uudet laakerit ja männät cub pytyissä.

Kesällä taas ajossa.
TA-125 Replica.

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 23, 2017 4:35 pm

Just tänään oli puhetta että aloitin rakentamaan 600cc RG:n moottoria samana syksynä kun vanhin likka syntyi. Oon aika varma että ens kesänä se toimii vihdoinkin kunnolla. Tytär täyttää 14 tänä vuonna :freak:

Mikä jammua vaivaa?

TZ-Replica

Viesti Kirjoittaja TZ-Replica » To Helmi 23, 2017 9:45 pm

Muutamia mäntiä ja laakereita mennyt. Edelliskesänä meni vissinkin eka laakeri, sitten stefa ja lopuksi laihalle ja mäntä palasiksi. Tais kolme kesää olla melkein avaamatta ja toimikin kohtuudella.
Monen näköistä on tullut vuosien saatossa kokeiltua. Yks kaasari oli imupuolla pitkään ja 2:1 tehari. Niillä toimi mukavan rauhallisesti, kuollut kohta loisti poissaolollaan täysin. Pari vuotta sitten heitin 34 TM mikunin(oli vaan yksi) nurkkaan ja laitoin tuorrevoitelun takaisin ja orggis 26 mikunin paikalleen, puhtia oli jonkun verran enemmän orggis kaasareilla.
Nyt taas paikallaan 34 TM:mmät ja tuplaputket.

Zeeltronic on porsinut kaks kertaa jännitteen säätimen hajottua. Eka kerralla sain CDI puolen korjattua, oli piirilevy palanut poikki useammasta kohtaa ja jokunen komponentti. Toisella kertaa meni ohjelmointi boxi rikki, silloin ostin uudemman version. Staattorista meni kahteen kertaan käymispuolen käämit, molemmat sain korjattua(vissinkin useampi sata kierrosta 0.1xmm lankaa.

N.4k€ varmaan kymmenen vuoden leikki maksanut.

Niin ja nappula renkaat on alla ollut useamman vuoden.
TA-125 Replica.

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 23, 2017 11:10 pm

Kas kun ei Zeeltronic oo ylijännitesuojattu. En muista varmaksi mutta mun mielestä mun Ignitech sytkät on.

Mulla suurimmat murheet oli sytkän kanssa pään seinään hakkaamista, mähän muutin moottorin niin että 90 asteen välein on mäntä ylhäällä. Ensin oli megasquirt ohjattu sytkä jota alkuperäinen CDI-piiri latasi, aika nopeasti kävi ilmi että silläkin on väliä koska niitä konkkia ladataan = alkoi sekoilemaan viimeistään 9k rpm. Sitten tuli Ignitech DC-CDI-P2 sytkä ja sama meno jatkui, Ignitechillä sanoivat ettei se sen kovempaan menoon sovikkaan mikä mun mielestä on hiukka outoa kun joku kertoi ajavansa sillä yhdellä kanavalla jääratapiikkiä ja nehän kiertää miljoonan ellei jopa kaks. Nyt on 2 kpl 1 kanavaisia DC-CDI-P sytkiä, molemmille kampuroille oma. Ongelmaksi tuli nyt vaan bensan saanti, dynossa kyllä naukaisee mutta kun pitäis vähän kauemmas lähteä, esim 402 metrin päähän niin alkaa bensa loppua, vetää laihalle ja kilisee ja kolisee ellei peräti kannen välistä lennä vesi. No ehkä ens kesänä. Vitun lataus vaan, RG säätimet hajoaa niin ettei ne anna enää kunnolla virtaa isommilla kierroksilla. Pitää kehittää joku tuollainen toisinpäin hajoava säädin ja high voltage rock 'n roll.

Jännä juttu muuten jos Rd tykkäs enemmän 2x26 kuin 1x34??

Vastaa Viestiin