Minicrossien ystävät tänne

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Jehru
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bse 125cc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jehru » Ti Heinä 06, 2010 11:44 pm

TtK_ kirjoitti:minkä mallin muovit tollases bse:s on? ihan crf tyyliset käy?
tjoo kait :freak2:
<em>Pikku </em><strong>BOMBER</strong><br>

TtK_
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 12:00 am

Viesti Kirjoittaja TtK_ » To Heinä 15, 2010 10:19 pm

nonii.. Eilen sain pihaan bse 125 kone-glansilta. Nyt sitte katos sähköt kokonaan. Tulpanjohtoon ei ainakaan tule virtaa ja yrittäessä polkassa käyntiin poljin tuntuu aika löysältä ja ottaa vastaan vasta jalkatappien kohalla. Isäntä epäili jo että leipas kiinni. Missä vika?

FudeBomber
Viestit: 3
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Fude 110cc

Viesti Kirjoittaja FudeBomber » La Heinä 17, 2010 10:30 pm

TtK_ kirjoitti:nonii.. Eilen sain pihaan bse 125 kone-glansilta. Nyt sitte katos sähköt kokonaan. Tulpanjohtoon ei ainakaan tule virtaa ja yrittäessä polkassa käyntiin poljin tuntuu aika löysältä ja ottaa vastaan vasta jalkatappien kohalla. Isäntä epäili jo että leipas kiinni. Missä vika?
BSE ONSE PASKA!! FUDE 110cc <3 ;D

TtK_
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 12:00 am

Viesti Kirjoittaja TtK_ » Su Heinä 18, 2010 11:27 pm

FudeBomber kirjoitti:
TtK_ kirjoitti:nonii.. Eilen sain pihaan bse 125 kone-glansilta. Nyt sitte katos sähköt kokonaan. Tulpanjohtoon ei ainakaan tule virtaa ja yrittäessä polkassa käyntiin poljin tuntuu aika löysältä ja ottaa vastaan vasta jalkatappien kohalla. Isäntä epäili jo että leipas kiinni. Missä vika?
BSE ONSE PASKA!! FUDE 110cc <3 ;D
nojaa en nyt menis nuinkaan sanomaan. Kaikilla oma mielipide kyllä, mutta minusta juuri fude ja samurai on niitä paskoja jos verrataan runkoja. Magneetto nyt voi mennä vaikka milloin hajalle ja takuuseen tulee uus joten BSE <3

Jehru
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Bse 125cc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jehru » Ke Heinä 21, 2010 1:13 pm

TtK_ kirjoitti:nonii.. Eilen sain pihaan bse 125 kone-glansilta. Nyt sitte katos sähköt kokonaan. Tulpanjohtoon ei ainakaan tule virtaa ja yrittäessä polkassa käyntiin poljin tuntuu aika löysältä ja ottaa vastaan vasta jalkatappien kohalla. Isäntä epäili jo että leipas kiinni. Missä vika?
Kato ettei anturi vai mikä lie klikkeri oo liia lähellä :D. Se on siinä kun otat magneetonkopan pois.
<em>Pikku </em><strong>BOMBER</strong><br>

Avatar
Keppis
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2010 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Keppis » Ti Elo 03, 2010 11:17 pm

TtK_ kirjoitti:minkä mallin muovit tollases bse:s on? ihan crf tyyliset käy?
CRF 50 käy aika lailla, tilasin CRF 50 tarrasarjan tohon ja kaikki muut meni paitsi takakatteen tarrat, niitä tarvii vähän muotoilla niin menee, en sitte tiedä olisiko CRF 70 käynyt paremmin.

Avatar
Juubelii
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Juubelii » Ti Elo 17, 2010 5:55 pm

minkäslaisia kokemuksia nosita Madcow:n 125cc peleistä on?

olis tarkotus hakea toivonmukaan viel tälviikol joku vastaava. budjetti on alta tonnin peli.

mitä muita hyviä vaihtoehtoja suosittelisitte? :wavey:

Avatar
dbol
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 12:00 am

Viesti Kirjoittaja dbol » Ke Elo 18, 2010 10:40 pm

:wavey:
Viimeksi muokannut dbol, Pe Touko 31, 2019 10:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tomba
Viestit: 337
Liittynyt: To Syys 09, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Rottamainen Dominator SM (T..?)

Viesti Kirjoittaja Tomba » To Syys 16, 2010 8:33 pm

Mistä helpoiten öljy turbolle LIFAN 125 koneesta?
Koska ollaan perillä...?

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » To Tammi 27, 2011 10:14 am

Tuli ostettua BSE 125 minicrossi. Yritin säätää takajousta kireämmälle ihan lekan ja ruuvarin kanssa hakkaamalla.
Kävi kuitenkin niin että se säätö "mutteri" ei pyörinytkään vaan iskarin yläpää pyöri auki ja öljyt tuli pihalle.
Onkohan joku kotikonsti miten ton sais korjattua, eli öljyt ja paineet sisään takasin?

EDIT: Siinä iskarin yläpäässä on sellanen venttiili josta varmaan tarkoitus laittaa ilmaa.

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Tammi 27, 2011 12:57 pm

Tommoisella vehkeellä saattaa saada hullun lehmän taudin.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Tammi 27, 2011 4:44 pm

HSuomi kirjoitti:Tuli ostettua BSE 125 minicrossi. Yritin säätää takajousta kireämmälle ihan lekan ja ruuvarin kanssa hakkaamalla.
Kävi kuitenkin niin että se säätö "mutteri" ei pyörinytkään vaan iskarin yläpää pyöri auki ja öljyt tuli pihalle.
Onkohan joku kotikonsti miten ton sais korjattua, eli öljyt ja paineet sisään takasin?

EDIT: Siinä iskarin yläpäässä on sellanen venttiili josta varmaan tarkoitus laittaa ilmaa.
Niissä säätörenkaissa on joskus lukituspultti, joka pitää ensin avata. Kuusiokoloavaimella avataan. Se pultin jenka on poratu sen lukitusrenkaan läpi ja pultti voi olla aika pienikin. Ei välttämättä ihan heti huomaa. Itsellä on pari tällaista iskaria. Ne on alkujaan juurikin tollasista minicrosseista.

Se renkaan venttiilin näköinen venttiili ei ole tarkoitettu ilmalle, vaan typpikaasua sinne iskariin kuuluisi tunkea (15-20 kg/cm2 aika usein paineet, mutta tollasessa voi olla alkujaan reilusti vähemmänkin). Paineilma sisältää aina jonkin verran vettä ja vesihän tunnetusti ruostuttaa. Tosin tollesen leluhärpättimen iskarissa nyt on melkeinpä sama, mitä sinne tunkee. Tietty talvella jäätyvä vesi voi tehdä hitusen ylimääräistä kitkaa, jos paineilmaa laittaa.

Alempi on RD125 ja ylempi on tuollainen minicrossin iskari http://img249.imageshack.us/img249/2985/iskimage1.jpg Maksoin siitä kympin. Ei nuo käytettyinä ihan hirveässä arvossa ole.

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » To Tammi 27, 2011 5:35 pm

Tässä oli kyllä kaks säätörengasta päällekkäin, mitään muuta lukitusta ei ollut. Jos pyörittelen nyt ton iskarin yläpään auki ni onko enää toivoa saada sitä kasaan? Mitä autotallista löytyvää öljyä sinne pitäis laittaa, vai onko haettava jotain liikkeestä? Mulle nyt on sama onko siellä ilmaa vai typpeä, parempia varmaan kun ei mitään.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Tammi 27, 2011 5:51 pm

Oikeastaan jos saat sen kasaan, niin mun mielestä on melkeinpä sama, mitä oilia sinne heittää. Varsinaista iskariöljyä sinne tietty kuuluisi, mutta ei kait se tollasessa nyt niin väliä ole. Viskositeetti nyt vaan jotakuinkin sopivaa, eli ei välttämättä ihan peräöljyä ensin kokeiluun. (Kun saattaa olla pian vähän liikaakin vaimennusta).

Sen kaasutilan voi jättää pois toiminnasta, jolloin iskari on perinteinen öljyiskari, mutta voithan sä sinne ilmaakin laittaa sen mitä kompuralla sinne saat. Iskunvaimennus voi siten olla liikkeen alusta vähän turhan löysä, kun normi kotikompurallahan ei hirveitä sisään saa. Noin pienillä paineilla se kaasutilan paine nousee ensin ja oikeastaan vasta sitten siellä öljymännässä mitään virtausta tapahtuu.

Itse tykkään käyttää aika suuria paineita, jotta öljyvirtaus olisi heti alusta alkaen mukana ja kaasutila vain avittaa kaikkein nopeimmissa iskarin liikenopeuksissa.

HSuomi
Viestit: 556
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Pe Tammi 28, 2011 12:05 pm

Hmm... Yks tyyppi sano että max 2bar saa laittaa. Ainakaan sillä paineella ei ollut vaimennusta yhtään. Seuraavaks laitan sitte 9bar.

Vastaa Viestiin