Tehoputken tekeminen

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Wilpertti

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ti Kesä 19, 2007 4:42 pm

Toi Zonen idea on kyllä hyvä ja itsekin haaveillut moisesta, mutta käytännön toteutus voi olla hankala. Toi on kyllä kuitenki paras suunnitelma mitä oon nähny. Ite en ehkä niinkään pikkuvuotoa pelkää, vaan karstottumista ja juuttumista enemmänki. Todella tarkoissa tieteellisissä persdyno testeissä oon kyllä itku kurkussa todennu että kyllä sais kakstahtisesta saatanan hienon käyrän jos ton pystyis toteuttamaan. Vajaa kymmenen senttiä on ollu erot mitä oon kokeillu pari senttiä kerrallaan. Olis siinä vetoalueella mittaa jos sais toimimaan. Pitkänä lähtee niin nöyrästi alhaalta ja lyhyenä saa RD:n pyörimään helposti 13Krpm.

Mun pyörää voi käyttää demona kun on toteutus asteella :D

Viljo

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Kesä 19, 2007 8:34 pm

Joskus rakentelin tommosen "ruuvisäädön" ihan muissa merkeissä. Moottori oli jokseenkin hätäinen (auton lasinnostimesta) mutta silti se oli helvetin hidas. Kannattais katella jotain sähkösolenoidia ennemminkin, mutta riittääkö niissä liike?

Vesiruisku ajaa aika pitkälti saman asian ja se on paljon helpompi rakentaa, on kevyempi, toimintavarma yms
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ti Kesä 19, 2007 9:35 pm

Smokie kirjoitti:...Moottori oli jokseenkin hätäinen (auton lasinnostimesta) mutta silti se oli helvetin hidas...
Riippuuhan se nopeus kierrosluvun ohella myös kierteen noususta. Auton lasinpyyhkijän moottoreissa on lähes poikkeuksetta ryömintävaihde, niin ei niissä kovin suurista kierroksista puhuta. Voima kyllä lisääntyy, mutta luultavimmin tarkoitit käyttäneesi moottoria ilman ryömintävaihdetta. Tuo on kyllä totta, että vesiruiskutus on ehkä kaikkein järkevin systeemi. Ajankuluksenihan vain tätäkin pohdin.

Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Kesä 19, 2007 10:04 pm

Juuei ollut ryömintävaihdetta vaan kulmavaihde. Kyllä siinä hitaampi välitys oli, mutta aika haipakkaa pyöri silti. Nyt kun tarkemmin muistelen niin se oli joku keskuslukon moottori. No ihan sama.

Mikroautois noita säädettäväpituuksisia putkia on nähty, ihan vivustolla toimivia. Semmosella saa kuulemma läpinäkyviä mäntiä kätevästi :D Kaippa ovat aika kireäksi tuunattu.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

-Zone-

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ti Kesä 19, 2007 10:18 pm

Smokie kirjoitti:... Semmosella saa kuulemma läpinäkyviä mäntiä kätevästi :D ...
Jep. Sehän se huono puoli onkin, että varsin moni hyvä teoriaidea on käytännössä aivan paska.. Ja toisinaan päinvastoin :P
Se on murto-osa, joka osoittautuu loppupeleissä kannattavaksi rakentaa. Osan kaataa taloudelliset syyt, osan joku muu.

Vastaa Viestiin