Aprilia futura-92 125

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
sommet
Viestit: 62
Liittynyt: La Loka 23, 2004 12:00 am

Aprilia futura-92 125

Viesti Kirjoittaja sommet » Su Joulu 04, 2005 2:17 pm

Joo eli mistä vois johtuu tärinä tossa kevarissa.. Kun ajaa ni tärisee niin että kassit puutuu.. Avasin koneen ja koneen ratttaat vaikutti ehjiltä.. :-? Voisko johtuu joistain laakereista?? ja sit vielä sellanen juttu että männän päällä on sellasia "isku" jälkiä aivan ku joku ois hakannu kannen ja männän välissä.. oisko mahdollista siis että siellä on laakeri ollu välissä pomppimassa? Oon aivan pihalla, eli jos jollain on ideoita ni mielelläni lueskelen..

Avatar
Make.
Viestit: 447
Liittynyt: To Heinä 01, 2004 12:00 am
Paikkakunta: k3/1000

Viesti Kirjoittaja Make. » Su Joulu 04, 2005 2:30 pm

voisikohan vika olla tasapainoakselin rattaissa..semmoset muoviset... :-?

AJMK
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja AJMK » Su Joulu 04, 2005 2:55 pm

Tai sitten runkolaakerit tai/ja kiertokangen laakerit kakkana jos on mäntä hakannu kanteen.

Avatar
Smoldari
Viestit: 1576
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SV, CB

Viesti Kirjoittaja Smoldari » Su Joulu 04, 2005 8:17 pm

Koneen kiinnitys löysällä :D
snafu

sommet
Viestit: 62
Liittynyt: La Loka 23, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja sommet » Ma Joulu 05, 2005 12:20 am

Joo aloin epäilee itse noita kiertokangen laakereita.. onko kellään kokemusta noista laakereitten ostosta muualta ku alkuperäis osina..?? siis meinasin vaan että onko ne ihan normaaleja laakereita mitö saa laakeri kaupasta? ku nuo maksaa alkuperäsenä aika paljon laakereiks.. :-?

Avatar
Suzukisti
Viestit: 77
Liittynyt: La Marras 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K2 1000

Viesti Kirjoittaja Suzukisti » Ma Joulu 05, 2005 1:24 am

Epäilisin tasapainoakselin laakereita, tai akselin ajoitusta. Laakerit on muistaakseni niin kehnosti voideltu että pitäisi suunnilleen joka männänvaihdon yhteydessä vaihtaa. Ja kun ne kuluu, saattoivat tuhota jotain muutakin mukanaan. Ehkä ne muoviset rattaat? :-? Ensimmäisenä katsoisin sinne. En tosin tiedä/muista missä rotaxin malleissa noita ongelmia oli, mutta vahva epäilys on. Italian ihmeet :blah: :freak2:

epej
Viestit: 76
Liittynyt: To Loka 06, 2005 12:00 am
Paikkakunta: nsr myytävänä...

Viesti Kirjoittaja epej » Ti Joulu 06, 2005 2:17 am

Tasapaino akselit, koneen kiinnitys, renkaiden tasapainotus, renkaiden laakerit, takarengas suorassa, eturengas kulunu vituiks...
vaikka tärisee nämä mopot muutenki :P
polta kumia, älä sieluasi.

Tomppade
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 1:00 am
Paikkakunta: ArsKawa & PC25

Viesti Kirjoittaja Tomppade » Ti Joulu 06, 2005 8:29 pm

Kannattaa tsekata tosiaan tasapaino akselin laakerit, nekun nalahtaa kiinni niin akseli tekee muuten selvää jälkeä lohkoista...

Avatar
borco
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:00 am
Paikkakunta: llä päästään

Viesti Kirjoittaja borco » Ke Joulu 07, 2005 12:18 am

epej kirjoitti:koneen kiinnitys, eturengas kulunu vituiks...
Näistä alottaisin kans. Itsellä aikoinaan tetsarissa oli yksi koneen kiinnikkeistä löystynyt jostain syystä ja täristi kyllä niin että kiveksiä nauratti.
 Kuva

Avatar
PepeSoft
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja PepeSoft » Ti Maalis 27, 2007 9:40 am

Kaverilla oli samanlainen pärrä ja kun siittä aukaistiin kone niin siellä on tasapainotus akseleissa muistaakseni ainakin 3 eri ajoitus kohtaa, Kannattaa ensiksi tarkistaa ne koska silloin kun kaverin pärrä kasattiin niin se ajoitettiin väärin (täristi vähän) mutta kaiffari kuitenkin päätti ajaa sen kesän silleen. Meni n. 2vko niin tärinä rikkoi sytytys puolen magneetolta (tärisi käämit irti).

Avatar
mikonen
Viestit: 94
Liittynyt: La Touko 22, 2004 12:00 am
Paikkakunta: gsxr 1100

Viesti Kirjoittaja mikonen » Ti Maalis 27, 2007 2:23 pm

Joskus aikoinaan rd:n moottoriremontin jälkeen mulla oli jääny ensiövedon rattaan mutteri hiukka löysälle, pääs aukee vähän jolloin tasapainotus akselille menevä ratas pääs luistaa pois kiilan päältä ja pöyri tyhjää akselin ympäri = vitun moinen tärinä.

Mut kannattaa kokeilla täriseekö yhtä paljon jos ajaessa vetää kytkimen pohjaan ja päästää tyhjäkäynnille, jos tärisee yhtä paljon, on vika jossain muualla kuin koneessa (renkaat, vanteet jne) Jos tärinä kuitenkin lakkaa/vähenee merkittävästi, vaikuttaisi että koneessa on häikkää. Kannattaa myös kokeilla paikallaan varovasti kierrättää ja kuunnella, niin paikallistaminen voisi helpottua.
ei se koko, vaan näkö ja voima

Vastaa Viestiin