Honda cr500

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
4-t
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja 4-t » Pe Heinä 10, 2009 11:19 pm

On niissä 2-tahdeissa kyllä jotakin.. Kiihtyvyys on vähän eri luokkaa ja kone ainakin tuntuu kierrosherkemmältä ja muutenkin herkemmältä.. Ei mitään nykimisiä kun ottaa kaasun pois ja takas..
Ja oppii kunnioittamaan konetta tavalla tai toisella.

pmw
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Touko 08, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki DR-Z 400

Viesti Kirjoittaja pmw » Ti Syys 15, 2009 6:59 am

Jos kellään on tiedossa ketään jolla olisi myynnissä tätä CR500 E-mallia, olisin erittäin kiinnostunut.

Yksityisviestillä voi mieluusti kertoa jos tietää pienintäkään vinkkiä tähän!

Avatar
alastonkostaja
Viestit: 265
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 12:00 am
Paikkakunta: golden shower

Viesti Kirjoittaja alastonkostaja » La Loka 10, 2009 12:30 pm

tietääkös kukaan viisas minkälaiset säädöt vm-88 cr500 kaasarissa on alkuperäisesti?
kaasarina toimii keihin.

siis pääsuutin, sopparuuvi, neula jne..

siis katiska ei tahdo oikein kiertää ja jostain olis vian etsintä aloitettava.

kiitos

Avatar
sumuracing
Viestit: 19
Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: ktm 360-07 kawa 9r -00

Viesti Kirjoittaja sumuracing » Ma Helmi 15, 2010 9:44 pm

4-t kirjoitti:On niissä 2-tahdeissa kyllä jotakin.. Kiihtyvyys on vähän eri luokkaa ja kone ainakin tuntuu kierrosherkemmältä ja muutenkin herkemmältä.. Ei mitään nykimisiä kun ottaa kaasun pois ja takas..
Ja oppii kunnioittamaan konetta tavalla tai toisella.
Puhut kyllä asiaa, mul kurapyöriä ollu useampiaki mut ei mitään tällaista rakennelmaa ku ny ktm-07 368 Doman putkel,modattu kaasari,sytkä,puristukset 13,5. Tä ei anna mitään anteeksi ku kaasun avaat, 2mm aukaset ni se järkyttävä vääntö alkaa.Ei todellakaan mikään ensi mopo,voi tulla yllättäviä karkaamisia jos ei forkut kunnossa(5 kiekkaa rataa ni saa kumivasaralla aukoo ranteet.) Ollan loivennettu tuota pakojousil ym et vois monttuaki kiertää.
On se kiva mennä pitkiin pöytiin ku vauhdin saa kohilleen viel viime metreilläki.
Mul ainut ongelma et pitkäiskuinen ni käynnistäminen näillä puristuksilla taidetta,kone pyörahtää just kiekan.
450 tuntu lelulta tän jälkeen, hollannissa tehneet uutena ton kamppeen. Jäärataa makia kiertää.

Wilpertti
Viestit: 364
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqvarna TE450

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ti Helmi 16, 2010 4:57 pm

No perkele. Toi Sumun pyörähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Onkos toi jotain vanhoja 380 motteja vai mitä? On kyllä todellinen miesten pyörä. Nopeudesta en tiedä mutta hienoa että 2-tahti mörköjä joku vielä crossipyöristäkin rakentaa.

Viljo

Avatar
sumuracing
Viestit: 19
Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: ktm 360-07 kawa 9r -00

Viesti Kirjoittaja sumuracing » Ti Helmi 16, 2010 5:41 pm

Wilpertti kirjoitti:No perkele. Toi Sumun pyörähän kuulostaa mielenkiintoiselta. Onkos toi jotain vanhoja 380 motteja vai mitä? On kyllä todellinen miesten pyörä. Nopeudesta en tiedä mutta hienoa että 2-tahti mörköjä joku vielä crossipyöristäkin rakentaa.

Viljo
Se on viljo perkele isolla p:llä. Kone om tehty -07 250sx ja siihen 300 kampiakseli ja 380cc pytty, noita pyttyjä löytyy -04v asti. Tä mun versio tässä uudessa lohkossa toimii tosi hyvin, 5 vaihteen välityski muutettu. Pyörällä ajettu hollannissa jotain sänkicrossia.
Meillä on täälä raskas hiekkarata ja kesäl sain sellasit välitykset et varikol 3 silmään ja seuraava pykällys 4selle vasta maalihyppyyn. :firing: Tä on aika pitkälti sama paketti mil vesa kallio ajanu jäärataa. Olivat eteläs motorenkail testanneet ni 3:sel lähtee tyhjäkäynniltä kumi sulamaan. Ton pytyn ja kannen tiedot löytyy youtuubist hakusanal ktm380cc joku esittelyvideo.
Hullunaha nuo mua pitäny ku sarjacrossis viivala ja 3 kiekkaa vetää ku hullu ja sit varikole ilman käsiä.. Makia sil on enskatakki mut se kaasun vastaavuuden kans saa varoa, polku aina katoaa näköpiirist ku vähä aukasee. Tossaha tekee viel se keveys ku tuore pyörä.

Mikes
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100 -89 TBO

Viesti Kirjoittaja Mikes » Ti Helmi 16, 2010 11:22 pm

sumuracing kirjoitti:
Tä on aika pitkälti sama paketti mil vesa kallio ajanu jäärataa.
Miks mulla on sellanen fiilis et se veskun setti oli 300cc, ainakin sellanen oli puhe. Tänä talvena jäällä isossa luokassa muutama muukin 300cc KTM viivalla.

Avatar
sumuracing
Viestit: 19
Liittynyt: Su Helmi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: ktm 360-07 kawa 9r -00

Viesti Kirjoittaja sumuracing » Ke Helmi 17, 2010 12:17 am

Mikes kirjoitti:
sumuracing kirjoitti:
Tä on aika pitkälti sama paketti mil vesa kallio ajanu jäärataa.
Miks mulla on sellanen fiilis et se veskun setti oli 300cc, ainakin sellanen oli puhe. Tänä talvena jäällä isossa luokassa muutama muukin 300cc KTM viivalla.
Voi olla hyvinki mahdollista,pytyn osalta toi on varmaan eri mut alakerta ja sähköt voi olla sama jos ovat tehneet 250 koneest.
Kisakoneen pojat osais sanoa paremmin.

Wilpertti
Viestit: 364
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqvarna TE450

Viesti Kirjoittaja Wilpertti » Ke Helmi 17, 2010 5:19 pm

Uusimmassa VM lehdessä oli tuosta Kallioiden koneesta juttua. Iskutilavuus 293cm3. Isku 72mm ja poraus 72mm. Eli onko tuo vakio iskunpituus kakspuokissa?

Jos kerran nykypiikkirenkaan väännönkesto on noin 53-54nm niin tuo 294 kuutioinen antaa jo melkein tuon. Eli isompaa ei varmaan hirveästi pysty hyödyntämään.

No jaa, tai miksi ei, mutta kai se kakstahtisen huonompi pito rajoittaa tehontarvetta.

Viljo

Mikes
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100 -89 TBO

Viesti Kirjoittaja Mikes » Ke Helmi 17, 2010 9:46 pm

Näyttäs tuon uuden 250cc SX:n isku olevan toi 72mm, mitä googlella vilkasin.

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ke Helmi 24, 2010 8:52 pm

Vähän OT: mutta ittelläni oli pari kesää sitten kx 500 ja oli kyllä saatanan hauska laite. Rupuli kumeilla oli mukava vedellä asvaltilla piiiiittkkäää sladia. Enska poluilla sillä ei kyllä tehny mitään kun se oli vähän semmonen peli kun kaasun avas edes vähän niin se "hyppäs" sen viis metriä eteenpäin. Nopeella crossi radalla perkeleen kova peli. Motoa varten sen hommasin, Kun oli tarkotus ruveta tosissaan ajaa.
Arbeit macht frei

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Helmi 25, 2010 8:50 pm

Mun KX:ssä on putki aika soseena, en tiedä johtuuko siitä vai juuri siksi alavääntöä on aivan törkeästi. Aina kun kaasun avaa niin paska lentää.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ti Maalis 09, 2010 6:52 pm

Smokie kirjoitti:Mun KX:ssä on putki aika soseena, en tiedä johtuuko siitä vai juuri siksi alavääntöä on aivan törkeästi. Aina kun kaasun avaa niin paska lentää.
Pyörästä vai kuskilta?
Arbeit macht frei

Vastaa Viestiin