Honda cr500

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
rz350
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: pw 50

Viesti Kirjoittaja rz350 » To Loka 30, 2008 9:58 am

Mulla oli 490yz:tassa vähän samoja oireita aikaisemmin. Kiinni silloin oli vakio mikuni 38vm( pääsuutin 460). Toimi kyllä, mutta osa kaasulla kierrokset jojotteli ärsyttävästi, homma ratkesi kaasuttimen vaihdolla, tilalle dellorto vhsb39 litteäluisti ( 175 pääsuutin ). Mitään järkevää selitystä en tuolle vialle keksinyt muuta kun että joku ( koho/neula/suutinputki/luisti ) on niin väljä että koneen täristessä haukkoo ilmaa/ bensaa vääristä paikoista.Sellainen vika oli myös että täyskaasulta kun löysäsi nopeasti niin meinasi aina sammua.

Remedy
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Remedy » To Loka 30, 2008 7:48 pm

joo törmäsin itsekkin nyt eka kertaa tuohon virtauksella ilmoitettuun suuttimeen, pisti vähän mietityttämään

luisti on pyöreä eikä litteä niinkuin alkuperäisessä.
kaasarista en ole löytänyt mallimerkintää. enkä ole vielä mitannut halkaisijaa.
kerta tuo pääsuutin on 183 niin ei tuo näytä onneksi kovin kaukana kartalta olevan.

2t öljynä olen käyttänyt teboililta ostettua öljyä, 4 litran purkissa oli jotakin low smoke 2t öljyä, en nyt muista tarkkaan että mitä.

noin 3% seoksia olen keitellyt.



tilalle dellorto vhsb39 litteäluisti ( 175 pääsuutin ).
minkäs hintainen oli dellorto?

RM
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja RM » To Loka 30, 2008 8:40 pm

Remedy kirjoitti:joo törmäsin itsekkin nyt eka kertaa tuohon virtauksella ilmoitettuun suuttimeen, pisti vähän mietityttämään

luisti on pyöreä eikä litteä niinkuin alkuperäisessä.
kaasarista en ole löytänyt mallimerkintää. enkä ole vielä mitannut halkaisijaa.
kerta tuo pääsuutin on 183 niin ei tuo näytä onneksi kovin kaukana kartalta olevan.

2t öljynä olen käyttänyt teboililta ostettua öljyä, 4 litran purkissa oli jotakin low smoke 2t öljyä, en nyt muista tarkkaan että mitä.

noin 3% seoksia olen keitellyt.



tilalle dellorto vhsb39 litteäluisti ( 175 pääsuutin ).
minkäs hintainen oli dellorto?
Pyöreä luistihan aiheuttaa tunnetusti pyörteitä ym. alakierrosalueelle haittoja tuovia haittoja. Parempi kaasun vastaavuus alakierroksilta ym. on litteäluistin tärkeimmät edut. Huipputehoissahan ei pitäisi olla oikeastaan eroa.

Suosittelisin Keihinin alkuperäistä PJ:tä vuosimalleista 90-01 tai sitten Keihin airstriker 39.5 mm KX500:sta. Ton KX:än kaasarin on väitetty tuovan ainakin uudempaan malliin 91+ noin +3 hp yläkierroksille ja toimii kuulemma muutenkin paremmin. Toi Hondan kaasarin löytää varmasti helposti ja halvallemmalla kuin Kawan.

Heivaa tollaset Teboilet hevon kuuseen ja osta esim. Castrol TTS täyssynteettinen öljy 2-tahti öljy ja 2% seos. Varmasti on palotila ja tulppa aivan toisen näköinen.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Loka 30, 2008 8:49 pm

Onkos luisti jo kovinkin väljä luistikammioon ? Ajattelin, jos "sokeaa ilmaa" pääsisi liiaksi kiertään luistia.

Ja tosiaan. Mikunin HEX-suuttimissa lukema on virtausarvo. Ei reijän koko. Oikeastaan perinteistenkin suuttimien kohdalla kokomääritys on vähän niin ja näin. Kyseessä on siis tosiaan, kuten nimikin sanoo suutin, eikä pelkkä messinkikappale, jossa on vaan reikä. Suuttimen venturin supistuvan ja laajenevan puolen suhteilla voidaan vaikuttaa suuttimen virtausarvoon, vaikka reijän koko samana pysyisikin.

Suuttimella tulisi siis olla oikea muoto, joskin reijän kokoa pystyy kyllä jonninverran muuttamaan, suuttimen toimiessa vielä jotakuinkin niin, kuin sen kuuluukin. Muodon muuttumisen vaikutukset huomaa selvimmin, jos aletaan jostain nro 50 suuttimesta poraamaan suutinta kokoon 150.

Suuttimessa ei sen jälkeen ole enää oikeastaan mitään muotoa, vaan se on vaan jo messinkipala rejällä ja hienojakoinen pisaroituminen tulee sitten enimmäkseen neulaan törmäämisen vaikutuksesta. Ei enää suuttimen, kuten alkujaan oli tarkoitus.

Remedy
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Remedy » Pe Loka 31, 2008 10:29 am

Suosittelisin Keihinin alkuperäistä PJ:tä vuosimalleista 90-01 tai sitten Keihin airstriker 39.5 mm KX500:sta. Ton KX:än kaasarin on väitetty tuovan ainakin uudempaan malliin 91+ noin +3 hp yläkierroksille ja toimii kuulemma muutenkin paremmin. Toi Hondan kaasarin löytää varmasti helposti ja halvallemmalla kuin Kawan.
joo tähän mahdan itsekkin päätyä, toimiihan se tuollakin mutta ei niinkuin pitäisi.. niin pitääpä koittaa katsella jostakin purkupyöriä ja niiden kaasareita.. tutulla kyllä olisi 500kx senhän voisi kokeilla kaasaria ottaa lainaan ja katsoa miten se pelaisi jos se vaan siihen suostuu..

Remedy
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Remedy » Pe Loka 31, 2008 10:42 am

lähdinpä heti googlella etsimään kaasareita ja löysin ebaysta honda cr500 kaarasin joka on vuosimallista 84
elikkäs tällainen siellä mulla nyt on paikallaan, juurikin samanlainen
vaikka pyörä ei ole 84..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CR500R-H ... otohosting


tuossa viikonloppuna tulee varmaan ajeltua niin koitanpa ottaa tuolla kännykällä videonpätkää kavereiden kans jos saisin kuvattua sen oireen niin näkisitte sen kans jos vähän helpottais.

jaukkari
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja jaukkari » Pe Loka 31, 2008 4:21 pm

Kertokaas vähän kokemuksia, että millanen peli tuo mörkö on. Soveltuuko miten harrastajan käyttöön ihan jäällä ja satunnaisesti metässä ajeluun? Minkälaiset huoltovälit tossa on?

Kaikki tieto on tervetullutta !

RM
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja RM » Pe Loka 31, 2008 4:38 pm

Remedy kirjoitti:
Suosittelisin Keihinin alkuperäistä PJ:tä vuosimalleista 90-01 tai sitten Keihin airstriker 39.5 mm KX500:sta. Ton KX:än kaasarin on väitetty tuovan ainakin uudempaan malliin 91+ noin +3 hp yläkierroksille ja toimii kuulemma muutenkin paremmin. Toi Hondan kaasarin löytää varmasti helposti ja halvallemmalla kuin Kawan.
joo tähän mahdan itsekkin päätyä, toimiihan se tuollakin mutta ei niinkuin pitäisi.. niin pitääpä koittaa katsella jostakin purkupyöriä ja niiden kaasareita.. tutulla kyllä olisi 500kx senhän voisi kokeilla kaasaria ottaa lainaan ja katsoa miten se pelaisi jos se vaan siihen suostuu..
Perskeles kun en nyt muista ihan varmaksi onko tossa Kawassa 39.5 mm vai 38 kaasari?? Mun mielestä 39.5, mutta voi olla, että tätä 39.5 on käytetty CR500:ssa virityskaasarina??? Perkele kun en varmasti muista, mutta myyjä / kaveri mittaa kyllä kurkun varmasti.

Avatar
rz350
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: pw 50

Viesti Kirjoittaja rz350 » Ke Marras 05, 2008 11:33 pm

Taisi maksaa 120e , muistaakseni cr250 kaasari.

[
quote] Kertokaas vähän kokemuksia, että millanen peli tuo mörkö on. Soveltuuko miten harrastajan käyttöön ihan jäällä ja satunnaisesti metässä ajeluun? Minkälaiset huoltovälit tossa on? Kaikki tieto on tervetullutta !
Jos kysymys koskee näitä vanhoja 500: 2t vehkeitä niin
voimaa löytyy, epäsäännölliseen kuntoajeluun OK. Tylsän elämän karkoittamiseen OK. Ei tiukoille metsäpoluille( luut katkeaa aivan varmasti ) Jäästä ei kokemuksia, epäilen toimivuutta( 500 saa kulkemaan jäällä varmaan yli 180 ).

Ota nyt tästä selvää...[/quote] :-?

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ma Marras 10, 2008 3:42 pm

rz350 kirjoitti:Taisi maksaa 120e , muistaakseni cr250 kaasari.

[
quote] Kertokaas vähän kokemuksia, että millanen peli tuo mörkö on. Soveltuuko miten harrastajan käyttöön ihan jäällä ja satunnaisesti metässä ajeluun? Minkälaiset huoltovälit tossa on? Kaikki tieto on tervetullutta !
Jos kysymys koskee näitä vanhoja 500: 2t vehkeitä niin
voimaa löytyy, epäsäännölliseen kuntoajeluun OK. Tylsän elämän karkoittamiseen OK. Ei tiukoille metsäpoluille( luut katkeaa aivan varmasti ) Jäästä ei kokemuksia, epäilen toimivuutta( 500 saa kulkemaan jäällä varmaan yli 180 ).

Ota nyt tästä selvää...
:-?[/quote]Masokisteille voi suositella.
Morje!<br>

Avatar
rz350
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: pw 50

Viesti Kirjoittaja rz350 » Ma Marras 10, 2008 11:00 pm

Isolohkoista on vähän vaikea sada selkoa; jonkun aikaa ajaneena paras kurapyörä on ollut-90 wrk125 husse. Isompaa 250rm suizaa ja sitten tuota 490 maansiirtokonetta on ajettu ja kai se pointti on siinä että kun stoppi tulee 125 koneella 45min, niin 490 se tulee 15min... ja kotiin körötellään :P

RM
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja RM » La Marras 15, 2008 8:13 pm

JIPPIII

Nyt on haettu oma CR500:nen omaan kotiin pitkällisen metsästyksen jälkeen!! Vuosimallia 94.

Tuntuu sitä voimaa jonkun verran olevan... Ihan riittävästi vielä näin alkuun. Kivaa on laitteen mahtava vääntö. HUH, HUH. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisasi samoin tein.

Hymy oli kyllä korvista korviin varmasti ekan ajokerran jälkeen.

Avatar
rz350
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Heinä 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: pw 50

Viesti Kirjoittaja rz350 » Su Marras 16, 2008 12:07 am

Näin kai se käy.. myin juuri pois tuon oman yz490en . Jatkossa keskitytään tiiviisti KX 125B 1983 pyörään :drin:

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Marras 16, 2008 12:15 pm

Mä hain kans hiljattain KX500:n. Pitänee hommata joku lapiorengas siihen kun ihan OK näköisellä rupulikumilla menee sänkipellolla ku moperi peilijäällä. Jääratoja odotellessa...

Mulla on muuten KX500 -91 -> sylinteri hakusessa. Kilahtanut paska käy mainiosti, se uhrataan tieteen alttarille.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

storbacka
Viestit: 1081
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Homo'O'sohva

Viesti Kirjoittaja storbacka » Su Marras 16, 2008 11:26 pm

Smokie kirjoitti:
Mulla on muuten KX500 -91 -> sylinteri hakusessa. Kilahtanut paska käy mainiosti, se uhrataan tieteen alttarille.
Mitäs on mielessä?

Ja rakentaakaa nyt joku noista 500:n sylintereistä sellanen 1000cc tai jopa 1500 kone.

Vastaa Viestiin