z750 hyvä temppuiluun?!

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
pomppis
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Z750 -04

z750 hyvä temppuiluun?!

Viesti Kirjoittaja pomppis » To Huhti 15, 2004 6:46 pm

Arvosteluista on saanut kuvan, että tää uusi z750 olisi hyvä mopo kikkailuun, mutta onko joku jo kokeillut?
Itse en ole mikään temppuilun kuningas, mutta ei se keula ainakaan kovin helposti nouse.
Jopa vanha KMX lähti nokittamaan kun kovaa kiihdytti ykkösellä, z750 ei..
Vaikka lähtee urku auki ykkösellä, niin ei nouse.
Nousee se kun nostaa kierrokset n. 8000, päästää kaasun ja sitten hanat kaakkoon, muttei muuten.
Kytkimellä toimii myös.
GSXR:t lähtee isommillakin vaihteilla pelkällä kiihdytyksellä, onko tää 110hp/195kg vehje nyt niin lusmu...? Onhan tässä tasanen tehokäyrä, ilman kummoisia piikkejä, voisko johtua sitten siitä?

Kun sanotaan, että nousee kaasulla niin ei kai se tarkoita, että kaasulla pitäs leikkiä..

Avatar
Spine^
Viestit: 1234
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 12:00 am
Paikkakunta: 510 SMR -11

Viesti Kirjoittaja Spine^ » To Huhti 15, 2004 7:22 pm

kyllä ainaki joku tossa heitti ihan hyvää siivua z750 jopolla.
luulis ton nyt nostavan jo pelkällä kaasulla..
never ride faster than your guardian angel can fly.

mikki
Viestit: 89
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 1:00 am

temppuiluun

Viesti Kirjoittaja mikki » Pe Huhti 16, 2004 12:41 pm

hetki sitten oli täällä kysely että kuinka monella on ko pyörä ja vastauksia oli reilusti, joten kommentoikaa hyvät z750:n omistajat tähän kohtaankin...

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Pe Huhti 16, 2004 2:28 pm

Ei nouse zeta kaasulla. Piste.

Avatar
KoRnyoba
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 12:00 am
Paikkakunta: HONDA Hornet 600, Honda CR70, Honda Monkey vm. '79, Honda Pan Europa 1300
Viesti:

Re: z750 hyvä temppuiluun?!

Viesti Kirjoittaja KoRnyoba » Pe Huhti 16, 2004 2:48 pm

Kyllä sen nyt pitäs nousta...

mun hornetti600 ihan vakio kunnossa ( 69Kw ja n. 178 kg) lähtee ihan kivasti pienellä heijauksella tai pumppauksella, mikä nyt sitten on oikea termi... ja tietty oikee aikasella ranneliikkeellä...

ilman kytkimen rääkkäystä... :eek:

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Re: z750 hyvä temppuiluun?!

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Pe Huhti 16, 2004 5:41 pm

KoRnyoba kirjoitti:Kyllä sen nyt pitäs nousta...

mun hornetti600 ihan vakio kunnossa ( 69Kw ja n. 178 kg) lähtee ihan kivasti pienellä heijauksella tai pumppauksella, mikä nyt sitten on oikea termi... ja tietty oikee aikasella ranneliikkeellä...

ilman kytkimen rääkkäystä... :eek:
Kaasulla keuliminen tarkoittaa ainakin mun mielestä sitä, että istuttaessa normaalissa ajoasennossa ja vääntämällä kaasu pohjaan keula nousee selvästi ilmaan (3cm ei ole vielä selvästi). Eli ei keuli zeta vakiona kaasulla. Piste.

pomppis
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Z750 -04

Viesti Kirjoittaja pomppis » Pe Huhti 16, 2004 6:19 pm

Niin. Onkohan siinä sitten liikaa painoa vai onko tehokäyrä tosiaan niin tasainen.. Tuntuu kyllä siltä, että jos pienikin tehopiikki olisi (mitä ei ole) niin nousis ainakin 1:llä.
Tänään testailin taas hanat kaakolla ja nousee kyllä jos vähän jokaa taakse ja nykäsee. Ei ainakaan vahingossa lähde.
Kaveri kyydissä ei ole vielä tullu testattua, vois toimia paremmin, mutta mitä kivaa se on? :-?
No, onhan se OK alle 4 sek. 0-100, mutta olis jees toi maan vetovoiman voittaminen keulan osuudelta ilman _mitään_ kikkailuja.
Ehkä asia muuttuu kun peruskilkkeet; röörit, pc, filtteri jne. jne. on heitetty kiinni..

RR6
Viestit: 157
Liittynyt: To Elo 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: yksi kertaa kaksi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RR6 » La Huhti 17, 2004 2:50 am

Ketäänhän tää ei kiinnosta, mutta z1000 keulii kyllä kaasusta ykkösellä. Kolmosella en oo saanu kytkimelläkään (muistaakseni) mut ainahan voi raakavaihtaa jos noita vauhtikeuloja halajaa harrastella.
....I'll do what I want....

ExCKO
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD

Viesti Kirjoittaja ExCKO » La Huhti 17, 2004 4:10 am

NiksiPirkka:

Mikäli moposi on haluton keulimaan, niin nouset seisomaan moposi tapeille siten että vasen jalkasi on matkustajan jalkatapilla ja oikea jarrulla. Sitten vain "niiaat" kropallasi ja lisäät kaasua niin jopo nousee pystyyn todella pienilläkin kierroksilla tai vaikka kakkosellakin. Ja oikein kovat jätkät vetää sitten jarrua vasten ja näin menetellen ajavat rantabulevardia pitkin hytti pystyssä kohti auringon laskua. Ja tästä uljaasta näystä täysin hullaantuneiden ihmismassojen hurratessa katujen varsilla.

Edit. Tässä taisikin olla kyse Z750:en keulan nousemisesta/nousemattomuudesta pelkkää kaasua käyttäen? No siihen on paha sanoa mitään.

MädMän
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Huhti 09, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-6R -99, KTM EXC250 -99, GasGas JT25 -94

Viesti Kirjoittaja MädMän » La Huhti 17, 2004 12:56 pm

Vielä helpommin se nousee, kun asettaa molemmat jalkansa siististi vierekkäin matkustajan istuimelle ja siitä hiukan "niiaa" samalla kun vääntää kaasua. Ja tasapainon ylläpitokin on helpompaa kuin istuen, koska omalla painopisteellä voi vaikuttaa mopon menosuuntaan ja keulakulmaan aikalailla. Toi niiailu on jo varmaan laskettavissa "kikkailuks, mut eiköhän se nouse tolla konstilla niiailemattakin, pelkällä kaasulla. :p

Ja mä kyl lasken kaasulla keulimiseks kaiken keulimisen, missä ei kytkimene kosketa tai runtata kauheilla kierroksilla vapaalta ykköselle tms. Eli senkus pumppaatte ja revitte ja riuhdotte, ihan miten vaan saa keulan nousemaan :)

Avatar
Isoveli
Viestit: 288
Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse

Viesti Kirjoittaja Isoveli » Ma Huhti 19, 2004 9:33 am

Jaa emmää sit tiä ku kyl mulla o 'keula keventyny' pikkuzetalla ykkösellä kaasusta. Ei se mistään neljästä tonnista keulaa pystyyn nostakaan mutta 7000+ ni kyl pitäs ykösellä lähtee. Vakiovälitykset on kyllä aikamoiset "kaikille jotain eikä kenellekään mitään" osastoa. Kuten kaikissa muissakin pyörissä, jos haluat kaasusta keulia kunnolla, vaihda välityksiä.

Avatar
HBC7
Viestit: 638
Liittynyt: To Maalis 07, 2002 1:00 am
Viesti:

xxx

Viesti Kirjoittaja HBC7 » Ma Huhti 19, 2004 1:45 pm

Turha ihmetellä! Hommatkaa vaan 3/4 kikseri ni ei pysy keula maassa kiihdyttäessä vaikka kuinka nojaisit!!! :P

pomppis
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Z750 -04

Viesti Kirjoittaja pomppis » Ma Huhti 19, 2004 4:31 pm

No mitä kummaa.. pitääköhän tässä viedä pyörä dynoon ja katsoa, että kuinka paljon niitä hummia puuttuu?!
Siis kyllä se keula kevenee mullakin ja jossain 9000-10 000 paikkeilla tuntus, että on jopa muutaman sentin etunakki irti maasta, mutta ei se mun mielestä tarkoita, että "keulis kaasulla".

Lähteekö sulla, Rankka Ankka, tosiaan siinä 7000 jälkeen nouseen ihan kunnolla? Ilman kikka-kolmosta?
Tämä kuski painaa n. 80kg jos sillä nyt on mitään merkitystä..

Pahus jos uudessa pärrässä jokin jo mättää... :(

Avatar
Isoveli
Viestit: 288
Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse

Viesti Kirjoittaja Isoveli » Ma Huhti 19, 2004 5:03 pm

pomppis kirjoitti:No mitä kummaa.. pitääköhän tässä viedä pyörä dynoon ja katsoa, että kuinka paljon niitä hummia puuttuu?!
Siis kyllä se keula kevenee mullakin ja jossain 9000-10 000 paikkeilla tuntus, että on jopa muutaman sentin etunakki irti maasta, mutta ei se mun mielestä tarkoita, että "keulis kaasulla".

Lähteekö sulla, Rankka Ankka, tosiaan siinä 7000 jälkeen nouseen ihan kunnolla? Ilman kikka-kolmosta?
Tämä kuski painaa n. 80kg jos sillä nyt on mitään merkitystä..

Pahus jos uudessa pärrässä jokin jo mättää... :(
80kg tässä painetaa itsekin.

Eli tolla 7000rpm tarkoitin että sieltä ehkä kannattaa alottaa edes yrittämään sitä keulimista, siitä ne kuitenkin pomppaa kun vetää tupin nurin. Ei se nyt mitään 12 o'clock keulia heitä kuitenkaan :)

Tossa on sellanen ajoasento että jos nyt koskaan on millään keulinut niin luulisi saavan ykösellä keulan ylös. Tosin itte oon kytkimellä lähes poikkeuksetta hoitanut homman, helpompaa niin.

pomppis
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Z750 -04

Viesti Kirjoittaja pomppis » Ma Huhti 19, 2004 6:55 pm

Jaa, no nyt alkoi lyyti kirjoittaa :cool:
Vedin tupin nurin jo jossain 5000 eikä paljon toivottuja seurauksia ollut.
Piti heti lähteä testaamaan tota tupit nurin @ 7000 ja nyt toimii.
Ei aina, jos nojaa vähän liikaa eteen, mutta ihan jees muuten.
Vähän häiritsee se, että kierrokset on jo melkein punarajalla keulimis vaiheessa. Pitäs heti heittää isompaa, ettei koneremppa ihan eka kesänä(tai edes toisena) olis edessä.
Inhimillisempinä vois kaiketi pysyä muutamalla vippaskonstilla..
Tänsk! :wavey:

Vastaa Viestiin