Kytkinkahvan keventäminen

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
Miigou
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2014 3:54 am
Paikkakunta: ZX-6R -04

Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Miigou » Ti Maalis 10, 2015 10:16 am

Joo eli otsikkokin kertoo. Miten porukka kevennelly kytkinkahvoja? Jonkin vinkin joskus kuulin että laittaisi pienen jatkopalan siihen akseliin mihin vaijeri tulee kiinni koneen kyljessä mutta eikös liikematka kasva siinä taas reilusti? Ja tietty salille vaan ni sillähän se myös kevenee mutta sitä ei nyt tässä haeta :lol:

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Ke Maalis 11, 2015 12:59 am

http://www.righteousstuntmetal.com/inte ... evers.html

Ton parempaa vaihtoehtoo ei taida olla. Liikematka tosin kasvaa tollakin mutta väkisinhän se kasvaa jos siitä kevyemmän haluaa. :)

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1248
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ke Maalis 25, 2015 2:56 pm

http://lbstunts.blogspot.fi/2010/07/how ... i-yks.html

iteltä löytyis nurkista tollanen tuolla mainittu 'moosen' keventäjä.
ollu muutamassaki eri pyörässä. hyvin toiminu ja kytkin keventyny.

Avatar
JG
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Faitteri Gsx-r 750 '93, Projekti Cbr 600 '98, Busa '04, redbaron, pv, weera..

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja JG » Ma Huhti 27, 2015 7:10 pm

Juurikin tuli postissa tuo righteouksen kahva.. Ihan vitun ykkönen :firing: :firing: :firing:
Parempi ollakki hyvä ku jäi prkl tulliin ja kaikkineen maksuineen tuli kahvalle hintaa n.160e...
50e oli righteouksella laittanu hintaa paketin päälle mutta suomessa on toi hinta raja laskenu ja olisko se ollu 22e ja siitä ylöspäin nii paketit menee tarkistettavaks. Eli jos tilaa niin kannattaa mainita asiasta niin varmasti laittaa vähemmän hintaa jotta ei jää tulliin

nii ja en kyllä huomannu et liikematka mitenkään olis pidentyny? siinähän on se ideana et vaijerin pää tulee lähemmäks kahvan akselia jolloin siitä tulee kevyempi, ja oli viä kaks vaihtoehtoo mihin laittaa

Avatar
Miigou
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2014 3:54 am
Paikkakunta: ZX-6R -04

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Miigou » To Touko 07, 2015 1:13 pm

Toi rcs kahva vai mikä olikaan on kyllä aika suositun oloinen mutta ei ihan vielä budjetti anna periksi siihen. http://www.allrightshop.fi/tuotteet/mp/ ... asy-clutch
Onko kellään kokemusta tosta? Ei olis hinnalla pilattu jos kokeilisi. Kaveriks vois ehkä kytkinvartta koneen kyljestä jatkaa mutta tuleeko liikerata vähän turhan pitkäksi...?

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Pe Touko 08, 2015 7:06 pm

Kyllähän toi keventää mutta samalla liikerata kasvaa. Kytkinvartta jos jatkaa niin tulee varmaan jo liian pitkä liikerata eikä kytkin enää irrota kunnolla. Righteousin kahva on kyllä paras mitä on vastaan tullut.

Avatar
Juusoo
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Su Touko 10, 2015 10:42 am

Joo RSC kahva on kyllä hintansa arvoinen, pyörässä kuin pyörässä keventyny kytkin mukavaks käyttää, enkä oo huomannu että kytkin irrottais juurikaan huonommin kuin vakiokahvoilla.

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Re: Kytkinkahvan keventäminen

Viesti Kirjoittaja Junnu » Ti Kesä 09, 2015 4:13 pm

Miigou kirjoitti:Toi rcs kahva vai mikä olikaan on kyllä aika suositun oloinen mutta ei ihan vielä budjetti anna periksi siihen. http://www.allrightshop.fi/tuotteet/mp/ ... asy-clutch
Onko kellään kokemusta tosta? Ei olis hinnalla pilattu jos kokeilisi. Kaveriks vois ehkä kytkinvartta koneen kyljestä jatkaa mutta tuleeko liikerata vähän turhan pitkäksi...?
Itselläni oli joskus aikoinaan tuollainen kawassa. Toimi ihan hyvin. Taitaa kaikissa vaihtoehdoissa olla sama periaate, eli liikerata kasvaa jos halutaan voimaa pienemmäksi. Stunttihommissa siirsin kytkinkahvan niin että sitä pystyi painamaan ihan vivun päästä. Sekin vaikuttaa todella paljon mutta kaikissa pyörissä ei ole tangossa tilaa riittävästi.

Montako grammaa olis tarkoitus saada painoa pois?
Voihan sitä keventää niinkin että poraa siihen pieniä reikiä tai hioo rälläkällä ohuemmaksi.
(aika tasokasta läppää on tänään lähtenyt)

Vastaa Viestiin