Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on enempi

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
anon
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Syys 21, 2011 12:00 am
Paikkakunta: 350 EXC-F 250 SX-F (r.i.p.) 690 SMC (r.i.p.) Duke III (r.i.p.

Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on enempi

Viesti Kirjoittaja anon » Ma Elo 05, 2013 9:28 pm

Juu pahoittelut asiaan on varmasti jo vastattu foorumilla jossain mutta kun ei nyt vaan satu osumaan silmään niin minkäs teet.

Elikkä asiaan. Tuntuu näin suomen oloissa toi keuliminen olevan vähän turhan tylsää siinä vaiheessa kun keula pysyy kyllä balance pointissa mutta suorat loppuu kesken. Nyt tarvittais joltain pesunkestävältä nokittelijalta ohjeita että millä hitolla sitä pyörää viedään mutkaan keula ilmassa vauhdin ollessa sanotaan vaikka +60km/h. Ymmärrettävää toki on että kun vauhti kovenee niin kääntyminen vaikeutuu mutta onnistuis nyt vaikka edes tossa mainitussa 60 niin se olis jo jotain se.

Avatar
pen@
Viestit: 122
Liittynyt: Su Touko 20, 2012 12:00 am
Paikkakunta: sduke

Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en

Viesti Kirjoittaja pen@ » Ma Elo 05, 2013 10:22 pm

Isompaa kulmaa, rattia toiseen suuntaan minne käännyt ja sitte vaa roikut sinne mutkan suuntaa nii paljo et kääntyy. Olipa hyvä selitys :D

Avatar
Los_Bastardos
Viestit: 3295
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:00 am
Paikkakunta: f4i

Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en

Viesti Kirjoittaja Los_Bastardos » Ke Elo 07, 2013 9:07 am

Jos haluat kääntyä vasemmalle, käännä stonga oikealle, roikut aavistuksen pyörän vasemmalla puolella ja kato ikäänkuin vasemmasta kainalosta eteenpäin. Jos ei käänny niin lisää kulmaa. Mitä enemmän rengaspaineita, sen herkempi kääntymään.
WHEN IN DOUBT THROTTLE OUT
www.lbstunts.blogspot.com

Avatar
frst
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 666

Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en

Viesti Kirjoittaja frst » Ke Elo 07, 2013 9:06 pm

Pakko linkittää tästä, katso kohdasta 2:50-> mallia :D


Isossa kulmassa helpompi kääntää, ja sen olen itse huomannut että takarenkaalla on tässäkin hommassa väliä... Riippuu varmaan myös pyörästä, mutta omalla kohdalla esim. 160 vs 190 selkeä ero, omaan mieleen leveemmällä on helpompi viedä mutkassa :wavey:
M.A.D KUUSAA

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ke Elo 07, 2013 9:12 pm

Mulla ainakin toimii hyvin näin. Käännät stongan vastakkaiseen suuntaan kuin mutka ja katsot sieltä sisäkurvin puolelta eteenpäin. Jos ei oikein käänny niin lisää kulmaa vaan. Mulla ainakin noissa enska vehkeissä mennyt niin päin että vähemmän ilmaa kumissa niin kääntyy paremmin. Aluksi kun ajelin kadulla 1.5 bar paineella niin ei oikein tahtonut kääntyä paisti raivolla. Sitten pudotin paineen 1.0 bar niin johan rupes saatana kääntymään.
Arbeit macht frei

Avatar
anon
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Syys 21, 2011 12:00 am
Paikkakunta: 350 EXC-F 250 SX-F (r.i.p.) 690 SMC (r.i.p.) Duke III (r.i.p.

Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en

Viesti Kirjoittaja anon » To Elo 08, 2013 10:34 am

Kiitos pojat hyvistä vinkeistä. Kattoo selviikö kottarainen koskaan sinne Riksun B-iltaan vai onko paali seuraava osote.

Vastaa Viestiin