sutimis ja keulimis ohje

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

mopo1200
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 24, 2013 12:59 am

sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja mopo1200 » Su Maalis 24, 2013 1:09 am

Kertokaas nuubille miten opin sutimaan ja keulimaan. Mulla on 1200 kuutioinen matka sportti Kawasaki ZRX ja muutaman kerran olen saanu keulan nousemaan kun lähettää oikein kunnolla mut varmaan tähänkin on joku tekniikka olemassa. Ja sit toinen.. eli se miten suditaan niin että kumi savuaa kunnolla.
Onko jotain tekniikoita miten oppii noita helpoiten.
Tiedän et joku sanoo osta sellanen ja tällänen, mut nyt opetellaan tällä. Tarkoitus ei ole ruveta mikskään temppuilijaksi vaan ihan mielenkiinnosta haluan kokeilla.
En oo mikään hyvä kuski edes enkä osaa temppuilla, kerran olen ajanut rappuset alas tolla.. siinä kaikki.

Avatar
Kamikaze
Viestit: 411
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Dösä, dnepr mt-09, KTM SX380

Re: sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja Kamikaze » Su Maalis 24, 2013 11:49 am

Reilusti kaasua ja kytkintälli niin pitäs keulan nousta. Ja sudittelu on helpoin alottaa paikallaan etujarrua vasten ja sitten vaan etujarruata irti ja pitää laite ojien välissä...
Keulii ilman viagraa

mopo1200
Viestit: 2
Liittynyt: Su Maalis 24, 2013 12:59 am

Re: sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja mopo1200 » Su Maalis 24, 2013 2:03 pm

Kamikaze kirjoitti:Reilusti kaasua ja kytkintälli niin pitäs keulan nousta. Ja sudittelu on helpoin alottaa paikallaan etujarrua vasten ja sitten vaan etujarruata irti ja pitää laite ojien välissä...
Eli suditaan niin että etujarru pohjaan ja samalla kaasua, ja päästetään kytkin vaan äkisti irti, niinkö?
Vaiko onnisuuko niin että etujarru pohjassa 1 silmään ja vääntää kaasua pelkästään?

Avatar
JooJooMies
Viestit: 1442
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Jamaha + Honda

Re: sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja JooJooMies » Su Maalis 24, 2013 2:09 pm

Nää on ihan perskohtasia mikä tuntuu hyvältä ja miten se alkaa sujumaan. Kaikki sutii ja keulii, se on kylmä fakta. Ero ainoastaan se että kuka em juttuja tekee. Eli reeniä vaan, kyllä se oma tyyli löytyy jos halukkuutta vaan löytyy oppimiseen.

Suditteluun: Ekan kerran ku fillari karkaa alta ja kipinät lentää, ni vähän vähemmän jarrua ja enempi runtua takapallolle.

Keuloihin: Kun tuntuu saatanan moinen kipu häntäluussa ni pikkusen pois, ehkä jopa jalkaa jarrulle.

Itse en osaa kumpaakaan, mutta näin se kuulemma menee...

P.S. Jos ei o pyörä ikinä nurin, sillon ei o vaan yritetty tarpeeks....

Avatar
hakkiz80
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...

Re: sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja hakkiz80 » Su Maalis 24, 2013 9:04 pm

JooJooMies kirjoitti:
P.S. Jos ei o pyörä ikinä nurin, sillon ei o vaan yritetty tarpeeks....
Näin juuri... :deal: :deal: :deal:
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...

Avatar
JooJooMies
Viestit: 1442
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Jamaha + Honda

Re: sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja JooJooMies » Su Maalis 24, 2013 9:10 pm

hakkiz80 kirjoitti:
JooJooMies kirjoitti:
P.S. Jos ei o pyörä ikinä nurin, sillon ei o vaan yritetty tarpeeks....
Näin juuri... :deal: :deal: :deal:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kaikki mitä sanon tai lupaan toteutuu SÄÄVARAUKSELLA!!!!

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: sutimis ja keulimis ohje

Viesti Kirjoittaja jaket » To Huhti 04, 2013 2:03 pm

kun yrittää sudittaa, niin kytkintä ei kannata pitää puolessa välissä, se hajoo. Heti kun pallon saa pyörimään, niin päästä kytkin kokonaan. iso pyörä ei tarvitse paljoa kierroksia, että pallo pyörii jos seisot ja pidät etujarrulla.

tässä hyvä pätkä kuinka ei kannata tehdä. :D
http://www.youtube.com/watch?v=Yo92LGpd4ZI
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Vastaa Viestiin