pitkä keulinta/öljynkierto

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
kimmo1
Viestit: 688
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

pitkä keulinta/öljynkierto

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » To Kesä 21, 2007 6:44 pm

niin eli mikä on teidän mielestä sen verran pitkä matka keula ilmassa että öljynkierron kanssa olisi pyörässä ongelmia? kysyn tämän koska huolettaa oman pyörän puolesta...kestääköhän nuo r4 koneet esim 30sekkaa ajaa keula pystys..? :deal:
hullu saa olla muttei tyhmä

Avatar
Hermanni
Viestit: 1272
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hermanni » To Kesä 21, 2007 7:03 pm

Riippuu paljolti kierroksista, aikaan en ota kantaa mutta jos ykkösellä paukuttaa rajotinta vasten hytti pystyssä niin onhan se tuhoisampaa kuin se että pyörittelee tyhjäkäynnillä circlee.

Avatar
kimmo1
Viestit: 688
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » To Kesä 21, 2007 7:33 pm

taitaa 9-10tuhannen kierroksen paikkeilla itellä olla kierrokset yleensä
hullu saa olla muttei tyhmä

Avatar
Hermanni
Viestit: 1272
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Hermanni » To Kesä 21, 2007 8:03 pm

kimmo1 kirjoitti:taitaa 9-10tuhannen kierroksen paikkeilla itellä olla kierrokset yleensä
Aika paljo, vaihda isompaa silmään.

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » To Kesä 21, 2007 9:23 pm

liukulaakeri on täysin öljyn varassa. vaurioo tulee melkein heti korkeilla kierroksilla jos öljyä ei tule.

mikä on r4 kone?
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
kimmoke
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja kimmoke » To Kesä 21, 2007 9:31 pm

Riippuu niin pyörästä mutta anna menä vaan huoletta jos et ihan klo 12 keuloja vetele.Jos aiot enemmän keulintaa harrastaa niin sitten kannattaa muutaa öljyn imu niin että se imee öljypohjan takaosasta.Pidä silmällä kuitenkin sitä öljyvaloa,silloin kun öljyvalo vilahtaa niin yleensä vahinkoa on jo sattunut.Älä ainakaan huudata konetta keula pystyssä oli pyöräsi sitten mikä tahansa.

Punis
Viestit: 213
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Punis » To Kesä 21, 2007 9:50 pm

kimmoke kirjoitti:Pidä silmällä kuitenkin sitä öljyvaloa,silloin kun öljyvalo vilahtaa niin yleensä vahinkoa on jo sattunut.
Kyllä se öljyvalo mulla aika usein vilkkuu ja tykkää se joskus palaa vähän aikaakin, coustereita vedellessä valo palaa aina.
Eipä ole kyllä vielä mitään vahinkoa tullut.

Avatar
Nuget
Viestit: 225
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 750

Viesti Kirjoittaja Nuget » To Kesä 21, 2007 10:19 pm

kimmoke kirjoitti:Riippuu niin pyörästä mutta anna menä vaan huoletta jos et ihan klo 12 keuloja vetele.Jos aiot enemmän keulintaa harrastaa niin sitten kannattaa muutaa öljyn imu niin että se imee öljypohjan takaosasta.
Onkos tota vaikee muuttaa tota imukohtaa johonki 600 cebarii ku joskus sen stunttipyörän hommaaminen viel edessä...
Vielä vetelen 2-tahti pelil..

Avatar
Mack
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5

Viesti Kirjoittaja Mack » To Kesä 21, 2007 11:47 pm

jaket kirjoitti:mikä on r4 kone?
Rivi4

RAUDO
Viestit: 285
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2007 1:00 am
Paikkakunta: 750 K-1

Viesti Kirjoittaja RAUDO » Pe Kesä 22, 2007 12:48 am

Eikös noi Suzukin i/ö koneet kestä vaik kuin pitkää keulaa ilman vaurioit. Tai ihan mitä vaa niithän ei ees saa rikki :firing: :firing:

Avatar
M.A.D KUUSAA
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 24, 2002 12:00 am
Paikkakunta: DESTROYER 121
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.A.D KUUSAA » Pe Kesä 22, 2007 10:16 am

Onko kellään kokemusta tai tietoa miten suzuki gsx-r 750 00-02 ölyn kierto kannattaa tehdä tai siis minkälainen pickupin pitää olla.vetelin ise normaalilla öljyn kierrolla noita klo 12 keuloja niin sano tuo moottori sopimuksen irti .

Avatar
kimmoke
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja kimmoke » Pe Kesä 22, 2007 12:07 pm

http://www.stuntex.com/products.htm
M.A.D KUUSAA kirjoitti:Onko kellään kokemusta tai tietoa miten suzuki gsx-r 750 00-02 ölyn kierto kannattaa tehdä tai siis minkälainen pickupin pitää olla.vetelin ise normaalilla öljyn kierrolla noita klo 12 keuloja niin sano tuo moottori sopimuksen irti .

Avatar
tomazone
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 12:00 am
Paikkakunta: llä vuodesta-82. Suzuki SV1000sz k5

Viesti Kirjoittaja tomazone » Ma Heinä 02, 2007 12:38 pm

...ostakkee työkii poijaat Jaamaha TäRäXi, siinä kun on kuivasumppu-tsysteemi. Ei suatana naraha kiine... :blah:
"Everyone dies, but not everyone lives"
ex:Yamaha R1,YamahaTRX,SuzukiSV,YamahaYZF,Suzuki GSXR750,Kawasaki GPX,Yamaha WR400,KTM400EXC,Kawasaki KX250(x2),Honda CR250,Suzuki RM125(x2),YamahaTZR,Suzuki RGF,Suzuki RG,Pitpro ProComp,Pitpro Pro jne

Avatar
kimmo1
Viestit: 688
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ti Heinä 03, 2007 2:15 am

miten tuo kuivasumppu eroaa näistä muista? varmaan iso ero mut ku en tiiä näistä mitään..ja ois kiva tietää vähän edes =)
hullu saa olla muttei tyhmä

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ti Heinä 03, 2007 9:33 am

märkäsumpussa kaikki öljy on moottorissa, josta öljypumppu pumppaa sitä koneeseen taas uudestaan. näissä öljynkierto toimii, jos pumppu on takaosassa konetta ja öljypohja on syvä. vanhemmissa pyörissä on tasainen öljypohja ja pumppu keskellä, jolloin keuliessa kone ei pysty kierrättämään öljyä.



Kuivasumpussa suurin osa öljystä majailee rungossa tai erillisessä öljysäiliössä. koneessa on vain vähän öljyä. painepuolen pumppu saa öljyä rungosta, joten sieltä tulee väistämättä öljyä, melkein missä tilanteessa tahansa, niin kauan kuin rungossa riittää öljyä.

kuitenkin kuivasumppu systeemi voi kanssa häiriintyä siitä, että keuliessa runkoon nostava palautus pumppu ei saa öljyä. Ja runkoon ei enää palaa öljyä, koneen öljynpinta rupeaa nousemaan. yleensä tästä ei ole haittaa, koska kun öljy nousee vähän koneessa, niin palauttava piiri rupeaa taas saamaan öljyä ja rupeaa nostamaan sitä runkoon.

kuivasumppua käytetään yleisesti enskoissa sen takia, että röykytyksessä yms ei öljypohjan öljy loisku ja ota kampuraan tai vaihteistoon kiinni, syö tehoa jos näin käy.


kumpikin systeemi toimii jos se on oikein rakennettu.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Vastaa Viestiin