Keulintareeniä

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
Zip
Viestit: 728
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zip » La Huhti 21, 2007 12:34 pm

Niin ja lisätäkseni.. toi kaasulla pumppailu on ainaki omakohtaste kokemuksie mukaa aika hirveetä et en suosittele :D

Avatar
Ghost Slider
Viestit: 281
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqwarna SMR 510

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » La Huhti 21, 2007 3:25 pm

Itse en ole tota kytkimellä kikkailua ite ikinä oppinu kunnolla. Ykösellä se nousee niin äkäsesti että meinaa mennä ympäri ja kakosella taas ei enää jostainsystä nouse. Olen aina tykänny ottaa nokan ylös ykösellä kaasun OFF-ON taktiikalla, eli antaa etupumppujen niijata hiukan ja siitä kaaua, silloin etupää "ponkasee" keulan ylös. Siitä sit kakkosta ilman kytkintä (hetkeks kaasulla vetoa pois ja kakonen raakana sisään) jos tuntuu siltä.
Seisaaltaan olen keulinut viime kesästä asti ja siihen tykästynyt. Tuntuu vakaammalta kun painopiste on korkeemmalla. Homma pelaa ainakin mulla hyvin niin, että kakosella kierrokset vääntöalueelle (mulla 750 Giksulla n.8trpm.), seisomaan ja reipas pompautus jaloilla, jolloin koko pyörä niijaa iskareita alas. Siitä kun iskarit on oikeemassa ni kaasua ja taas kerran etuiskarit ponnistaa keulaa ylös. Kun rupee nousemaan ni polvilla tukeva ote tankista ja hyvää kulmaa hakemaan.
Ite tykkään keulia vähän kovemmissa vauhdeissa, kun sillon se renkaitten hyrrävoima vakauttaa menoa melkosesti, eikä tarvi vahtia sivulle päin kaatumista.

Avatar
Zip
Viestit: 728
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zip » La Huhti 21, 2007 8:04 pm

kyl 750 suitsa pitäs kytkimel kakkosel nostaa nätisti ku 636 kawaki nostaa melko kevyesti ilman pumppauksii yms.

Avatar
Nro666
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Cannondale

Viesti Kirjoittaja Nro666 » La Huhti 21, 2007 8:10 pm

Jos varaa löytyy ni paukattakaa kytkintä ja ostakaa usia laatikoita :D
onneks nostaa viel kolmosel 150vauhista pelkällä kaasula :D

Avatar
Zip
Viestit: 728
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zip » La Huhti 21, 2007 8:58 pm

Nro666 kirjoitti:Jos varaa löytyy ni paukattakaa kytkintä ja ostakaa usia laatikoita :D
onneks nostaa viel kolmosel 150vauhista pelkällä kaasula :D
tuskinpa se laatikko siitä hajoaa...

Avatar
Nro666
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Cannondale

Viesti Kirjoittaja Nro666 » La Huhti 21, 2007 9:13 pm

Zip kirjoitti:
Nro666 kirjoitti:Jos varaa löytyy ni paukattakaa kytkintä ja ostakaa usia laatikoita :D
onneks nostaa viel kolmosel 150vauhista pelkällä kaasula :D
tuskinpa se laatikko siitä hajoaa...


jooo tuskinpa kerrasta mutta varmasti edes auttaa asiaan huomattavasti

Avatar
motley
Viestit: 1045
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Superduke

Viesti Kirjoittaja motley » Ke Huhti 25, 2007 9:53 am

Se sitten muuten tuntuu kivalta kiveksissä kun keuliessa löytyy se rajoitin! Tai bensa on loppumassa! :lol:

Avatar
Nro666
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Cannondale

Viesti Kirjoittaja Nro666 » Ma Huhti 30, 2007 4:16 pm

parhaimmalta tuntuu välivapaa vaihtaessa allekirjoittaneelle nykysin ainaki 8 kiveä :P
"let the good times roll" -kawasaki-

Avatar
Willie_the_kid
Viestit: 3684
Liittynyt: Su Touko 19, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Willie_the_kid » Ma Huhti 30, 2007 4:43 pm

Kyllä se pumppailu on huomattavasti helpompaa ja pyörää säästävämpää hommaa, kuin kytkimellä nyppiminen. Varsinkin vanhemmissa pyörissä tuppa levyt menemään pika vauhtia pilalle kytkimellä rykiessä. Itse en osaa keulia. :(

Avatar
kimmo1
Viestit: 962
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ti Touko 01, 2007 2:27 am

mutta jos sen repäsee ylös tuosta vaan ja samalla lyö kaasun pohjaan ni kai siellä jotkut rattaatkin kärsivät aika kovasti..? ja kytkinlevythän nyt ovat suhk edulliset ja helpot vaihtaa..
hullu saa olla muttei tyhmä

Avatar
Zip
Viestit: 728
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zip » Ti Touko 01, 2007 10:12 am

Willie_the_kid kirjoitti:Kyllä se pumppailu on huomattavasti helpompaa ja pyörää säästävämpää hommaa, kuin kytkimellä nyppiminen. Varsinkin vanhemmissa pyörissä tuppa levyt menemään pika vauhtia pilalle kytkimellä rykiessä. Itse en osaa keulia. :(

Nii.. mikä sit o helpointa kenenki mielest? Omasta mielestä kytkimel nosto o todella helppoa kun sen vaan oppii.. sitäpaitsi.. kaasusta osaa jokane vääntää.. kytkimel napauttamine vaatiiki sit vähä enemmä

Ja vielä lisätäkseni, veljellä oli Cbr 600 -94 ajettu 84tkm ja leikitty ainaki sen kolme kesää kytkimel mitä veli sillä ajo -> ei mitää vikaa kytkimee tullu

Avatar
NehRt
Viestit: 1658
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 1:00 am
Paikkakunta: RateReducer

Viesti Kirjoittaja NehRt » Ti Touko 01, 2007 4:31 pm

Oman mopon kytkin kesti leikkimistä 3 kesää ja sit meni levyt :deal: ei kolmessa vuodessa järin suuri rahallinen panostus

siis nostan kytkimellä. :)
Motoilut motoiltu, ei ne rahat ny kaikkeen riitä!
Kuva

Avatar
JTD
Viestit: 1544
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Ti Touko 01, 2007 7:26 pm

Zip kirjoitti:sitäpaitsi.. kaasusta osaa jokane vääntää.. kytkimel napauttamine vaatiiki sit vähä enemmä
Kaikkien pyörät ei keuli kaasusta. :P
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

Avatar
Nro666
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Cannondale

Viesti Kirjoittaja Nro666 » Ti Touko 01, 2007 9:25 pm

Kyl täs vaihees pitäis ihan normaali järkiki jotai sanoa....
"let the good times roll" -kawasaki-

Hevimies
Viestit: 2890
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » La Touko 05, 2007 2:40 pm

kuka uskaltaa tulla näyttään että fj keulii? :D en usko kun kaikkeni oon koittanu.... on tosta lahnasta välityksia jonkun verran muutettu, mutta..... :blah:

Vastaa Viestiin