Keulintareeniä

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ti Tammi 16, 2007 1:49 pm

Los_Bastardos kirjoitti:Jälleen kerran väärin. "Jokainen pyörä keulii, mutta jokainen kuski ei"
totta tuokin, mutta toi on eka "iso pyörä". oli mulla tuutti viimeks, mutta sillä viä vähemmän keulittiin.... :D :D... eli tosiaan ekaks vehkeeks keulien harjotteluun ei ehkä paras toi FJammu

Avatar
miksu79
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Elo 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r 1100

Viesti Kirjoittaja miksu79 » To Maalis 08, 2007 9:08 am

jopa vanha gpz 900r keulii kytkimellä ja 130 takasella. tosin kyllä sen saa sutimaankin kuivalla asfaltilla ilman jarrua. :firing: :firing: :firing:

Tuhnu
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Tuhnu » Ti Maalis 13, 2007 7:29 pm

Tänää alko keulimisen treenaus ja ite en uskalla päästää kulmaa millään tarpeeks isoks jottai pääsis balance pointtiin. Refleksinä aina jarrutan liian aikasin ja jos annan vähän korkeammalle nousta niin jalat lähtee tapeilta. :( Noh nyt vaan treeniä jos vaikka kesäks sais jo jotain aikaan :)

Avatar
NehRt
Viestit: 1105
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 1:00 am
Paikkakunta: RateReducer

Viesti Kirjoittaja NehRt » Ti Maalis 13, 2007 9:15 pm

Jos tänään aloitit niin älä oletakkaan että heti osaat keulia!?
Ja aloita vaan ihan rauhallisesti, pikkuhiljaa kulmaa kasvattaen. :wavey:
Motoilut motoiltu, ei ne rahat ny kaikkeen riitä!
Kuva

Avatar
Rottweiler
Viestit: 1420
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: KTM 690 EVO II

Viesti Kirjoittaja Rottweiler » Ti Maalis 13, 2007 10:01 pm

Tuli tänää vähä crossilla kokeiltuu jarrua vastaan keulimista ja on yllättävän vaikeeta pitää kulma kohillaan mut kai se siit lähtee jos on lähteäkseen.

Menee kyllä tovi treenetessa ennenkun Z:talla aletaan jarrua vastaan "hönöttelemään":freak2:

Ja välillä sai keräillä rojuja ympäri ojia :lol: :lol: :lol:
http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=44794
Fuck The Rules ! ! !

Avatar
Aaltonen
Viestit: 207
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Oli..

Viesti Kirjoittaja Aaltonen » Ti Maalis 13, 2007 10:12 pm

no siis luulishan kusiaisen nyt suht helposti nostavan nokkaa,125ccläkin se nousee suhteellisen herkästi, ja tosiaan ei kannata aloittaa et rajotinta vasten ja kytkin ylös,senhän kyllä nyt tyhmäkin tajuaa,mutta näitäkin nähty.Takajarrun käyttö olisi hyvä opetella, itse ainakin opettelin taannoin,pikkusen keulaa ilmaa ja heti jarrulla alas,kun tämä sujuu luontevasti ja refleksinä niin sitten treenaamaan kunnon keulaa.Muuten treenaaminen tulee suhteellisen kalliiksi.
ei sielt mitää autoi tuu.....

viiminen kuuluisa lause..

Avatar
clawfinger
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
Paikkakunta: R1-T

Viesti Kirjoittaja clawfinger » La Maalis 17, 2007 12:24 am

Ja hyvä on myös muistaa, että sitä ihmishenkeä ei rahalla saa ;)

Avatar
mökkimopo
Viestit: 1053
Liittynyt: To Elo 29, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja mökkimopo » La Maalis 17, 2007 12:15 pm

ja myös se että kaikki me jossain vaiheessa kuollaan
Tyylillä ei taidolla!!!

Avatar
n1g0
Viestit: 1
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 600 K6

Re: Keulintareeniä

Viesti Kirjoittaja n1g0 » Ma Maalis 19, 2007 8:55 pm

domppu kirjoitti:normi 600 gsx-r -06.lla mistä kierroksista nostaa keulaa?
ei mulla ainakaan keuli ilman kytkintä...

heittääkö helposti ympäri jos kytkimellä koittaa?
Kuristetullako sä sitä keulaa yrität nostaa, tuntuu aika ihmeelliseltä ettei pelkällä kaasulla nouse! :deal:

Avatar
KoNNa
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 1:00 am
Paikkakunta: z 1000

Re: Keulintareeniä

Viesti Kirjoittaja KoNNa » Ke Maalis 21, 2007 12:23 am

n1g0 kirjoitti:
domppu kirjoitti:normi 600 gsx-r -06.lla mistä kierroksista nostaa keulaa?
ei mulla ainakaan keuli ilman kytkintä...

heittääkö helposti ympäri jos kytkimellä koittaa?
Kuristetullako sä sitä keulaa yrität nostaa, tuntuu aika ihmeelliseltä ettei pelkällä kaasulla nouse! :deal:
ei välttämät kannata istuu missään tankin päällä jos keulan meinaat kaasulla saada ylös! :freak2: ainakin itelläni oli se virhe alotellessa että istuin ihan liian edessä. :deal:

painopiste vaan kunnolla taakse, tai kytkintä ja toinen jalka "takapenkille" tai raudalle..(ja ei, ite en sitä osaa muutakun istuvalteen ja kytkimellä ylös) pari kertaa koittanu seisovalteen mut tuntuu ainakin viel niin hurjalt et huh huh :freak: , mut pikkuhiljaa, kyl se siit lähtee :deal:
perseet irti penkistä ja ulos harjottelemaan! SIEL ON KESÄ :blah:

Avatar
Aaltonen
Viestit: 207
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Oli..

Viesti Kirjoittaja Aaltonen » Ke Maalis 21, 2007 9:33 pm

Olis kaasuvaijeri viel xD
ei sielt mitää autoi tuu.....

viiminen kuuluisa lause..

Avatar
xmasa
Viestit: 408
Liittynyt: To Marras 28, 2002 1:00 am
Paikkakunta: (myyty), YZ 125 -01

Viesti Kirjoittaja xmasa » Su Maalis 25, 2007 2:01 am

omalla kohdalla on se ongelma että mopo tuntuu keulivan ihan riittävän hyvin mutta kuskilta loppuu taidot kun pitäis alkaa nätisti vetämään. eihän siinä mitään että lähdetään 1.vaihteella vetämään ja vedetään se tappiin mutta kun pitäis osata jarrua vasten vetämään nättiä siivua. nyt ei haeta vielä mitään klo12 kulmaa vaan että sais ees jonkinlaisen nätin kulman pysymään edes jonkin aikaa.
niin niin...eihän se tässä näytön edessä istumalla siitä miksikään muutu mutta jos kokeneemmilla on jotain hyviä kikkoja tuohon motolla keulimiseen niin antaa tulla vaan. :)
FINRG

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmz » Su Maalis 25, 2007 3:55 pm

xmasa kirjoitti:omalla kohdalla on se ongelma että mopo tuntuu keulivan ihan riittävän hyvin mutta kuskilta loppuu taidot kun pitäis alkaa nätisti vetämään. eihän siinä mitään että lähdetään 1.vaihteella vetämään ja vedetään se tappiin mutta kun pitäis osata jarrua vasten vetämään nättiä siivua. nyt ei haeta vielä mitään klo12 kulmaa vaan että sais ees jonkinlaisen nätin kulman pysymään edes jonkin aikaa.
niin niin...eihän se tässä näytön edessä istumalla siitä miksikään muutu mutta jos kokeneemmilla on jotain hyviä kikkoja tuohon motolla keulimiseen niin antaa tulla vaan. :)
jarrun käytön perusteet saa helposti haltuun, kun rupeet ykkösellä neppaamaan pyörää pystyyn ihan kävelyvauhdista ja tipautat aina jarrulla alas. tota teet niin kauan, että tulee ihan refleksinä se jarru.sitten vaan kokeilemaan kovemmissa vauhdeissa.

jarruun kannattaa ottaa pieni tuntuma jo ennen kuin neppaa keulan taivaisiin, eli laahaat aavistuksen verran sitä jarrua.

ite opettelin ekaks keulimaan ilman jarrua niin, että säätelin kaasulla kulmaa ja sain vedettyä helposti kaikki vaihteet läpi keula ilmassa jotain kilometrin siivuja. sen jälkeen rupesin vasta opettelemaan sitä jarrun käyttöä, että pystyy vetämään isommassa kulmassa ja hitaammissa vauhdeissa. yks pyttysellä motolla pystyy kyllä pelkällä kaasullakin säätämään kulmaa helkkarin hyvin, kun se moottorijarru on sen verran voimakas, että keula kyllä kopsahtaa alas nopeesti, kaasua löysäämällä. toki kannattaa se jarrun käyttö opetella ihan vaan kaiken varalle, ettei tee kipeetä joskus ja onhan se paljon siistimpää kun ei tarvii sitä kaasua pumpata niin vitusti, että saa kulman kestämään kohdallaan.

ei muuta ku kovaa treeniä. :)

pitää itekkin lähteä nyt taas treenaamaan kun on päässy vähä taidot ruostumaan tossa talven aikana... :nono:

Avatar
xmasa
Viestit: 408
Liittynyt: To Marras 28, 2002 1:00 am
Paikkakunta: (myyty), YZ 125 -01

Viesti Kirjoittaja xmasa » Su Maalis 25, 2007 6:10 pm

tmz kirjoitti:
xmasa kirjoitti:omalla kohdalla on se ongelma että mopo tuntuu keulivan ihan riittävän hyvin mutta kuskilta loppuu taidot kun pitäis alkaa nätisti vetämään. eihän siinä mitään että lähdetään 1.vaihteella vetämään ja vedetään se tappiin mutta kun pitäis osata jarrua vasten vetämään nättiä siivua. nyt ei haeta vielä mitään klo12 kulmaa vaan että sais ees jonkinlaisen nätin kulman pysymään edes jonkin aikaa.
niin niin...eihän se tässä näytön edessä istumalla siitä miksikään muutu mutta jos kokeneemmilla on jotain hyviä kikkoja tuohon motolla keulimiseen niin antaa tulla vaan. :)
jarrun käytön perusteet saa helposti haltuun, kun rupeet ykkösellä neppaamaan pyörää pystyyn ihan kävelyvauhdista ja tipautat aina jarrulla alas. tota teet niin kauan, että tulee ihan refleksinä se jarru.sitten vaan kokeilemaan kovemmissa vauhdeissa.

jarruun kannattaa ottaa pieni tuntuma jo ennen kuin neppaa keulan taivaisiin, eli laahaat aavistuksen verran sitä jarrua.

ite opettelin ekaks keulimaan ilman jarrua niin, että säätelin kaasulla kulmaa ja sain vedettyä helposti kaikki vaihteet läpi keula ilmassa jotain kilometrin siivuja. sen jälkeen rupesin vasta opettelemaan sitä jarrun käyttöä, että pystyy vetämään isommassa kulmassa ja hitaammissa vauhdeissa. yks pyttysellä motolla pystyy kyllä pelkällä kaasullakin säätämään kulmaa helkkarin hyvin, kun se moottorijarru on sen verran voimakas, että keula kyllä kopsahtaa alas nopeesti, kaasua löysäämällä. toki kannattaa se jarrun käyttö opetella ihan vaan kaiken varalle, ettei tee kipeetä joskus ja onhan se paljon siistimpää kun ei tarvii sitä kaasua pumpata niin vitusti, että saa kulman kestämään kohdallaan.

ei muuta ku kovaa treeniä. :)

pitää itekkin lähteä nyt taas treenaamaan kun on päässy vähä taidot ruostumaan tossa talven aikana... :nono:
kiiiitoksia. pitänee alkaa harjoittelemaan :)
FINRG

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmz » Su Maalis 25, 2007 6:32 pm

xmasa kirjoitti: kiiiitoksia. pitänee alkaa harjoittelemaan :)
kannattaa vielä muistaa se, että kovemmissa vauhdeissa se keuliminen on "helpompaa", kun se pyörä kestää paremmin tasapainossa, eikä vaapu niin helposti ja liikkeet ei oo niin äkkinäisiä, vaikka sitä kaasua kääntäs vähän huolimattomastikin.

itellä on aikamoista vaappumista toi keuliminen alle 50 vauhdeissa. siitä ylöspäin meneekin jo paljon tasasemmin, vaikka välillä vähän meneekin pumppaamiseksi ja sitten jossain reilun satasen vauhdeissa meneekin jo ihan nätisti ja kestää hyvin tasapainopisteessä vaikka kuinka pitkään.

kakkosella jostain 30-40km/h vauhdeista(välityksistä riippuen) on varmaan helpointa lähtee koittamaan, niin saa sen keulankin pidettyä ilmassa jonkun matkaa.

Vastaa Viestiin