KEULIJAT

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

MotoSpeed
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Paikkakunta: KTM EXC 125 Supermopo

Viesti Kirjoittaja MotoSpeed » To Loka 03, 2002 9:13 pm

joo alku kesästä tai oikeestaan keväästä meni keulien jo pitkiä siivuja, mutta sitten just ennen kesälomaa jalkapaskaks ja koko kesäloma kepeillä.... kivaa eikö vain? No 2 vedin yleensä pystyyn ja siitä sitten kaikki vaihteet läpi, ja kulmaakin oli joskus niin että meni yli :upto: mutta vaikeenta on saada takajarru mukaan keulimiseen. kertokaapahan vinkkiä siihen. vaihde vaihtuu hyvin keuliessakin mutta jarrua en saa mitenkään :nono:
Keulat kaakkoon.

S.A
Viestit: 107
Liittynyt: To Elo 09, 2001 12:00 am
Paikkakunta: ....

Viesti Kirjoittaja S.A » Pe Loka 04, 2002 2:02 pm

Voin täysin tietämättömänä moottoripyörällä keulimisesta sanoa sen tohon takajarruun, että ei sitä opi kun reenaamalla.
Vitusti reeniä ja vähän lisää.
Joka päivä ja toistoa ja toistoa!
Ei se muuta vaadi kun määrtätietoisen reenamisen!

Sakuc
Viestit: 37
Liittynyt: Su Huhti 21, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Jenkkilintta.

Re: KEULIJAT

Viesti Kirjoittaja Sakuc » Pe Joulu 20, 2002 11:14 pm

Lemmy kirjoitti:Mitkä pyörät on parhaita keulijoita vakiopyörien :upto: :upto: kokoluokassa yli 600 cc? :-? :eek: :upto: :firing:
Ahhaa! Pakko heittää tähän.. kun speksi vaan yli 600cc..

KTM LC4set (duke II, supermotot)

tehoahan oli ne massiiviset 45hp renkaalta :D

maailman helpoin keulia, väittäisin..

Avatar
ossi-
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Loka 08, 2002 12:00 am
Paikkakunta: zx6r, rm 250

Viesti Kirjoittaja ossi- » La Joulu 21, 2002 11:22 am

mitä vinkkejä muuten isot pojat osais sanoa tohon että miten vaihdetaan vaihteita keuliessa, niinku missä vaiheessa jne..?

mä en meinaan händlää vaihtamista keuliessa yhtään :(

Avatar
P4ku
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Honda nx650 Supermoto
Viesti:

Re: KEULIJAT

Viesti Kirjoittaja P4ku » La Joulu 21, 2002 7:44 pm

Sakuc kirjoitti:
Lemmy kirjoitti:Mitkä pyörät on parhaita keulijoita vakiopyörien :upto: :upto: kokoluokassa yli 600 cc? :-? :eek: :upto: :firing:
Ahhaa! Pakko heittää tähän.. kun speksi vaan yli 600cc..

KTM LC4set (duke II, supermotot)

tehoahan oli ne massiiviset 45hp renkaalta :D

maailman helpoin keulia, väittäisin..
Jep..
Ei tällä munkaan papattimella nokan nosto mitään vaikeata ole niin voi vain ajatella miten helppoa se on jollain Kotarilla joka kuitenkin on vielä varmaankin luokkaa parempi kuin tämä.. :D

Epäilisin jopa että nämä "ultrakevyet" race-sm:ät jotka painavat reilut 100kg niin ovat jo liian kevyitä keulimisiin.. nimittäin massahan vakauttaa menoa aina..(tietenkin edellyttäen että sen massan saa hinattua ylös..)
Race hard, Drive fast, Die Young!

Avatar
BomberJKL
Viestit: 35
Liittynyt: La Tammi 04, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-12R

Viesti Kirjoittaja BomberJKL » Su Tammi 05, 2003 11:47 pm

Mä kuule veikkaan että Suzuki GSX-R 750 on paras keulia siinä on hyvä teho :fire: /paino suhde :deal: ja se on "pieni" ja näppärä muutenkin.
Keulitaan kun tavataan!!!

Avatar
angel92
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja angel92 » Ma Tammi 06, 2003 1:52 pm

pyörätuoli on kans helvetin kätevä...

RNT
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Loka 23, 2002 12:00 am
Paikkakunta: hakusessa...

Viesti Kirjoittaja RNT » Ma Tammi 06, 2003 2:53 pm

BomberJKL kirjoitti:Mä kuule veikkaan että Suzuki GSX-R 750 on paras keulia siinä on hyvä teho :fire: /paino suhde :deal: ja se on "pieni" ja näppärä muutenkin.
Eikös se sun kawa enää ookkaan paras keulimaan? Äskenhän se keuli vielä liikaakin?

Avatar
BomberJKL
Viestit: 35
Liittynyt: La Tammi 04, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-12R

Re: KEULIJAT

Viesti Kirjoittaja BomberJKL » Ma Tammi 06, 2003 3:59 pm

Lemmy kirjoitti:Mitkä pyörät on parhaita keulijoita vakiopyörien :upto: :upto: kokoluokassa yli 600 cc? :-? :eek: :upto: :firing:
No mä meinasin Vakio pyöriä. ja tossa GSX-R 750 on paras teho/paino suhde.
Keulitaan kun tavataan!!!

Avatar
angel92
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Viesti:

Re: KEULIJAT

Viesti Kirjoittaja angel92 » Ma Tammi 06, 2003 4:03 pm

BomberJKL kirjoitti:No mä meinasin Vakio pyöriä. ja tossa GSX-R 750 on paras teho/paino suhde.
Ja mulle meinas yks ahdetun 12ärrän omistaja että se ei tiedä mitään niin vittumaista hytittelypyörää kuin tappiin ahdettu 12R

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: KEULIJAT

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Tammi 06, 2003 4:27 pm

BomberJKL kirjoitti:
Lemmy kirjoitti:Mitkä pyörät on parhaita keulijoita vakiopyörien :upto: :upto: kokoluokassa yli 600 cc? :-? :eek: :upto: :firing:
No mä meinasin Vakio pyöriä. ja tossa GSX-R 750 on paras teho/paino suhde.
Jaa on vai???

GSX-R 1000: Paino 170 kg, teho 118 kW / 10 800 rpm-1 = 0,694kW/kg
GSX-R 750: Paino 166 kg , teho 104 kW / 12 500 rpm-1 = 0,627kW/kg

GSX-R 1000:ssa on siis 0,694kW (0,93hp) liikuttamassa jokaista kiloa, kun taas GSX-R 750:ssä on "vain" 0,627kW (0,84hp) kiloa kohden.. Eli GSX-R 1000:ssa on selkeesti parempi teho/paino-suhde.. Lisäksi GSX-R 1000:ssa on helvetisti enemmän vääntöä, joka helpottaa keulimista selvästi. Runkomitat on vissiin samat..

Luulisin myös että supermotoilla on selvästi helpompi keulia kuin kyykkypyörillä, niinkuin tässä on moni jo sanonutkin.

BomberJKL taitaa puhua pehmeitä, aika monessakin suhteessa... :upto:

Avatar
BomberJKL
Viestit: 35
Liittynyt: La Tammi 04, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-12R

Re: KEULIJAT

Viesti Kirjoittaja BomberJKL » Ma Tammi 06, 2003 4:37 pm

Tykittäjä kirjoitti:
BomberJKL kirjoitti:
Lemmy kirjoitti:Mitkä pyörät on parhaita keulijoita vakiopyörien :upto: :upto: kokoluokassa yli 600 cc? :-? :eek: :upto: :firing:
No mä meinasin Vakio pyöriä. ja tossa GSX-R 750 on paras teho/paino suhde.
Jaa on vai???

GSX-R 1000: Paino 170 kg, teho 118 kW / 10 800 rpm-1 = 0,694kW/kg
GSX-R 750: Paino 166 kg , teho 104 kW / 12 500 rpm-1 = 0,627kW/kg

GSX-R 1000:ssa on siis 0,694kW (0,93hp) liikuttamassa jokaista kiloa, kun taas GSX-R 750:ssä on "vain" 0,627kW (0,84hp) kiloa kohden.. Eli GSX-R 1000:ssa on selkeesti parempi teho/paino-suhde.. Lisäksi GSX-R 1000:ssa on helvetisti enemmän vääntöä, joka helpottaa keulimista selvästi. Runkomitat on vissiin samat..

Luulisin myös että supermotoilla on selvästi helpompi keulia kuin kyykkypyörillä, niinkuin tässä on moni jo sanonutkin.

BomberJKL taitaa puhua pehmeitä, aika monessakin suhteessa... :upto:
No voi olla että supermotolla on helpoin keulia. mulla on vaan kokemuksia kyykkypyöristä.
Keulitaan kun tavataan!!!

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Ma Tammi 06, 2003 5:07 pm

paras tehopaino suhde top 10 (2003)

Suzuki GSX-R 1000
Honda CBR 900 RR Fireblade
Yamaha YZF R1
Suzuki GSX-R 750
Kawasaki ZX-12R
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Kawasaki ZX-9R
Kawasaki ZX-6R
Yamaha YZF R6
Triumph Daytona 995i
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

Avatar
JTD
Viestit: 802
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » Ma Tammi 06, 2003 5:10 pm

tos viel ne numerot:

0,964
0,898
0,873
0,849
0,847
0,813
0,774
0,763
0,759
0,742
Yamaha genuine parts:
http://www.jtparts.fi

Avatar
Willie_the_kid
Viestit: 839
Liittynyt: Su Touko 19, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Willie_the_kid » Ma Tammi 20, 2003 4:22 pm

eikai se teho/paino aina kaikkea ratkaise...ellei nyt sitten satu piikkimies olemaan...! :a: Tossa juuri PB:tä vilkaisin;totesivat mm.ZX-9R:stä,että esim ykkösellä hytittelystä ei tuu mitään, koska kaasuun se vastailee miten sattuu...

Tiedä sitten,itse en moista ole ajellut ja muutenkaan paha mennä kehumaan/haukkumaan mitään..Mutta kysymys kuuluukin että miten nämä kaikki piikkinaperot voivat tietää?! :freak:

Vastaa Viestiin