Endo

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
RustyRiderz-Miguh
Viestit: 103
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: cbr600f

Viesti Kirjoittaja RustyRiderz-Miguh » Ke Elo 03, 2005 9:47 pm

Junnu kirjoitti:Ei mitään järkeä rajata ainakaan vauhdinotto matkaa. Ei se saa mikään kiihdytyskisa olla. Nopeudet voisi tietty tutkata ja esim. kaikki 100km/h ylitykset hylättäisiin.

Toisaalta en näe mitään aihetta tällä hetkellä muuttaa sääntöjä. Mitään ylilyöntejä ei ole tapahtunut ja kaikki jotka kehtaa kisaan osallistua on kyllä ennenkin vedelleet endoja.
Noh.. eiköhän viel joku tuu ja vedä 200km/h powerstoppien ja saa ennätyksen haltuun.. mielummin ihan vaan teknistä osaamista eli vaikkapa 50m vauhdinotto. Kyllä stunttarit varmaan osaa lähettää sen verran hyvin että 50m ei saada mitään ihmeellisiä vauhtieroja

John
Viestit: 1234
Liittynyt: To Touko 02, 2002 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja John » To Elo 04, 2005 7:10 am

RustyRiderz-Miguh kirjoitti:Noh.. eiköhän viel joku tuu ja vedä 200km/h powerstoppien ja saa ennätyksen haltuun.. mielummin ihan vaan teknistä osaamista eli vaikkapa 50m vauhdinotto. Kyllä stunttarit varmaan osaa lähettää sen verran hyvin että 50m ei saada mitään ihmeellisiä vauhtieroja
mielestäni siinäkään mitään vikaa ole, yleisölajihan tuo on

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » To Elo 04, 2005 11:44 am

Mun mielestä sitä vauhtia pitää Stunttailussa olla ei vain Endoissa, vaan yleisestikkin.

Muuten ollaan kohta siinä tilassa, et Stunt Riding ei ole enään mitään STUNTTIA vaan lähinnä turvallista Trialia muistuttavaa tasapainoilua(missä ei tietenkään ole mitään vikaa, mut ketä kiinnostaa laji joka ei ole vaarallinen).
Ja jos Endoja aletaan tekemään rajoitetusta 50metrin vauhdista, häviää yleisön kiinnostus lajia kohtaan totaallisesti, luulen ma?! Miguakin olisi voinut 125cc DT:llä vähän ahdistaa jos 2004 Endoskaba ois rajoitettu tohon 50metriin, vai mitä? :D

Rähinää, vauhtia, lippoja ja meteliä, ihmiset haluaa nähdä! :deal:
Vai olenko vain yksin vanhana kusipäänä tätä mieltä? :P

four
Viestit: 13
Liittynyt: Su Syys 02, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja four » To Elo 04, 2005 1:19 pm

Meinaako B1 et jos se matka ei ole rajotettu. 1000 Gikserin ja Piikin vauhtiero olis pienempi endoon lähdettäessä? Ja mitä noihin stunt kisoihin tulee niin vaaramomentia saadaan nostettua kun laitetaan kuskit ajamaan pelkissä painitrikoissa missä on numero selässä ja B Logo edessä. Yritä nyt muistaa STUNT SHOW JA KISA on kaksi eri asiaa!

Avatar
aamos
Viestit: 406
Liittynyt: Ma Loka 01, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Tellu, Duke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aamos » To Elo 04, 2005 1:33 pm

Ja koskapa yleisö tykkää vauhdista ja vaarallisista tilanteista ja tuomaristo taasen arvostelee suoritusten teknistä tasoa (?) , voitaisiin esim PM stunttiskaboissa jakaa myös jonkinlainen Peoples Choice kannu, jonka voittajaa yleisö saisi äänestää..

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » To Elo 04, 2005 1:40 pm

four kirjoitti:Meinaako B1 et jos se matka ei ole rajotettu. 1000 Gikserin ja Piikin vauhtiero olis pienempi endoon lähdettäessä?
En meinaa. Mä vaan meinaan sitä, et esim PM-Endo skaboissa kaikilla on mahdollisuus ottaa niin paljon vauhtia kuin haluaa tai pystyy. Tämä antaa myös mahdollisuus pärjätä Endo-kisoissa niin piikillä kuin motoillakin. Jenkeissä tuskin edes osallistutaan noihin Endo-kisoihin piikeillä ja motoilla?! :blah:

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » To Elo 04, 2005 1:48 pm

four kirjoitti: Ja mitä noihin stunt kisoihin tulee niin vaaramomentia saadaan nostettua kun laitetaan kuskit ajamaan pelkissä painitrikoissa missä on numero selässä ja B Logo edessä. Yritä nyt muistaa STUNT SHOW JA KISA on kaksi eri asiaa!
Plaah! Toi trikoo juttu vois toimiakkin. :upto:

Mutta niin kuin jo aiemmin kirjoitin OMAN mielipiteeni lajin suunnasta, pitää Stuntkisoissa mielestäni olla MYÖS vauhtia niin kuin myös teknistä osaamista! Enkä tarkoita tällä sitä, et jonkun pitäis saada huonommat tai paremmat pisteet kisoissa eri tyylillä! Hyvä kisaveto on mun mielestä monipuolisesti kaikkea, vaikeita teknisiä trikkejä, vauhtia, näyttävyyttä ja rohkeita suorituksia. :deal:

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » To Elo 04, 2005 2:35 pm

aamos kirjoitti:Ja koskapa yleisö tykkää vauhdista ja vaarallisista tilanteista ja tuomaristo taasen arvostelee suoritusten teknistä tasoa (?) , voitaisiin esim PM stunttiskaboissa jakaa myös jonkinlainen Peoples Choice kannu, jonka voittajaa yleisö saisi äänestää..
Tuossa on pointtia...

Onnin raivoburnikset ja sikasladittelut rules!

T.LEQ
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

B-Virus
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: seepeeär 900 ärär -97 ja seeär 250 R -00, Sherco 250 -02

Viesti Kirjoittaja B-Virus » To Elo 04, 2005 3:45 pm

Bomber#1 kirjoitti:Mun mielestä sitä vauhtia pitää Stunttailussa olla ei vain Endoissa, vaan yleisestikkin.

Rähinää, vauhtia, lippoja ja meteliä, ihmiset haluaa nähdä! :deal:
Vai olenko vain yksin vanhana kusipäänä tätä mieltä? :P
Juurikin näin. Onhan kovassa vauhdissa tehdyt temput näyttävämpiä kuin esim. ympyrän keuliminen vaikka helpompia ovatkin. Tylsäksihän temppuilun katselu menee jos pelkkiä hitaita taitotemppuja olis tarjolla... Ehkä joku kohta yhdistää vauhdin ja vaikeuden vaikkapa hi-speed-hc-circle-wheelien tekemällä :cool:
löytyypi nykyään nimellä Friikki...<br>

Avatar
RustyRiderz-Miguh
Viestit: 103
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: cbr600f

Viesti Kirjoittaja RustyRiderz-Miguh » La Elo 06, 2005 1:11 am

Pointti endon vauhdin rajoittamisessa on että:
EI kilpailla siitä kuka uskaltaa tehdä endon kovemmasta vauhdista
VAAN kuka tekee endon sairaanlosen pystyssä ja täten rullaa pisimmälle.

Avatar
Zoom
Viestit: 53
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Myyty

Viesti Kirjoittaja Zoom » La Elo 06, 2005 9:51 am

Bomber#1 kirjoitti: Rähinää, vauhtia, lippoja ja meteliä, ihmiset haluaa nähdä! :deal:
Vai olenko vain yksin vanhana kusipäänä tätä mieltä? :P
AAMEN!!
Samaa Paskaa, Eri Päivä

Avatar
Palde69
Viestit: 252
Liittynyt: La Marras 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: 636

Viesti Kirjoittaja Palde69 » La Elo 06, 2005 10:29 am

Zoom kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti: Rähinää, vauhtia, lippoja ja meteliä, ihmiset haluaa nähdä! :deal:
Vai olenko vain yksin vanhana kusipäänä tätä mieltä? :P
AAMEN!!
Opin eilen uuden tempun... Lipib:llekkin tutun endo yli takarauta maahan tempun jatkettuna versiona, kun reenipeli jäi katolleen :lol: . Eikä tietenkään kameraa :(

Batson
Viestit: 487
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Batson » La Elo 06, 2005 6:08 pm

jos sitä vauhtia ruvettaisiin jotenkin rajottamaan niin mites sitä sitten seurattaisiin tuskin kuitenkaan näissä stuntti pyörissä on enää nopeus mittari paikallaan. Pers tuntumallako se pitäis vetää?

Avatar
-Tero-
Viestit: 60
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 929

Viesti Kirjoittaja -Tero- » La Tammi 21, 2006 9:29 pm

Muuten laitatteko kytkimen heti pohjaan kun takarengas nousee.. vai sitten ihan lopussa kun rengas on vielä ylhäällä?

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » La Tammi 21, 2006 10:57 pm

tää kiinnostaa itseäkkin, takapyörän pyörimisen pitäisi vakavoittaa perää ja ehkä estää sitä tulemasta sivulle. Esim crossihyppijätkän käyttää tuota takapyörän lukitsemista linkuissa, jotta saisivat perän sivulle. Jos takapyörä pyörii lujaa, niin ei se tule sieltä?
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Vastaa Viestiin